• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Overwinningsvoorwaarden, info lancering Heldenwereld en 2.0 update

DeletedUser

Gast
AW: Overwinningsvoorwaarden, info lancering Heldenwereld en 2.0 update

E-Mail: info@innogames.de

Dit mail-adres is misschien handig als je je mening echt duidelijk wil maken, let wel op, nederlands kunnen ze waarschijnlijk niet lezen daar xD
 

DeletedUser

Gast
AW: Overwinningsvoorwaarden, info lancering Heldenwereld en 2.0 update

E-Mail: info@innogames.de

Dit mail-adres is misschien handig als je je mening echt duidelijk wil maken, let wel op, nederlands kunnen ze waarschijnlijk niet lezen daar xD

misschien slim om dan ook even te vermelden wa er bij dat emailadres staat, namelijk: (Geen support voor de spellen; Contact alstublieft uitsluitend in het Engels of in het Duits.) Dus erg zinvol lijkt me dat niet ;)

Jongens (en meiden) laten we even eerlijk zijn, klagen over allerlei zaken heeft weinig nut als je enkel klaagt om te klagen. Wie tegen de upgrade was, heeft pech, de Algemene Voorwaarden zijn daar duidelijk in. Klagen over de serverproblemen, heeft ook weinig nut, Innogames zal er zeker mee in hun maag zitten als commercieel bedrijf. Dus laten we ff allemaal tot 10 tellen en rustig adem halen.

Het spel is voor de oude werelden verandert, klopt, zal ff wennen zijn, maar het is nu eenmaal zo. Er zijn diverse werelden traag, klopt ook, oorzaak is aangegeven en in dat opzicht is er sprake van een ongelukkige samenloop van diverse zaken.

Maar we zijn hier omdat we allemaal graag het spelletje grepolis spelen. Er zitten wat probleempjes nu, maar die zullen spoedig opgelost worden en dan kunnen we weer gewoon allemaal spelen. Oke sommige met instellingen die ze minder aanstaan, maar daar doe je niks meer aan.

Dat de communicatie niet optimaal verlopen is ook geen geheim denk ik, maar we kunnen hier en bloc een klaagzang houden, maar wat lossen we ermee op, we brengen enkel onszelf in een negatieve gedachtenspiraal en daar schiet niemand wat mee op.

Probeer het positieve te zien (al kan ik me voorstellen dat dat moeilijk is voor sommige situaties) maar hier negatief zijn lost helemaal niks op ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Overwinningsvoorwaarden, info lancering Heldenwereld en 2.0 update

misschien slim om dan ook even te vermelden wa er bij dat emailadres staat, namelijk: (Geen support voor de spellen; Contact alstublieft uitsluitend in het Engels of in het Duits.) Dus erg zinvol lijkt me dat niet ;)

Jongens (en meiden) laten we even eerlijk zijn, klagen over allerlei zaken heeft weinig nut als je enkel klaagt om te klagen. Wie tegen de upgrade was, heeft pech, de Algemene Voorwaarden zijn daar duidelijk in. Klagen over de serverproblemen, heeft ook weinig nut, Innogames zal er zeker mee in hun maag zitten als commercieel bedrijf. Dus laten we ff allemaal tot 10 tellen en rustig adem halen.

Het spel is voor de oude werelden verandert, klopt, zal ff wennen zijn, maar het is nu eenmaal zo. Er zijn diverse werelden traag, klopt ook, oorzaak is aangegeven en in dat opzicht is er sprake van een ongelukkige samenloop van diverse zaken.

Maar we zijn hier omdat we allemaal graag het spelletje grepolis spelen. Er zitten wat probleempjes nu, maar die zullen spoedig opgelost worden en dan kunnen we weer gewoon allemaal spelen. Oke sommige met instellingen die ze minder aanstaan, maar daar doe je niks meer aan.

Dat de communicatie niet optimaal verlopen is ook geen geheim denk ik, maar we kunnen hier en bloc een klaagzang houden, maar wat lossen we ermee op, we brengen enkel onszelf in een negatieve gedachtenspiraal en daar schiet niemand wat mee op.

Probeer het positieve te zien (al kan ik me voorstellen dat dat moeilijk is voor sommige situaties) maar hier negatief zijn lost helemaal niks op ;)

dat graag grepolis spelen is wel stuk minder na die update -.-
 

DeletedUser

Gast
AW: Overwinningsvoorwaarden, info lancering Heldenwereld en 2.0 update

Dupatron,

Gezien je ervaring op juridisch gebied heb ik een vraag aan jou. Wanneer je en product ziet, deze koopt en dus betaald voor een product die voor jou bepaalde specifieke kenmerken en eigenschappen heeft en deze ineens veranderd, dan krijg je toch niet het product waar je eigenlijk voor betaald hebt?

Mijn punt hiermee is, er zijn spelers die om specifieke redenen hebben besloten niet op grepolis 2.0 te beginnen en er voor kozen om op de 1.0 werelden te spelen, met als reden dat 2.0 hen niet bevalt. Nu zijn de 1.0 werelden ineens ook veranderd naar 2.0, waardoor je een situatie krijgt waarin je een spel speelt en er voor betaald hebt die je niet wilt. Lijkt me dat je een sterke zaak heb voor een teruggave van al het geld dat je sinds de start van Grepolis aan het spel hebt uitgegeven.

Een ander voorbeeld, je koopt een laptop, ook al kunnen twee verschillende laptops dezelfde eigenschappen hebben en kunnen ze in dezelfde prijsklasse zitten, wanneer je voor een Asus betaald en je krijgt een HP, dan neem je daar toch ook geen genoegen mee?

Op dit gebied kan Innogames nog zoveel aan voorwaarden toevoegen, maar lijkt me dat ze geen poot om op te staan hebben wanneer je een zaak tegen ze begint, gezien het Nederlandsrecht de rechten van de consument goed beschermt. Dus iedereen die het niet met deze verandering eens is, leg even een claim neer bij Innogames voor een teruggave van het door jou bestede bedrag aan Grepolis. ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Overwinningsvoorwaarden, info lancering Heldenwereld en 2.0 update

Geen schijn van kans.

In de licentieovereenkomst, die iedereen heeft aangeklikt en daarmee geaccepteerd staat duidelijk:

Artikel: 13.1 De licentieovereenkomst verleent de gebruiker de mogelijkheid om de spelletjes
te gebruiken. Er bestaat geen recht op gebruik van een bepaalde versie van een spelletje.
 

DeletedUser

Gast
AW: Overwinningsvoorwaarden, info lancering Heldenwereld en 2.0 update

Geen schijn van kans.

In de licentieovereenkomst, die iedereen heeft aangeklikt en daarmee geaccepteerd staat duidelijk:

Artikel: 13.1 De licentieovereenkomst verleent de gebruiker de mogelijkheid om de spelletjes
te gebruiken. Er bestaat geen recht op gebruik van een bepaalde versie van een spelletje.

Ruben zo luidde de Algemene Voorwaarden niet ten tijde van het starten van wereld Beta, dus feitelijk zijn de Algemene Voorwaarden niet onverkort van toepassing. Daarnaast zijn de spelers niet gewezen op de wijziging van de AV.

Maar op de vraag van Artem Levin terug te komen is er sprake van recht tot ontbinding. Maar dat heeft geen effect op de periode voor 25 oktober 2011. In die periode heb jij het product geleverd gekregen. Dus als je goud/geld zou willen claimen kan dat enkel voor het goud dat je 25 oktober op je account had staan, mits je dan ook na de upgrade bent gestopt met spelen. Heb je gister gewoon gespeeld dan heb je gebruik gemaakt van het product en indirect geaccepteerd en wordt een beroep op ontbinding een stuk lastiger.

Dus ik denk dat het wijzer is conform mijn vorige posting op dit topic zaken te bekijken ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Overwinningsvoorwaarden, info lancering Heldenwereld en 2.0 update

E-Mail: info@innogames.de

Dit mail-adres is misschien handig als je je mening echt duidelijk wil maken, let wel op, nederlands kunnen ze waarschijnlijk niet lezen daar xD


kan waarschijnlijk gewoon in het nederlands. Ik weet van iemand die in het duits een mail schreef en bericht terug kreeg van Othania in het Nederlands.
 

DeletedUser

Gast
AW: Overwinningsvoorwaarden, info lancering Heldenwereld en 2.0 update

Ruben zo luidde de Algemene Voorwaarden niet ten tijde van het starten van wereld Beta, dus feitelijk zijn de Algemene Voorwaarden niet onverkort van toepassing. Daarnaast zijn de spelers niet gewezen op de wijziging van de AV.

Maar op de vraag van Artem Levin terug te komen is er sprake van recht tot ontbinding. Maar dat heeft geen effect op de periode voor 25 oktober 2011. In die periode heb jij het product geleverd gekregen. Dus als je goud/geld zou willen claimen kan dat enkel voor het goud dat je 25 oktober op je account had staan, mits je dan ook na de upgrade bent gestopt met spelen. Heb je gister gewoon gespeeld dan heb je gebruik gemaakt van het product en indirect geaccepteerd en wordt een beroep op ontbinding een stuk lastiger.

Dus ik denk dat het wijzer is conform mijn vorige posting op dit topic zaken te bekijken ;)

Algemene voorwaarden in spellen zijn NIET bindend.Een uitgever van spellen mag zaken veranderen maar zeker zo snel er met geld gewerkt word gelden ook de normale wettelijke voorwaarden waar iedereen zich aan moet houden.Het aanklikken van de Ja in de algemene voorwaarden geeft niemand het recht om daarmee onwettelijke zaken te mogen doen. Er zijn al vele rechtzaken geweest in USA en ook aantal in Uk en duitsland en daar werd dit heel duidelijk gesteld.De uitgevers hebben al vele zaken verloren mbt die algemene voorwaarden. Alleen ga je naar de rechter om het terug draaien van een update cq een spel verandering te eisen? Denk het niet, je gaat gewoon weg.

En wat die pole betreft. De meeste spelers hadden geen idee wat het inhield en dachten dat een soort update alleen maar leuk zou zijn. Dus dat pakt nu dus helemaal verkeerd uit.
Als ze slim zijn maken ze nu of over paar weken een nieuwe pole en dan wel graag openbaar.Dus naam en voorkeur zichtbaar.

Mijn 2cent :)
 

DeletedUser

Gast
AW: Overwinningsvoorwaarden, info lancering Heldenwereld en 2.0 update

Algemene voorwaarden in spellen zijn NIET bindend.Een uitgever van spellen mag zaken veranderen maar zeker zo snel er met geld gewerkt word gelden ook de normale wettelijke voorwaarden waar iedereen zich aan moet houden.Het aanklikken van de Ja in de algemene voorwaarden geeft niemand het recht om daarmee onwettelijke zaken te mogen doen. Er zijn al vele rechtzaken geweest in USA en ook aantal in Uk en duitsland en daar werd dit heel duidelijk gesteld.De uitgevers hebben al vele zaken verloren mbt die algemene voorwaarden. Alleen ga je naar de rechter om het terug draaien van een update cq een spel verandering te eisen? Denk het niet, je gaat gewoon weg.

En wat die pole betreft. De meeste spelers hadden geen idee wat het inhield en dachten dat een soort update alleen maar leuk zou zijn. Dus dat pakt nu dus helemaal verkeerd uit.
Als ze slim zijn maken ze nu of over paar weken een nieuwe pole en dan wel graag openbaar.Dus naam en voorkeur zichtbaar.

Mijn 2cent :)

De wetgeving in Nederland is van toepassing op dit product aangezien het een op de Nederlandse markt gericht product is, dat maakt jurisprudentie uit het buitenland niet relevant. De AV mogen geen inbreuk geven op de wettelijke bescherming van de consument, elke beperking in dat opzicht is onverbindend.

Maar gelet op het feit dat tot 25 oktober het product is geleverd, bestaat er geen recht op restitutie over de periode voorafgaand aan de upgrade zoals ik al eerder aangaf. Enkel kun je een claim neerleggen over het goud dat je nog op het account had staan op die datum als je verkiest niet meer te spelen, maar dat zal wel wat touwtrekkerij geven.

Daarom verwijs ik nogmaals naar mijn posting van gisteravond op dit topic en verzoek iedereen die te lezen en eerst tot 10 te tellen voor ze van allerlei postings hier doen ;)


Edit: Ik denk dat al die semi-juristen hier er wijzer aan doen gewoon ingame te gaan spelen dan hier trachten een juridische uitspraak te doen op een vak gebied waar ze te weinig kaas van gegeten hebben. Wees reeel niemand zal over die paar euro een vele duizenden euro's kostende procedure straten waarvan de uitkomst maximaal zal zijn wat ik schetste.
Ga gewoon lekker spelen jongens, dit is zinloos gebrabbel ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Overwinningsvoorwaarden, info lancering Heldenwereld en 2.0 update

De wetgeving in Nederland is van toepassing op dit product aangezien het een op de Nederlandse markt gericht product is, dat maakt jurisprudentie uit het buitenland niet relevant. De AV mogen geen inbreuk geven op de wettelijke bescherming van de consument, elke beperking in dat opzicht is onverbindend.

Maar gelet op het feit dat tot 25 oktober het product is geleverd, bestaat er geen recht op restitutie over de periode voorafgaand aan de upgrade zoals ik al eerder aangaf. Enkel kun je een claim neerleggen over het goud dat je nog op het account had staan op die datum als je verkiest niet meer te spelen, maar dat zal wel wat touwtrekkerij geven.

Daarom verwijs ik nogmaals naar mijn posting van gisteravond op dit topic en verzoek iedereen die te lezen en eerst tot 10 te tellen voor ze van allerlei postings hier doen ;)

Ik weet het niet 100% zeker, maar gezien het een spel is dat je over langere tijd speelt en niet alleen voor nu betaald maar ook vooruitbetaalt om van bepaalde voordelen binnen het spel gebruik te kunnen maken kun je het dan niet zien als een langere termijn-investering? Oftewel, het spel is niet op 25 oktober aangeschaft, maar vanaf het moment dat je besloot geld in het spel te stoppen om er over een langer termijn sterker voor te staan en in de top mee te draaien?

Dat zou meer mijn uitgangspositie zijn tot aan de update, waardoor je ook zou kunnen stellen dat alle betalingen aan het spel voor de 25ste onderdeel zijn van de aankoop. Ik dacht dat dit ook volgens het BW ook hard te maken was. Of zit ik nu helemaal op een verkeerde lijn te denken?
 

DeletedUser

Gast
AW: Overwinningsvoorwaarden, info lancering Heldenwereld en 2.0 update

Helemaal correckt , de NL wetgeving is hier van belang.Maar ook de europese conumenten wetgeving en die is nog strenger dan de NL op aantal vlakken. IMVU heeft dat jaren terug gemerkt , want die probeerden door te zeggen dat het een USA server was en die ook daadwerkelijk in USA stond dat dus alle spelers ook de USA wet moesten volgen.Dit werd toen door aantal landen en door Brussel keihard terug gefloten en ze hebben toen ook zeer snel hun beleid en voorwaarden veranderd.En zelfs het spel.

Maar ik schreef al dat het hier om te kleine belangen gaat.

Maar het er ging mij dus alleen maar om duidelijk te maken dat Algemene voorwaarden dus helemaal niet zo bindend zijn als door velen word aangenomen of vermeld.

En vorige spreker heeft ook een punt. Ook ik heb net 1 of 2 dagen voor de update ook goud gekocht en zou dus in theorie dit terug kunnen vorderen. Alleen ik heb besloten om het gewoon even op te spelen en als het spel tot die tijd niet ten positieve is veranderd dan geef ook ik de pijp aan maarten. Want ook ik vind het spel gewoonweg niet leuk meer zo.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Overwinningsvoorwaarden, info lancering Heldenwereld en 2.0 update

Ik heb maar even een versie 3.0 voorgesteld op het ideeenforum xD
 

DeletedUser13903

Gast
AW: Overwinningsvoorwaarden, info lancering Heldenwereld en 2.0 update

epic fail!
 

