• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Stelling WoW

  • Topicstarter Drankje bedankje
  • Startdatum

DeletedUser

Gast
De stelling; Vinden jullie ook dat WoW moet worden afgeschaft omdat het te verslavend is?
 

DeletedUser

Gast
Zeer zeker, er zijn genoeg voorbeelden te vinden (ook op dit forum!) van mensen die helemaal doorgedraaid zijn van dit spel

En in psalm 112, vers 5 in de bijbel staat:

"Gij zult geen verslavende handelingen maken, zeker niet als het spellen betreft waarbij er duivelse monsters worden nagedaan"
 

DeletedUser

Gast
Duudde... als je dan toch een spamtopic aanmaakt... waarom hier?

Nee, waarom zou het afgeschaft moeten worden?
Schaf dan koffie en bier af, dat is ook verslavend.

Dat Yanks verslaven is hun probleem
 

DeletedUser

Gast
Duudde... als je dan toch een spamtopic aanmaakt... waarom hier?

Nee, waarom zou het afgeschaft moeten worden?
Schaf dan koffie en bier af, dat is ook verslavend.

Dat Yanks verslaven is hun probleem

Schaf dan alles af, want alles ter wereld is verslavend. ;)
 

DeletedUser

Gast
Rijst niet.

Sorry voor mijn zinloze post.

Als Yanks nou 24-7 door Azeroth banjeren... is dat mijn probleem?
 

DeletedUser

Gast
Zeer zeker, er zijn genoeg voorbeelden te vinden (ook op dit forum!) van mensen die helemaal doorgedraaid zijn van dit spel

En in psalm 112, vers 5 in de bijbel staat:

"Gij zult geen verslavende handelingen maken, zeker niet als het spellen betreft waarbij er duivelse monsters worden nagedaan"

Ja, dat is nou precies wat ik bedoel.

xx Drankje bedankje

Duudde... als je dan toch een spamtopic aanmaakt... waarom hier?

Nee, waarom zou het afgeschaft moeten worden?
Schaf dan koffie en bier af, dat is ook verslavend.

Dat Yanks verslaven is hun probleem

Ik hoor het al, jij hebt ook een WoW probleem maar dat maakt niet uit hoor een psychiater helpt je er zo van af. Succes met je gesprekken en ik wens je veel succes met het afkicken.

xx Drankje bedankje
 

DeletedUser

Gast
Laten we beginnen met het afschaffen van bier, drugs, caffeine en andere verslavingen waar andere mensen ook last van hebben voor we beginnen met dingen die alleen voor de persoon zelf een probleem zijn.
 

DeletedUser

Gast
Lijkt me duidelijk dat Drankje Bedankje een troll is en Alexander de Grote een idioot. 8-)
 

DeletedUser

Gast
Laten we beginnen met het afschaffen van bier, drugs, caffeine en andere verslavingen waar andere mensen ook last van hebben voor we beginnen met dingen die alleen voor de persoon zelf een probleem zijn.

Lijkt me duidelijk dat Drankje Bedankje een troll is en Alexander de Grote een idioot. 8-)

Wat een gevoelige stelling zeg
Hier zijn mensen duidelijk verslaafd...
 

DeletedUser

Gast
Het ergste van alles is dat ik nog steeds denk dat die twee misschien echt zo dom zijn.

Mensen kunnen mij echt niet meer verbazen met hun stupiditeit.
 

DeletedUser

Gast
Zelf ken ik iemand die er verslaaft aan is.
Maar gun iemand anders ook hun plezier.
Als hun hun leven willen verneuken is het hun probleem en moet je het niet gaan afschaffen.
Drugs gebruiken ze nog steeds stiekem dus dan zullen ze over gaan naar een ander spel want er zjin genoeg van zulke spellen
Ook kan de regering dat niet maken omdat het een bedrijf is die het helemaal zelf heeft ontwikkeld en heeft geinversteerd dan moet de regering een grote schadevergoeding betalen en dat willen ze zeker niet gaan doen voor 'een spel'
En zoals eerder genoemd is acohol en energie drank etc. is ook verslavend maar dat schaffen ze niet af.
De mensen moeten zelf goed nadenken voordat ze ergens aan beginnen.
Zelf heb ik ook Wow gespeeld en zo verslavend is het nou ook weer niet.
Er zijn genoeg spellen die op Wow lijken als je wow verbiedt moeten ze Lord of the rings online , metin2 , runes of magic enz.
En dat gaat de regering ook heel veel geld kosten en het is onmogelijk om al die spellen te verbieden.
De ouders (voor kinderen/tieners) moeten zelf toezicht houden en het kind niet zo lang achter de pc te laten zitten.
Dan zal het kind ook afkicken. Je hebt niet eens een psiegator (hoe je dat ook schrijft) nodig
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Grepolis kan ook verslavend zijn. Dan schaf je dit ook niet af :p
 

DeletedUser

Gast
Elk spel is verslavend ;) WoW is niet echt super verslavend. Ik speel het wel enkele uren per dag maar verslaafd ben ik zeker niet.
 

DeletedUser

Gast
Waarom zouden ze een prachtspel als WoW afschaffen :)

Schaf dan gelijk heel het internet af, zou ik zeggen
 

DeletedUser

Gast
Wat een stelling wat een stelling....

Heeft er hier ooit iemand wel eens nagedacht over het woord verslaving:confused: ?

Lijkt er namelijk niet op, verslaving is niet te weerhouden van de mensheid.
De mens is altijd opzoek naar iets wat hem of haar rustig/beter/fanatieker maakt en als men dat heeft gevonden doet men dat het liefst zoveel mogelijk.

Dus net al wat er al door meerdere is gezegd moet dan alles afgeschaft worden, zelfs de meest simple dingen zoals voetbal, school ( klinkt raar maar is waar ), enz, enz.

Dus succes verder met deze stelling maar laat WoW er dan buiten.
Had er dan gewoon van gemaakt moeten verslavingen afgeschaft worden, want dat vraag je nu aan mij.

Dus mijn antwoord luidt hierop NEE schaf het niet af.
Help die mensen die er een probleem mee hebben en dit ook zelf inzien.
Laat die andere lekker verslaafd zijn en hun ding doen.
 

DeletedUser1966

Gast
Ik vind verslavingen wel een mooie filter voor zwakke mensen. We houden al zoveel mensen in leven die volgens de evolutieleer niet horen te overleven, dus vind het wel mooi dat deze verslaafden zichzelf uit de maatschappij halen.
 

DeletedUser

Gast
Ik zie niet in waarom verslavende voorkomens verboden dienen te worden. In het geval van - al dan niet online - spellen ben ik er zelfs ronduit tegen. Sinds kort worden spellen als RuneScape, WoW en SecondLife zelfs gebruikt in het kader van therapie voor autistische personen - het functioneert uitermate effectief als oefen-omgeving bijvoorbeeld. Daarnaast is het ook nog eens zeer ontspannend voor dergelijke personen, daar er geen ingewikkelde zaken als gezichtsuitdrukkingen voorbij komen - wat men zegt, is wat men bedoeld.

Zeer zeker, er zijn genoeg voorbeelden te vinden (ook op dit forum!) van mensen die helemaal doorgedraaid zijn van dit spel

En in psalm 112, vers 5 in de bijbel staat:

"Gij zult geen verslavende handelingen maken, zeker niet als het spellen betreft waarbij er duivelse monsters worden nagedaan"

Psalmen 112: 5
Hij strooit steeds uit aan alle zijden,
En geeft hun mild, die nooddruft lijden.
Zijn recht, hoe dikwijls ook geschonden,
Steunt eeuwig op onwrikbre gronden.
Zijn hoorn en macht zal God verhogen,
En nimmer zijnen val gedogen.​

Ik sta versteld :O
 
Bovenaan