• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Paus afgetreden

DeletedUser

Gast
Met zo een verbolgen mening, is je gebrek aan kennis stuitend. Ik heb je filmpjes met plezier bekeken.
 

DeletedUser

Gast
Met zo een verbolgen mening, is je gebrek aan kennis stuitend. Ik heb je filmpjes met plezier bekeken.

Denk dat jou kennis eerder gebrekkig is.
Hoe kun je nog in een sprookje geloven wat nog nooit bewezen is? kom is met wat bewijzen van dat god bestaat dan?
 

DeletedUser

Gast
Dit hoort toch thuis bij complottheorieën en niet bij 'paus afgetreden' lijkt me :p
 

DeletedUser

Gast
ik ben niet gelovig, maar ik vind dat je niet zo mag spotten met iemands geloof. Dat plaatje van paus Benedictus vond ik wel een beetje te ver gaan. :mad:
 

DeletedUser11561

Gast
ik ben niet gelovig, maar ik vind dat je niet zo mag spotten met iemands geloof. Dat plaatje van paus Benedictus vond ik wel een beetje te ver gaan. :mad:
Omdat je een ingebeeld vriendje hebt krijg je niet automatisch het recht dat je niet beledigd mag worden.

Ik heb geen denkbeeldig vriendje, en ik mag ook gewoon beledigd worden.

Iets claimen zonder een greintje bewijs geeft je geen enkel recht op wat dan ook.
 

Maximus le Petit

Winnaar Adventswedstrijd 2019
Iets claimen zonder een greintje bewijs geeft je geen enkel recht op wat dan ook.

Een beetje menselijkheid kan wel he. Er zijn veel mensen die op die manier een bepaald doel hebben. Ik respecteer ongelovigen, dan verwacht je toch op z'n minst dat ongelovigen datzelfde doen bij de gelovigen?
 

DeletedUser

Gast
idd, respect voor iedereen, ook al doen/geloven ze iets wat voor jou niet bestaat :)
 

DeletedUser11561

Gast
Een beetje menselijkheid kan wel he. Er zijn veel mensen die op die manier een bepaald doel hebben. Ik respecteer ongelovigen, dan verwacht je toch op z'n minst dat ongelovigen datzelfde doen bij de gelovigen?
gelovigen willen mij allerlei dingen opleggen die ik niet wil.
Mijn burgerrechten worden geschonden als religie het voor het zeggen krijgt.

dat is beledigend voor mijn persoon én mijn menselijkheid. dat geeft mij het recht daartegenin te gaan.
Als je je dan beledigd voelt, dikke pech.
 

DeletedUser

Gast
gelovigen willen mij allerlei dingen opleggen die ik niet wil.
Mijn burgerrechten worden geschonden als religie het voor het zeggen krijgt.

dat is beledigend voor mijn persoon én mijn menselijkheid. dat geeft mij het recht daartegenin te gaan.
Als je je dan beledigd voelt, dikke pech.

dit is nou iedereen over dezelfde kam scheren eh... Net alsof alle Moslims terroristen zijn of zo...
 

DeletedUser11561

Gast
dit is nou iedereen over dezelfde kam scheren eh... Net alsof alle Moslims terroristen zijn of zo...
Je kan je hoofd in het zand steken, elke religie -een religie bestaat uit gelovigen- heeft een specifieke agenda die ze willen uitvoeren, en nagenoeg al hun standpunten schaden de burgerrechten van andersdenkenden.

hun standpunten omtrent politiek, wetenschap en scholing, seksualiteit, moraliteit, normen en waarden zijn achterhaald, schaden burgerrechten en zijn een rem op menselijke ontwikkeling en de maatschappij in het algemeen.

Er is geen enkel voorbeeld in de geschiedenis waar aanname van het bovennatuurlijke heeft geleid tot het begrijpen of verklaren van het onbekende.
 

Maximus le Petit

Winnaar Adventswedstrijd 2019
hun standpunten omtrent politiek, wetenschap en scholing, seksualiteit, moraliteit, normen en waarden zijn achterhaald, schaden burgerrechten en zijn een rem op menselijke ontwikkeling en de maatschappij in het algemeen.

Dat de kerk maar heel traag vooruitgaat door al deze dingen te zeggen/doen, ja dat is waar. Maar belange niet elke gelovige gaat dan ook akkoord met wat de paus daarover te zeggen heeft.

Je kan je hoofd in het zand steken, elke religie -een religie bestaat uit gelovigen- heeft een specifieke agenda die ze willen uitvoeren, en nagenoeg al hun standpunten schaden de burgerrechten van andersdenkenden.

voorbeelden voor de christenen? (en met christenen bedoel ik dan ook alle christenen en niet alleen uitspraken van de paus, want ik ga ermee akkoord dat de paus (en andere kardinalen/bisschoppen) soms ook wel eens bepaalde uitspraken durven te doen die tegen bepaalde burgerrechten in gaan.

Er is geen enkel voorbeeld in de geschiedenis waar aanname van het bovennatuurlijke heeft geleid tot het begrijpen of verklaren van het onbekende.

Dat vind ik ook niet zo noodzakelijk in onze tijd waar wetenschap boven de kerk is uitgegroeid.
Nu vind ik het vooral belangrijk om naar de betekenis van het geloof te kijken: 'wat willen ze ons meegeven? Wat kunnen we doen om anderen te helpen...?'
Ik geef een voorbeeld: de barmhartige samaritaan is een parabel die ons meegeeft om niet in een bocht rond een gewonde te lopen, maar om de gekwetste hulp te bieden.
Een goede christen gaat dat dan ook doen.

Wat ik wil zeggen is dat in de meeste verhalen uit de bijbel totaal niks verklaard wordt, maar dat er vooral een betekenis achter zit.
Dat heeft niks te maken met iemand iets opleggen en zeggen: 'je MOET dat doen.'
 

DeletedUser

Gast
hun standpunten omtrent politiek, wetenschap en scholing, seksualiteit, moraliteit, normen en waarden zijn achterhaald, schaden burgerrechten en zijn een rem op menselijke ontwikkeling en de maatschappij in het algemeen.

Als jouw ontwikkeling inhoudt dat je mensen zomaar mag beledigen omdat ze het niet met je eens zijn ontwikkel ik liever niet mee.
 

DeletedUser11561

Gast
Als jouw ontwikkeling inhoudt dat je mensen zomaar mag beledigen omdat ze het niet met je eens zijn ontwikkel ik liever niet mee.
niet "zomaar"

ik geef redenen op waarom ik dat doe, en je brengt er niks tegenin. Zou dat komen omdat je weet dat ik gelijk heb?

@ maximus:

Altruisme en opoffering behoeven geen religie, dit is een menselijke eigenschap, die juist door religies verstoord wordt. Er zijn maar weinig gelovigen die interkerkelijk helpen. De doctrines van de religie houden het sowieso tegen, en de onwil van religieuze leiders die te veranderen spreekt boekdelen.
En als het gedaan wordt is er vaak de dubbele agenda, waarbij ze meestal proberen te bekeren.

Dat vind ik ook niet zo noodzakelijk in onze tijd waar wetenschap boven de kerk is uitgegroeid.
Weet je hoe zeer conservatieve christenen het wetenschappelijk proces proberen te veranderen.

Het hele Creatonisme/ID verhaal, en hun roep om "gelijke tijd" in scholen is stuitend.
ook hun bemoeienis met de baarmoeder van een vrouw, of het leven van een terminaal zieke is walgelijk.

ieder heeft het recht op zelfbeschikking, en onder het mom van religie wordt dat ontzegd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
@automaatje: wat kan het jou schelen wat mensen toch geloven ? laat ze gewoon doen :p, baat het niet, dan schaadt het niet eh :)
 

DeletedUser11561

Gast
Je geeft hier zelf aan dat je anderen gewoon mag beledigen:
Mensen zonder doctrine hebben hele korte tenen. Mensen met een of meerdere godjes hele lange.

dat laat je keer op keer zien.
@automaatje: wat kan het jou schelen wat mensen toch geloven ? laat ze gewoon doen :p, baat het niet, dan schaadt het niet eh :)
ik geef keer op keer aan waar de schoen wringt. Ik mag aannemen dat je dat gelezen hebt, en dat je dus ook weet waarom ik daartegen ageer.
 

DeletedUser

Gast
Mensen zonder doctrine hebben hele korte tenen. Mensen met een of meerdere godjes hele lange.

dat laat je keer op keer zien.

Daar hadden we het niet over, we hadden het over mensen beledigen, niet over korte of lange tenen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan