• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Spelleider: Weerwolven van Wakkerdam #99

Wie moet WvW #99 leiden?


  • Totaal aantal stemmers
    18
  • Enquête gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser21674

Gast
Hmm het niveau van de instellingen dreigt weer wat in te zakken: zo zat in de anonieme ronde weer een fluitspeler. De vorige keer dat we dat hadden was zo'n 20 potjes geleden, ook weer bij een potje waar geen peiling voor geweest is.

Het is wel fijn dat nieuwe spelers willen proberen om spelleider te worden; dat kan ik van harte toejuichen. Ik heb mezelf voor potje 99 niet ingeschreven als spelleider en ik zal ook niet meespelen, maar hierbij bied ik wel aan de spelleiding wat ondersteuning achter de schermen en met de rollenverdeling en spelbalans te geven, als ze dat accepteren.

Om nog wat toe te voegen aan deze discussie.

Animal en POTG hebben hier al wat over geschreven, en hierin geef ik ze gelijk. Ik wil ze even samenvatten en dan wat toevoegen. Kijk EdAtGoirle, als de wolven niet weten wat ze geloofwaardig kunnen claimen, kun je door middel van claims de wolven heel makkelijk vangen. Dat lijkt me niet de leukste manier om Weerwolven van Wakkerdam te spelen, nietwaar? Daarnaast zullen er altijd mensen zijn die niet mee willen werken aan 'wolven vangen door claimen', omdat zij dit oneerlijk spel vinden. Op die manier zal er in het potje tussen goedjes onderling onenigheid ontstaan en zal de winnende partij bepaald worden aan de hand van hoe ver de goedjes uiteindelijk met claimen zullen gaan.

Daarom is het in eerste instantie handig dat het algemeen bekend is hoe de rol van burger heet, zodat de slechtjes dat kunnen claimen. Als je burger gewoon burgers blijft noemen, is dat ook prima.
Dan heb je ook nog de speciaaltjes. Het lijkt me de bedoeling dat het voor de slechtjes ook mogelijk moet zijn om bepaalde speciaaltjes te claimen, zodat niet iedereen met een speciaaltjesclaim gelijk min of meer bewezen is. De eerste vereiste hiervoor is dat het niet precies bekend is welke en hoeveel speciaaltjes er in het spel zitten. Dat wordt dan ook nooit vermeld.
Maar in themapotjes, waarin elk speciaaltje een aparte naam heeft, is dat wat lastiger. Ook als je zegt dat 'elke rol een verrassing' is. Nog meer dan in WvW #97 zou je kunnen gokken welke namen je tegen kunt komen. Ik verwacht bijvoorbeeld in het potje van EdAdGoirle en Noobje één Pechthold en één Ali B tegen te komen. Als ik als wolf nou zeg dat ik beschermengel ben en mijn rol Pechthold heet, en de echte Pechthold wordt bekend, dan ben ik, als de echte Pechthold sterft, redelijk de pineut.
In het potje van EdAtGoirle en Noobje kan een oplossing zijn de wolven te vertellen welke namen in gebruik zijn, zodat ook zij zonder al te veel gevaar een speciaaltje kunnen claimen door een naam uit te kiezen die wel logisch is, maar toch niet in het spel zit. Voor zijn potje zou Vinie nog een aantal extra rollen kunnen bedenken, die in het topic zetten en hen vervolgens in zijn potje niet allemaal echt mee laten doen. Hij stopt dan wat wijze wolven in het spel die van een aantal rollen kunnen opvragen of zij in het spel zitten, waardoor de wolven van enkele rollen te weten komen of ze veilig geclaimd kunnen worden.

oké, over wat Edwin heet gezegd we maken de rollen niet bekend zodat juist de wolven makkelijker kunnen claimen ipv minder makkelijk. Ik bedoel als er bekend was dat er 1 heks is en die al is gevonden ben je direct wolf claim je die rol. De namen houden we niet te voor de hand liggend, maar misschien kan ik de wolven vertellen welke namen in het spel zitten en niet bij welke rol ze horen en dan kunnen ze zelf een naam verzinnen bij een rol aangezien het niet bekend is welke namen erin zitten, burgers houden we naamloos.
 

DeletedUser

Gast
Ugh, zet gewoon een aantal namen op het forum met de rol erbij en kies daar een paar uit, doe niet zo fcking moeilijk
 

DeletedUser

Gast
Vgm deed Genade de vorgie 2 potjes niet mee toch? Dus telt zijn stem vgm niet?
 

DeletedUser21204

Gast
En al die stemmende wvw-accs moeten ook even nagetrokken worden.
 

DeletedUser

Gast
Vgm deed Genade de vorgie 2 potjes niet mee toch? Dus telt zijn stem vgm niet?

Hoe weet je zo zeker dat hij dit potje niet meedoet?:O

Of dat Roel en Brady niet al gestemd hebben met hun andere account, of dat Max dit potje meedoet.
 

DeletedUser22163

Gast
Zoveel stemmen in een paar uur :O
en ik denk dat bijna iedereen heeft gestemt of niet??
 

DeletedUser21674

Gast
Niet daarbij, weten we niet of sommige stemmen legit zijn dit moet rabbid uitzoeken ben ik bang.
 

DeletedUser22163

Gast
Ja, daar ben ik ook bang voor. We zullen wel zien morgen.
 

DeletedUser

Gast
Ik doe met niet-bekende Choas potje niet mee, maar heb wel gestemd hoor! :)
 

DeletedUser22163

Gast
hoezo niet bekende chaos potjes?? ;)

de nieuwe mensen moet toch ook de kans krijgen of niet?
 

DeletedUser21204

Gast
Ik doe met niet-bekende Choas potje niet mee, maar heb wel gestemd hoor! :)

Dan mag dat dus niet, omdat je niet de 2 laatste potjes hebt meegedaan.

Ik ben nu best wel benieuwd welke stemmen goed zijn en welke niet, en dus wat de échte stand is.
 

DeletedUser

Gast
hoezo niet bekende chaos potjes?? ;)

de nieuwe mensen moet toch ook de kans krijgen of niet?

Het woord wat hij zocht is anoniem, alhoewel nu ook beide potjes als 'Chaos' getypeerd kunnen worden want ik zie geen mogelijke rollen staan.

Kyra, hij deed toch bij Max' potje mee?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan