• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Spelleider: Weerwolven van Wakkerdam #99

Wie moet WvW #99 leiden?


  • Totaal aantal stemmers
    18
  • Enquête gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser22163

Gast
De rollen zijn bij mij bekend. als jullie het willen weten dan zet ik het wel in het topic en als je het nog liever afwacht dat kan ook dan zal ik het niet posten
 

DeletedUser

Gast
De rollen zijn bij mij bekend. als jullie het willen weten dan zet ik het wel in het topic en als je het nog liever afwacht dat kan ook dan zal ik het niet posten

Rollen nog onbekend is leuker?

Anders weten de slechtjes wat ze kunnen claimen
 

DeletedUser

Gast
Rollen nog onbekend is leuker?

Anders weten de slechtjes wat ze kunnen claimen

Nee? dat is niet de reden? als alle rollen bekend zijn gaat iedereen claimen en dan komen ze erachter dat er ergens een te grote hoeveelheid is. Doe me een lol daarentegen en behou gewoon de namen van de rollen en geef die geen andere namen
 

DeletedUser22163

Gast
ik heb wel rollen een andere naam gegeven, bijvoorbeeld een weerwolf word een draak(dit is geen rol hoor :))
 

DeletedUser

Gast
Dan moet je die namen wel bekend gaan maken;), anders kunnen wolven/neutraaltjes/speciaaltjes geen burger claimen.
 

DeletedUser

Gast
ik heb wel rollen een andere naam gegeven, bijvoorbeeld een weerwolf word een draak(dit is geen rol hoor :))

Vinie, doe me dan een lol en geef elke burger een apparte naam, anders kunnen wolven onmogelijk burger claimen bv
 

DeletedUser22163

Gast
Vinie, doe me dan een lol en geef elke burger een apparte naam, anders kunnen wolven onmogelijk burger claimen bv

nee animal,ik heb gewoon een burger een burger genoemt,maar zal ik het nu posten ja of nee??
 

DeletedUser22163

Gast
ik heb er een paar rollen bijgezet. Het kan zijn dat er meer komen maar ligt aan het aantal spelers.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Aangezien ik het moet doen en de andere mods blijkbaar niet genoeg voor jullie zijn xD

Het Stemmen

Iedereen die in de afgelopen 2 potjes heeft meegespeeld, mag stemmen. Om te stemmen geef je 1 potje punten. We stemmen voor 1 potjes. Het potje met de meeste punten wordt als volgende gespeeld.
In de eerste post zullen alle inschrijvingen komen te staan, maar hieronder zet ik ze alvast neer.
Stemmen doe je gewoon in de bijgevoegde peiling, aangezien er maar 2 potjes zijn en dat het makkelijkst is.

Deadline: dinsdag 20.00 uur

Inschrijvingen:
Hij is weer bezig hoor -EdAtGoirle en Noobje783
The game of wakkerdam - Vinie15
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Gast
Iedereen mag het doen, niet alleen mods, zo'n peiling is namelijk niet geheel nodig. Maarja, iedereen is te lui..
 

DeletedUser22163

Gast
ik stem ook op die van noobje, want aangezien het vakantie is en er toch niet veel spelers online zijn. daarom wil ik het wel doen maar dan vrees ik dat er te weinig spelers zijn.
 

DeletedUser

Gast
Hmm het niveau van de instellingen dreigt weer wat in te zakken: zo zat in de anonieme ronde weer een fluitspeler. De vorige keer dat we dat hadden was zo'n 20 potjes geleden, ook weer bij een potje waar geen peiling voor geweest is.

Het is wel fijn dat nieuwe spelers willen proberen om spelleider te worden; dat kan ik van harte toejuichen. Ik heb mezelf voor potje 99 niet ingeschreven als spelleider en ik zal ook niet meespelen, maar hierbij bied ik wel aan de spelleiding wat ondersteuning achter de schermen en met de rollenverdeling en spelbalans te geven, als ze dat accepteren.

Om nog wat toe te voegen aan deze discussie.

De rollen zijn bij mij bekend. als jullie het willen weten dan zet ik het wel in het topic en als je het nog liever afwacht dat kan ook dan zal ik het niet posten
Rollen nog onbekend is leuker?

Anders weten de slechtjes wat ze kunnen claimen
Animal en POTG hebben hier al wat over geschreven, en hierin geef ik ze gelijk. Ik wil ze even samenvatten en dan wat toevoegen. Kijk EdAtGoirle, als de wolven niet weten wat ze geloofwaardig kunnen claimen, kun je door middel van claims de wolven heel makkelijk vangen. Dat lijkt me niet de leukste manier om Weerwolven van Wakkerdam te spelen, nietwaar? Daarnaast zullen er altijd mensen zijn die niet mee willen werken aan 'wolven vangen door claimen', omdat zij dit oneerlijk spel vinden. Op die manier zal er in het potje tussen goedjes onderling onenigheid ontstaan en zal de winnende partij bepaald worden aan de hand van hoe ver de goedjes uiteindelijk met claimen zullen gaan.

Daarom is het in eerste instantie handig dat het algemeen bekend is hoe de rol van burger heet, zodat de slechtjes dat kunnen claimen. Als je burger gewoon burgers blijft noemen, is dat ook prima.
Dan heb je ook nog de speciaaltjes. Het lijkt me de bedoeling dat het voor de slechtjes ook mogelijk moet zijn om bepaalde speciaaltjes te claimen, zodat niet iedereen met een speciaaltjesclaim gelijk min of meer bewezen is. De eerste vereiste hiervoor is dat het niet precies bekend is welke en hoeveel speciaaltjes er in het spel zitten. Dat wordt dan ook nooit vermeld.
Maar in themapotjes, waarin elk speciaaltje een aparte naam heeft, is dat wat lastiger. Ook als je zegt dat 'elke rol een verrassing' is. Nog meer dan in WvW #97 zou je kunnen gokken welke namen je tegen kunt komen. Ik verwacht bijvoorbeeld in het potje van EdAdGoirle en Noobje één Pechthold en één Ali B tegen te komen. Als ik als wolf nou zeg dat ik beschermengel ben en mijn rol Pechthold heet, en de echte Pechthold wordt bekend, dan ben ik, als de echte Pechthold sterft, redelijk de pineut.
In het potje van EdAtGoirle en Noobje kan een oplossing zijn de wolven te vertellen welke namen in gebruik zijn, zodat ook zij zonder al te veel gevaar een speciaaltje kunnen claimen door een naam uit te kiezen die wel logisch is, maar toch niet in het spel zit. Voor zijn potje zou Vinie nog een aantal extra rollen kunnen bedenken, die in het topic zetten en hen vervolgens in zijn potje niet allemaal echt mee laten doen. Hij stopt dan wat wijze wolven in het spel die van een aantal rollen kunnen opvragen of zij in het spel zitten, waardoor de wolven van enkele rollen te weten komen of ze veilig geclaimd kunnen worden.
 

DeletedUser

Gast
Oeps, ik stem per ongeluk met mijn dubbeltje :x
Zal wel niet stemmen met mijn normale dan :p
 

DeletedUser22163

Gast
ik denk dat ik het bij deze rollen hou als er nog voorstellen zijn mag je ze best posten hier of stuur een pm naar mij
 

DeletedUser21204

Gast
Ik moet zeggen dat ik vinie ook niet altijd de actiefste vind, en van Ed weet ik dat hij vaak on is.
Vandaar mijn stem naar hun + de instellingen lijken me beter.
 

DeletedUser22163

Gast
nu het vakantie is ben ik meer online en kyra ik ben ook best veel online, alleen ik zeg soms niks maar ik zit meestal 's avonds vaak op het forum en tijdens de speel tijden op school. Je ziet het mischien niet maar ben best vaak online.
 

DeletedUser19654

Gast
Vinnie ik heb misschien wel een idee voor je ;)
Waarom verwerk je de namen van rollen die in het spel voor kunnen komen in je verhalen. Dan doe je gewoon even dik gedrukt.

Lijkt mij wel een goede oplossing!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan