• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Religie

DeletedUser23782

Gast
Ik denk dat het beter is dat ik op het moment hier even niet op los ga want anders komt er een mega-discussie...

Maar wat ik hierop lees kan ik zien wie er welk geloof aanhangt en er zijn ook veel onzinbeweringen hier
 

DeletedUser1680

Gast
Ik denk dat het beter is dat ik op het moment hier even niet op los ga want anders komt er een mega-discussie...

Maar wat ik hierop lees kan ik zien wie er welk geloof aanhangt en er zijn ook veel onzinbeweringen hier
Discussie is leuk en mag toch? Van mij in ieder geval wel. Ik ben benieuwd.
 

DeletedUser14801

Gast
Ik denk dat het beter is dat ik op het moment hier even niet op los ga want anders komt er een mega-discussie...

Maar wat ik hierop lees kan ik zien wie er welk geloof aanhangt en er zijn ook veel onzinbeweringen hier

Brand er maar op los.
 

DeletedUser

Gast
Een religie kan je inderdaad niet bewijzen. Maar hoeft dat?

als iets kleins als het bestaan van een mier al te bewijzen is, hoe is het dan niet mogelijks om iets gigantisch almachtigs als een god te bewijzen die alles gemaakt heeft? daarop zijn maar twee logische antwoorden in mijn ogen, 1. hij bestaat niet of 2. hij bestaat wel maar hij gebruikt zijn almachtigheid om zich te verbergen voor ons, bij optie 1 zijn we hier vrij snel uitgepraat, bij optie 2 zou ik haast denken dat ie niet wil dat wij van zijn bestaan afweten en dan zou ik haast denken dat het pesten zou zijn om wel in hem te geloven omdat ie dat niet wil...
 

DeletedUser

Gast
Als er een hogere macht bestaat die ons en onze omgeving heeft geschapen, wie heeft hem of haar dan geschapen?
smiley_emoticons_blush-pfeif.gif
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
als iets kleins als het bestaan van een mier al te bewijzen is, hoe is het dan niet mogelijks om iets gigantisch almachtigs als een god te bewijzen die alles gemaakt heeft? daarop zijn maar twee logische antwoorden in mijn ogen, 1. hij bestaat niet of 2. hij bestaat wel maar hij gebruikt zijn almachtigheid om zich te verbergen voor ons, bij optie 1 zijn we hier vrij snel uitgepraat, bij optie 2 zou ik haast denken dat ie niet wil dat wij van zijn bestaan afweten en dan zou ik haast denken dat het pesten zou zijn om wel in hem te geloven omdat ie dat niet wil...

Dus jij zegt dat de mens alles, maar dan ook alles kan bewijzen?

Als er een hogere macht bestaat die ons en onze omgeving heeft geschapen, wie heeft hem of haar dan geschapen?
smiley_emoticons_blush-pfeif.gif

Waarom moet alles geschapen zijn?
 

DeletedUser

Gast
ik denk dat jij dus duidelijk niet kan lezen RabbidRobin, ik zeg net dat een almachtig wezen wel te bewijzen zou zijn of anders niet wil kunnen worden bewezen...
 

DeletedUser

Gast
Maar is religie niet enkel ontstaat omdat de mens niet
weet hoe en waarom alles begon en hoe de dood der
uitzag een laaste hoop dus ook?
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
ik denk dat jij dus duidelijk niet kan lezen RabbidRobin, ik zeg net dat een almachtig wezen wel te bewijzen zou zijn of anders niet wil kunnen worden bewezen...

Waarom ga jij ervan uit dat een almachtig wezen te bewijzen zou moeten zijn? Welke aanwijzingen heb jij om tot die conclusie te komen?

Ik heb je stelling wel vrij duidelijk gelezen hoor ^^.

Maar is religie niet enkel ontstaat omdat de mens niet
weet hoe en waarom alles begon en hoe de dood der
uitzag een laaste hoop dus ook?

Was jij erbij en kon jij op dat moment hun gedachten lezen waardoor jij tot deze conclusie kwam of?
 

DeletedUser

Gast
Maar is religie niet enkel ontstaat omdat de mens niet
weet hoe en waarom alles begon en hoe de dood der
uitzag een laaste hoop dus ook?

deze stelling lijkt me vrij logisch, als je bedenkt dat overal ter wereld wel iets van religie is ontstaan en het ook allemaal andere soorten religies zijn die allemaal een hiernamaals hebben en bijna elke religie heeft ook wel een verhaal over het ontstaan van de wereld want laten we eerlijk zijn, als er echt een God was waarom heeft die dan zoveel verschillende opvattingen over het bovennatuurlijke laten ontstaan? dus zou het logischer zijn dat de mens (die zich van de dier onderscheid door de wil alles te kunnen verklaren) de wereld verklaart met het bestaan van een bovennatuurlijk wezen en aangezien de eerste beschavingen op aarde niet zoveel contact met elkaar hadden is het logisch dat ze toen niet samen dezelfde religie hebben bedacht maar allemaal individueel.

als er inderdaad een machtig wezen zou zijn die ons geinspireerd heeft in hem te geloven zou er wel op alle plekken in de wereld in dezelfde god geloofd worden sinds het begin... nu is het echter eerder vrij logisch dat de mensheid de wereld niet kon bevatten en religie gebruikte om datgene te verklaren wat de mensheid niet kon begrijpen...

maar het heeft volgens mij geen zin om een discussie te houden over religie nu ik erover nadenk, atheisten zullen overtuigd blijven dat de wetenschap de enige waarheid is en dat er geen God aan te pas kan komen die de wetenschappelijke feiten heeft gecreëerd en religieuzen zullen elk Wetenschappelijk feit dat in strijd is met hun geloof blijven ontkennen en zeggen dat er vast wat fout is gegaan in het experiment of zelfs dat de wetenschap geloof uitsluit en dat er al vele wetenschappelijke bewijzen zijn dat hun religie de waarheid is enkel omdat wetenschappers dan geen geld meer zouden kunnen verdienen aan hun wetenschappelijke bewijzen (wat opzich best ironisch is want als je een God echt zou kunnen bewijzen zou je die informatie waarschijnlijk zo duur aan een wetenschapsmagazine kunnen verkopen dat je de rest van je leven van dat geld kan blijven leven).
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs dat kan aantonen dat er geen bovennatuurlijk iets bestaat, dat men God zou kunnen noemen. Indien dat er wel is, hoor ik dat toch graag.

Waarom vind je het onlogisch dat, als er iets meer bestaat, dat iedereen dat meteen weet? Dat er niet verschillende theorieën over kunnen bestaan?
 

DeletedUser

Gast
Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs dat kan aantonen dat er geen bovennatuurlijk iets bestaat, dat men God zou kunnen noemen. Indien dat er wel is, hoor ik dat toch graag.

conversatie tussen religieuze (aan de woordkeuze valt af te leiden dat het een monotheistische godsdienst is) en atheist:
religieuze: god bestaat.
atheist: god bestaat niet.
religieuze: echt wel.
atheist: bewijs het.
religieuze: bewijs maar is dat God niet bestaat.
atheist: bedoel je met God een almachtig wezen?
religieuze: ja, dat bedoel ik.
atheist: kijk nu komen we ergens je hebt het over mij.
religieuze: wat een onzin jij bent God niet.
atheist: bewijs maar is dat het niet zo is.

kort samengevat, de bewijslast ligt niet bij degene die beweert dat iets niet bestaat, de bewijslast ligt bij degene die beweert dat iets wel zo is...

overigens is het vrij logisch dat er nog altijd geen bewijs is dat er niet zoiets als een God is omdat de definitie van God niet vast staat, het enige wat we erover weten is dat het een almachtig wezen is, pas als je duidelijke informatie hebt kan je beginnen met het bewijzen dat iets niet bestaat. als je er bijvoorbeeld vanuit gaat dat Christenen geloven in de God van de bijbel en dat de bijbel geïnspireerd is door god en dat God daarin niets anders dan de waarheid heeft laten opschrijven dan kan je beginnen aan het bewijzen dat er incorrectheden in de bijbel staan en dat er dus dingen in de bijbel staan die niet waar zijn, er vanuit gaand dat hij dus door god geïnspireerd is heeft God die incorrectheden er zelf in gezet, oftewel als de god van de christenen bestaat verspreid diezelfde God leugens nou fijn zeg, wat een geweldige God is hij, ik zou er ook heel gelukkig van worden dat mijn God mij voorliegt (en er zijn al meerdere incorrectheden in de bijbel bewezen).
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
conversatie tussen religieuze (aan de woordkeuze valt af te leiden dat het een monotheistische godsdienst is) en atheist:
religieuze: god bestaat.
atheist: god bestaat niet.
religieuze: echt wel.
atheist: bewijs het.
religieuze: bewijs maar is dat God niet bestaat.
atheist: bedoel je met God een almachtig wezen?
religieuze: ja, dat bedoel ik.
atheist: kijk nu komen we ergens je hebt het over mij.
religieuze: wat een onzin jij bent God niet.
atheist: bewijs maar is dat het niet zo is.
religieuze: Ik zei een almachtig wezen. Jij bent niet echt almachtig.
Atheist: Ow juist, ja, my bad.

Problem solved? Of lees ik het nu zo verkeerd?
Daarnaast, als die Atheist effectief God zou zijn, dan heeft de Religieuze toch gewoon gelijk en bestaat er een almachtig wezen?


kort samengevat, de bewijslast ligt niet bij degene die beweert dat iets niet bestaat, de bewijslast ligt bij degene die beweert dat iets wel zo is...

Hoezo dat? Waarom zou de bewijslast bij de persoon liggen die iets beweert?

Stel, puur hypothetisch, dat er iets bestaat dat niet eens te bewijzen is. Het is gewoon zo.
Ga je dan ook zeggen, dat de bewijslast bij de persoon ligt die zegt het het zo is?

overigens is het vrij logisch dat er nog altijd geen bewijs is dat er niet zoiets als een God is omdat de definitie van God niet vast staat, het enige wat we erover weten is dat het een almachtig wezen is, pas als je duidelijke informatie hebt kan je beginnen met het bewijzen dat iets niet bestaat.

Dit klopt volledig. De definitie staat niet vast. Betekent dat dat meteen alle definities die mensen daar op plakken fout zijn? Wel nee, ik zeg ook niet dat alle definities kloppen, maar ik ben ervan overtuigd dat er wel 'iets' is en sommige definities dus wel zullen kloppen, zelfs al zouden die er mogelijk nog niet zijn.

als je er bijvoorbeeld vanuit gaat dat Christenen geloven in de God van de bijbel en dat de bijbel geïnspireerd is door god en dat God daarin niets anders dan de waarheid heeft laten opschrijven dan kan je beginnen aan het bewijzen dat er incorrectheden in de bijbel staan en dat er dus dingen in de bijbel staan die niet waar zijn, er vanuit gaand dat hij dus door god geïnspireerd is heeft God die incorrectheden er zelf in gezet, oftewel als de god van de christenen bestaat verspreid diezelfde God leugens nou fijn zeg, wat een geweldige God is hij, ik zou er ook heel gelukkig van worden dat mijn God mij voorliegt (en er zijn al meerdere incorrectheden in de bijbel bewezen).

Ken je het woord 'parabel' of 'metafoor' ?
 

DeletedUser

Gast
religieuze: Ik zei een almachtig wezen. Jij bent niet echt almachtig.

atheist: bewijs dat ik niet almachtig ben.


Daarnaast, als die Atheist effectief God zou zijn, dan heeft de Religieuze toch gewoon gelijk en bestaat er een almachtig wezen?


meen je dit serieus? je begrijpt toch wel dat die atheist dat enkel bedoeld om die religieuze in die discussie duidelijk te maken dat je de stelling moet bewijzen en niet het tegendeel.

Hoezo dat? Waarom zou de bewijslast bij de persoon liggen die iets beweert?

Stel, puur hypothetisch, dat er iets bestaat dat niet eens te bewijzen is. Het is gewoon zo.
Ga je dan ook zeggen, dat de bewijslast bij de persoon ligt die zegt het het zo is?


lees alsjeblieft de volgende wikipediapagina door:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Russells_theepot
https://nl.wikipedia.org/wiki/Invisible_Pink_Unicorn
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegend_Spaghettimonster
kan jij van alle drie deze wezens bewijzen dat ze niet bestaan?
betekent dat dat ze bestaan?