DeletedUser

Gast
AW: Overwinningsvoorwaarden, info lancering Heldenwereld en 2.0 update


Kijk, met een dergelijke volwassen en goed onderbouwde mening kunnen we wat.

En goed dat het van zo'n ervaren speler komt die al sinds 23 oktober 2011 actief is.
 

DeletedUser

Gast
AW: Overwinningsvoorwaarden, info lancering Heldenwereld en 2.0 update

Grepolis bedankt!

Veel van mijn vrienden zijn gestopt, Naar mijn weten is er veel ontevredenheid door andere spelers

Bedankt voor het kapot maken van verschillende werelden.... omdat jullie er weer een extra centje uit willen persen volgens mij.

Dat stemmen... is dat gebeurd op de vorige 2.0 werelden ofzo, want naar mijn weten hebben niet veel mensen die op de oude werelden speelden behoefte aan deze update.

Bah bah bah.. ik heb er geen zin meer in zo!

Innogames bedankt voor het weggooien van 7 maanden tijd! Heel fijn, als ik dit geweten had was ik er nooit aan begonnen.

Leuk om te zien hoe jullie zo'n prachtspel de afgrond in trekken. TOPPIE!
 

DeletedUser13903

Gast
AW: Overwinningsvoorwaarden, info lancering Heldenwereld en 2.0 update

Kijk, met een dergelijke volwassen en goed onderbouwde mening kunnen we wat.

En goed dat het van zo'n ervaren speler komt die al sinds 23 oktober 2011 actief is.


Lieve Ruben,

Mijn reactie kan je idd niet als volwassen en onderbouwd beschouwen, daar moet ik je gelijk in geven.
Vergis je echter niet, dit is een duidelijk signaal richting spelleiding onder de vorm van een uiting van gigantische frustratie van een top50-speler op Eta. Dat op zich zou de ontwikkelaars aan het denken moeten zetten.
Los van de update die naar mijn gevoel 3 stappen achteruit is, krijg ik op geen enkele manier de indruk dat de spelleiding kritisch naar zichzelf kijkt en/of oprecht begaan is met hoe trouwe spelers dit geknoei ervaren.

Nergens op dit forum krijg ik de indruk dat het ertoe doet wat men precies zegt, er lijkt niets mee gedaan te worden. Hopelijk is dat een verkeerde perceptie van mij en kan de spelleiding dit weerleggen.
Wat er ook van zij, indien de makers graag constructieve feedback ontvangen van een trouwe, bijna dagelijkse speler, dan sta ik ter beschikking.
Indien het hen geen zier kan schelen, ook goed.
Verder ga ik hier geen woorden meer aan vuil maken, tenzij de verwittiging richting de makers dat dit hen heel veel trouwe spelers zal kosten. Ik kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling was, maar ook hier kan ik me vergissen..

Ik ben gebruiker, dus een klant. Een klant die zijn ontevredenheid uitschreeuwt en niet gehoord wordt, is binnenkort een ex-klant.
 

DeletedUser

Gast
AW: Overwinningsvoorwaarden, info lancering Heldenwereld en 2.0 update

Lieve Ruben,

Mijn reactie kan je idd niet als volwassen en onderbouwd beschouwen, daar moet ik je gelijk in geven.
Vergis je echter niet, dit is een duidelijk signaal richting spelleiding onder de vorm van een uiting van gigantische frustratie van een top50-speler op Eta. Dat op zich zou de ontwikkelaars aan het denken moeten zetten.
Los van de update die naar mijn gevoel 3 stappen achteruit is, krijg ik op geen enkele manier de indruk dat de spelleiding kritisch naar zichzelf kijkt en/of oprecht begaan is met hoe trouwe spelers dit geknoei ervaren.

Nergens op dit forum krijg ik de indruk dat het ertoe doet wat men precies zegt, er lijkt niets mee gedaan te worden. Hopelijk is dat een verkeerde perceptie van mij en kan de spelleiding dit weerleggen.
Wat er ook van zij, indien de makers graag constructieve feedback ontvangen van een trouwe, bijna dagelijkse speler, dan sta ik ter beschikking.
Indien het hen geen zier kan schelen, ook goed.
Verder ga ik hier geen woorden meer aan vuil maken, tenzij de verwittiging richting de makers dat dit hen heel veel trouwe spelers zal kosten. Ik kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling was, maar ook hier kan ik me vergissen..

Ik ben gebruiker, dus een klant. Een klant die zijn ontevredenheid uitschreeuwt en niet gehoord wordt, is binnenkort een ex-klant.
En als je dit wil bereiken moet je precies deze post schrijven, niet de post die je daarvoor geschreven had ;)

Verder denk ik dat het team dit zeker leest, maar niet reageert. Dat is inderdaad irritant, maar niet heel raar, omdat het team van alles te doen heeft. Verder reageren ze wel, alleen zien de meeste dit niet door het onoverzichtelijke gespam van allerlei klaagposts over 2.0.
 

DeletedUser

Gast
AW: Overwinningsvoorwaarden, info lancering Heldenwereld en 2.0 update

Beste Flacco,

Zo kan het dus ook!
Een doordachte mening verkondigen met enige onderbouwing van argumenten.
Dat geeft dan iedereen de mogelijkheid om daar serieus op te reageren,
zowel door Innogames als door je medespelers.

En dat is wat ik graag zou willen: serieus bespreken hoe we samen verder kunnen gaan
en tot een aanvaardbare situatie komen voor alle (of beter de meeste) gebruikers.


ruben
 

DeletedUser

Gast
AW: Overwinningsvoorwaarden, info lancering Heldenwereld en 2.0 update

Helemaal correckt , de NL wetgeving is hier van belang.Maar ook de europese conumenten wetgeving en die is nog strenger dan de NL op aantal vlakken. IMVU heeft dat jaren terug gemerkt , want die probeerden door te zeggen dat het een USA server was en die ook daadwerkelijk in USA stond dat dus alle spelers ook de USA wet moesten volgen.Dit werd toen door aantal landen en door Brussel keihard terug gefloten en ze hebben toen ook zeer snel hun beleid en voorwaarden veranderd.En zelfs het spel.

Maar ik schreef al dat het hier om te kleine belangen gaat.

Maar het er ging mij dus alleen maar om duidelijk te maken dat Algemene voorwaarden dus helemaal niet zo bindend zijn als door velen word aangenomen of vermeld.

En vorige spreker heeft ook een punt. Ook ik heb net 1 of 2 dagen voor de update ook goud gekocht en zou dus in theorie dit terug kunnen vorderen. Alleen ik heb besloten om het gewoon even op te spelen en als het spel tot die tijd niet ten positieve is veranderd dan geef ook ik de pijp aan maarten. Want ook ik vind het spel gewoonweg niet leuk meer zo.

Gelukkig staat hier de server al in Duitsland, wat wel binnen de EU valt.
Een jurist zei onlangs dat het om een dusdanige verandering ging dat het wel binnen de regels voor consumenten wetgeving van Nederland zelf viel. Op welk specifiekere punt moet ik nog even terug lezen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Overwinningsvoorwaarden, info lancering Heldenwereld en 2.0 update

Lieve Ruben,

Mijn reactie kan je idd niet als volwassen en onderbouwd beschouwen, daar moet ik je gelijk in geven.
Vergis je echter niet, dit is een duidelijk signaal richting spelleiding onder de vorm van een uiting van gigantische frustratie van een top50-speler op Eta. Dat op zich zou de ontwikkelaars aan het denken moeten zetten.
Los van de update die naar mijn gevoel 3 stappen achteruit is, krijg ik op geen enkele manier de indruk dat de spelleiding kritisch naar zichzelf kijkt en/of oprecht begaan is met hoe trouwe spelers dit geknoei ervaren.

Nergens op dit forum krijg ik de indruk dat het ertoe doet wat men precies zegt, er lijkt niets mee gedaan te worden. Hopelijk is dat een verkeerde perceptie van mij en kan de spelleiding dit weerleggen.
Wat er ook van zij, indien de makers graag constructieve feedback ontvangen van een trouwe, bijna dagelijkse speler, dan sta ik ter beschikking.
Indien het hen geen zier kan schelen, ook goed.
Verder ga ik hier geen woorden meer aan vuil maken, tenzij de verwittiging richting de makers dat dit hen heel veel trouwe spelers zal kosten. Ik kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling was, maar ook hier kan ik me vergissen..

Ik ben gebruiker, dus een klant. Een klant die zijn ontevredenheid uitschreeuwt en niet gehoord wordt, is binnenkort een ex-klant.

Volgens mij is er door de spelleiding (Othiana zelf meen ik), al heel duideliujk aangegeven dat dit vanaf het moment dat 2.0 werd gelanceerd op de eerste nieuwe server, dat dit uiteindelijk voor ALLE werelden zou gaan gelden, de vraag was alleen hoe en wat innogames dat wou gaan doen.
Resultaat daarvan was de enquete die naar alle spelers van 1.x werelden zijn gestuurd met de vraag OF ze de update wouden. Daarop heeft een meerderheid ja gezegd. Let op, er is duidelijk aangegeven dat deze niet naar 2.x werelden is gestuurd!

Dat mensen de herhaal vraag na de ja niet goed lezen en dus dom wegklikken is NIET de schuld van Othiana en crew maar van de desbetreffende speler. Je stemt voor je toekomst, lees dan ook wat er staat en druk niet blindelins. Dat argument om de enquete vals te noemen is dan ook domweg compleet kansloos.

Daarbij komt dat bij het maken van 2.0 een beta wereld was opgezet waarop spelers hun feedback konden geven aan de ontwikkelaars ZELF. dat nauwelijks mensen van hier dat hebben gedaan is dan domweg ook gewoon heel dom geweest. Je wilt geen veranderingen maar je bent ook te lui om pro-actief iets te doen.
Achteraf roepen dat het niet eerlijk is is dan ook gewoon telaat. Je had er eerder bij moeten zijn!

Voor de goeie orde, ik heb zelf tegen 2.x gestemd en ongeacht wat ik hierboven heb neergezet blijf ik bij die mening. Maar iedereen hier is veel te zwart-wit. Jullie doen alleen maar: "Ikke ikke ikke en de rest kan stikken." Vind je het dan heel gek dat mensen die wel hebben meegedacht en wel hun best hebben gedaan dan ook meer inspraak hadden bij het ontwerpen van 2.0 en de gevolgen ervan?

Ik roep iedereen hier dan ook op om het is van de andere kant te bekijken!


Ook al dat gepraat over de consumenten wet wat ik lees, comon mensen! waar de *** slaat dat op? Een spel word gespeeld en gedraaid voor het belang van de meerderheid, als er dan een aanpassing in komt (je moet dit ook gewoon zien als een grote update van het spel) dan klaag niemand, want updates zijn goed. Maar nu is het ineens teveel? Innogames behoud zich het recht dit spel te kunnen updaten, dat is gedaan en daar kan je je niet tegen verzetten. Daarnaast word er wat betreft het goud duidelijk aangegeven dat eenmaal besteed het niet meer terug gevorderd kan worden. Tis geen bank hier... Jij kiest ervoor goud te kopen, het spel maakt een update en spontaan begin je te flippen en wil je het terug? Zo werkt het dus niet....



Een heel verhaal, met genoeg dingen lijkt me om is goed overna te denken.
Wat een stelletje zwart-wit apen zit hier toch zeg... (Degene die hier op uitgezonderd zijn weten voor zichzelf dat ze er niet bijhoren, twijfel je, voel je dan aangesproken!)
 
Bovenaan