• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Pesten op het forum/skype

DeletedUser

Gast
Skype heb je per chat ook moderatoren en mensen die je lastig vallen kun je blokeren.
 

DeletedUser16774

Gast
Wtf ik toon respect.
In mijn ogen niet, maar maakt niet uit.
Pesten in real life is erg, op het net is het haast dubbel zo erg. Maar online heb je vaak nog de kans om het de pester best lastig te maken, ik bedoel, Mods zijn er niet voor niets he! Iedereen kan zo een screenshot nemen en als bewijs gebruiken of zijn/haar bericht zo melden aan de moderators! Tegenwoordig zijn degene die pesten op het net, mensen die pure aandacht willen, volkomen negeren (ookal is dit moeilijk), je kan inderdaad een bericht sturen waarom hij/zij "kinderachtig" doet en zich niet op een volwassen manier kan gedragen op het forum of ieder ander game, maar dit zou ik wat proberen te vermijden aangezien je dan een "meestal" onvriendelijk bericht terugkrijgt.

Vind het raar dat hier op grepolis gepest word op het forum? Als dit hier echt gebeurd vind ik dat echt niet kunnen. Direct melden!
Ja, maar het probleem is dat deze mods niet gekozen worden. Als iemand een chat maakt, is deze automatisch de leider. Hier worden er mods gekozen waarvan men weet dat ze rechtvaardig redeneren. Dit is niet zo op skype. Alice bijvoorbeeld (no offense) is niet echt het type dat mod is maar eerder iemand die zelf beledigingen maakt. Ze is een moeilijk iemand en zo zijn er wel meer. Ga hier niet verder op in alsjeblieft, want daar ga ik geen discussie over voeren.

Gast, toon wat respect man. Ik neem aan dat je zelf wel ziet wat je fout doet. Zo niet, dan is er iets grondig mis met jou. Gelukkig is het niet mijn taak om je op te voeden.
 

DeletedUser

Gast
Oke, ik ben hier vrij scherp in...

Gepest worden en pesten hoort nu eenmaal een beetje bij het echte leven... Daar wordt je als persoon 'completer' van. Ik heb vroeger ook zeker wel mijn gepest worden deel gehad en mss nog meer het pesten deel. Dit is niet iets om trots op te zijn. Maar dat is een beetje de aard van het beestje en zorgt ervoor dat je geen plat muisje blijft.... Want lets be fair.... In het echte leven gaan ze heus ook niet altijd even respectvol met je om...


MAAR

Tegenwoordig gebruiken ze hier liever internet voor. Hebben mensen dan niet meer het lef om het in anderen hun gezicht te zeggen? Of voelen mensen zich sterker om te weten dat de anderen aan de andere kant van het land ofzo vertoeven. Tegenwoordig is pesten of gepest worden dan ook niet meer dan een potje haantjesgedrag van meestal mensen die in RL gepest worden en zo een ventilatieklep zoeken.
Negeren is het juiste of blokken / rapporteren. Maar dat blijkt niet altijd even makkelijk en je wilt dan uiteraard zelf ook even die gast een zooi teruggeven. snap ik heus wel maar dan escaleert het in de verkeerde richting en zo wordt het pesten gevoed.

Internetpesten... Vind ik laf en getuigd van een zwakke persoonlijkheid.

RL... Hoort erbij. Wordt je sterker van. Zolang het niet uit de hand loopt maar bij een gezond potje 'voeten op de grond' pestje blijft.
 

DeletedUser

Gast
Ik denk at iedereen, idem mijzelf, die in bijvoorbeeld topics als 'de grootste noob' post, onbewust pest. Nu, ik had er zelf geen problemen mee dat ik laten we het noemen 'zo ver kwam', maar dat omdat ik hier zoiezo bijna nooit meer ben. Maar ik denk dat iemand als Jesse, Michjol of aapje zich nog wel eens een beetje gekleineerd kunnen voelen. Tuurlijk, ik snap dat het bedoeld is een beetje plagen fozo, maar dit is voor sommige wel weer een voorbeeldje waar ligt de grens...

PS; jesse, mitchjol, aapje, ik zeg niet dat het zo is, maar dat het zo kan zijn
 

DeletedUser

Gast
Ik denk at iedereen, idem mijzelf, die in bijvoorbeeld topics als 'de grootste noob' post, onbewust pest. Nu, ik had er zelf geen problemen mee dat ik laten we het noemen 'zo ver kwam', maar dat omdat ik hier zoiezo bijna nooit meer ben. Maar ik denk dat iemand als Jesse, Michjol of aapje zich nog wel eens een beetje gekleineerd kunnen voelen. Tuurlijk, ik snap dat het bedoeld is een beetje plagen fozo, maar dit is voor sommige wel weer een voorbeeldje waar ligt de grens...

PS; jesse, mitchjol, aapje, ik zeg niet dat het zo is, maar dat het zo kan zijn

100% mee eens. Ik ben dan ook helemaal tegen het topic, die oorspronkelijk door Batbeetjr45 is aangemaakt, nou dan weet je ook bijna genoeg om het zo te zeggen.
 

DeletedUser

Gast
Oke dat stuk over snijden was niet grappig. Heb ik nooit beweerd btw.
Dan slik ik mijn woorden nederig in. Bats reactie is heel fout fout fout

Nou, dan nu even serieus, want dit is precies wat ik bedoelde toen WWG mij gisteren zat te stalken in mijn privé.

Ik kan wel zeggen dat ik jullie allemaal keitoffe gozers vind, maar dat vind ik niet. Dus dat zeg ik ook niet. Nu zegt deze knakker dat ie mijn reactie grappig vond, wat ik me enigzins kan voorstellen omdat ie ook zo bedoeld was. (In tegenstelling tot wat anderen beweren.)

Nu 'moet' Corinthe zijn uitspraak terugnemen omdat anderen dat niet vinden, wat een onzin zeg.
 

DeletedUser

Gast
Ik ben het helemaal eens met weerwolfgek.

Overigens vind ik het klimaat in dit forum al een heel stuk beter dan het was toen ik hier net kwam. Daar was pesten aan de orde van de dag en werd er door de meerderheid tegen de pesters opgekeken. De verbetering is mede gekomen doordat een hoop pestende ouwerds zijn vertrokken of minder actief zijn geworden en de meeste nieuwerds toch van een ander slag zijn.

Tegenwoordig zijn het eigenlijk vooral incidenten, bijvoorbeeld veroorzaakt door Batbeetje45 - maar gelukkig staat hij in zijn eentje.
Wat ik wel jammer vind, is dat er vaak disrespectvol wordt omgegaan met de meeste nieuwerds in Nachtwaker. Omdat ik niet wil dat we die schattige 10-jarigen afschrikken, post ik vaak wat vriendelijker berichten als ik er ééntje zie, maar dat zouden er meer moeten doen.

Maar dat ligt dan ook weer van persoon tot persoon. Ik spreek nu puur voor mijzelf. Ik ben een egoïstische zak, die snel op zijn voeten getrapt is en dus ook snel de reactie heeft van "fuck it". Geduld, daarvoor moet je ook niet bij mij zijn. Dus eens dat iemand mij irriteert en iets zegt waar ik boos om word, terwijl het totaal niet zijn bedoeling was om mij boos te maken, dan heb ik al direct de reactie van "ga de pot op". En dat ligt dan aan mijn karakter.

Jij daar in tegen, of toch aan je reactie te zien, hebt geduld en gaat al snel vragen "Was dat nu echt kwaad bedoelt?". Zo zit ik niet in elkaar. En zo heb je al snel verschillende soorten situatie's. Zo heb je ook bijvoorbeeld mensen die gepest worden, omdat ze toch niet voor zichzelf opkomen.
Oké, blijkbaar zit je zo niet in elkaar. Maar waarom zou dat betekenen dat je het niet eens bent met wat weerwolfgek in de beginpost zegt? Hij zegt dat het beter zou zijn als we wél dat geduldige karakter hebben. En waarom is dat in tegenspraak met het feit dat jij dat blijkbaar niet bent?

Gepest worden en pesten hoort nu eenmaal een beetje bij het echte leven... Daar wordt je als persoon 'completer' van. Ik heb vroeger ook zeker wel mijn gepest worden deel gehad en mss nog meer het pesten deel. Dit is niet iets om trots op te zijn. Maar dat is een beetje de aard van het beestje en zorgt ervoor dat je geen plat muisje blijft.... Want lets be fair.... In het echte leven gaan ze heus ook niet altijd even respectvol met je om...

RL... Hoort erbij. Wordt je sterker van. Zolang het niet uit de hand loopt maar bij een gezond potje 'voeten op de grond' pestje blijft.
Dafuq @jouw post. Pesten hoort erbij, want 'je wordt er sterker van'? Serieus? Op welke manier dan? Er zijn mensen die door gepest zijn geweest in het verleden voor het leven getekend zijn; zijn die er sterker van geworden? Het enige wat ik kan bedenken, is dat mensen die in het verleden gepest zijn beter weten wat ze in de toekomst moeten doen om niet gepest te worden, maar dat zou helemaal niet nodig hoeven zijn als er niet gepest werd... En dan dit stukje:
Ik heb vroeger ook zeker wel mijn gepest worden deel gehad en mss nog meer het pesten deel.
Gepesten veranderen soms zelf in pesters. Is dat wat jou is gebeurd en vind je dit onder 'sterker worden' vallen? Het lijkt er wel op.
 

DeletedUser

Gast
Tegenwoordig zijn het eigenlijk vooral incidenten, bijvoorbeeld veroorzaakt door Batbeetje45 - maar gelukkig staat hij in zijn eentje.
Overigens sla je de plank, net zoals alle anderen hier, volkomen mis:
[1/10/2014 9:49:15 PM] Roelof ~WWG~: Ik heb het vanmiddag nog voor je opgenomen.
[1/10/2014 9:49:45 PM] Roelof ~WWG~: Doordat ik het voor je opnam ben ik dit topic begonnen

Ik vond het ook vreemd, maar het topic schijnt voor mij te zijn opgericht.
 

DeletedUser

Gast
Overigens sla je de plank, net zoals alle anderen hier, volkomen mis:
[1/10/2014 9:49:15 PM] Roelof ~WWG~: Ik heb het vanmiddag nog voor je opgenomen.
[1/10/2014 9:49:45 PM] Roelof ~WWG~: Doordat ik het voor je opnam ben ik dit topic begonnen

Ik vond het ook vreemd, maar het topic schijnt voor mij te zijn opgericht.
Hij heeft het wel degelijk voor je opgenomen. Heel de GP chat wou je van het forum wegpesten, maar hij vond dat niet kunnen en wou het op een deftige manier oplossen.
Ik ben het helemaal eens met weerwolfgek.

Overigens vind ik het klimaat in dit forum al een heel stuk beter dan het was toen ik hier net kwam. Daar was pesten aan de orde van de dag en werd er door de meerderheid tegen de pesters opgekeken. De verbetering is mede gekomen doordat een hoop pestende ouwerds zijn vertrokken of minder actief zijn geworden en de meeste nieuwerds toch van een ander slag zijn.

Tegenwoordig zijn het eigenlijk vooral incidenten, bijvoorbeeld veroorzaakt door Batbeetje45 - maar gelukkig staat hij in zijn eentje.
Wat ik wel jammer vind, is dat er vaak disrespectvol wordt omgegaan met de meeste nieuwerds in Nachtwaker. Omdat ik niet wil dat we die schattige 10-jarigen afschrikken, post ik vaak wat vriendelijker berichten als ik er ééntje zie, maar dat zouden er meer moeten doen.

Oké, blijkbaar zit je zo niet in elkaar. Maar waarom zou dat betekenen dat je het niet eens bent met wat weerwolfgek in de beginpost zegt? Hij zegt dat het beter zou zijn als we wél dat geduldige karakter hebben. En waarom is dat in tegenspraak met het feit dat jij dat blijkbaar niet bent?

Dafuq @jouw post. Pesten hoort erbij, want 'je wordt er sterker van'? Serieus? Op welke manier dan? Er zijn mensen die door gepest zijn geweest in het verleden voor het leven getekend zijn; zijn die er sterker van geworden? Het enige wat ik kan bedenken, is dat mensen die in het verleden gepest zijn beter weten wat ze in de toekomst moeten doen om niet gepest te worden, maar dat zou helemaal niet nodig hoeven zijn als er niet gepest werd... En dan dit stukje:
Gepesten veranderen soms zelf in pesters. Is dat wat jou is gebeurd en vind je dit onder 'sterker worden' vallen? Het lijkt er wel op.
Genade, om het kort te zeggen, mooi verwoord.
 

Genius0615

Erinys
Ik pest de nieuwerds niet hoor :O
Ik ben meestal blij met nieuwerds die zich volwassen gedragen en op nachtwaker posten. Komt er nog wat leven in het topic :)
 

DeletedUser

Gast
Hij heeft het wel degelijk voor je opgenomen. Heel de GP chat wou je van het forum wegpesten, maar hij vond dat niet kunnen en wou het op een deftige manier oplossen.

Ja, en ik zeg tegen hem dat me dat geen reet kan schelen en dat ze lekker hun gang moeten gaan, is het nog niet goed. Ja sorry hoor, maar dan weet ik het ook niet meer.
 

DeletedUser20125

Gast
Eigenlijk zijn jullie gewoon allemaal kleine kindjes, en ik het kleinste kindje van al...
Maar dafuq lees ik hier allemaal? :s
 

DeletedUser9104

Gast
Het spijt me dat ik nog niet alles heb doorgelezen, maar wel antwoord.

Ik mag ook niet iedereen die hier rondloopt, maar ik probeer conflicten te mijden met deze mensen. Ik zal ze niet zo snel aanspreken.
Daarmee hoop ik ook dat iedereen z'n plekje weet te vinden hier, want het forum is voor iedereen en niet alleen voor het groepje met de grootste mond.
 

DeletedUser

Gast
Het spijt me dat ik nog niet alles heb doorgelezen, maar wel antwoord.

Ik mag ook niet iedereen die hier rondloopt, maar ik probeer conflicten te mijden met deze mensen. Ik zal ze niet zo snel aanspreken.
Daarmee hoop ik ook dat iedereen z'n plekje weet te vinden hier, want het forum is voor iedereen en niet alleen voor het groepje met de grootste mond.

Als mensen iets doen dat niet hoort, mag je ze best daarop aanspreken.
 
Bovenaan