ik begrijp je beredenering maar vanuit die beredenering kan alles dus mogelijk zijn en is het dus al helemaal dom om in een specifieke religie te geloven omdat die beredenering alle vormen van logica kan ontkennen, volgens die beredenering kan je ook beredeneren dat we allemaal pas 5 seconde geleden geschapen zijn en dat al onze herinneringen bedacht zijn door God en dat dat helemaal niet echt gebeurd is... sterker nog dan zou het mogelijk zijn dat we helemaal niet echt bestaan en dat er een wezen gewoon een droom heeft waarin hij droomt over de mensheid en de aarde en het heelal en dat we weer verdwijnen zodra die wakker wordt... via deze beredenering kan je letterlijk op geen enkele manier meer logisch nadenken...

Dit klopt volledig. De definitie staat niet vast. Betekent dat dat meteen alle definities die mensen daar op plakken fout zijn? Wel nee, ik zeg ook niet dat alle definities kloppen, maar ik ben ervan overtuigd dat er wel 'iets' is en sommige definities dus wel zullen kloppen, zelfs al zouden die er mogelijk nog niet zijn.


daarmee bedoel ik dat we eerst een specifieke religie moeten hebben voordat we uberhaupt een poging kunnen doen te bewijzen dat ie niet bestaat en het daardoor dus best lastig is om elke God uit te sluiten (vooral omdat er best veel religies hebben bestaan sinds de eerste vaste nederzettingen moeten we griekse mythen ook nog onderuit halen of is tegenwoordig iedereen wel slim genoeg om te begrijpen dat het onzin is?).

Ken je het woord 'parabel' of 'metafoor' ?

natuurlijk staan er veel metaforen in de bijbel maar ik neem aan dat niet alles een metafoor is (is bijvoorbeeld de ark van noach een metafoor of juist waargebeurd volgens jou), als christenen nou duidelijk aangeven welke verhalen de metaforen zijn en welke waargebeurd dan kunnen we die metaforen gewoon negeren bij de bewijzen dat God niet bestaat en de volgens christenen waargebeurde verhalen onderuit halen.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
lees alsjeblieft de volgende wikipediapagina door:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Russells_theepot
https://nl.wikipedia.org/wiki/Invisible_Pink_Unicorn
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegend_Spaghettimonster
kan jij van alle drie deze wezens bewijzen dat ze niet bestaan?
betekent dat dat ze bestaan?

ik begrijp je beredenering maar vanuit die beredenering kan alles dus mogelijk zijn en is het dus al helemaal dom om in een specifieke religie te geloven omdat die beredenering alle vormen van logica kan ontkennen, volgens die beredenering kan je ook beredeneren dat we allemaal pas 5 seconde geleden geschapen zijn en dat al onze herinneringen bedacht zijn door God en dat dat helemaal niet echt gebeurd is... sterker nog dan zou het mogelijk zijn dat we helemaal niet echt bestaan en dat er een wezen gewoon een droom heeft waarin hij droomt over de mensheid en de aarde en het heelal en dat we weer verdwijnen zodra die wakker wordt... via deze beredenering kan je letterlijk op geen enkele manier meer logisch nadenken...

Dit klopt volledig. De definitie staat niet vast. Betekent dat dat meteen alle definities die mensen daar op plakken fout zijn? Wel nee, ik zeg ook niet dat alle definities kloppen, maar ik ben ervan overtuigd dat er wel 'iets' is en sommige definities dus wel zullen kloppen, zelfs al zouden die er mogelijk nog niet zijn.


daarmee bedoel ik dat we eerst een specifieke religie moeten hebben voordat we uberhaupt een poging kunnen doen te bewijzen dat ie niet bestaat en het daardoor dus best lastig is om elke God uit te sluiten (vooral omdat er best veel religies hebben bestaan sinds de eerste vaste nederzettingen moeten we griekse mythen ook nog onderuit halen of is tegenwoordig iedereen wel slim genoeg om te begrijpen dat het onzin is?).

Het punt dat ik gewoon wil maken is dat ik het vrij vreemd vind dat jij er 100% van overtuigd bent dat er geen almachtig wezen bestaat. En nuja, dat klopt vanuit mijn standpunt gewoon niet. Je weet het nooit zeker, want men kan niet alles beredeneren. Daarnaast, zijn die 3 mooie voorbeelden waarschijnlijk flauwekul. Maar zelfs daar kan helemaal geen uitsluitsel over worden gegeven. Ik zeg niet dat ze bestaan, maar ik zeg wel dat de mogelijkheid bestaat dat ze wel bestaat. Of die kans nu heel groot of heel klein is, de kans blijft bestaan, wat jij daar ook tegen beweert.

Daarnaast klopt het ook dat als je dit op alles toepast je amper tot niet logisch kunt nadenken. Maar in deze kwestie draait het enkel over een almachtig wezen, niet om de rest. Dus de rest is niet echt van toepassing in deze vraagstelling of er een almachtig wezen bestaat.

En oké, je hebt een algemeen beeld nodig vooraleer je het kan ontkrachten. Maar ontkracht dan om te beginnen al eens een Godsbeeld dat de christenen hebben, dan hebben we een start ^^.


Ken je het woord 'parabel' of 'metafoor' ?
natuurlijk staan er veel metaforen in de bijbel maar ik neem aan dat niet alles een metafoor is (is bijvoorbeeld de ark van noach een metafoor of juist waargebeurd volgens jou), als christenen nou duidelijk aangeven welke verhalen de metaforen zijn en welke waargebeurd dan kunnen we die metaforen gewoon negeren bij de bewijzen dat God niet bestaat en de volgens christenen waargebeurde verhalen onderuit halen.

Naar mijn mening bestaat de Bijbel uit niets anders dan metaforen. Hoezo zou dit niet zo zijn? :p
 

DeletedUser

Gast
Het punt dat ik gewoon wil maken is dat ik het vrij vreemd vind dat jij er 100% van overtuigd bent dat er geen almachtig wezen bestaat. En nuja, dat klopt vanuit mijn standpunt gewoon niet. Je weet het nooit zeker, want men kan niet alles beredeneren. Daarnaast, zijn die 3 mooie voorbeelden waarschijnlijk flauwekul. Maar zelfs daar kan helemaal geen uitsluitsel over worden gegeven. Ik zeg niet dat ze bestaan, maar ik zeg wel dat de mogelijkheid bestaat dat ze wel bestaat. Of die kans nu heel groot of heel klein is, de kans blijft bestaan, wat jij daar ook tegen beweert.

Daarnaast klopt het ook dat als je dit op alles toepast je amper tot niet logisch kunt nadenken. Maar in deze kwestie draait het enkel over een almachtig wezen, niet om de rest. Dus de rest is niet echt van toepassing in deze vraagstelling of er een almachtig wezen bestaat.

En oké, je hebt een algemeen beeld nodig vooraleer je het kan ontkrachten. Maar ontkracht dan om te beginnen al eens een Godsbeeld dat de christenen hebben, dan hebben we een start ^^.




Naar mijn mening bestaat de Bijbel uit niets anders dan metaforen. Hoezo zou dit niet zo zijn? :p

ik ga er niet vanuit dat er geen bovennatuurlijk wezen is, ik laat die mogelijkheid open (ik ben een agnost) maar ik denk ook dat de kans klein is dat je in de juiste religie gelooft (als je er al vanuit gaat dat de echte bovennatuurlijke god een al bestaande religie is, de kans is er ook nog dat het een heel ander wezen is en dat iedereen fout zit), en ik denk dat het dom is om te geloven in een van de religies omdat voor zover ik weet elke religie een haat heeft aan elkaar dus ik denk dat de God die echt bestaat (als er eentje bestaat) vanzelf ontdekt/bewezen gaat worden door de wetenschap en dat we tot die tijd de wetenschap ook gewoon de ruimte moeten bieden om er onderzoek naar te doen en niet aan de regels te moeten luisteren van het geloof dat de meeste invloed heeft in een land (binnen humane grenzen uiteraard, nature or nurture onderzoeken waarbij je een pasgeboren baby in volledige isolatie zet ben ik natuurlijk tegen... maar gewoon humane dingen moeten kunnen ook als het tegen een geloof is).

dus logisch nadenken hoeft niet meer als je het over een almachtig wezen hebt? dat vertelt gelijk iets over de geloofwaardigheid van het geloof als je niet logisch moet nadenken.

dus ik moet de bijbel ontkrachten? goed hier komt een berekening over de ark van noach (niet zelf geschreven, iemand anders heeft dit berekent en ik heb het hier enkel naartoe gepaste ik claim dus geen enkel recht hierop).


"Ik heb gisteren eens een berekening losgelaten op het hele ark-verhaal. Ik beperk me hierbij tot de zoogdieren voor het gemak. Er zijn zo'n 4600 soorten zoogdieren. Laten we het aantal herbivoren stellen op 3000 en het aantal carnivoren op de resterende 1600 (volgens de voedselpyramide zou de verhouding waarschijnlijk nog wat meer in de richting van de herbivoren gaan, maar 3000 is een mooi rond getal). Ik neem de olifant als grootste herbivoor. De benodigde dagelijkse hoeveelheid voedsel en water + de dagelijkse geproduceerde hoeveelheid mest is: Voedsel: 200 kg, Water: 120 l, Mest: 100 kg.

Voor de berekening van de totale hoeveelheid van deze 3 factoren voor alle herbivoren die volgens het verhaal op de ark aanwezig waren reken ik dat de olifant + de kleinste herbivoor ongeveer op bovenstaande getallen uitkomt (bijvoorbeeld: 200 kg voedsel + 0,1 kg voedsel = ongeveer 200 kg voedsel) / 2 (namelijk de olifant + de kleinste herbivoor) x 2, want van ieder dier is een setje van 2 aanwezig. Op deze manier neem ik voor de op-1-na-grootste herbivoor + de op-1-na-kleinste herbivoor dezelfde waardes enzovoorts.

Per dag hebben alle herbivoren dus het volgende nodig (en produceren ze de volgende hoeveelheid mest):

Voedsel: 600.000 kg, Water: 360.000 l, Mest: 300.000

Het verblijf op de ark zou 365 dagen hebben geduurd, dus dan kom je uit op:

Voedsel: 219.000.000 kg, Water: 131.400.000 l, Mest: 109.500.000 kg

Even voor de beeldvorming: in een olympisch zwembad van 50x20x2 meter zit 2.000 kuub water, dus voor het hele jaar op de ark zouden 65,7 olympische zwembaden water nodig zijn geweest. Aangezien het aantal mensen op de ark 7 was, zouden ze per dag per persoon gemiddeld 85.714 kg groenvoer moeten uitdelen, 51.428 liter moeten verstrekken en ondertussen ook nog eens 42.857 kg mest moeten scheppen. Dit lijkt me een vrij onmogelijke opgave.

Behalve voor de opslag van die 65,7 zwembaden aan water, is er ook opslag nodig voor al het vlees dat de carnivoren nodig hebben. Deze carnivoren hebben trouwens ook veel water nodig en produceren ook een boel stront.

En dit zijn dan alleen nog maar de zoogdieren.

Al met al kunnen we dus wel aannemen dat het verhaal van Noach en zijn ark een vermakelijk idee is, maar in de praktijk totaal niet uitvoerbaar is."


verdergaand bij jouw verhaal dat de gehele bijbel een metafoor is, dat zou betekenen dat er dus betekenen dat ook god een metafoor is, een metafoor is waarvan inderdaad de natuurkrachten en andere dingen die we tegenwoordig proberen te begrijpen aan de hand van de wetenschap maar die vroeger nog niet werden begrepen.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Mmm, onze meningen komen volgens mij verrassend sterk overeen, denk ik. Met zo goed als alles uit jouw post ben ik het wel eens, denk ik. Met de enige uitzondering dat jij het als een 'kracht' ziet, terwijl ik het eerder definieer als een 'almachtig wezen'. Waarschijnlijk ligt het aan mij en heb ik het niet echt heel juist geformuleerd.

'Almachtig wezen' klinkt nu ik erover nadenk, wel heel veel op een menselijk wezen of een God-achtig schepsel, dat is niet helemaal mijn definitie. Tis vaag om te formuleren x)
Nuja, dan weet ik dat ook weer. Dat Almachtig wezen in mijn hoofd wel goed klinkt, maar niet goed overkomt ^^.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser26530

Gast
Hallo iedereen,

Een gelovig iemand zou bij deze stelling kunnen zeggen, dat hij wel zou kunnen getuigen. Maar niet zou overtuigen, en daarmee bedoel ik discussiëren.

Gr. DK
 
Bovenaan