• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Pesten op het forum/skype

DeletedUser10508

Gast
Oké, blijkbaar zit je zo niet in elkaar. Maar waarom zou dat betekenen dat je het niet eens bent met wat weerwolfgek in de beginpost zegt? Hij zegt dat het beter zou zijn als we wél dat geduldige karakter hebben. En waarom is dat in tegenspraak met het feit dat jij dat blijkbaar niet bent?

Wel, je kan niet gaan verwachten van mensen dat ze veranderen. Ik probeer dan wel "geduldiger" te zijn, maar ik zal het ook gewoon nooit zijn. En het is niet daarover dat ik het oneens ben, maar soms komen ruzie's/pestgedrag zonder dat je het zelf wilde/bedoelde. En soms zelfs zonder dat je het door hebt, want wij kunnen niet ruiken hoe die andere persoon zich voelt.

Dafuq @jouw post. Pesten hoort erbij, want 'je wordt er sterker van'? Serieus? Op welke manier dan? Er zijn mensen die door gepest zijn geweest in het verleden voor het leven getekend zijn; zijn die er sterker van geworden? Het enige wat ik kan bedenken, is dat mensen die in het verleden gepest zijn beter weten wat ze in de toekomst moeten doen om niet gepest te worden, maar dat zou helemaal niet nodig hoeven zijn als er niet gepest werd... En dan dit stukje:
Gepesten veranderen soms zelf in pesters. Is dat wat jou is gebeurd en vind je dit onder 'sterker worden' vallen? Het lijkt er wel op.

Pieter heeft (deels) gelijk, Genade. Pesten was er een maand geleden, was er gisteren, is er morgen, en zal over een maand nog steeds zijn. Er is en zal altijd worden gepest. Is het niet om huidskleur, dan is het om het gewicht, is het niet om het gewicht, dan is het om de accent en zo kan je uren doorgaan.

En buiten dat, hier zit je toch wel echt fout Genade. Je hebt inderdaad gevallen dat mensen (na het pesten) zelfmoordneigingen krijgen en/of gewoon nooit voor zichzelf gaan opnemen. Ze gaan zichzelf verwaarlozen, en dan heb je gelijk dat mensen niet altijd sterker worden van het pesten.

Maar, dan heb je ook mensen die er wél sterker van worden.
Bekijk deze video is, en je begrijpt me vast wel:

[video=youtube;GSayMXTaQY8]http://www.youtube.com/watch?v=GSayMXTaQY8[/video]


Deze persoon is nu zeer gelukkig, heeft een vrouw en ik denk zelfs een kind. Hij geeft nu peptalks in veel scholen. En voor ik nu te off-topic ga, hij werd ook gepest op school én hij heeft ook zelfmoordpogingen gedaan. Maar omdat het mislukt is, is hij erboven op gekomen. Hij is "beter" geworden zeg maar, "sterker geworden" zoals Pieter het zei.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Eigenlijk zijn jullie gewoon allemaal kleine kindjes, en ik het kleinste kindje van al...
Maar dafuq lees ik hier allemaal? :s

Juist niet. De mensen die het proberen oplossen op een volwassen manier zijn geen kleine kindjes. De kleine kindjes zijn de mensen die onzinnige posts maken, en geen respect tonen. Het viel mij ook op dat er veel meer ruzies/discussies zijn dan toen ik hier aankwam. Ikzelf probeer vriendelijk te doen, maar dat lukt ook niet altijd. Als mensen ruzies uitlokken, zak dan niet tot hun niveau door te schelden en al van die dingen! Want dan gaan ze er op in en hebben ze hun doel bereikt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Dafuq @jouw post. Pesten hoort erbij, want 'je wordt er sterker van'? Serieus? Op welke manier dan? Er zijn mensen die door gepest zijn geweest in het verleden voor het leven getekend zijn; zijn die er sterker van geworden? Het enige wat ik kan bedenken, is dat mensen die in het verleden gepest zijn beter weten wat ze in de toekomst moeten doen om niet gepest te worden, maar dat zou helemaal niet nodig hoeven zijn als er niet gepest werd... En dan dit stukje:
Gepesten veranderen soms zelf in pesters. Is dat wat jou is gebeurd en vind je dit onder 'sterker worden' vallen? Het lijkt er wel op.
Let wel op. Ik heb het over RL pesten, geen kinds internetpesten wat tegenwoordig dikwijls met facebook toestanden etc gebeurt.

Je wordt gewoon sterker door een gezonde dosis waarheid. Dikwijls ontaarden pesterijen zich dat iemand aan een tekortkoming van je aanhaalt en dit uitvergroot. Als je daar dan kinderachtig op reageert en ontkent dan wordt daar gewoon gebruik van gemaakt...
Een sterke persoonlijkheid wordt dan ook niet dikwijls gepest ondanks dat die ook tekortkomingen heeft.

Ik ben heus niet 'ge evolueerd' van een gespeste naar een pester.... RL is geen pokemon hoor...

Vroeger in mijn schooltijd kreeg iedereen wel te maken met spot en pesten. Dikwijls was de manier dat je daarop reageert essentieel over hoe in de toekomst verder met je gaat.

Net zoals die gast van Niels zijn post. die heeft ook niet liggen grienen en een hoop zooi gedaan... nee, die is daar idd sterker uit geworden en kan nu zijn middelvinger uitsteken naar zijn pesters van vroeger.
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Let wel op. Ik heb het over RL pesten, geen kinds internetpesten wat tegenwoordig dikwijls met facebook toestanden etc gebeurt.

Je wordt gewoon sterker door een gezonde dosis waarheid. Dikwijls ontaarden pesterijen zich dat iemand aan een tekortkoming van je aanhaalt en dit uitvergroot. Als je daar dan kinderachtig op reageert en ontkent dan wordt daar gewoon gebruik van gemaakt...
Een sterke persoonlijkheid wordt dan ook niet dikwijls gepest ondanks dat die ook tekortkomingen heeft.

Ik ben heus niet 'ge evolueerd' van een gespeste naar een pester.... RL is geen pokemon hoor...

Vroeger in mijn schooltijd kreeg iedereen wel te maken met spot en pesten. Dikwijls was de manier dat je daarop reageert essentieel over hoe in de toekomst verder met je gaat.

Net zoals die gast van Niels zijn post. die heeft ook niet liggen grienen en een hoop zooi gedaan... nee, die is daar idd sterker uit geworden en kan nu zijn middelvinger uitsteken naar zijn pesters van vroeger.

Ik ben vroeger een keer in elkaar geslagen omdat ik rood haar heb, daar ben ik echt niet sterker van geworden hoor.
Ik vind dat je echt niet sterker wordt van pesten, je zelfvertrouwen gaat juist ontiegelijk erg naar beneden waardoor je juist vaker gepest zal worden.
 

DeletedUser

Gast
Ik ben vroeger een keer in elkaar geslagen omdat ik rood haar heb, daar ben ik echt niet sterker van geworden hoor.
Ik vind dat je echt niet sterker wordt van pesten, je zelfvertrouwen gaat juist ontiegelijk erg naar beneden waardoor je juist vaker gepest zal worden.

Het hangt af van hoe je gepest word. Mensen die heel hard gepest worden gaan zich inderdaad niet sterker voelen.
Maar het hangt ook af van persoon tot persoon. Sommigen zullen in een depressie vallen, terwijl anderen sterker worden.
Ten laatste hangt het af van de manier waarop je reageert, en de manier waarop je pesters reageren op de manier waarop jij reageert
 

DeletedUser

Gast
Ik ben het er zeker mee eens dat pesten op het forum en irl niet gewenst is (op skype ook niet btw).
Echter moet ik ergens wel pieter deels gelijk geven. SOMS heb ik het idee dat mensen steeds lichtgeraakter worden en spelers bijna geen backbone meer hebben. Je moet ergens ook wel een klein beetje kunnen incasseren, anders wordt het forum TE braaf. (mijn mening)
Wees zeker niet bang om berichten te melden die jij als ongepast ervaart!
 

DeletedUser

Gast
In mijn ogen niet, maar maakt niet uit.
Ja, maar het probleem is dat deze mods niet gekozen worden. Als iemand een chat maakt, is deze automatisch de leider. Hier worden er mods gekozen waarvan men weet dat ze rechtvaardig redeneren. Dit is niet zo op skype. Alice bijvoorbeeld (no offense) is niet echt het type dat mod is maar eerder iemand die zelf beledigingen maakt. Ze is een moeilijk iemand en zo zijn er wel meer. Ga hier niet verder op in alsjeblieft, want daar ga ik geen discussie over voeren.
Ja negeer de blokkeerfunctie van skype maar even helemaal.
Nou, dan nu even serieus, want dit is precies wat ik bedoelde toen WWG mij gisteren zat te stalken in mijn privé.

Ik kan wel zeggen dat ik jullie allemaal keitoffe gozers vind, maar dat vind ik niet. Dus dat zeg ik ook niet. Nu zegt deze knakker dat ie mijn reactie grappig vond, wat ik me enigzins kan voorstellen omdat ie ook zo bedoeld was. (In tegenstelling tot wat anderen beweren.)

Nu 'moet' Corinthe zijn uitspraak terugnemen omdat anderen dat niet vinden, wat een onzin zeg.
Inderdaad schrijnend hoe er hier wordt opgeroepen tot respect voor elkaar en tegen pesten, maar dat elke mening die niet overeenkomt met de topicopener totaal neergebliksemd wordt
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Ja negeer de blokkeerfunctie van skype maar even helemaal.

Inderdaad schrijnend hoe er hier wordt opgeroepen tot respect voor elkaar en tegen pesten, maar dat elke mening die niet overeenkomt met de topicopener totaal neergebliksemd wordt

Op skype in een groepschat heb je niks aan een blokkeer functie. Dat werkt alleen maar 1 op 1.
Maar om nou een chat uit te gaan omdat er 1 iemand is die je niet aardig vind is ook zo wat.
 

DeletedUser

Gast
Nou als er in de skypechat geen enkele moderator is die het ongepast vindt wat er gebeurt laat staan er iets aan doet denk ik niet dat het een aangename skypechat is. Als je daar niet tegen kan kan je altijd gewoon je eigen skypechat maken probleem opgelost iedereen gelukkig ;)
 

DeletedUser20125

Gast
Ja negeer de blokkeerfunctie van skype maar even helemaal.

Inderdaad schrijnend hoe er hier wordt opgeroepen tot respect voor elkaar en tegen pesten, maar dat elke mening die niet overeenkomt met de topicopener totaal neergebliksemd wordt

Iemand die me begrijpt :)
Dankje! :)
 

DeletedUser

Gast
Wel, je kan niet gaan verwachten van mensen dat ze veranderen. Ik probeer dan wel "geduldiger" te zijn, maar ik zal het ook gewoon nooit zijn. En het is niet daarover dat ik het oneens ben, maar soms komen ruzie's/pestgedrag zonder dat je het zelf wilde/bedoelde. En soms zelfs zonder dat je het door hebt, want wij kunnen niet ruiken hoe die andere persoon zich voelt.
Dus? Ik begrijp het punt dat je probeert te maken niet. Wat heeft onbedoeld iemand kwetsen te maken met het feit dat je niet moet pesten?

Pieter heeft (deels) gelijk, Genade. Pesten was er een maand geleden, was er gisteren, is er morgen, en zal over een maand nog steeds zijn. Er is en zal altijd worden gepest. Is het niet om huidskleur, dan is het om het gewicht, is het niet om het gewicht, dan is het om de accent en zo kan je uren doorgaan.
Je hoeft mij niet te vertellen dat er veel gepest wordt. Maar waarom zou dat pesten goedpraten? Het is net zoiets als zeggen: 'Ik hoef niks aan het milieu te doen, want de wereld gaat toch wel naar de klote.' Als iedereen zo redeneert wel ja.

En buiten dat, hier zit je toch wel echt fout Genade. Je hebt inderdaad gevallen dat mensen (na het pesten) zelfmoordneigingen krijgen en/of gewoon nooit voor zichzelf gaan opnemen. Ze gaan zichzelf verwaarlozen, en dan heb je gelijk dat mensen niet altijd sterker worden van het pesten.

Maar, dan heb je ook mensen die er wél sterker van worden.
Bekijk deze video is, en je begrijpt me vast wel:

[video=youtube;GSayMXTaQY8]http://www.youtube.com/watch?v=GSayMXTaQY8[/video]


Deze persoon is nu zeer gelukkig, heeft een vrouw en ik denk zelfs een kind. Hij geeft nu peptalks in veel scholen. En voor ik nu te off-topic ga, hij werd ook gepest op school én hij heeft ook zelfmoordpogingen gedaan. Maar omdat het mislukt is, is hij erboven op gekomen. Hij is "beter" geworden zeg maar, "sterker geworden" zoals Pieter het zei.
Nee, ik kan je logica niet begrijpen. Jij beweert dat hij sterker is geworden omdat hij gepest werd, maar waar haal je dat vandaan? Zou hij nu ongelukkig zijn geweest en een slechter leven hebben gehad als hij vroeger niet gepest was geweest? Dat lijkt me nu erg onwaarschijnlijk.
Als het wel zo was, zou hij zijn vroegere pesters wel eens mogen bedanken trouwens.

Je wordt gewoon sterker door een gezonde dosis waarheid. Dikwijls ontaarden pesterijen zich dat iemand aan een tekortkoming van je aanhaalt en dit uitvergroot. Als je daar dan kinderachtig op reageert en ontkent dan wordt daar gewoon gebruik van gemaakt...
Een sterke persoonlijkheid wordt dan ook niet dikwijls gepest ondanks dat die ook tekortkomingen heeft.
Vroeger in mijn schooltijd kreeg iedereen wel te maken met spot en pesten. Dikwijls was de manier dat je daarop reageert essentieel over hoe in de toekomst verder met je gaat.
Mensen worden niet gepest omdat ze een tekortkoming hebben. Nee, mensen worden in de eerste plaats gepest omdat ze anders zijn.
Verder: Jij schijnt hier te beweren dat pesten mensen helpt om een 'sterkere persoonlijkheid' te ontwikkelen. Dat lijkt me nou een typisch voorbeeld van dikke bullshit. Maar goed, stel dat het zo is. Wat houdt een 'sterkere persoonlijkheid' dan precies in, en wat vind jij er positief aan, behalve dat je daarmee minder snel gepest wordt?

Ik ben heus niet 'ge evolueerd' van een gespeste naar een pester.... RL is geen pokemon hoor...
Probeer mensen niet te behandelen als kleine kinderen, alleen omdat ze het niet met je eens zijn; daar word je over het algemeen niet symphatiek door gevonden. Maar misschien zegt je sterke persoonlijkheid die je hebt ontwikkeld doordat je gepest bent wel wat anders, dat zou natuurlijk kunnen.

Inderdaad schrijnend hoe er hier wordt opgeroepen tot respect voor elkaar en tegen pesten, maar dat elke mening die niet overeenkomt met de topicopener totaal neergebliksemd wordt.
Ik zie hier niet gepest worden hoor. Ik zie enkel mensen discussies voeren of anderen wijzen op verkeerd gedrag.

EDIT:
Ik ben het er zeker mee eens dat pesten op het forum en irl niet gewenst is (op skype ook niet btw).
Echter moet ik ergens wel pieter deels gelijk geven. SOMS heb ik het idee dat mensen steeds lichtgeraakter worden en spelers bijna geen backbone meer hebben. Je moet ergens ook wel een klein beetje kunnen incasseren, anders wordt het forum TE braaf. (mijn mening)
Wees zeker niet bang om berichten te melden die jij als ongepast ervaart!
Dat is plagen en natuurlijk prima als beide partijen weten dat het dat is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Ik denk dat we dan nu wel een voorzichtige conclusie kunnen trekken: negeerlijst/blokkeerfuncties lenen zich er uitstekend voor om dit soort problemen op te lossen.
 

DeletedUser

Gast
Ik denk dat we dan nu wel een voorzichtige conclusie kunnen trekken: negeerlijst/blokkeerfuncties lenen zich er uitstekend voor om dit soort problemen op te lossen.
Dat betwijfel ik. Als mensen anderen die zij niet mogen gewoon met rust zouden laten, zouden er geen negeer- en blokkerfuncties nodig zijn. Die functies lijken mij een uiterste redmiddel voor als er geen echte oplossingen gevonden kunnen worden.
 

DeletedUser

Gast
Ik moest zeggen, pesten KAN iemand later sterker maken, maar dna moet je je ook bedenken dat daarvoor iemand zich wel ongeluk heeft gevoeld en daar wel overheen heeft moeten komen ( ik ken het van mezelf, maar ook van anderen)
Verder heb ik het topic niet echt helemaal doorgelezen, maar vooral die post op de 2de pagina is mij opgevallen. Is iemand opgevallen dat wat bat zegt over wwg eigenlijks ook pesten is, met die opmerkingen? Nou weet ik wel een beetje dat het wwg niet zoveel uitmaakt, maar je moet je wel bedenken dat als we allemaal op die manier met elkaar omgaan bat, het er sowiezo niet gezelliger op word, iemand een idioot noemen door te zeggen 'wat is er in godsnaam met je aan de hand'
Ik denk dat het belangrijkste in zon kwestie is, wat heb je er aan om wel te pesten? Waarom zou het goed zijn om iemand op internet ongelukkiger te maken terwijl jij er helemaal niks voor krijgt? Dat lijkt me de kwestie hier.
 

DeletedUser

Gast
Het is hoe je het bekijkt he...

1525039_10150443823939945_733761304_n.jpg
 

DeletedUser20684

Gast
Ik zal ook eens reageren wel zoals Crusader zegt dat pesten bij het leven hoort daar ben niet mee eens ,het is van kritiek dat je op de grond blijft,maar pesten is er altijd of je het nou probeert te onderdrukken of niet. Cyberpesten is veel erger dan rl pesten want in rl geef gewoon een mep en ze laten je met rust,maar cyberpesten daar kan je weinig aan doen en daarom is ook erg laf. Ik vind cyberpesters echt onnozel no-lifers en mensen die niets anders gewoon kunnen,maar cyberpesters zullen altijd bestaan oke je bant de ene maar zijn altijd onnozelaars die het nooit zullen begrijpen.Maar anders zie ik geen pesten op het forum eerder plagen en trouwens ik mag bijna iedereen behalve één iemand en dat is elyas13 ofzo die had mij ook maar lekker bij mij eerste post uitgescholden maar ik vond het niet erg ,niet dat ik het leuk vind dat ik uitscholden wordt maar gewoon negeren en voila
 
Bovenaan