• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Ps3 Hack

DeletedUser2918

Gast
AW: Ps3 Hack

Heb je het hier over het beveiligingssysteem of over de mogelijkheden van de beide spelconsoles? Want persoonlijk vind ik X-box leuker:D en volgens mij is nu wel duidelijk dat X-box wat meer tijd besteedt aan zijn beveiliging dan de PS3.
Denk eigenlijk niet dat de hackers alleen PS3 zouden hacken als X-box zo makkelijk is. Tenslotte gaat het hen om het vergaren van persoonlijke gegevens.
Als X-box zo makkelijk was hadden ze dit al lang gedaan. En kom nu niet weer met "de kick" en/of "adrenaline" A.U.B. Want zoals ik al zei, volgens mij gaat het hen om het vergaren van gegevens.:O

Allereerst wil ik je er op vestigen dat je dit niet persoonlijk mag zien !

Maar het slaat nergens op wat je zegt.
Je weet duidelijk niet de volledige geschiedenis, je weet de motieven niet en je weet niet wat er is gebeurd probeer dan ook aub niet te discussieren alsof je argumenten al bevestigd zijn want dat zijn ze niet.

Ik ga hier niet ook beginnen discussieren omdat dit nietmeer over de ps3 gaat maar dat het dan louter een ps3 vs xbox spelletje wordt wat ik niet hoef (ik ben niet pro ps3 en anti xbox ter informatie).

Nogmaals vat dit niet aanvallend op en als je wil, dan wil ik je nog meer informatie geven.
 

DeletedUser11507

Gast
AW: Ps3 Hack

Dan hadden ze het nóg beter moeten beveiligen :p

Wil niet zeggen dat wat de hackers deden goed was, maar blijkbaar was de beveiliging ook niet goed genoeg als ze hem met een hack konden breken.

Tenzij er fysieke toegang ergens bij betrokken was hadden ze het gewoon zo dicht moeten spijkeren dat er geen doorkomen aan is... bij software hoort dat mogelijk te zijn.

weet je wel waar je over praat? niks kan je goed genoeg beveiligen. De hacker is gefocust op een ding terwijl de beveiliger zich met verschillende aspecten bezig moet houden.

Als jij het allemaal zo goed weet, ga jij het toch beveiligen? Ik denk dat jij nog net een rekensommetje kan maken op excel :) Als dat nog niet te moeilijk voor je is xD
 

DeletedUser2918

Gast
AW: Ps3 Hack

weet je wel waar je over praat? niks kan je goed genoeg beveiligen. De hacker is gefocust op een ding terwijl de beveiliger zich met verschillende aspecten bezig moet houden.

Als jij het allemaal zo goed weet, ga jij het toch beveiligen? Ik denk dat jij nog net een rekensommetje kan maken op excel :) Als dat nog niet te moeilijk voor je is xD

Sarcasme is één ding maar hou het aub deftig...

Omdat je een andere mening hebt hoef je hem nog niet 'subtiel' te beledigen, let hier mee op.

Verder kan ik jou ook zo 'aanvallen' en vragen of jij wel weet wat er effectief gebeurd is.

Nogmaals het hele verhaal vatten is essentieel als je er over wil discussieren.
 

DeletedUser

Gast
AW: Ps3 Hack

Zoals ik al zei; "in theorie" kun je het dichtspijkeren. In de praktijk is dat simpelweg veel te duur en kost het veel te veel tijd, vandaar dat er vaak kleine gaatjes blijven zitten in je software.

En het is de taak aan je eigen team van "hackers" (aka de programmeurs) om die gaten continue in de gaten te houden, op te sporen en dicht te timmeren.

Maar vergeet niet dat er een verschil is tussen realiteit (waar alles kapot kan) en een internet verbinding (waar je alleen maar iets stuk kunt maken als je de ontvanger aan kunt praten dat hij het stuk moet maken)
 

DeletedUser11507

Gast
AW: Ps3 Hack

Sarcasme is één ding maar hou het aub deftig...

Omdat je een andere mening hebt hoef je hem nog niet 'subtiel' te beledigen, let hier mee op.

Verder kan ik jou ook zo 'aanvallen' en vragen of jij wel weet wat er effectief gebeurd is.

Nogmaals het hele verhaal vatten is essentieel als je er over wil discussieren.

Mijn fout, niet echt netjes van mij. Ik ben een hacker in opleiding (Half jaar), om zo leren te beveiligen. Het is best lastig:) Ik heb eerlijk gezegt geen flauw idee hoe ze het voor elkaar hebben gekregen om het te hacken.

Men in the middel attack misschien?, dat ze tussen het dat bestemde adres, gegevens oppikte en zou via poorten konden scannen en wellicht cijfercodes/sleutels konden oplossen/ontcijferen tot waardevolle gegevens (encrypten)? wat van belang was om zo het Netwerk eventueel binnen te komen en zou meer gegevens over het ontwerp van de PS3 Konden achterhalen (Softwarematig). Is eerlijk gezegt mij een raadsel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2918

Gast
AW: Ps3 Hack

Mijn fout, niet echt netjes van mij. Ik ben een hacker in opleiding (Half jaar), om zo leren te beveiligen. Het is best lastig:) Ik heb eerlijk gezegt geen flauw idee hoe ze het voor elkaar hebben gekregen om het te hacken.

Men in the middel attack misschien?, dat ze tussen het dat bestemde adres, gegevens oppikte en zou via poorten konden scannen en wellicht cijfercodes/sleutels konden oplossen/ontcijferen tot waardevolle gegevens (encrypten)? wat van belang was om zo het Netwerk eventueel binnen te komen en zou meer gegevens over het ontwerp van de PS3 Konden achterhalen (Softwarematig). Is eerlijk gezegt mij een raadsel.

Fijn dat je je excuses aanbied, apprecieer ik :)

Ik ben wel geïnteresseerd in de technische kant maar in theorie weet niemand dat natuurlijk. Ik denk gewoon dat een bedrijf (al is dat sony, of zelf al zou dat microsoft zijn) niet opgewassen is tegen een hele community aan hackers die woedend zijn :)

Desalniettemin vind ik een schitterende oorlog :)
 

DeletedUser11507

Gast
AW: Ps3 Hack

De site microsoft.com is al een keer gehackt, de DNS Server athans. Dit heeft 1 week geduurd. Hebben ze de website van MS kunnen omleiden. Naar hun eigen webadres. en zo verschillende virussen konden verspreiden ect. Dit is natuurlijk niet openlijk bekend gemaakt :)

http://www.zdnet.nl/news/5312-2/websites-bezorgen-microsoft-kopzorgen/
in ieder geval waren het natuurlijk geen hackers, zeggen ze. Ze moeten hun naam tuurlijkook hoog houden :)


In 2010 hebben ze 2 Systemen in het bedrijfs Netwerk van Microsoft gekraakt en hier hebben ze het over 2 Hackers.
http://tweakers.net/nieuws/70229/microsoft-bevestigt-hack-van-linux-systemen-in-bedrijfsnetwerk.html

Maar ontopic. Heb het een en ander zo zitten lezen, had gelijk met me encryptie :)
Maarja dit was ook het meest voor de hand liggende. Lees zelf maar,
http://www.g4m3.nl/ps3-hack-definitief/
http://www.techzine.nl/nieuws/22359/hacker-beweert-dat-hij-de-ps3-heeft-gehackt.html

Ze hebben zodanig de firmwire weten te hacken en het te downgraden, zodat deze meer lek gevoelig werd.

Maar volgens deze site is het niet zo ernstig als het lijkt.
http://www.techzine.nl/nieuws/22388/ps3-hack-lijkt-minder-erge-gevolgen-te-hebben.html
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Ps3 Hack

ik heb veel mensen horen zeggen dat ze het niet genoeg beveiligd hebben maar tegenwoordig kan je iets niet zo beveiligen dat ze er nooit meer door heen komen. er is altijd wel 1 persoon die het kan. en dat is gewoon het gevolg van internet en daar kan je niks aan doen...
 

DeletedUser

Gast
AW: Ps3 Hack

Waarschijnlijk is de veiligheid daar beter geregeld.

moeten de members van xbow ook niet betalen? hierdoor kan xbox veel beter beveiligd worden en aangezien ze al gehackt waren zijn ze dus waarschijnlijk veel meer op hun hoede geweest dan sony?
 

DeletedUser11507

Gast
AW: Ps3 Hack

Schattig, maar fout. Ongeacht wat blijft het hacken van dingen extreem moeilijk en dat het op een plek lukt zegt niks over andere plekken.

Bovendien weet ik niet waar het "Sony is beter" idee vandaan komt... want ze hebben PSN gehackt en niet XBox Live, dus blijkbaar was PSN niet beter.

Mee eens, PS3 Heeft het beste beveiligde netwerk is veel later gehackt dan xbox live en hacken is niet zo moeilijk hoor, beveiligen daarin tegen wel.
Je moet alleen gezond verstand kunnen gebruiken en je moet groot denken.

Denk maar dat je in 1 seconde 100den sleutels kan binnenhalen en dan mag jij eruit vissen welke een wachtwoord moet zijn van bijv een ING website.
En dan heb je sleutels binnengehaald in 24 uur.(Bedenk maar is hoeveel codes dat moeten zijn) Echter kan je zo de codes achterhalen van de wachtwoorden en zo encrypten.

Dit kan je achterhalen als je groot denkt.

Tuurlijk moet jewel eerst de lek vinden door middel van poorten scannen ect, voordat je data kan innen.

Oftewel een moeilijke wiskundige puzzelstuk.
Vandaar dat ze deze mensen ook wizzkids noemen;)

Wat jij je waarschijnlijk ook niet kan voorstellen, jou pc waar je nu achter zit werkt met triljoenen 1tjes en 0tjes;P Wat hij in een fractie van een 1000ste seconde ontcijfert.

Daarin tegen is een computer wel weer heel erg dom, want ze kunnen niks zonder dat wij opdracht geven.
Denk alleen al aan het stukje aansturing Cmos en of Bios en dan het vervolg process, makkelijk gezegt het booten van je pc;) (Bij linux besturingsystemen kan je mooi zien wat hij allemaal doet in dit proces)

Nu de vraag waarom gebruikt de hacker Windows 98 of Windows XP SP1 en meestal linux?
Naar mijn weten gebruikten men Windows XP SP 1 met de hack voor PS3.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2918

Gast
AW: Ps3 Hack

Mee eens, PS3 Heeft het beste beveiligde netwerk is veel later gehackt dan xbox live en hacken is niet zo moeilijk hoor, beveiligen daarin tegen wel.

*Zucht*

Een pagina hierboven heb ik al gemeld dat je met geen fan-boy gedrag moet komen staven niet voor PS3 en niet voor Xbox Live.

PSN is niet beter of slechter dan Xbox live. Het feit is dat Sony eerst toeliet (zelf in de licentieovereenkomst) dat iedereen linux (yellow dog linux of een andere distributie) mocht gebruiken op zijn PS3 maar dat alle garantie dan vervalt.

Achteraf vond Sony het niet meer leuk en eisten dat ze hiermee stopten. Vanaf dat eigenste moment zijn hackers beginnen breken op de PS3 en dan kwam de Jailbraick waar Sony ook boos om was en dus een rechtzaak tegen Geohot (oid) startte. Dat heeft de oorlog ontketend en nu zijn ze met heel velen (Anonymous, Lulzsec) die boos zijn omwille van een ethisch punt.


Conclusie:

-Vergelijk het hacken van het één niet met dat van een ander. De hacktijd van de Xbox 360 was gelijkaardig met dat van de PS3 (in chronologische tijd natuurlijk niet omdat er geen hack nodig was bij de PS3).

-Zeg niet dat PSN beter of slechter is dan Xbox Live

-De enige 2 argumenten dat je kan en mag opbrengen is dat Sony verschrikkelijke zaken heeft gedaan en dat met een simpele SQL injectie al data bij ons geraakt (dit mag gewoonweg niet)!

En dat Microsoft een software bedrijf is die dus softwarematig beter zou moeten presteren op gebied van beveiliging omdat deze nu eenmaal meer ervaring heeft (LET OP: dit laatste argument moet je relativeren).



Ik hoop dat ik hier wat zaken heb verduidelijkt voor de onwetenden :)
 
Bovenaan