• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Ontstaan van het Universum.

DeletedUser11561

Gast
Vogels zijn geen dino's. Ze hebben beide een gemeenschappelijke voorouder. De aap is ook geen voorouder van de mens.
vogels zijn absoluut afstammeling van dino's. ik bedoel uiteraard niet letterlijk dino's. Hoewel ik bij het zien van Pino toch twijfel.

en "de aap" moet je iets meer specificeren. maar alle aapachtigen zijn neefjes en nichtjes van ons :D
 

DeletedUser6887

Gast
Misschien is het maar een klein deeltje van de evolutie, maar ik denk niet dat je kunt ontkennen dat er een verschil zit in elke stap die ze opnoemen. Plus nog een heel simpel bewijsje: ooit al een heel oud gebouw gezien?

Dat je een discussie wil aangaan, ok maar niet zaken beginnen verzinnen aub. Ten eerste bestaan er al lang oude gebouwen en het feit dat die er toen geheel anders uitzagen als gebouwen nu bewijst ook steeds dat we blijven evolueren ook op technisch gebied. Ooit al gehoord van een Piramide ? er zijn er wel die 4000 jaar oud zijn ? http://nl.wikipedia.org/wiki/Piramide_(bouwwerk)
Of ooit gehoord van grotten met grotschilderingen ? http://nl.wikipedia.org/wiki/Rotstekeningen
Sommige hiervan bestaan al 20 duizend jaar, een langer tijdperk dan wat de bijbel weergeeft ( wat was het, +/- 6000 jaar ??? ) Een gebouw van zolang geleden kan niet blijven bestaan, ook steen vergaat na tijd ( kijk hoe de rivieren vroeger anders stroomden maar na verloop van tijd aftakkingen ontstaan zijn. Een gebouw dat in weer en wind duizend jaar blijft staan word bouwvallig en vergaat na verloop van tijd. Wat voor onzin als bewijs geef je dan ?

Je begrijpt niet het verschil zo te zien tussen aanpassing en evolutie. een hond blijft een hond hoelang er ook wordt gekruist met het beest. Zo is het ook met de mens.
En een neanderthaler is in mijn ogen niet perse een ander soort. eerder ook een ras.
Deze mensen waren misvormd. En als je nu een plaatje ziet van een neanderthaler en een normaal mens(die er niet uitziet) dan zeg je toch ook niet dat deze geen mens is.

Weer onzin, honden bestonden vroeger niet ! Deze hebben de mens gemaakt door Hondachtigen te kruisen met elkaar. Hondachtigen zijn wolven, vossen, ... zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Hondachtigen en http://nl.wikipedia.org/wiki/Hond. Van mij mag je gerust discussiëren maar maak de mensen hier geen dingen wijs die niet waar zijn. Jij gelooft, goed maar verdedig je geloof niet met een hoop onzin en leugens.


Voorbeeld band: die antwoord, ramstein, beyonce. Ps. ik vind echt niet dat ze lelijke muziek maken. Voor mij maakt het alleen uit voor wie ze het doen.

Dat jij in de duivel gelooft is je goed recht maar wie ben jij om andere mensen te beschuldigen dat zij duivelse muziek maken ? Ge je hun ook beschuldigen van hekserij zoals jullie enkele eeuwen geleden gedaan hebben ? En de mensen op de brandstapel gooien ? wie is dan diegene die in bezit is van de duivel ?
 

DeletedUser

Gast
Dat je een discussie wil aangaan, ok maar niet zaken beginnen verzinnen aub. Ten eerste bestaan er al lang oude gebouwen en het feit dat die er toen geheel anders uitzagen als gebouwen nu bewijst ook steeds dat we blijven evolueren ook op technisch gebied. Ooit al gehoord van een Piramide ? er zijn er wel die 4000 jaar oud zijn ? http://nl.wikipedia.org/wiki/Piramide_(bouwwerk)
Of ooit gehoord van grotten met grotschilderingen ? http://nl.wikipedia.org/wiki/Rotstekeningen
Sommige hiervan bestaan al 20 duizend jaar, een langer tijdperk dan wat de bijbel weergeeft ( wat was het, +/- 6000 jaar ??? ) Een gebouw van zolang geleden kan niet blijven bestaan, ook steen vergaat na tijd ( kijk hoe de rivieren vroeger anders stroomden maar na verloop van tijd aftakkingen ontstaan zijn. Een gebouw dat in weer en wind duizend jaar blijft staan word bouwvallig en vergaat na verloop van tijd. Wat voor onzin als bewijs geef je dan ?

Ik bedoelde gewoon een "oud" gebouw (= een gewoon, oud woonhuisje), ik bedoelde maar een kleiner gebouwtje dat een paar 100 jaar oud is, bij mij in de buurt is er zo eentje en ik zou ferm moeten bukken om binnen te geraken. Ik had er bij gezet gewoon een oud huisje, veel oudere huisjes zijn er niet bewaard... Ik geef toe, het is geen steenvast bewijs, maar enkel als voorbeeld van de groei van gemiddelde lengte en tenzij er daar dwergen woonden denk ik dat mijn voorbeeld welk redelijk goed zat...

ps: waar je de link met de piramides vandaan haalt is mij een raadsel, als ik een monument of kunst bedoelde als rotsschilderingen had ik dat er wel bij gezet denk ik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2918

Gast
Ik bedoelde gewoon een "oud" gebouw (= een gewoon, oud woonhuisje), ik bedoelde maar een kleiner gebouwtje dat een paar 100 jaar oud is, bij mij in de buurt is er zo eentje en ik zou ferm moeten bukken om binnen te geraken. Ik had er bij gezet gewoon een oud huisje, veel oudere huisjes zijn er niet bewaard... Ik geef toe, het is geen steenvast bewijs, maar enkel als voorbeeld van de groei van gemiddelde lengte en tenzij er daar dwergen woonden denk ik dat mijn voorbeeld welk redelijk goed zat...

ps: waar je de link met de piramides vandaan haalt is mij een raadsel, als ik een monument of kunst bedoelde als rotsschilderingen had ik dat er wel bij gezet denk ik.

Meuh deze post geeft toe dat jij het moeilijk hebt met zeggen ik was fout.

Sorry maar dan stopt het voor mij :)
 

DeletedUser

Gast
Meuh deze post geeft toe dat jij het moeilijk hebt met zeggen ik was fout.

Sorry maar dan stopt het voor mij :)

Daar heb ik eerlijk gezegd niet zo'n probleem mee, ik ben op dat vlak gewoon traag en ik had niet door waarop hij het had.
De link tussen piramides en het voorbeeld dat ik gaf was niet echt zo duidelijk...
Ik geef het toe, ik zat fout, ik heb het opgezocht en baseerde me blijkbaar op een misvormd huisje :)
 

DeletedUser

Gast
Daar heb ik eerlijk gezegd niet zo'n probleem mee, ik ben op dat vlak gewoon traag en ik had niet door waarop hij het had.
De link tussen piramides en het voorbeeld dat ik gaf was niet echt zo duidelijk...
Ik geef het toe, ik zat fout, ik heb het opgezocht en baseerde me blijkbaar op een misvormd huisje :)
Je bent te goed voor deze wereld.
volgens zijn waarschijnlijk de directe nakomelingen van de dinos
Lol. :)
 

DeletedUser2918

Gast
Daar heb ik eerlijk gezegd niet zo'n probleem mee, ik ben op dat vlak gewoon traag en ik had niet door waarop hij het had.
De link tussen piramides en het voorbeeld dat ik gaf was niet echt zo duidelijk...
Ik geef het toe, ik zat fout, ik heb het opgezocht en baseerde me blijkbaar op een misvormd huisje :)

Mooie post, dankjewel en ik wou je niet aanvallen ofzo maar heb enkel een analyse gemaakt van je post :)
 

DeletedUser

Gast
bang.jpg


http://nl.wikipedia.org/wiki/Supercontinent

http://nl.wikipedia.org/wiki/Abiogenese

http://nl.wikipedia.org/wiki/Oorsprong_van_het_leven#Oersoep_als_begin_van_het_leven

dsc00893.jpg


veel plezier
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser9608

Gast
Ik denk dat god alles geschapen heeft! :)
Nee, zal wel iets met evolutie en alles te maken hebben. Maarja, voor de rest weet ik het echt niet.
 

DeletedUser

Gast
Evolutie volgens natuurlijke selectie is logich en bewezen.
Soorten varanderen van kleur gedrag e.d.

Maar Evolutie van de 1e soort in de andere is onzin.

Het is so simpel als een appel of een tulp of een kanarie kweken.
Je kunt de kleur smaak grote e.d allemaal veranderen.
Maar je appel wordt nooit een mandarijn je tulp wordt nooit een roos en je kanarie wordt geen kip.

--------------------------------------
Het god verhaal is weer een ander verhaal en zoals het staat geschreven klopt het niet dat is duidelijk.
Maar voor een holbewoner die tekeningen op de muur maakt, is een Kerel in een helikopter ook een god.

ik hou dit even heel kort moet naar werk:
Dus wie weet zijn wij afstammelingen van mensen die niet van hier waren maar van daar. En kan het wel eens zo zijn dat hun daar wel weten waar ze vandaan komen.
 

DeletedUser

Gast
Ik geloof in ieder geval niet dat we van adam en eva afstammen. Zij kregen 2 zoons: Kain en Abel. De een sloeg de ander dood en toen was er nog maar 1 zoon. En toen hield heb op want mannen kunnen voor zover ik weet geen kinderen krijgen. Geloof niet dat we allemaal van incest afstammen.

Wel geloof ik dat er een hogere macht is. Niet per definitie god of zo. Ben ook niet zo in geloven. Ik aanbid niemand dus ook geen geloof. Misschien ben ik een echte atheist. Maar geloven in een persoon doe ik niet.

Je vergeet een detail, nergens in de bijbel staat dat Adam en Eva de enige mensen waren, misschien maakte God er daarna nog wel meer! :p
Anyways, ik geloof wel in de Adam en Eva theorie.
 

DeletedUser

Gast
Evolutie volgens natuurlijke selectie is logich en bewezen.
Soorten varanderen van kleur gedrag e.d.

Maar Evolutie van de 1e soort in de andere is onzin.

Het is so simpel als een appel of een tulp of een kanarie kweken.
Je kunt de kleur smaak grote e.d allemaal veranderen.
Maar je appel wordt nooit een mandarijn je tulp wordt nooit een roos en je kanarie wordt geen kip.

--------------------------------------
Het god verhaal is weer een ander verhaal en zoals het staat geschreven klopt het niet dat is duidelijk.
Maar voor een holbewoner die tekeningen op de muur maakt, is een Kerel in een helikopter ook een god.

ik hou dit even heel kort moet naar werk:
Dus wie weet zijn wij afstammelingen van mensen die niet van hier waren maar van daar. En kan het wel eens zo zijn dat hun daar wel weten waar ze vandaan komen.
Maar denk dan eens na hoe snel we de kleuren van bloemen kunnen veranderen. Dat is een kleine verandering. Maar als je heel veel kleine veranderingen achter elkaar hebt, heb je uiteindelijk een hele grote verandering. Gegeven dat de aarde al heel lang bestaat, kan dat makkelijk.
 

DeletedUser

Gast
Maar denk dan eens na hoe snel we de kleuren van bloemen kunnen veranderen. Dat is een kleine verandering. Maar als je heel veel kleine veranderingen achter elkaar hebt, heb je uiteindelijk een hele grote verandering. Gegeven dat de aarde al heel lang bestaat, kan dat makkelijk.

Misschien zelf ook is nadenken ;)

laten we is mensen nemen ipv bloemen.
Je hebt er miljarden van rondlopen. hoeveel van die mensen zijn giraffen geworden ?

Je ziet verschillen in kleuren, grote, ogen, haren, gewicht, beharing, voeten, uiterlijk.
Maar geen! van al die mensen heeft zwemvliezen gekregen of heeft opeens mandril billen.

Er is namelijk een groot verschil tussen. -verbetering van de soort naar omstandigheden & verbetering door verandering in een ander soort.

Hoe die diversiteit hier op aarde komt kan de evolutie theorie je niet vertellen. Ze proberen het wel maar alle tussensoorten missen. En het is daarom ook een theorie.
Een theorie die op heel veel vlakken gaten vertoont.

het is op sommige punten net zo vaag als de gaia hypothese
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Een dier (incl de mens) past zich aan aan de omgeving en veranderd dus op een manier die handig voor hem is. Bij ons het ontwikkelen van de hersenen. Wrm hebben we geen zwemvliezen gekregen? Omdat we ze niet nodig hebben. Onze evolutie stelt ons in staat om zonder die vinnen grotere afstanden af te leggen met boten.
 

DeletedUser11507

Gast
Dus het zijn altijd mensen, ZOALS JIJ, MET JE BETWETERIGE GELOOF IN EEN SPROOKJE, die sociaal zwakkeren, minder bedeelden, of stumperds komen bekeren.

Makkelijke slachtoffers die een worst wordt voorgehouden dat als je in hún sprookje gelooft, alles goed komt.
En of je dan ook nog wat geld wil geven aan de kerk, want god kan alles, behalve met geld omgaan. Hij heeft altijd meer nodig.

+1.
Zelf ben ik wel gelovig tot een bepaalde hoogte. We houden het erop dat ik denk dat er een "Hogere macht" is. Ging laatst een keertje voor de gein mee, met een vriend van mij naar de kerk. "Gerevomeerde kerk"
(Had het hem beloofd)

Waar ik tot de conclussie kwam:
De kerk misbruikt, het geloof. Wat je bovenstaand hebt opgenoemd klopt dan ook helemaal. Ik heb het idee, dat ze je alleen geld willen aftroggelen. Daarnaast zijn er inderdaad erg veel sociaal zwakkere, die zich laten bekeren. Wat ik een schande vind. Om hun een bot zo voor te houden, van ja het komt wel goed. Echter heb ik met verbazing zitten kijken, hoe ze doen. Handen omhoog en ogen dicht en god gezegjes zeggen. Dat hij alleen de eeuwige liefde kan geven. Voor mij gaan ze gewoon te ver en leven de meesten daar in een sprookje. Daarnaast word er beweert dat je moet luisteren wat god tegen je zegt. Dit doet hij individueel. Krijg ik het idee van, ik heb stemmetjes in men hoofd. Maar serieus. De kerk is naar mijn weten gewoon 1 grote oplichters bende en zo tegenstrijdig als de pest. Bij de meeste gevallen. Sommige zullen wel normaal zijn. Maar dan ga je naar de kerken die ook de wetenschap erkennen. Die er bar weinig zijn. Daar integen het moslim geloof erkent meestal wel weer de wetenschap. Waarin ze dan weer "geloofwaardiger" zijn dan het christen geloof. Het geloof kan je vergelijken met het "solipsisme" dat stelt, dat de ganse realiteit voortvloeit uit het eigen 'ik' zelf .
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Solipsisme

Daarnaast zijn mijn ouders gelovig, gaan dan ook niet naar de kerk. De kerk is gewoon te opdringerig. Ik las laats een stukje over een theorie, die samengaat met de reavaliteits theorie. Wat je gewoon dan ook niet kan ontkennen. Ik heb het hier over de volgende theorie:


"Progressief creationisme" spreekt over een Schepper als sturende kracht in de ontwikkeling van het leven en het universum.


Die kracht, kan je dan zien als een hogere macht.

Eventueel meer info om je er in te verdiepen, als je er zin in hebt :p
http://nl.wikipedia.org/wiki/Creationisme
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Misschien zelf ook is nadenken ;)

laten we is mensen nemen ipv bloemen.
Je hebt er miljarden van rondlopen. hoeveel van die mensen zijn giraffen geworden ?

Je ziet verschillen in kleuren, grote, ogen, haren, gewicht, beharing, voeten, uiterlijk.
Maar geen! van al die mensen heeft zwemvliezen gekregen of heeft opeens mandril billen.

Er is namelijk een groot verschil tussen. -verbetering van de soort naar omstandigheden & verbetering door verandering in een ander soort.

Hoe die diversiteit hier op aarde komt kan de evolutie theorie je niet vertellen. Ze proberen het wel maar alle tussensoorten missen. En het is daarom ook een theorie.
Een theorie die op heel veel vlakken gaten vertoont.

het is op sommige punten net zo vaag als de gaia hypothese
Het antwoord is simpel. We hebben geen zwemvliezen, een lange nek of mandril billen gekregen omdat dat niet goed is voor overleving. Tevens is een kenmerk van evolutie dat het heeeeeeeeel erg langzaam gaat. Bij een mens kan iets veranderen, en als dat gunstig is overleeft het en is er dus iets veranderd aan de soort. Zodra je heel veel veranderingen hebt kan je spreken over een nieuwe soort. Dit duurt echter geen jaar, ook geen 10 jaar, 100 jaar of 1000 jaar, maar meer in de buurt van miljoenen jaren. Dat is de reden dat de mens nog niet een andere soort is geworden.
 
Bovenaan