• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Spelupdate 2.33

DeletedUser

Gast
Ze hadden ook beter alles niet tegelijk kunnen doen, wat een kneuzen daaro zeg.

Aan alle critici:
Waarom huren jullie geen kamer en ga samen een potje huilen om deze update?!
De negatieve kantjes zijn al ruimschoots aan bod gekomen, waarom er dan nog ellenlang over doorzeuren?
Geef dan tenminste constructieve in plaats van destructieve kritiek.

Zo te horen aan de commentaren kunnen ze het spel beter opdoeken!

Naar mijn mening is de update prima, enkel hadden ze hun verkoopstrucs er niet zó duidelijk in mogen smeren.(-> verwijzing naar goudknop)

Groet Quiqui
 

DeletedUser

Gast
Ik vind het een cosmetische update en daar kunnen we lang of kort over praten.
de een vind het mooier, de ander niet..

De reserveringstool vind ik superhandig, bespaard mij en mede leiders een hoop werk.
echter zitten er naar mijn mening nog een aantal kleine schoonheidsfoutjes in..

ik merk dat gereserveerde steden die overgenomen zijn nog steeds in het overzicht staan..
die zou ik liever achter een filter hebben zodat ik wel kan zien wie er actief spelen en overnemen echter in de lijst alleen de openstaande claims. eigenlijk hetzelfde als de verlopen claims die zichtbaar zijn na drukken op een knopje.
 

DeletedUser

Gast
Hmmm, ik ondervind geen enkele van die 6 punten....

Misschien omdat ik het gewend ben dat er geen restricties zijn voor leden, en zo weinig mogelijk met BG`s werken.

En, tja als er een speler intern moet worden overgenomen kan je toch gewoon een lijstje maken met steden? Dan kan iedereen zien waar die steden liggen, en als ze al geclaimd zijn dan zie je dat ook meteen.... Willen ze er 1 claimen, dan doen ze dat dus gewoon met de tool en staat ie vanzelf in de lijst.

Ik weet eerlijk gezegd niet hoe het werkt met lijsten van BG`s of je die van elkaar kan zien, als je ze met elkaar hebt gedeeld.. Maar ik neem aan als je de lijsten kan zien dat je dit ook op de kaart ziet.

En punt 6... ??? Waarom in hemelsnaam uitzetten? dit is een geschenk waar we al jaren om gevraagd hebben...
punt 6 gaat er meer om dat ik graag wil verbieden dat sommige steden gereserveerd worden, bijvoorbeeld als je een NAP hebt dat je die alliantie aanvinkt als niet reserveerbaar en dat je hetzelfde kan doen voor spelers. Nu ga ik namelijk de interne claims scheiden omdat de tool crappy functionaliteit heeft en dan wil ik verbieden dat die spelers op de tool toch gereserveerd worden. Alles moet immers op 1 centrale plek gebeuren en dat moet in dit geval NIET op de tool zijn.

Waarom wil ik de interne claims niet in de tool?
Omdat ik ze niet kan delen met BG's, wij zijn praktisch 1 alliantie samen met onze BG('s) en dus delen we onze claims ook. Als zij onze interne claims niet kunnen reserveren op de tool en andersom dan gaan we er dus zwaar op achteruit. We worden dus verplicht om niet de tool te gebruiken.

Natuurlijk het idee van de tool was iets wat eigenlijk al in de eerste release van grepo had moeten zitten, maar waarom ze het dan zo slecht implementeren verpest het eigenlijk wel een beetje. Nou moet ik er voor gaan zorgen dat de interne claims op het forum komen en de rest op de tool, zul je altijd zien dat sommigen dat vergeten of niet begrijpen en voilà dubbel claims en problemen. Allemaal omdat ze basis functionaliteit niet geïmplementeerd hebben.

Ik dacht lekker vakantie te hebben, maar in de tussen tijd mag ik dus het forum gaan fixen met die claims en zorgen dat alles op de goede plek komt en alle leden weten wat er van ze verwacht word.
 

DeletedUser

Gast
Nadeel voor de ipad.
Doordat de balk onder aan het scherm verschijnt komt het forum of het menu waar je gs moet storten voor het ww in midden in je beeld te staan. Op deze manier is het niet mogelijk om door te gaan naar de volgende stad. Je moet eerste het forum of het ww menu weg klikken.
Zeker met het gs storten is dit een groot nadeel. Je moet eerst het menu weg klikken voordat je naar de volgende stad kan om gs te storten. Niet fijn als je dit 80 keer moet doen.
Ook als het forum open staat en je wil os of een aanval versturen moet je continu het forum naar beneden klikken en weer open klikken.
 

DeletedUser

Gast
Reserveren is handig. Maar wat schijtirritant is die balk onderaan onder alles verborgen. Wanneer je dan alles weg wil klikken moet je paar keer klikken omdat het anders alleen wat verschuift. En ook handig dat berichtjes overal achter vallen en als je wil zien wat de titel is je of alles weg moet klikken of bij het openen. Gadver, 1 goede verandering en de rest is gewoon kut.
 

DeletedUser14757

Gast
Al die mensen die zeggen dat wij niet moeten piepen om die verandering kijk eens goed.

80% van de spelers die ik hier zie reageren vinden het zwaar vervelend geworden in plaats van beter.
Dus misschien moet je bij je eigen nagaan of je zelf niet moet stoppen met zeuren op ons.
Want het is inderdaad moeilijk om die 3 grote munten knop te ontwijken.
Het zijn gewoon een stel ouwe geldwolven bij innogames die hopen dat we allemaal goud gaan kopen ofzo.

Lekker terug naar het oude systeem met een aantal verbeter punten erin.
En niet de hele lay out veranderen van het spel want dat is gewoon pure kak.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Al die mensen die zeggen dat wij niet moeten piepen om die verandering kijk eens goed.

80% van de spelers die ik hier zie reageren vinden het zwaar kak geworden in plaats van beter.
Dus misschien moet je bij je eigen nagaan of je zelf niet moet stoppen met zeuren op ons.
Want het is inderdaad moeilijk om die 3 grote munten knop te ontwijken.
Het zijn gewoon een stel ouwe geldwolven bij innogames die hopen dat we allemaal goud gaan kopen ofzo.

Lekker terug naar het oude systeem met een aantal verbeter punten erin.
En niet de hele lay out veranderen van het spel want dat is gewoon pure kak.

Nu begint je zelf te zagen over iets..
Maar zoals ondertussen al vele malen is gezegd, de
overstap van de oude grepolis naar versie 2.0 was vele groter.
Dus stop nu gewoon met zagen en negeer de geldknop...
 

Araluen

Manticore
Wat een vervelende update zeg!

geweldig! wat een inbreng!

claim systeem erg mooi!

onderin balk ook wel handig, MAAR WAAROM MOET DE PREMIUM AFDELING NOU ZO GROOT IN HET MIDDEN!!!

daar hoort stads overzicht te staan vind ik, het belangrijkste!

ik klik toch bijna nooit op de goud knop, hoort gewoon klein in het rijtje bij de anderen.

zoiets kun je verwachten. het is een gratis spel en die verdwijnt zonder inkomsten
ik stoor me daar niet zo aan.

ik vindt het stadsoverzicht niet meer terug. Hoe kan ik nu bouwen

links boven, het huisje met het vergrootglas


ik had het al een keer gezegd, maar ik weet niet of het is doorgekomen.
ik heb de grootte van de pagina op 125 % staan, dat vind ik prettiger. maar met deze update verdwijnt daardoor de menubalk (waar bijna iedereen niet tevreden over is) achter de tabbladen. (zoals die van het stadsoverzicht)
het zou wel heel fijn zijn als daar iets aan veranderd wordt! ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
een goede update
ik kan nu ook op mijn ipad dat venster verplaatsen (ik weet niet of het daarvoor al kon)
en dat claim systeem is heel handig
:)

alleen even wennen
 

DeletedUser

Gast
Vraag me wel af hoe klein jullie scherm is als dat menu niet in beeld blijft ...
Hier dus geen problemen mee, maar dan nog is het allesbehalve een toevoeging die balk.

Triest ook hoeveel spelers eerst aan het klagen waren op de update en nu plots klagen over de klagers :rolleyes:
 

DeletedUser

Gast
Vraag me wel af hoe klein jullie scherm is als dat menu niet in beeld blijft ...
Hier dus geen problemen mee, maar dan nog is het allesbehalve een toevoeging die balk.

Klein :p

Op de laptop valt die balk net achter het forum e.d. dus dat is wel irritant. Maar gewoon menu`s openen en dan even verschuiven, probleem opgelost.
 

DeletedUser

Gast
Klein :p

Op de laptop valt die balk net achter het forum e.d. dus dat is wel irritant. Maar gewoon menu`s openen en dan even verschuiven, probleem opgelost.

probleem is alleen als je binnen korte tijd wat dingen moet regelen voor een overname of OS dat het schijt irritant is om te openen, sluiten verplaatsen etc etc en alles telkens over of achter elkaar valt waardoor het allemaal verdomd lang duurt.
 

DeletedUser

Gast
Tja, die goud knop, wat verwacht je anders van een spel dat gratis te spelen is en graag winst maakt..
De nieuwe indeling van de gebouwen, tja dat zal wel wennen.

Wat ik echter wel vreselijk vind, is de nieuwe lay out van het menu. Ten eerste is het super irritant dat het onderin het beeld zit, waardoor je nu aan alle kanten van het beeld balken hebt staan.
Ten tweede is het minder duidelijk wat de icoontjes inhouden. Heb al zeker 6 keer alliantieforum geopend terwijl ik alliantie in wilde etc.
Het feit dat de knop hulp er niet meer in staat vind ik ook nogal een gemis. Voor mij een handige klik om ff weer wat op te zoeken en naar grepostats te gaan. Tuurlijk kan je nu ook via het forum naar de grepostats, maar toch.
De knop vrienden werven, lijkt mij nogal overbodig, maar ja dat zal wel komen doordat innogames meer spelers wil.
Op wereld Chi kan ik niet eens meer eilanden met boerendorpen aanklikken om vrienden uit te nodigen. Dat was een veel nuttiger manier om nieuwe spelers te werven. Nu kunnen spelers echt ver van je vandaan starten..
Maar de meest dramatische verandering het de knop stadsoverzicht. By far de meest gebruikte knop voor 99% van de spelers. Nu zit de knop linksbovenin, ver weg van alle andere menuutjes. Waardoor je oeverloos met je muis over het beeld aan het bewegen bent. Als je één stad hebt is dat nog niet zo heel erg, maar als je 30+ steden hebt, wordt je er helemaal gek van!

Ik pleit er daarom dan ook voor dat spelers zelf mogen kiezen of ze het oude of het nieuwe menu gebruiken. Voor mij part flikkeren ze dan alsnog een lekker grote goudknop in het het oude menu (alsof mensen het nu meer gaan gebruiken, de gebruikers van goud wisten het toch wel te vinden...) Alles beter dan dit nieuwe menu.
Voor mij echt een reden om te gaan stoppen.

En voor de mensen die zeuren dat mensen die stoppen vanwege zon verandering losers zijn: Het is meestal de spreekwoordelijke druppel.
Het spelplezier werd al minder (voornamelijk door massa allianties van 500 man in de ww fase en overlopers alleen voor een kroontje), maar met deze nieuwe lay out is het spel gewoon voor mij onspeelbaar!

bij instelling kan je instellen dat het stadsoverzicht automatisch opent als je van stad wijzigt dus dit is echt een slechte rede en je stelt je gewoon aan.
 

DeletedUser

Gast
Bij mij als de zoom op 90% staat (groot scherm dus), zie ik die balk niet wanneer ik mijn stadsoverzicht open doe..
Vind ik wel falen..
Anders, claimsysteem is geniaal! :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
bij instelling kan je instellen dat het stadsoverzicht automatisch opent als je van stad wijzigt dus dit is echt een slechte rede en je stelt je gewoon aan.
Plus, het went. Ik had ook eerst dat ik niet wist waar dat knopje was, maar nu na 2 dagen ben ik het gewend.
 
Bovenaan