• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Feedback Spelupdate 2.124

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Gast
Ik ben eigenlijk wel fan van dat systeem. Veel beter voor inactieve zakken zoals ik.
 

joppie86

Hopliet
Het gaat hier niet om het boerendorpen systeem, maar om WW steden die in VM modus aanvalbaar blijven.
Alsnog krijg ik geen antwoord op mijn vragen. Ze waren niet retorisch bedoeld, namelijk ...

Dus er worden gewoon zaken doorgevoerd waar CM's en de hele community op tegen is?
Wat ligt daaraan ten grondslag?
- technische onmogelijkheden?
- commerciële overwegingen?
- geen invloed van CM's op beleid van Inno?
- Inno & CM's met onvoldoende feeling voor het spel en de community?
 

DeletedUser27183

Gast
Het gaat niet om het nieuwe boerendorpen systeem, dat klopt
Maar beiden zijn gewoon ingevoerd met zeer grote protesten wereldwijd.
Ik gebruikte dit gewoon als voorbeeld!!

Inno doet gewoon zijn eigen zin en vervreemd zich meer en meer van de spelers met als gevolg steeds meer spelers zullen stoppen met dit spel.
Meer goud events, nog meer werelden die ze amper gevuld krijgen en nog meer betaalde goudfuncties om toch de inkomsten maar zeker te stellen.

Grepo spelen holt steeds sneller achteruit.
Helaas zullen veel spelers tot deze conclusie zijn gekomen of komen!
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Dus er worden gewoon zaken doorgevoerd waar CM's en de hele community op tegen is?
Wat ligt daaraan ten grondslag?
- technische onmogelijkheden?
- commerciële overwegingen?
- geen invloed van CM's op beleid van Inno?
- Inno & CM's met onvoldoende feeling voor het spel en de community?
Excuses, ik heb je post denk ik over het hoofd gezien.

Het heeft inderdaad deels met technische problemen te maken. De code die voor "grote aanpassingen" aangeraakt/omgegooid zou moeten worden is ook echt oude code. Dan moet het hele codekader eromheen dus ook vernieuwd moeten worden om ervoor te zorgen dat het een het ander niet kapot maakt en anderzijds toekomstig onderhoud te doen houdt.

Anderzijds liggen er andere ook uitdagingen. Veel spelers zijn namelijk al gestopt voordat de gevechten om de wereldwonderen überhaupt begonnen zijn. Wanneer InnoGames dat een beetje stabiel heeft wordt gekeken naar (kleine) conceptveranderingen aan de wereldwonderen, om ze meer essentie en oorlogsdoeleinden mee te geven.

In de tussentijd worden op de pijnpunten van de wereldwonderen (de eeuwenoude bugs en problemen die elke taalversie heeft) pleisters geplakt om er een halt toe te roepen. Deze vakantiemodus aanpassing is daar één van. Je wilt niet weten hoeveel werelden op alle taalversies om zeep zijn geholpen door spelers die lekker in VM gaan en zo de wereld winnen, zonder dat anderen weerstand konden bieden. Hier zijn massale resetacties om geweest. Ik ben dus enorm blij dat hier iets aan gedaan gaat worden, hoewel ik dit ook bij lange na geen ideale fix kan noemen, nee. Maar InnoGames heeft ook al te lang niets eraan gedaan en al die klachten laten liggen. Nu worden ze eindelijk opgepakt en is de enige reactie die sommigen kunnen geven enorm veeleisend. Wellicht terecht kijkend naar de inhoud, maar niet terecht als je kijkt naar de intentie.
 

DeletedUser13380

Gast
Dat wilde ik er ook mee zeggen Dusdavid2 maar Kroentje doet net of zijn neus bloed

Wees al blij dat hij hier gewoon reageert man. Ik snap wel waarom de modjes en CM's wegblijven uit dit topic als ze zo rechtstreeks worden aangevallen om gewoon wat te komen verduidelijken. De CM's van Nederland en België hebben niet zo'n grote invloed dat ze met één vingerknip Grepolis kunnen veranderen naar hun weldunken. Het enige dat ze kunnen doen is ons aanhoren en onze argumenten doorgeven naar Inno. Het probleem zit niet bij de CM's, maar hogerop.

Beetje respect voor mensen mag altijd.
 

joppie86

Hopliet
Excuses, ik heb je post denk ik over het hoofd gezien.

Het heeft inderdaad deels met technische problemen te maken. De code die voor "grote aanpassingen" aangeraakt/omgegooid zou moeten worden is ook echt oude code. Dan moet het hele codekader eromheen dus ook vernieuwd moeten worden om ervoor te zorgen dat het een het ander niet kapot maakt en anderzijds toekomstig onderhoud te doen houdt.

Anderzijds liggen er andere ook uitdagingen. Veel spelers zijn namelijk al gestopt voordat de gevechten om de wereldwonderen überhaupt begonnen zijn. Wanneer InnoGames dat een beetje stabiel heeft wordt gekeken naar (kleine) conceptveranderingen aan de wereldwonderen, om ze meer essentie en oorlogsdoeleinden mee te geven.

In de tussentijd worden op de pijnpunten van de wereldwonderen (de eeuwenoude bugs en problemen die elke taalversie heeft) pleisters geplakt om er een halt toe te roepen. Deze vakantiemodus aanpassing is daar één van. Je wilt niet weten hoeveel werelden op alle taalversies om zeep zijn geholpen door spelers die lekker in VM gaan en zo de wereld winnen, zonder dat anderen weerstand konden bieden. Hier zijn massale resetacties om geweest. Ik ben dus enorm blij dat hier iets aan gedaan gaat worden, hoewel ik dit ook bij lange na geen ideale fix kan noemen, nee. Maar InnoGames heeft ook al te lang niets eraan gedaan en al die klachten laten liggen. Nu worden ze eindelijk opgepakt en is de enige reactie die sommigen kunnen geven enorm veeleisend. Wellicht terecht kijkend naar de inhoud, maar niet terecht als je kijkt naar de intentie.

Bedankt voor deze uitleg. Hiermee is iig wat meer duidelijk, waarvoor ik begrip kan opbrengen. Niettemin verdient de VM regeling geen schoonheidsprijs. Velen worden weer de dupe van een paar spelbedervers, die een tool misbruiken.
Ik voorzie dat met deze wijziging óók veel spelers gaan stoppen of géén WW steden meer willen bewaken. Met als gevolg dat steeds minder spelers worden opgezadeld met WW steden en het spelplezier hierdoor verminderd.
 

DeletedUser24439

Gast
Je wilt niet weten hoeveel werelden op alle taalversies om zeep zijn geholpen door spelers die lekker in VM gaan en zo de wereld winnen, zonder dat anderen weerstand konden bieden. Hier zijn massale resetacties om geweest. Ik ben dus enorm blij dat hier iets aan gedaan gaat worden, hoewel ik dit ook bij lange na geen ideale fix kan noemen, nee.

+1, zou het zelf niet beter kunnen verwoorden. Weet wel zeker dat de spelers die hier over klagen er heel anders over zouden denken als ze het eens zelf meemaken.
 

joppie86

Hopliet
+1, zou het zelf niet beter kunnen verwoorden. Weet wel zeker dat de spelers die hier over klagen er heel anders over zouden denken als ze het eens zelf meemaken.
Als leider van een alliantie die al driemaal een kroontje heeft gehaald ken ik ondertussen alle trucs en strategieën mbt de WW wel :p
Geklooi met VM hebben wij ook meegemaakt bij onze vijanden en dan praat ik nog niet eens over alle andere dubieuze zaken, waarmee wij de afgelopen jaren zijn geconfronteerd. Kan er ondertussen een boek over schrijven ..
Dat is voor een deel frustrerend, maar ook de uitdaging die ons nimmer heeft doen opgeven. Geen enkele wereld is hetzelfde en ook geen enkel kroontje. Mijn ervaring is dat de verliezers altijd het hardste schreeuwen, dat het spel oneerlijk verloopt.

Dat er wat moet gebeuren met het WW spel is duidelijk en de pogingen om het te verbeteren juich ik enorm toe. Dat er aan het VM wordt gesleuteld is ook prima, alleen denk ik dat deze aanpassing teveel negatieve neveneffecten heeft.
Een spel moet een spel blijven en vooral ook leuk zijn. Als ik niet meer van mijn vakantie kan genieten of dagje/weekendje RL beslommeringen kan hebben, zonder de angst mijn alliantiegenoten te duperen met mijn afwezigheid, is voor mij de lol er snel af...
 

DeletedUser9089

Gast
Kroenuh

Citaat: Anderzijds liggen er andere ook uitdagingen. Veel spelers zijn namelijk al gestopt voordat de gevechten om de wereldwonderen überhaupt begonnen zijn. Wanneer InnoGames dat een beetje stabiel heeft wordt gekeken naar (kleine) conceptveranderingen aan de wereldwonderen, om ze meer essentie en oorlogsdoeleinden mee te geven.

Vele spelers stoppen omdat het hele gedoe met de Wereldwonderen eigenlijk niet in het Grepolisspel past, het storten, gunsten. -> Geen grondstoffen over te hebben om troepen te bouwen om AAN TE KUNNEN VALLEN.

Daar
ligt het probleem.
smiley_emoticons_winken4.gif
 

Gollum Returns

Manticore
Ben ik nu de enige die het anti-VM systeem voor WW steden wel een flinke verbetering vind? Misschien dat er dan mensen minder WW`s bouwen en het hele eindspel links laten liggen.
smiley_emoticons_grepo_pacman.gif


Iedereen weer lekker knokken
smiley_emoticons_skullhaufen.gif
 

DeletedUser27183

Gast
Waar blijf je met je mooie woorden Kroenuh????

  • Dit zal met ingang van deze update geactiveerd worden op alle werelden waar het tijdperk van de wereldwonderen nog niet begonnen is.
  • Voor werelden waar het tijdperk van de wereldwonderen al actief is zal deze verandering geactiveerd worden op 2 januari 2017.
De steden op bestaande werelden zijn gewoon aanvalbaar na de nieuwe update, het is verdomme te idioot voor woorden.
loze beloftes dus.
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
InnoGames is dat op dit moment aan het oplossen, komt goed. Laten we in de tussentijd contact houden via de support om te kijken wat wij als lokaal supportteam voor je kunnen betekenen.
 

DeletedUser26399

Gast
Kan je ook vijanden die in VM vluchten op je WW eiland aanvallen, zo ja eindelijk verlost van een ambetanterik die onze WW's heeft stilgelegd
 

Lemmod

Hopliet
InnoGames is dat op dit moment aan het oplossen, komt goed. Laten we in de tussentijd contact houden via de support om te kijken wat wij als lokaal supportteam voor je kunnen betekenen.
De tijdelijke oplossing is om de WW bezitters in VM een schorsing aan de broek te geven. Ok het stopt de aanvallen maar om nou te zeggen dat dit een mooie oplossing is.


Is deze optie (aanvalbare ww steden in VM) uberhaupt wel getest? Of is die live gegaan zonder een fatsoenlijke test? Want daar lijkt het hierdoor wel behoorlijk op
 

DeletedUser25587

Gast
Het zou mooi zijn dat we een update krijgen wat er met deze aanvallen gebeurt ? komen ze aan, krijgen we er GP voor. wij als ally hebben hier snel op geanticipeerd. de steden kunnen nu niet meer worden ondersteund/aangevallen worden. maar wat gebeurt er nu met deze aanvallen.
 

DeletedUser26495

Gast
Dus zoals ik het nu begrijp ..
Zijn er spelers boos omdat een van hun alliantieleden ( eigenaar ww-stad) aanvalbaar is ..terwijl ze zelf momenteel met aanvallen onderweg zijn naar een andere vijandige ww-stadhouder..in een gelijke situatie..??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan