• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Spelleider: Weerwolven van Wakkerdam #99

Wie moet WvW #99 leiden?


  • Totaal aantal stemmers
    18
  • Enquête gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Beste forumleden,

Tijd voor een nieuw inschrijftopic voor de spelleider(s) van het volgende potje Weerwolven van Wakkerdam. Lijkt het jou leuk om eens een keer spelleider te zijn? Laat dan hier een berichtje achter waarin je dat aangeeft, en waarin je ook schrijft hoe jouw potje er precies uit zou gaan zien als jij zou leiden. Als je nog niet zo veel ervaring hebt met het leiden van spellen, is het aangeraden samen te leiden met een wat ervarener forumlid. Één spel kan namelijk meerdere spelleiders hebben!

Je hebt tot Vrijdag 4 april 20.00 uur de tijd om je in te schrijven als spelleider. Vanaf dan zullen de andere forumleden stemmen op wie ze de beste spelleider vinden. Je hebt 2 dagen de tijd om te stemmen. De spelleiding van het spel dat dan de meeste stemmen heeft, mag dan het volgende spel leiden het inschrijvingstopic openen voor zijn/haar potje. Waren er meer dan 3 inschrijvingen, dan mag de spelleider met de op één na meeste stemmen het overvolgende potje leiden. Bij meer als 5 inschrijvingen, doen we 3 potjes.

Waar je aan moet denken bij het inschrijven

Sommige zaken zijn vitaal voor het potje om te weten, bijvoorbeeld de manier waarop gestemd moet worden. Zorg er voor dat je in ieder geval het volgende lijstje invult:
Hints: (of de spelleiding hints over de wolven stopt in zijn potje)
Afscheidsbrief: (of spelers nog één berichtje achter mogen laten na hun dood(wat natuurlijk gecensureerd wordt door de spelleider(s))
Claimen: (of je je rol mag vertellen)
Netwerken: (of goedjes buiten het forum/de chat om mogen communiceren)
Manier van stemmen: (bijvoorbeeld: in het topic in het rood of per bericht)
Eindtijd stemmen: (bijvoorbeeld: 20.00)

Ook moet je aangeven welke rollen je in je potje mee wil laten doen, en moet je de functie van rollen die we niet zo vaak zien duidelijk omschrijven. In de vorige potjes heb je al wat rollen voorbij zien komen. Hier vind je een nog veel uitgebreider overzicht van mogelijke rollen (in Lode's vierde en vijfde bericht).
Alle dingen die je best vermeldt, staan in de spoiler hieronder. Je kan deze best gebruiken als sjabloon voor jouw kandidaatstelling.

Tot slot zou het leuk zijn als je een thema en beginverhaaltje voor je potje weet te bedenken. Dit type spel hoeft niet altijd over 'weerwolven' te gaan: in het potje van neusje. en araluen waren het 'mobsters', ook al waren de rollen verder hetzelfde. De gekste thema's kun je bedenken. We hebben zelfs ooit een potje gehad met als thema Pokémon, om maar wat te noemen. Maar of je nu een thema bedenkt of niet: een openingsverhaaltje is altijd leuk bij je inschrijving, zodat spelers een idee krijgen over hoe je verhaaltjes schrijft.

Enkele regeltjes
  • Het aanpassen van je inschrijving mag totdat het stemmen begint.
  • Je mag alleen stemmen voor spelleiding als je in minstens 1 van de 2 laatste potjes WvW actief hebt meegedaan. Een forummoderator (Fireas of RabbidRobin) kan bepalen of je al dan mag stemmen.
  • Op jezelf stemmen is onsportief en dan ook verboden. Je stem zal niet geteld worden.
  • Je mag met 2 inschrijvingen leiden(geen 3, en niet te vaak), echter telt de 2e niet mee bij het totale aantal inschrijvingen(dat onder andere wordt gebruikt om te bepalen voor hoeveel potjes we leiden). En als er meer als 9 andere inschrijvingen zijn, mag je er maar 1 inschrijven. Als er meer als 1 inschrijving verkozen wordt en tot uitvoer moet worden gebracht, moet je er 1 uitkiezen, de ander moet je laten vallen.
  • Als je 2 inschrijvingen hebben, kunnen wij(forummods) toch altijd besluiten om er eentje van de schrappen(dit zal bijv. gedaan worden als je dit teveel doet)
  • Er mogen maximum 10 inschrijvingen ingeschreven staan, de latere inschrijvingen hebben pech
  • Vast nog wel wat meer, dat komt dan later.



Veel inschrijfplezier!

Basis info
Aantal spelers:
BM-opvolging:
Claimen:
Netwerken:
Hints:
Afscheidsbrief:
Klaagmuur:
Manier van stemmen:
Eindtijd stemmen:

Rollen
Beschermengel:
Beul:
Dorpsoudste:
Dorpsgek:
Heks:
Jager:
Muizenval:
Ziener:

Andere rollen:

Inschrijvingen:
 

DeletedUser

Gast
Hij is weer bezig hoor

Hij is weer bezig hoor.

Het is donderdagmiddag en Mohammed, Ali en Ibrahim zitten rustig op het bankje in het stadspark van Den Haag.
Elke dag zitten ze hier te chillen, te voetballen en andere dingen te doen met hun vrienden, ze zijn niemand tot last.
Na een uurtje komt Mustaffa met een droevig gezicht en een brief aangelopen. Iedereen vraagt zich af wat er aan de hand is.
Ali (Mustaffa’s beste vriend) vraagt wat er aan de hand is en Mustaffa geeft de brief aan Ali en zegt: "lees maar voor aan de rest".

"Geachte M. Süjeck,

Er is mij ter ore gekomen dat U en uw familie hier in Nederland verblijft.
Daar zijn wij op tegen; elke dag op straat hangen en onschuldige burgers lastig vallen met uw aanwezigheid, leven van ons belastinggeld en jullie passen je niet aan aan onze cultuur.
Dat is bij deze afgelopen.
Het spijt me totaal niet om U mee te delen dat U en uw familie HET LAND UIT MOET.

Hoogachtend,

Geert Wilders
Fractie voorzitter PVV​

Alle jongens zijn er stil van en weten niet wat ze moeten doen.
De dag ervoor waren de gemeenteraad verkiezingen en daar was Geertje ook al zo bezig met zijn uitspraak: "Willen jullie meer of minder Marokkanen?"

Deze brief en de uitspraak van gisteren was voor Ali te veel en hij riep luidkeels: "IK BEN HET ZAT! DIE GEERT WILDERS EN ZIJN PVV MOETEN WEG, ZE ZIJN EEN SCHANDE VOOR DIT MOOIE LAND!"
Door middel van acties op TV en via kranten kregen Ali en zijn vrienden de benodigde media aandacht en heel Nederland stond achter ze; de PVV moet dood!

(wordt vervolgd)


Basis info
Aantal spelers: minimum 20 spelers Max 30
BM-opvolging: oude BM kiest

Claimen: Verrassing
Netwerken: Nee

Hints: nee
Afscheidsbrief: nee!
Klaagmuur: JA!!!

Manier van stemmen: in het topic (rood voor lynch, groen voor BM)*
Eindtijd stemmen: 20:00 ; de deadline wordt niet vermeld als het zover is. Daar moeten jullie zelf mee rekening houden..
Stem je op de deadline wordt de stem goedgekeurd.


De verhalen: zo snel mogelijk (op dinsdagen en donderdagen Later ivm met persoonlijke bezigheden)

Inactiviteit: 2 dagen niet stemmen = vervangen/sterven. Meedenken en meewerken is ook zeker aan te raden: spelleiding behoudt zichzelf het recht mensen als inactief te bestempelen indien nodig. Enkel dagelijks een stem zonder verdere uitleg is hier een voorbeeld van. Gelieve meerdere posts per dag te maken!

*Stemmen die niet volgens de regels geplaatst zijn tellen niet mee. (regels= in het juiste kleur + voor het uur van de deadline)


Rollen:

EEN VERRASSING!!

STEM OP ONS GR. Noobje783 & EdAtGoirle
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser22163

Gast
ja, oke? wat moet ik hiervan vinden :)

dit komt wel veel in het nieuws, maar dan kun je er ook 1 van rusland en oerkanië pakken. Maar het verhaaltje is wel goed :p
 

DeletedUser

Gast
ja, oke? wat moet ik hiervan vinden :)

dit komt wel veel in het nieuws, maar dan kun je er ook 1 van rusland en oerkanië pakken. Maar het verhaaltje is wel goed :p

We hebben hiervoor gekozen omdat we dan namen aan rollen kunnen koppelen, we hadden serieus nog gedacht aan rusland maar daat kennen we weinig namen van!

En bedankt voor je compliment over mn verhaaltje
 

DeletedUser

Gast
ja dat snap ik maar ik Leg uit waarom we deze keuze gemaakt hebben haha:p
 

DeletedUser

Gast
T lijkt mij met netwerken allemaal zo makkelijk haha, maar dat kan als meerdere mensen dat vinden aangepast worden maar voorlopig houden we het zo:)
 

DeletedUser

Gast
Zeg wat is dit gaat links nou hier ook al propaganda voeren tegen de PVV? :O
 

DeletedUser

Gast
Lijkt me minder negatieve reacties op te leveren dan wanneer de PVV goedjes zijn en de Marokkanen slechtjes.

Hoezo? Russen en Amerikanen als slechtjes kan wel, maar slechte marokkanen niet? DISCRIMINATIE!
 

