• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Spelupdate 2.33

DeletedUser12444

Gast
Leuke update allen waar is de knop voor stad overzicht

als spellers gaan stopen om een update zit er vaak meer achter dan allen dat kan best zijn dat ze dit als smoes gebruiken

Grepolis is een spel en wij willen dat en spel altijd verbeterkt kan worden hier voor moet grepolis ook dingen proberen dus als je hier om al stopt 1 tip speel dan niet van zulken games de kans dat je dit vaker mee maakt is redelijk groot en als je daar niet tegen kan kan je het best dingen vermijden
 

DeletedUser

Gast
1 ding.....

Ik had bijna 50 slome bootjes aangezet in mijn VS havens.... Als ik niet had opgelet.

Premium schema weer door de war geschopt... EN NEE DIT IS NIET LOGISCH.... Het eerste wat de meeste spelers bouwen zijn VS.

En aangezien dit een betaalde functie is, voldoet het niet meer aan mijn verwachtingen. Ik verwacht dan ook dat dit snel wordt terug gezet.

Ik had er al voor betaald toen het premium schema nog logisch was, dus feitelijk zou een refund wel op zijn plaats zijn.
 

DeletedUser

Gast
dat reserveringssysteem wat een weelde!

dat balkje onderin is nog wel erg wennen, maar ik denk dat over een paar dagen iedereen is uit geklaagd en dat iedereen het ook prima bevalt. het ziet er allemaal net even wat gelikter uit!
 

DeletedUser12444

Gast
1 ding.....

Ik had bijna 50 slome bootjes aangezet in mijn VS havens.... Als ik niet had opgelet.

Premium schema weer door de war geschopt... EN NEE DIT IS NIET LOGISCH.... Het eerste wat de meeste spelers bouwen zijn VS.

En aangezien dit een betaalde functie is, voldoet het niet meer aan mijn verwachtingen. Ik verwacht dan ook dat dit snel wordt terug gezet.

Ik had er al voor betaald toen het premium schema nog logisch was, dus feitelijk zou een refund wel op zijn plaats zijn.

welken als ik vragen mag heb zelf ook betaald premium dan kan ik zelf ook kijken ik weet namelijk niet echt wat je bedoelde moet door de war gechopt
 

Araluen

Manticore
Al dat geklaag zeg...

Er zijn maar 2 zaken veranderd,
- werkbalk is verplaatst en heeft een nieuwe lay out , is enkel wat wennen maar aan de praktische kant veranderd er niks.
- Er is een nieuw claimsysteem, overzichtelijk en minder werk

Worden jullie nu eens volwassen? Het is er nu eenmaal en klagen zal niks veranderen.
En dreigen met dat er spelers zullen stoppen heeft ook geen zin, na update 2.0 zijn er nog steeds minstens zoveel spelers.

kroenuh heeft gezegd dat hij de problemen door zal geven.
hij zal denk ik niet op de posts reageren waarin alleen staat hoe slecht alles is, maar sommige meldingen zijn wel degelijk ergens op gebaseerd ;)
 

DeletedUser19928

Gast
Er zijn ondelen verbeterd en er zijn onderdelen verslechterd, als hier nu gemeld word wat beter is en wat slechter is dan zal dit volgens mij toch wel opgepakt gaan worden door de ontwikkelaars.

Wat ik goed vind is de reserveringsknop ,alleen sinds deze update (ik speel dit spel met mijn samsung tablet) zijn alle drukpunten niet meer zo nauwkeurig als het was.
Als ik een venster open krijg ik hem niet meer dicht, berichten en rapporten krijg ik niet meet open, via notities kon ik snel naar andere eilanden en personen toegaan maar dit doet het ook niet meer en zo kan ik nog ff doorgaan terwijl ik ook betaald heb voor premium omdat de knoppen dan beter werkten.
Ik hoop dat er nog een update overheen gaat want voor mij en meerdere met mij is het erg moeilijk om nu nog met dit spel tespelen.
Met vriendelijke groet, Dennis
 

DeletedUser16455

Gast
waar ik me heel erg aan stoor is die rare balk onder, de oude balk (linkerkant) vond ik veel beter en praktischer.
ik weet niet wat er verder is veranderd maar het liefst zie ik een optie om te kunnen kiezen of je deze balk wilt hebben of de onderste. dat zou het spelen veel gemakkelijker maken
 

DeletedUser

Gast
Al met al vind ik het toch wel een verbetering. Op me HTC One X Plus werkt dit namelijk gewoon prima ;) Enigste wat ze mogen aanpakken is die grote 'goud' knop. Prima, je wil als ontwikkelaar van Grepolis winst maken, maar die knop 'schreeuwt' letterlijk om je geld. Beter doen ze daarvoor in de plaats Stadsoverzicht en zetten ze die goudknop in het rijtje andere knoppen. En waarom het rijtje met die knoppen niet gewoon links in het scherm? Complimenten voor het claimsysteem overigens.
 

DeletedUser19940

Gast
Tja, die goud knop, wat verwacht je anders van een spel dat gratis te spelen is en graag winst maakt..
De nieuwe indeling van de gebouwen, tja dat zal wel wennen.

Wat ik echter wel vreselijk vind, is de nieuwe lay out van het menu. Ten eerste is het super irritant dat het onderin het beeld zit, waardoor je nu aan alle kanten van het beeld balken hebt staan.
Ten tweede is het minder duidelijk wat de icoontjes inhouden. Heb al zeker 6 keer alliantieforum geopend terwijl ik alliantie in wilde etc.
Het feit dat de knop hulp er niet meer in staat vind ik ook nogal een gemis. Voor mij een handige klik om ff weer wat op te zoeken en naar grepostats te gaan. Tuurlijk kan je nu ook via het forum naar de grepostats, maar toch.
De knop vrienden werven, lijkt mij nogal overbodig, maar ja dat zal wel komen doordat innogames meer spelers wil.
Op wereld Chi kan ik niet eens meer eilanden met boerendorpen aanklikken om vrienden uit te nodigen. Dat was een veel nuttiger manier om nieuwe spelers te werven. Nu kunnen spelers echt ver van je vandaan starten..
Maar de meest dramatische verandering het de knop stadsoverzicht. By far de meest gebruikte knop voor 99% van de spelers. Nu zit de knop linksbovenin, ver weg van alle andere menuutjes. Waardoor je oeverloos met je muis over het beeld aan het bewegen bent. Als je één stad hebt is dat nog niet zo heel erg, maar als je 30+ steden hebt, wordt je er helemaal gek van!

Ik pleit er daarom dan ook voor dat spelers zelf mogen kiezen of ze het oude of het nieuwe menu gebruiken. Voor mij part flikkeren ze dan alsnog een lekker grote goudknop in het het oude menu (alsof mensen het nu meer gaan gebruiken, de gebruikers van goud wisten het toch wel te vinden...) Alles beter dan dit nieuwe menu.
Voor mij echt een reden om te gaan stoppen.

En voor de mensen die zeuren dat mensen die stoppen vanwege zon verandering losers zijn: Het is meestal de spreekwoordelijke druppel.
Het spelplezier werd al minder (voornamelijk door massa allianties van 500 man in de ww fase en overlopers alleen voor een kroontje), maar met deze nieuwe lay out is het spel gewoon voor mij onspeelbaar!
 

DeletedUser19651

Gast
claim systeem erg mooi!

onderin balk ook wel handig, MAAR WAAROM MOET DE PREMIUM AFDELING NOU ZO GROOT IN HET MIDDEN!!!

daar hoort stads overzicht te staan vind ik, het belangrijkste!

ik klik toch bijna nooit op de goud knop, hoort gewoon klein in het rijtje bij de anderen.
 

DeletedUser

Gast
ik vraag me af waarom mensen op stadsoverzicht drukken ik denk dat als ik dat 1x p week doe dat het veel is :confused: premium is redelijk zinloos zo groot maar ik begrijp wel dat ze munten willen verdienen.
 

DeletedUser19651

Gast
ja maar zo maken ze geen goede indruk, als ik betaalde zou ik nu zeker minder gaan betalen!

als je maar 1x per week in je stad kijkt, val je niet aan en os je je alli niet?
 

DeletedUser

Gast
zeker wel maar ik bedenk me nu dat ik alle premiums aan heb staan en waarschijnlijk daardoor direct boven in beeld naar kazerne en haven etc ga, dus daarom maak ik uberhaupt geen gebruik van 'stadsoverzicht'
 

DeletedUser

Gast
Ok ben ik nu de eerste die kritiek heeft op de reserveringstool? Of komen hier nooit leiders en/of forummods die de claims altijd deden?
Ik ben echt behoorlijk pissig geworden van de reserveringstool, het idee was prachtig en de tool was zeker een van de beste ideeën om in het spel toe te voegen.
Maar de uitvoering, er zijn dingen goed aan maar ik mis zoveel functionaliteit en overzicht, ik verwacht eigenlijk dat we nog voor het einde van de vakantie een update krijgen die deze noodzakelijk en soms ook gewoon praktische functies toevoegd. Op het forum werd nog zo gezegd dat je niet zelf een claim tool moest maken met de vrijgegeven tools (waarmee alle statistieken sites gemaakt worden), maar als ik dit resultaat zo zie dan ben ik bijna van plan om alsnog die tool te gaan schrijven.

Nou wil ik graag dat dit beter wordt dus ik hoop hiermee mijn kritiek duidelijk te kunnen maken, naar mijn idee zijn geen van de door mij genoemde functies veel werk of op een ander manier niet realiseerbaar.

1. Claims delen met bondgenoten:
Veel allianties hebben bondgenoten en soms hebben allianties gewoon een volledige samenwerking met een andere alliantie. In het laatste geval is er eigenlijk geen verschil tussen de twee allianties op de naam na, alles wordt in dat geval gedeeld: claims, forums, aanvallen, leden, verdediging.
Met name bij de volledige samenwerking, maar ook voor gewone bondgenoten is er een groot probleem met de claims voor zover ik het heb kunnen vaststellen.
Het is onmogelijk om een claim vrij te geven voor beide allianties (voor interne overnames bijvoorbeeld). Als ik de over te nemen stad vrijgeef voor alliantie A, dan kan alliantie alliantie leden van A de stad claimen, alliantie B waarmee de tool volledig gedeeld wordt kan alleen de stad zien maar onmogelijk claimen. Als je diezelfde stad vrijgeeft voor alliantie B ipv A dan kan alliantie B die stad wel claimen, alliantie A kan hem dan ook zien, maar onmogelijk claimen. Het ironische hieraan is dat je dus een stad van jouw alliantie kan vrijgeven voor je bondgenoot maar jouw alliantie leden mogen hem niet claimen.
wat moet er veranderen:
Je moet steden vrij kunnen geven voor je BG en dan moet jouw alliantie nog steeds de stad kunnen claimen. Beter zou zijn om een standaard optie te kiezen voor het vrijgeven van steden, deze is dan standaard aangevinkt.

2. Interne overnames:
Iets wat elke alliantie eigenlijk wel doet: leden intern overnemen. Wil je dit overnemen in het nieuwe systeem dan komt het er dus op neer dat je voor elke stad apart de stad moet vrijgeven op de lijst. In een nieuwe wereld zal dit geen probleem zijn omdat het om maar een paar steden gaat, op een wat oudere wereld komt het er al gauw op neer dat je 50+ steden handmatig mag gaan invoeren. In dat geval zou ik al snel weer terug grijpen naar een claim lijst op het forum.
wat moet er veranderen:
Je moet een speler kunnen opgeven waarvan vervolgens alle steden in 1 keer vrijgegeven worden. Hiermee worden vele forum moderators en alliantie leiders RSI koppijn en oeverloos werk bespaart (lichtelijk overdreven maar je begrijpt wat ik bedoel).

3. Overzicht:
Zeker in de verder gevorderde stadia in het spel of op werelden waar een hoge alliantie limiet ligt, dan krijg je al snel een waslijst aan claims. Er lopen in dat geval toch wel minstens 20 claims tegelijk. Als je daar nog de vrijgegeven steden bij opteld die intern overgenomen mogen worden, dan kan je wel verwachten dat er 50 steden staan in de lijst of nog meer. Met de huidige opzet betekent het dus dat je iets van 8 pagina's hebt die je stuk voor stuk moet bekijken, met een zoekfunctie kan je veel daarvan nog besparen. Het probleem is echter als je een van de vrijgegeven steden uitzoekt om over te nemen, dan moet je dus door alle pagina's bladeren om te zoeken wat er vrij is. Daarnaast moet je van elke vrijgegeven stad kijken hoeveel punten ze hebben en welke oceaan ze liggen. Dit is een ongelofelijk tijdrovend klusje geworden met deze reserveringstool.
wat moet er veranderen:
Alleen al om een scrollbare lijst te maken zoals de ledenlijst, zou zeer prettig zijn voor het overzicht. Daarnaast zou nog een extra tabje in de reserveringstool handig zijn waarin alle vrijgegeven steden staan die nog niet geclaimd zijn. Dan heb je een korter lijstje waarin je niet eerst moet uitzoeken welke wel en niet geclaimd zijn. Ook zou het fijn zijn om een kolom toe te voegen waarin het oceaan nummer getoond wordt en dat daarop gesorteerd kan worden, liefst ook nog een kolom met het punten aantal van de stad.

4. Nog een probleem voor samenwerkingen:
Een probleem waar ik ook op gestuit ben is dat ik geen steden mag claimen voor een lid van onze bondgenoot. Ik ben een leider en heb dus alle rechten, de bondgenoot heeft ook de reserveringstool zo ingesteld wat wij daar alle rechten op hebben voorzover dat kan. Dan nog is het onmogelijk voor mij om een stad te claimen voor een lid van onze bondgenoot.
wat moet er veranderen:
Als je de reserveringstool deelt met bondgenoten dan moet het ook mogelijk zijn om een stad te claimen voor een lid van die bondgenoten.

5. Vrijgegeven steden reserveren
Als een stad vrijgegeven is op de reserveringstool en je vervolgens diezelfde stad probeert te claimen met de knop "nieuwe reservering toevoegen" dan krijg je een foutmelding dat de stad al toegevoegd is en je de stad dus niet mag reserveren. Je moet dan dus of met de zoek optie of door de lijst bladeren om vervolgens op de "reserveren"-knop te klikken bij die stad.
wat moet er veranderen:
Het is natuurlijk veel handiger als beide manieren werken, het is sowieso raar dat je op die manier niet een vrijgegeven stad mag reserveren.

6. Reserveringstool uitzetten
De reserveringstool is nu standaard aan, ook al wil je niet dat je leden er gebruik van maken of als je bijvoorbeeld wilt verbieden dat sommige steden gereserveerd worden. Door bovenstaande redenen kunnen interne claims dus in ieder geval nog niet op de reserveringstool gezet worden, om problemen te voorkomen moet eigenlijk verboden worden om die steden te claimen. Nu bestaat de kans dat steden dubbel geclaimd gaan worden. Hierbij gaat het om interne overnames van leden uit verschillende allianties, dus de bescherming dat niet vrijgegeven steden uit eigen alliantie niet gereserveerd mogen worden is geen oplossing.

Dat was de kritiek die ik voorzover heb op de nieuwe reserveringstool ik hoop dat dit snel opgelost wordt want er zijn nu al genoeg problemen.
 

DeletedUser15335

Gast
wat ik eigenlijk nog niet ben tegen gekomen is hoe je een aanvraag van je Bg voor het delen van de claims kan weigeren
 

DeletedUser

Gast
Hmmm, ik ondervind geen enkele van die 6 punten....

Misschien omdat ik het gewend ben dat er geen restricties zijn voor leden, en zo weinig mogelijk met BG`s werken.

En, tja als er een speler intern moet worden overgenomen kan je toch gewoon een lijstje maken met steden? Dan kan iedereen zien waar die steden liggen, en als ze al geclaimd zijn dan zie je dat ook meteen.... Willen ze er 1 claimen, dan doen ze dat dus gewoon met de tool en staat ie vanzelf in de lijst.

Ik weet eerlijk gezegd niet hoe het werkt met lijsten van BG`s of je die van elkaar kan zien, als je ze met elkaar hebt gedeeld.. Maar ik neem aan als je de lijsten kan zien dat je dit ook op de kaart ziet.

En punt 6... ??? Waarom in hemelsnaam uitzetten? dit is een geschenk waar we al jaren om gevraagd hebben...
 
Bovenaan