• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Ontstaan van het Universum.

DeletedUser

Gast
Voor mij is het bewijs dat god bestaat:
de schepping. Het voelen dat god er is. de wonderen die elke dag nog gebeuren.
De ervaring dat god mensen veranderd. Dat god je steunt in moeilijkheden. Dat je zelfs niet meer bang voor bent om dood te gaan. De liefde van god ervaren. Opwekking. en ga zo maar door.

En waarom zijn alle dingen die in de bijbel staan niet wetenschappelijk naar beneden te halen?
Omdat het waarheid is.
waarom bekeren veel wetenschappers zich naar het christendom. Omdat ze er achter komen dat de bijbel gelijk heeft.

en waarom bestonden dinosauriërs nog in de 10 to 16 eeuw? als deze al lang dood waren volgens de evolutionisten?

Ik daag jullie uit om je ook eens te verdiepen in het creationisme!

En nu weer terug naar het topic. ;)

Dinosauriërs bestonden nog in de 10e- 16e eeuw?! Waar heb je dat nu weer vandaan? Alle overblijfselen die zijn gevonden, komen uit tijdperken die wat ouder zijn (de jongste 65 miljoen jaar oud). Alleen de vogels overleefden. Vogels en dinosauriërs hadden een gemeenschappelijke voorouder. Net zoals de mens en de aap (dus de mens is dus niet ontwikkeld uit de aap, zoals sommige mensen denken).

En veel wetenschappers bekeren zich naar het christendom? Dat geloof ik niet. Ik ken geen enkele wetenschapper die zich heeft bekeerd tot het christendom.
 

DeletedUser

Gast
Voor mij is het bewijs dat god bestaat:
de schepping. Het voelen dat god er is. de wonderen die elke dag nog gebeuren.
De ervaring dat god mensen veranderd. Dat god je steunt in moeilijkheden. Dat je zelfs niet meer bang voor bent om dood te gaan. De liefde van god ervaren. Opwekking. en ga zo maar door.

En waarom zijn alle dingen die in de bijbel staan niet wetenschappelijk naar beneden te halen?
Omdat het waarheid is.
waarom bekeren veel wetenschappers zich naar het christendom. Omdat ze er achter komen dat de bijbel gelijk heeft.

en waarom bestonden dinosauriërs nog in de 10 to 16 eeuw? als deze al lang dood waren volgens de evolutionisten?

Ik daag jullie uit om je ook eens te verdiepen in het creationisme!

En nu weer terug naar het topic. ;)

Sorry maar dit klinkt voor mij gewoon als onzin. Als jij gelooft dat er dino's waren van 1000 tot 1600 dan denk ik dat jij ook gelooft in kabouters en elfjes!
 

DeletedUser2918

Gast
Sorry maar dit klinkt voor mij gewoon als onzin. Als jij gelooft dat er dino's waren van 1000 tot 1600 dan denk ik dat jij ook gelooft in kabouters en elfjes!

Mwah luister dat is een lage reactie. Iedereen gelooft ergens in waarin hij of zij dat zelf wilt.

Luister goed, een ware christen die echt gelooft in het bestaan van God en alles wat voorgespiegeld staat in de Bijbel, die prijs ik een gelukkig mens. Besef dat, als je alles kan verklaren door-met God dan ben je gewoon gelukkig (dat is dus niet per se slecht he ...)

Voor de duidelijkheid ik ben eerder een atheïst dan een christen hoewel ik altijd semi-christen opgevoed ben.

Er is geen sluitend antwoord op bestaat God wel of niet, waarom (?) omdat hij fysiek ook niet bestaat en ook nooit zal bestaan. Het is enkel belangrijk dat je beseft dat dat niet de kwestie is.

Er zijn genoeg zaken en paradoxen die bewijzen dat God niet kan bestaan, dat klopt ook deels.
God is immanent, geloof is immanent, maar pak ze daarom niet af van een individu...

Geloof is een stok. Helaas wordt ze teveel gebruikt om anderen mee te slaan, terwijl het beter een stok is om op te leunen.

Wie de post helemaal gelezen heeft, dankjewel :)
 

DeletedUser

Gast
Voor mij is het bewijs dat god bestaat:
de schepping. Het voelen dat god er is. de wonderen die elke dag nog gebeuren.
De ervaring dat god mensen veranderd. Dat god je steunt in moeilijkheden. Dat je zelfs niet meer bang voor bent om dood te gaan. De liefde van god ervaren. Opwekking. en ga zo maar door.

En waarom zijn alle dingen die in de bijbel staan niet wetenschappelijk naar beneden te halen?
Omdat het waarheid is.
waarom bekeren veel wetenschappers zich naar het christendom. Omdat ze er achter komen dat de bijbel gelijk heeft.

en waarom bestonden dinosauriërs nog in de 10 to 16 eeuw? als deze al lang dood waren volgens de evolutionisten?

Ik daag jullie uit om je ook eens te verdiepen in het creationisme!

En nu weer terug naar het topic. ;)
Is dat echt een bewijs?
De schepping kan ook door iets anders ontstaan zijn. Dat iets nog geen verklaring heeft betekent niet dat god het heeft gedaan.
Het voelen dat god er is bewijst ook niet echt dat god echt bestaat. Misschien voel je iets dat er niet is.
De wonderen die elke dag gebeuren lijkt me ook niet echt een bewijs. Ik weet niet over wat voor wonderen je het hebt, maar als ze er al zijn kunnen ze ook een andere verklaring hebben.
Als mensen door god veranderen betekent niet dat god ook echt bestaat. Mensen veranderen ook als ze in iets geloven wat er niet is.
Steunt god je? Waaraan merk je dat? En is het niet zo dat alleen de gedachte aan god je steunt.
Voor de liefde van god geldt ook dat je die ook kan ervaren als god niet bestaat.

Waarom we alle dingen die in de bijbel staan niet wetenschappelijk naar beneden halen? Omdat dat bij geen enkel verzonnen iets kan waar we nog te weinig van afweten. Ik kan beweren dat we allemaal in een droom van 1 iemand leven die eigenlijk in een hele andere wereld leeft. Dit kan je niet naar beneden halen omdat het gewoon zo kan zijn. Maar of dat dan ook waar is is een andere vraag.

Wetenschappers kunnen zich tot het christendom bekeren omdat ze geloven in god. Dat kan prima, maar dat betekent niet dat het bewezen is dat er een god is. Er zijn ook zat wetenschappers die niet in god geloven.

Leefden dinosauriers nog in de 10 tot 16e eeuw? Zonder je ook maar ongelijk te geven kan ik wel zeggen dat je dat niet weet (je maakt een aanname) en je dit dus ook niet als argument kan gebruiken.

Om nu maar naar mijn eigen mening te gaan, ik zeg niet meteen dat god niet bestaat, want inderdaad, ik kan niet bewijzen dat god niet bestaat. Jij maakt daarvan dat god dus wel moet bestaan, maar dat klopt niet. Niet kunnen bewijzen dat god niet bestaat betekent namelijk niet dat god ook echt niet bestaat. Je kan namelijk ook niet bewijzen dat god wel bestaat en dat betekent immers ook niet dat god niet bestaat. Aangezien we beiden niet kunnen bewijzen weten we dus niet of god bestaat. Misschien wel, misschien niet. Het enige wat je kan doen is op je gevoel afgaan. Je gelooft iets, maar je weet het niet zeker, vandaar "geloof". Nou lijkt het mij niet logisch dat god bestaat, dus in principe geloof ik niet in god, maar het kan wel dat hij bestaat, of zelfs dat er iets soortgelijks is als een god waar wij nog niks van weten en nog niks van bedacht hebben.
 

DeletedUser

Gast
Wel het eerste deel van hoe hij God ziet dat is geen onzin. Iedereen heeft daar idd zijn eigen kijk op maar als je dingen gaat verkondigen als feit die nergens op slaan...
 

DeletedUser17527

Gast
Wel het eerste deel van hoe hij God ziet dat is geen onzin. Iedereen heeft daar idd zijn eigen kijk op maar als je dingen gaat verkondigen als feit die nergens op slaan...

Wie zegt dat het onzin is. Jullie weten dus duidelijk niks van het creationisme. Daar gelaten dat ik genoeg weet van de evolutie. Dus ga zelf op onderzoek. En dan praten we wel verder. En jullie kunnen inderdaad niet voelen dat er een god is. Pas als je je bekeert dan voel je de vrede, liefde, genade, enz.

En geven jullie is het bewijs van jullie theorie. want uiteindelijk blijkt meer dan de helft onzin te zijn. Zoals dat apen gedoe. Hoeveel zogenaamde tussen schakels zijn er al niet gevonden die later gewoon een uitgestorven apensoort blijken te zijn of een mens met een apenkaak.

ps. jullie geloven ook niet dat de satan (duistere machten) bestaat. daar is ook al genoeg bewijs.
Kijk alleen al maar naar de muziekwereld.
 

DeletedUser

Gast
Wie zegt dat het onzin is. Jullie weten dus duidelijk niks van het creationisme. Daar gelaten dat ik genoeg weet van de evolutie. Dus ga zelf op onderzoek. En dan praten we wel verder. En jullie kunnen inderdaad niet voelen dat er een god is. Pas als je je bekeert dan voel je de vrede, liefde, genade, enz.

En geven jullie is het bewijs van jullie theorie. want uiteindelijk blijkt meer dan de helft onzin te zijn. Zoals dat apen gedoe. Hoeveel zogenaamde tussen schakels zijn er al niet gevonden die later gewoon een uitgestorven apensoort blijken te zijn of een mens met een apenkaak.

ps. jullie geloven ook niet dat de satan (duistere machten) bestaat. daar is ook al genoeg bewijs.
Kijk alleen al maar naar de muziekwereld.

Ik weet dat ik nu een beetje offtopic ga, maar goed.

Laat ik eerst beginnen met het volgende: Iedereen mag geloven wat hij / zij wil, en ik heb niet het recht om wat dan ook af te kraken.
Toch wil ik een poging wagen om met jou in discussie te gaan.

Je zegt dat God bestaat, en dat je de liefde / vrede / etc pas voelt als je je bekeert. Lijkt me vreemd... Dit roept namelijk de volgende vragen bij mij op:
-Is God er niet voor iedereen, ook voor mensen die niet geloven?
-Is het juist niet zo dat je die vrede / liefde / etc pas voelt als je gelooft, omdat je het dan inbeeld? Als ik niet geloof in God, voel ik namelijk echt geen liefde etc van hem. Als ik wel in hem zou geloven, zou ik ook geloven dat hij mij liefde etc brengt.

Je gelooft niet in de evolutietheorie omdat je zegt dat er geen bewijs is. Dat roept bij mij de volgende vragen op:
-Is er bewijs voor God? Nee, dat jij liefde voelt, is geen bewijs. Als ik liefde voel van mijn pinguïnknuffel (die overigens al lang in een kist ligt),en ik voer dat als argument aan voor het feit dat mijn pinguïnknuffel God is. Mensen zouden me voor gek verklaren...
-Als er geen bewijs is voor God, waarom geloof je dan wel in God, en niet in de evolutietheorie?

Dan over Satan, die blijkbaar in de muziekindustrie voorkomt. Ik typ dit trouwens terwijl ik allerlei in jou ogen Satanische muziek luister ;)
-Geef 's een concreet voorbeeld van wat jij Satanische muziek vindt. Waarom vindt je dat? Hoe bewijs je dat Satan hier achter zit?
 

DeletedUser

Gast
En geven jullie is het bewijs van jullie theorie. want uiteindelijk blijkt meer dan de helft onzin te zijn. Zoals dat apen gedoe. Hoeveel zogenaamde tussen schakels zijn er al niet gevonden die later gewoon een uitgestorven apensoort blijken te zijn of een mens met een apenkaak.
Dat op zich is al bewijs voor de evolutietheorie: er sterven soorten uit en komen nieuwe voor in de plaats. Verder is het toch doodnormaal dat je niet alle schakels vind, probeer maar eens een skelet van zoveel jaar geleden dat diep onder de grond zit te vinden. Toch logisch dat men zich ook soms vergist als er zoveel variatie in soorten zit die we niet kennen. Die variatie wordt trouwens ook verklaard door evolutie.

ps. jullie geloven ook niet dat de satan (duistere machten) bestaat. daar is ook al genoeg bewijs.
Kijk alleen al maar naar de muziekwereld.
Logisch: ik denk dat wezens zoals god, satan, welk opperwezen dan ook verzonnen is, wat niet wil zeggen dat ze niet levensecht kunnen overkomen of geen invloed kunnen hebben. Ik denk dat de gedachte dat er zoiets is ook al veel kan uitmaken als je er echt in gelooft, een soort placebo-effect. Dan is het toch vanzelfsprekend dat je er sporen van terugvind in muziek, voor vele is het een soort uitlaatklep, het geeft hun gevoelens weer. Als je satan erin herkent is het enkel en alleen omdat je de gevoelens van die muziek zelf associeert met "duistere machten".

Ik denk dat er wel meer bewijs is voor evolutie dan voor wezens of machten die jij noemde: de neanderthaler, homo sapiens, homo erectus, enz. Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Homo_erectus
Misschien is het maar een klein deeltje van de evolutie, maar ik denk niet dat je kunt ontkennen dat er een verschil zit in elke stap die ze opnoemen. Plus nog een heel simpel bewijsje: ooit al een heel oud gebouw gezien? Ik bedoel geen kasteel ofzo, maar een gewoon normaal huis, dan is je waarschijnlijk al opgevallen dat de deuren veel kleiner waren: over het algemeen zijn de mensen wat groter geworden. Hoe verklaar je zoiets zonder evolutie? God verveelde zich en wou eens iets anders?

ps: ik heb heb helemaal niks tegen geloof en vind het zelfs goed dat sommige mensen het hebben, ze trekken zich eraan op. Maar ik kan er niet tegen als je feiten begint te verdraaien of ontkennen om in een zeepbelletje te leven waarin god aller regelt of om mensen te "bekeren".
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2918

Gast
Dat op zich is al bewijs voor de evolutietheorie: er sterven soorten uit en komen nieuwe voor in de plaats. Verder is het toch doodnormaal dat je niet alle schakels vind, probeer maar eens een skelet van zoveel jaar geleden dat diep onder de grond zit te vinden. Toch logisch dat men zich ook soms vergist als er zoveel variatie in soorten zit die we niet kennen. Die variatie wordt trouwens ook verklaard door evolutie.


Logisch: ik denk dat wezens zoals god, satan, welk opperwezen dan ook verzonnen is, wat niet wil zeggen dat ze niet levensecht kunnen overkomen of geen invloed kunnen hebben. Ik denk dat de gedachte dat er zoiets is ook al veel kan uitmaken als je er echt in gelooft, een soort placebo-effect. Dan is het toch vanzelfsprekend dat je er sporen van terugvind in muziek, voor vele is het een soort uitlaatklep, het geeft hun gevoelens weer. Als je satan erin herkent is het enkel en alleen omdat je de gevoelens van die muziek zelf associeert met "duistere machten".

Ik denk dat er wel meer bewijs is voor evolutie dan voor wezens of machten die jij noemde: de neanderthaler, homo sapiens, homo erectus, enz. Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Homo_erectus
Misschien is het maar een klein deeltje van de evolutie, maar ik denk niet dat je kunt ontkennen dat er een verschil zit in elke stap die ze opnoemen. Plus nog een heel simpel bewijsje: ooit al een heel oud gebouw gezien? Ik bedoel geen kasteel ofzo, maar een gewoon normaal huis, dan is je waarschijnlijk al opgevallen dat de deuren veel kleiner waren: over het algemeen zijn de mensen wat groter geworden. Hoe verklaar je zoiets zonder evolutie? God verveelde zich en wou eens iets anders?

ps: ik heb heb helemaal niks tegen geloof en vind het zelfs goed dat sommige mensen het hebben, ze trekken zich eraan op. Maar ik kan er niet tegen als je feiten begint te verdraaien of ontkennen om in een zeepbelletje te leven waarin god aller regelt of om mensen te "bekeren".

Je laatste zin, wrm zou dat slecht zijn ? Die mensen zijn de gelukkigste in de wereld ...

Maar euhm wat heeft God te zien met evolutie, en evolutie met ontstaan van universum?
 

DeletedUser

Gast
Maar euhm wat heeft God te zien met evolutie, en evolutie met ontstaan van universum?
Ik kon het niet echt laten om zijn reactie te weerleggen, ik kan er niet tegen als mensen zo'n dingen verdraaien naar hun eigen denkbeeld en dan dat gaan verkondigen als waarheid voor iedereen, als ze het voor zichzelf houden en daar in stilte mee gelukkig kunnen zijn, geen probleem.
Je laatste zin, wrm zou dat slecht zijn ? Die mensen zijn de gelukkigste in de wereld ...
Zo bedoelde ik het eigenlijk niet, ik heb niks tegen die mensen, ik bewonder het zelfs hoe ze zo zeker in zoiets kunnen geloven, ik vind het gewoon ongeloofelijk irritant als ze dan in plaats van uit hun denkbeeld te kruipen en dan kritiek te geven op theorien, geloven, enz.
Ik ga nu niet zeggen dat ik nooit fout zit of iets verkeerd bekijk, maar ik ga alleszins niet zomaar kritiek uiten op iets waarvoor bewijs is en dan gewoon dat bewijs negeren zonder te proberen het tegendeel te bewijzen.

Over het ontstaan van het universum geloof ik dat hetgeen wij kunnen zien of waarnemen ontstaan is bij de big bang (hoe verklaar je de achtergrondstraling van het universum anders?). Wat er onmiddellijk voor of na gebeurt is, daar moeten we nog een beetje naar gissen, maar ik denk dat ze(= wetenschappers) het uiteindelijk wel zullen vinden. Ze zijn al genaderd tot op minder dan een seconde van wat het tijdstip van de big bang zou zijn met hun theorie, ze zullen waarschijnlijk nog een paar keer fout zitten, maar ze komen zeker dichter.
 

DeletedUser2918

Gast
Ik kon het niet echt laten om zijn reactie te weerleggen, ik kan er niet tegen als mensen zo'n dingen verdraaien naar hun eigen denkbeeld en dan dat gaan verkondigen als waarheid voor iedereen, als ze het voor zichzelf houden en daar in stilte mee gelukkig kunnen zijn, geen probleem.

Zo bedoelde ik het eigenlijk niet, ik heb niks tegen die mensen, ik bewonder het zelfs hoe ze zo zeker in zoiets kunnen geloven, ik vind het gewoon ongeloofelijk irritant als ze dan in plaats van uit hun denkbeeld te kruipen en dan kritiek te geven op theorien, geloven, enz.
Ik ga nu niet zeggen dat ik nooit fout zit of iets verkeerd bekijk, maar ik ga alleszins niet zomaar kritiek uiten op iets waarvoor bewijs is en dan gewoon dat bewijs negeren zonder te proberen het tegendeel te bewijzen.

Over het ontstaan van het universum geloof ik dat hetgeen wij kunnen zien of waarnemen ontstaan is bij de big bang (hoe verklaar je de achtergrondstraling van het universum anders?). Wat er onmiddellijk voor of na gebeurt is, daar moeten we nog een beetje naar gissen, maar ik denk dat ze(= wetenschappers) het uiteindelijk wel zullen vinden. Ze zijn al genaderd tot op minder dan een seconde van wat het tijdstip van de big bang zou zijn met hun theorie, ze zullen waarschijnlijk nog een paar keer fout zitten, maar ze komen zeker dichter.

2 delen :)

1e: Kijk daar zit je met een visie die misschien nog gefixeerder is, wat ik wil zeggen is datje net doet wat je wil tegengaan ;)

Het is geen waarheid voor zichzelf, het is gewoon de waarheid en dus streven ze daar naar, dat zegt hun 'geloof' gewoon (denk er over na)

2e: Wetenschappers (waar ik zelf bij hoor in zekere zin) zoeken naar de waarheid om elke vraag te beantwoorden met vergaren kennis, lukt ze dat niet (zo als met het ontstaan) dan gaan ze theoriën gebruiken waarvan het niet bewezen is dat deze foutief is, ervaringstheoriën dus. Het gevaar is dat je dan met zaken komt zoals de snaartheorie die niet klopt in wezen maar die gemaakt is om alles net te doen kloppen ...

Opletten met die handel dus, wees kritisch :)
 

DeletedUser17527

Gast
Ik denk dat er wel meer bewijs is voor evolutie dan voor wezens of machten die jij noemde: de neanderthaler, homo sapiens, homo erectus, enz. Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Homo_erectus
Misschien is het maar een klein deeltje van de evolutie, maar ik denk niet dat je kunt ontkennen dat er een verschil zit in elke stap die ze opnoemen. Plus nog een heel simpel bewijsje: ooit al een heel oud gebouw gezien?

Je begrijpt niet het verschil zo te zien tussen aanpassing en evolutie. een hond blijft een hond hoelang er ook wordt gekruist met het beest. Zo is het ook met de mens.
En een neanderthaler is in mijn ogen niet perse een ander soort. eerder ook een ras.
Deze mensen waren misvormd. En als je nu een plaatje ziet van een neanderthaler en een normaal mens(die er niet uitziet) dan zeg je toch ook niet dat deze geen mens is.

En voor mij ben jij de gene die worden enz. verdraaid. Dat is gewoon het verschil van standpunt.

En ik merk dat je nog steeds geen kennis hebt genomen van het creationisme.
Kijk en vergelijk. En ik ben hier ook niet om je te bekeren. Dat kan ik toch niet. Alleen God kan dat.

ik probeer hier alleen je na te laten danken over wat de maatschappij zegt. Wie zegt dat het altijd klopt wat er wordt gezegd. (Er is bijvoorbeeld in een boek van Biologie voor de middelbare school met een tekening gebruikt om de embryo's van een mens met alle verschillende dieren te vergelijken. Nou blijkt dat het ergens uit 1800 is. En dat uit normale embryo foto's blijkt dat er veel verschil is in de embryo's. In plaats van dat ze allen gelijk zijn. Nu denken dus honderden mensen dat het zo zit. Maar dat is dus niet zo)

Ik heb zelf nog steeds interesse in de evolutie theorie maar ik geloof het niet. Anders zou ik ook niet hier op het forum hierover mee praten. En heb ik gevraagd naar jullie mening.

En ik heb anders ook geen antwoord gehad op al mijn vragen aan jullie. Dus waar zijn de feiten van de oerknal dan. Waar komt die energie vandaan?

Ik bemoei me niet met dit topic meer, omdat ik zo te zien te veel oproep. Ik zal het wel in stilte blijven volgen. was leuk om met jullie gepraat te hebben.

@rutger
God is er voor iedereen. even in beeld taal. als hij je wilt helpen maar jij accepteert em niet. kan hij je dan helpen. Als je zijn leifed accepteert dan zul je het pas kunnen voelen.

Voorbeeld band: die antwoord, ramstein, beyonce. Ps. ik vind echt niet dat ze lelijke muziek maken. Voor mij maakt het alleen uit voor wie ze het doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Je begrijpt niet het verschil zo te zien tussen aanpassing en evolutie. een hond blijft een hond hoelang er ook wordt gekruist met het beest. Zo is het ook met de mens.
En een neanderthaler is in mijn ogen niet perse een ander soort. eerder ook een ras.
Deze mensen waren misvormd. En als je nu een plaatje ziet van een neanderthaler en een normaal mens(die er niet uitziet) dan zeg je toch ook niet dat deze geen mens is.

Dus dan bedoel je dat er volgens jouw in die tijd mensen zoals ons waren? Daarbij is aanpassing evolutie. Je past je aan aan je omgeving en situatie en evolueert dus. Ook al geloof je er niet in dat is wat evolutie is: aapachtige die langzaam maar aan rechtop gaan lopen zijn omdat hun situatie er toe dwong sneller grote afstanden te kunnen afleggen.

ik probeer hier alleen je na te laten danken over wat de maatschappij zegt. Wie zegt dat het altijd klopt wat er wordt gezegd. (Er is bijvoorbeeld in een boek van Biologie voor de middelbare school met een tekening gebruikt om de embryo's van een mens met alle verschillende dieren te vergelijken. Nou blijkt dat het ergens uit 1800 is. En dat uit normale embryo foto's blijkt dat er veel verschil is in de embryo's. In plaats van dat ze allen gelijk zijn. Nu denken dus honderden mensen dat het zo zit. Maar dat is dus niet zo)

Hetzelfde in jouw geval moet ik dan zeggen. Of nog erger eigenlijk. Jij gelooft in iets dat vermeld wordt in een boek van ongeveer 2000 jaar oud dat jaren na de zogezegde gebeurtenissen is geschreven. En nadien is er nooit meer iets gehoord van dat fenomeen. Objectief gezien is dat toch een serieuze reden om te twijfelen aan de echtheid van die gebeurtenissen, niet?
 

DeletedUser

Gast
1e: Kijk daar zit je met een visie die misschien nog gefixeerder is, wat ik wil zeggen is datje net doet wat je wil tegengaan ;)

Het is geen waarheid voor zichzelf, het is gewoon de waarheid en dus streven ze daar naar, dat zegt hun 'geloof' gewoon (denk er over na)
Dat besef ik wel, ik ben niet altijd objectief, maar in een discussie verdedig je je mening, dus dat is normaal en iedereen die een andere mening heeft mag die proberen te bewijzen. Ik ben op dat punt wat koppig, maar als iemand met een andere mening heeft, die ook goed kan bewijzen, ga ik zeker luisteren. Ik probeer gewoon mijn redenering naar voor te brengen over zulke onderwerpen, dan vergeet ik ondertussen even alle andere en probeer de mijne zo goed mogelijk weer te geven.
Zoals ik al zei, ik probeer niks op te dringen, dus wie het ermee oneens is mag het altijd zeggen als hij goede argumenten heeft.
2e: Wetenschappers (waar ik zelf bij hoor in zekere zin) zoeken naar de waarheid om elke vraag te beantwoorden met vergaren kennis, lukt ze dat niet (zo als met het ontstaan) dan gaan ze theoriën gebruiken waarvan het niet bewezen is dat deze foutief is, ervaringstheoriën dus. Het gevaar is dat je dan met zaken komt zoals de snaartheorie die niet klopt in wezen maar die gemaakt is om alles net te doen kloppen ...

Opletten met die handel dus, wees kritisch :)
"ze zullen waarschijnlijk nog een paar keer fout zitten, maar ze komen zeker dichter."
->bedoelde ik daarmee.




1)Je begrijpt niet het verschil zo te zien tussen aanpassing en evolutie. een hond blijft een hond hoelang er ook wordt gekruist met het beest. Zo is het ook met de mens.
En een neanderthaler is in mijn ogen niet perse een ander soort. eerder ook een ras.
Deze mensen waren misvormd. En als je nu een plaatje ziet van een neanderthaler en een normaal mens(die er niet uitziet) dan zeg je toch ook niet dat deze geen mens is.

2)En voor mij ben jij de gene die worden enz. verdraaid. Dat is gewoon het verschil van standpunt.

3)En ik merk dat je nog steeds geen kennis hebt genomen van het creationisme.
Kijk en vergelijk. En ik ben hier ook niet om je te bekeren. Dat kan ik toch niet. Alleen God kan dat.

4)ik probeer hier alleen je na te laten danken over wat de maatschappij zegt. Wie zegt dat het altijd klopt wat er wordt gezegd. (Er is bijvoorbeeld in een boek van Biologie voor de middelbare school met een tekening gebruikt om de embryo's van een mens met alle verschillende dieren te vergelijken. Nou blijkt dat het ergens uit 1800 is. En dat uit normale embryo foto's blijkt dat er veel verschil is in de embryo's. In plaats van dat ze allen gelijk zijn. Nu denken dus honderden mensen dat het zo zit. Maar dat is dus niet zo)

5)Ik heb zelf nog steeds interesse in de evolutie theorie maar ik geloof het niet. Anders zou ik ook niet hier op het forum hierover mee praten. En heb ik gevraagd naar jullie mening.

6)En ik heb anders ook geen antwoord gehad op al mijn vragen aan jullie. Dus waar zijn de feiten van de oerknal dan. Waar komt die energie vandaan?
1)Hoe verklaar je dan het DNA, de genen, ik denk dat ze met gentech al iets kunnen, is dat geen bewijs dat we veranderen in de loop der generaties. Hoe verklaar je dat ze handmatig nieuwe soorten kunnen "maken" zoals bepaalde dieren laten fluorisceren of die genetische gewassen waar ze spel rond maken.
toevoeging: de ontrafeling van de genen, of toch een deel ervan vind ik toch zowat het overtuigendste, hoe veklaar je bepaalde vormen van kanker, genetische mutaties, genetische ziektes,...
+ muterende virussen en bacteriën, bv bacteriën die resistent beginnen te worden tegen antibiotica, hoe zit het daarmee?

2)Ik moet toegeven dat ik de zaak niet uit jou ogen had bekeken, ik kan soms wat overdreven reageren over dingen die ik als vanzelfsprekend zie. (dingen die het niet altijd zijn)

3)Dat was niet bedoeld als aanval op jou persoonlijk, gewoon, ik had het niet uit jou redenering gezien en wat te snel conclusie getrokken, excuses daarvoor.

4)Dat vind ik absoluut niet erg, ik vind het plezant om eens diep na te moeten denken, op school is het toch enkel van buiten blokken in plaats van na te denken. Die boeken heb ik niet gezien, dus daar kan ik niks op zeggen, ik heb nog nergens zoiets gelezen, heb je een bron misschien?

5)Ik kan er zelf moeilijk inkomen hoe er een andere kijk op kan hebben, ik vind het vanzelfsprekend. Aanpassen is ook Evolueren: "survival of the fittest" was niet bedoeld als de sterkste overleefd, maar diegene die het best aangepast is aan de omgeving.

6)Dat vind ik juist het mooie en geloofwaardige aan die theorie, het is nog blanco voor zover ik weet, het vroegste dat ze kunnen gaan is de oerknal, ervoor bestond er niks van wat wij kennen. Over de oorsprong van de big bang zelf heb ik nog geen mening, misschien komt die er ook niet. De feiten van de oerknal, hoe weerleg je de achtergrondstraling van het universum, een soort ruis die overal is. De theorie zegt dat het een soort van echo van de enorme energie van de oerknal zelf is.

Ik bemoei me niet met dit topic meer, omdat ik zo te zien te veel oproep. Ik zal het wel in stilte blijven volgen. was leuk om met jullie gepraat te hebben.
Het spijt me, ik had weinig geslapen en heb het verkeerd verwoord, ik wou enkel verder discussieren, maar heb m'n frustratie (privéredenen) wat op de loop laten gaan, ik zou graag weten hoe jij het anders ziet, waarom je de argumenten die ik heb niet vind kloppen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Ik bemoei me niet met dit topic meer, omdat ik zo te zien te veel oproep. Ik zal het wel in stilte blijven volgen. was leuk om met jullie gepraat te hebben.

Waarom? Dit is een discussie topic, dan heb je dus 2 partijen (of meerdere) en die hebben andere meningen. En misschien staan er te weinig mensen aan jouw kant, waardoor je het drukker hebt.

Na iedereens argumenten te hebben gelezen, blijft mijn mening hetzelfde. Ik geloof niet in god of iets dergelijks. Ik denk niet dat er 'iets' is. Ik geloof in de oerknal en de theoriën van Einstein en Newton.
 

DeletedUser11561

Gast
En ik merk dat je nog steeds geen kennis hebt genomen van het creationisme.
Kijk en vergelijk. En ik ben hier ook niet om je te bekeren. Dat kan ik toch niet. Alleen God kan dat.
En god bestaat niet, dus die kan je niet bekeren.

Dus het zijn altijd mensen, ZOALS JIJ, MET JE BETWETERIGE GELOOF IN EEN SPROOKJE, die sociaal zwakkeren, minder bedeelden, of stumperds komen bekeren.

Makkelijke slachtoffers die een worst wordt voorgehouden dat als je in hún sprookje gelooft, alles goed komt.
En of je dan ook nog wat geld wil geven aan de kerk, want god kan alles, behalve met geld omgaan. Hij heeft altijd meer nodig.
 

DeletedUser11561

Gast
Voor mij is het bewijs dat god bestaat:
de schepping. Het voelen dat god er is. de wonderen die elke dag nog gebeuren.
Wat niet kan is nog nooit gebeurd.

De ervaring dat god mensen veranderd.
Mensen veranderen mensen, uit naam ván hun god. meestal onder dwang of psychische druk van verbanning, uitsluiting of gewoon lichamelijke mishandeling.

Dat je zelfs niet meer bang voor bent om dood te gaan.
Iedereen is bang om dood te gaan. Wedden dat jij vecht voor je leven? Dat heet instict, overgedragen door de evolutie.

De liefde van god ervaren.
Was dat niet de hand van de priester in je broekje?

En waarom zijn alle dingen die in de bijbel staan niet wetenschappelijk naar beneden te halen?
Omdat het waarheid is.

Zoals de aarde die het middelpunt van het universum is?

waarom bekeren veel wetenschappers zich naar het christendom. Omdat ze er achter komen dat de bijbel gelijk heeft.
niet onderbouwde onzinuitspraak. alle kerken over de hele wereld lopen leeg.

en waarom bestonden dinosauriërs nog in de 10 to 16 eeuw? als deze al lang dood waren volgens de evolutionisten?
dino's betaan nogsteeds. reptielen, vogels, vissen: allemaal afstammelingen van de dino's.

Ik daag jullie uit om je ook eens te verdiepen in het creationisme!
Creatonisme is een zeer oppervlakkig, daarin is geen verdieping mogelijk.
 

DeletedUser

Gast
dino's betaan nogsteeds. reptielen, vogels, vissen: allemaal afstammelingen van de dino's.
Nah, eigenlijk alleen de vogels. Een beter tegenargument zou zijn geweest: Het is complete onzin dat dino's toen nog bestonden. Ik vraag me af waar 'Your real father' het vandaan geeft gehaald.

Verder heb je volkomen gelijk. :)
 

DeletedUser11561

Gast
de coelacanth bestaat al 300 miljoen jaar, en de krokodil heeft ook al een versie 1.0 van meer dan 150 miljoen jaar oud. ;)

en nog één keer het hele christendom samengevat.
 

DeletedUser

Gast
de coelacanth bestaat al 300 miljoen jaar, en de krokodil heeft ook al een versie 1.0 van meer dan 150 miljoen jaar oud. ;).
Niet alle levende wezens uit de tijd van de dino's waren dino's. En als dat wel zo was, waren wij ook dino's, want elk wezen heeft voorouders die toen leefden. ;)
Ik becommentarieer jou alleen omdat het bij Your real father toch niet zal lukken, dus wees blij. :)
 
Bovenaan