• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Paus afgetreden

DeletedUser

Gast
Eind februari zal de paus aftreden... Zomaar of heeft ie iets mispeuterd?
 

DeletedUser19689

Gast
Waarschijnlijk omdat hij vaak ziek is en daardoor niet in staat is om zijn taak te vervullen.
En een paus heeft altijd iets mispeuterd, met hun ouderwetse, kortzichtige standpunten...
 

DeletedUser

Gast
Waarschijnlijk omdat hij vaak ziek is en daardoor niet in staat is om zijn taak te vervullen.
En een paus heeft altijd iets mispeuterd, met hun ouderwetse, kortzichtige standpunten...

Niet alleen de paus...

Ik blijf erbij dat de functie van paus ook open zou moeten staan voor jongere mensen. Als je altijd iemand tussen de 80 en 110 kiest dan kun je ook niet anders dan een ouderwetse instelling zijn. Er zijn genoeg jongere mensen (daarmee bedoel ik zelfs rond de 50) die betere kwaliteiten hebben.

Gelukkig kende deze man zijn eigen limieten nog. Hij was wijs genoeg om te weten wanneer hij niet meer in staat was om zijn functie uit te oefenen.
 

DeletedUser

Gast
Ik hoop op een zwarte paus!
Als ze dan ook eens wat lekkere latin house gaan draaien in die kerk ipv orgelmuziek komen er mss nog eens wat meer mensen op af..
 

DeletedUser11561

Gast
De paus praat elke dag met god. De katholieken vinden dat prachtig.
Als de paus zou zeggen dat hij elke dag met god praat via zijn iPad, zouden ze denken dat hij gek is geworden.

Ik begrijp niet waarom je een iPad moet toevoegen om hem voor gek te verklaren.
 

DeletedUser

Gast
Dat hoeft helemaal niet, dus dat scheelt. Als jij rustig met een biertje in je hand, aan de bar tegen onze lieve heer staat te praten (die er niet is) dan spoor je nog steeds niet, ook zonder ipad.
 

DeletedUser11561

Gast
Gefeliciteerd.

U heeft zojuist het geloof in onzichtbare entiteiten verwoord zoals het is.

Als je aantoonbaar onbewijsbare claims gelooft, dan spoor je niet. :)
 

DeletedUser11561

Gast
nou ja, laten we blij zijn na al die pedofiele geestelijken, dat er nog wel een katholiek is die zich tijdig terugtrekt.
 

DeletedUser

Gast
viezepaus-rvdzon.jpg


;)

Weg ermee - Die kerk gasten bakkelijen lekker op gouden stoelen en heuveltjes van goud. Als ik naar de kerk ga dan doe ik dat iig niet voor een paus of een of andere pedofiele alles-weter.
 

DeletedUser

Gast
Het begint zo langzamerhand 2 verschillende discussies te worden... Met aan de ene kant de zingeving van geloof, en dat is naasteliefde en aan de andere kant het instituut kerk, met een stel pedofiele draken op gouden stoeltjes.

Ik vind geloven een heel mooi gegeven... Alleen die katholieke uitvoering ervan staat me niet aan!

Iemand de beeldenstorm op school gehad? ...Laat die maar terug komen!
 

DeletedUser11561

Gast
ja geloof of religie is heel mooi.... maar er is geen plek voor op deze wereld.
Religie leidt tot verdeeldheid, en machtsmisbruik.

Moraliteit: doen wat het juiste is, ongeacht wat men zegt.
Religie: doen wat ze zeggen, ongeacht wat juist is.
 

DeletedUser19689

Gast
En weer hebben we zo een oude conservatieve fishstick. Hoe moeilijk is het om een jonge progressieve paus te kiezen die de kerk nodig heeft om uberhaubt nog wat gelovige terug te winnen. Daar moet je serieus niet voor gestudeerd hebben hoor.
Fel gekant zijn tegen euthanasie, abortus en homohuwelijken, dit wordt niets.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Geen fishtick, die blanke pater is mooi bezig!
Binnen 10 jaar is hij te oud om paus te spelen, kunnen ze weer een nieuwe pater kiezen.
 

DeletedUser

Gast
"Tomorrow I want to go to pray to the Madonna, that she may protect Rome."

dit zei de paus in de speech, kan iemand uitleggen wat die Madonna precies inhoud?!

oja voor de hele speech: speech
 

DeletedUser

Gast
Volgens mij is Madonna een alternatieve benaming voor moeder Maria.
 

DeletedUser

Gast
En weer hebben we zo een oude conservatieve fishstick. Hoe moeilijk is het om een jonge progressieve paus te kiezen die de kerk nodig heeft om uberhaubt nog wat gelovige terug te winnen. Daar moet je serieus niet voor gestudeerd hebben hoor.
Fel gekant zijn tegen euthanasie, abortus en homohuwelijken, dit wordt niets.
Sja; 'k hoopte ook niet echt op'n progressieve paus, aangezien alle kardinalen (iedereen die mag stemmen) zowat werden benoemd door de 2 vorige conservatieve pausen... En daardoor ook - bijna - allemaal zeer conservatief zijn en anti-euthanasie, anti-abortus, anti-homohuwelijk zijn... Dusja, 'k weet niet of er de komende eeuwen 'n "moderne" paus zou komen. :D
 

DeletedUser

Gast
En weer hebben we zo een oude conservatieve fishstick. Hoe moeilijk is het om een jonge progressieve paus te kiezen die de kerk nodig heeft om uberhaubt nog wat gelovige terug te winnen. Daar moet je serieus niet voor gestudeerd hebben hoor.
Fel gekant zijn tegen euthanasie, abortus en homohuwelijken, dit wordt niets.
Had je liever een jonge paus van 40 waar je dan misschien weer 40 jaar mee zit opgescheept? :p
Sja; 'k hoopte ook niet echt op'n progressieve paus, aangezien alle kardinalen (iedereen die mag stemmen) zowat werden benoemd door de 2 vorige conservatieve pausen... En daardoor ook - bijna - allemaal zeer conservatief zijn en anti-euthanasie, anti-abortus, anti-homohuwelijk zijn... Dusja, 'k weet niet of er de komende eeuwen 'n "moderne" paus zou komen. :D
Maar het hoeft niet persé dat een kardinaal paus wordt, het is wel bijna altijd het geval, maar in principe kan iedere katholiek paus worden :)
 
Bovenaan