DeletedUser

Gast
Klopt het dat noobje en ik mogen leiden?

Aangezien wij de enige inschrijving zijn en de deadline is geweest?
 

DeletedUser19654

Gast
Ik ga me de volgende ronde pas inschrijven, op moment dat er een stuk of 10 me achtervolgen :p
 

DeletedUser22163

Gast
vinie15 presenteerd;
The game of wakkerdam
De dagen werden kouder en kouder in het plaatjes dat men beter kent als winterfell. In deze rijk heerste de familie Stark.
Ned en Catelyn waren koning en koningin van het Noorden. Hun kinderen waren ondertussen prins en prinses geworden in andere rijken van Westeros. Hun leven ging rustig voorbij in winterfell tot Ned op een dag een brief kreeg met een koninklijk zegel erop van wakkerdam. Hij opende de brief en leest wat erop stond;

Beste Ned Stark

U word door het volk verkozen tot de nieuwe koning van wakkerdam. Als u heerser van ons koninkrijk wil worden dan zien we u graag in het kasteel van wakkerdam.​

Wie zou dit aanbod ooit kunnen afslaan. Dus Ned en zijn vrouw Catelyn ging met hun koets naar het warme Zuiden en de hoofdstad van de wereld. Na een lange saaie reis naar het Zuiden waren ze uiteindelijk na 14 dagen in Wakkerdam. eenmaal aangekomen begon de lange ceremonie van 3 dagen. Op de derde dag moest Ned zijn eed als koning afleggen. Iedereen was er de belangrijkste burgers van de hele wereld en zo ook de BM van wakkerdam. Maar het leek of ze nog op iemand wachten. Ned keek naast hem en inderdaad zijn vrouw was er nog niet. In de zaal heerste een beetje paniek tot erop eens een pijl recht voor Ned's voeten vloog met daarop een brief. Ned las hem hard op voor;


Ik hoop dat je geniet van je plek op de troon, maar wat is een koning zonder een koningin? Precies niks en je vrouw gilde wel hard toen ze werd open gesneden. Ik zou je bewijzen tegen over je volk want anders gaan er nog doden vallen.​

Onder op de brief stond een leeuw. Ned wist meteen wat dat betekende; de lannisters.
Maar op dat zelfde moment hoorde hij ook een vrouw gillen in de zaal. iedereen kijk verward naar achter en iedereen liep in paniek weg en iedereen hoorde wat de vrouw riep. De Burgemeester is dood!


basis info
Aantal spelers; zoveel als er kunnen
hints; mischien
klaagmuur; nee
afscheidsbrief; nee

claimen; ja
netwerken; ja

manier van stemmen; rood=lynch groen=BM
BM; wordt verkozen op de eerste dag
eindtijd stemmen; tussen 19.30 uur en het verhaal komt rond 20.00 uur

rollen


1) Burger van wakkerdam; Het doel van de burger is om wraak te nemen op de lannisters en hun volgelingen. Elke burger heeft een ander beroep die mischien een speciale eigenschap bezit.

2)draak; Wakkerdam heeft een draak. deze draak kan maar 1 nacht uit zijn grot komen om iemand te verbranden.

3)varys; varys is de meester der fluisteraars en kan weet alles wat er gebeurd in wakkerdam. Deze persoon kan elke dag een zienerbeurt gebruiken.

4)moordenaars; deze moordenaars werken in dienst van de Lannisters. ze mogen elke dag 1 iemand vermoorden

5)Joffry; Joffry kan elke dag iemand welpen, Maar om hem te welpen heeft hij een naam en een rol nodig van die persoon.

6) sansa stark; Heeft geen vader en geen moeder meer en is opzoek naar een geliefde. Sansa mag 1 naam opsturen en die word haar geliefden.

7) Tywin lannister; is ook en wijs, weet veel over de vijand, maar gaat hij dit tegen de burgers gebruiken? Tywin kan elke dag 1 rol op vragen.

8) Jaime lannister; Kan op 1 door de leiding geven nacht iemand overtuigen om voor de lannisters te vechten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser19654

Gast
Leuk potje als ik het zo zie!
Alleen het claimen in pm.. Netwerken staat aan, waarom zou je dan niet mogen claimen via skype??
En waarom zou je niet in het topic openbaar mogen claimen?

Dat vind ik dan een beetje raar, verder tjsa, beetje een suprise potje dus hoop dat het goed gebalanceerd is.
 

DeletedUser22163

Gast
Over dat claimen, mijn doel was om de rollen zo geheim mogelijk te houden maar ik kan het wel aanzetten als jullie dat liever hebben.

En ik zat ook aan plot wending te denken, bv draken ofzo. En ik zal het zo gebalanceerd mogelijk houden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan