• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Stelling WoW

  • Topicstarter Drankje bedankje
  • Startdatum

DeletedUser

Gast
AW: Stelling WoW

Daar heb je gelijk in maar daarom heb je ook maandelijkse kosten bij WoW en niet eenmalig.
 

DeletedUser

Gast
AW: Stelling WoW

Vergeet overigens niet dat farmville net zo verslavend is als wow. Het doel van alle spelletjes is om mensen zo lang mogelijk te laten spelen. Als je kijkt naar hoe mensen uit hun dak gaan bij voetbal is dat ook levensgevaarlijk en verslavend...

Ik bedoel zou je een tattoo laten zetten van een voetbalclub kunnen bestempelen als iets anders dan een verslaving aan fan zijn?
 

DeletedUser11507

Gast
AW: Stelling WoW

Ik bedoel zou je een tattoo laten zetten van een voetbalclub kunnen bestempelen als iets anders dan een verslaving aan fan zijn?

Dat zou je onder andere als verslaving kunnen zien, (Verslaving aan de club) maar het is niet zozeer schadelijk voor je zelf. Dat is hun levenstijl die je eraan overhoudt. Dan ben je gewoon een echte fantieke voorstander van die club.

maar voetbal en wow, is wel wat verschillends he :) niet echt een goede vergelijking, het zijn idd 2 spelletjes. Maar daar houdt het ook bij op. Het spel Farmvile ken ik niet, dus hier kan ik niet over oordelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Stelling WoW

Nee, ik kan me voorstellen dat samen met je maten jezelf doodzuipen en dan iedereen met een tatoeage van een andere voetbal club in elkaar gaan meppen heel goed is voor jou en je omgeving, veel beter dan achter je computer zitten en een spelletje doen.
 

DeletedUser11507

Gast
AW: Stelling WoW

Nee, ik kan me voorstellen dat samen met je maten jezelf doodzuipen en dan iedereen met een tatoeage van een andere voetbal club in elkaar gaan meppen heel goed is voor jou en je omgeving, veel beter dan achter je computer zitten en een spelletje doen.

Nu heb je het over Hooliguns, Dit kan het vervolg van hebben, hoeft niet persee. Heeft niks te maken met het spelletje wow om het wel of niet af te schaffen, of heb jij wel is WOW hooliguns gezien :D Heel misschien met scheldpartijenl op het internet :) te fanatieke wow'er :)

internet gangster? Maar even serieus.

Effe on topic blijven a.u.b.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Stelling WoW

Ik geloof dat je de vergelijking mist. WoW (net als voetbal) is voor de meeste mensen onschuldig vermaakt en voor enkelen (net als voetbal) een verslaving en een plaag voor de mensheid.

Maar wil je nou echt alles gaan verbannen waar 1% van de gebruikers een probleem van maakt? Denk dat er dan weinig overblijft in het leven behalve werken de hele dag.
 

DeletedUser11507

Gast
AW: Stelling WoW

nee! Dan moet grepolis ook weg :O Nee ik heb het over het spel WOW en ik vind de vergelijking met voetbal nogal mis geplaats. Alleen al Voetbal is RL en WOW is virtueel.
 

DeletedUser

Gast
AW: Stelling WoW

Waarom zou het ene weg moeten en het andere wat precies hetzelfde doet niet?

Dat klinkt mij heel erg als "verbied alles wat ik toch niet speel" in de oren.
 

DeletedUser11507

Gast
AW: Stelling WoW

Waarom zou het ene weg moeten en het andere wat precies hetzelfde doet niet?

Dat klinkt mij heel erg als "verbied alles wat ik toch niet speel" in de oren.

Voetbal zorgt er niet voor dat je 10 uur+ achter een computer schermpje zit, en jezelf verwaarloosd en dat je vrienden gewoon wat tekst zijn over de game zelf.

Dat doet wow met je^^ Dit is tevens bij 5% van de 40 miljoen wow'ers het geval. (Wereldwijd)
dit noem ik een rederlijk verontrustend aantal, dat zou betekenen dat er zoon 2 miljoen van dit soort gevallen zijn.

Maar idd als je het op jou manier ziet, dan blijft er alleen nog maar werken over.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Stelling WoW

Jep. Als je kijkt naar hoeveel mensen spelletjes als Grepolis, Farmville en andere meuk doen en daar hun leven aan weggooien is dat ook verontrustend. Als je kijkt hoeveel mensen over niks anders kunnen praten dan voetbal en alleen maar contacten hebben met andere fans van dezelfde club, dan is de enige reden dat voetbal niet als een extreme verslaving is gewoon puur het aantal verslaafden.

Verslaafde WoW spelers kunnen ook over niks anders praten dan WoW, maar er zijn simpelweg niet genoeg spelers om daar een vriendengroep omheen te bouwen (op veel plekken) plus je hebt het makkelijke voordeel dat je alle mensen die je nodig hebt online om je heen hebt.

Het is niet alsof die-hard online gamers geen vrienden hebben, het is dat andere mensen die vrienden niet zien en daarom het probleem zien dan met iemand die verslaafd is aan iets samen met al zijn directe vrienden (want he; als je vrienden kunt zien is alles goed met je toch?)

Ik heb heel veel games gespeeld en heel veel waardevolle vriendschappen via games opgebouwd. Mijn vriendin ken ik via internet en we wonen toch al 3 jaar samen. Mijn andere beste vriendin ken ik via internet. Een groot deel van mijn overige vrienden zie ik elke week... op game-avond.

Het spel is simpelweg het middel. Je verhelpt een verslaving niet door het middel weg te halen, dan zoekt de verslaafde gewoon een nieuw spel. En als dat spel sociaal geaccepteerder is, dan lijkt het probleem verholpen.

De enige oplossing is om de verslaving zelf te verhelpen. Dat is een stuk lastiger dan simpelweg iemands computer of WoW-account weg te halen, dat vergt dat je daadwerkelijk met zo iemand gaat zitten en uitzoekt waarom hij/zij obessief gamet en dát aanpakt.

Ik heb vroeger ook tot op het verslaafde af computerspelletjes gedaan. Totdat ik mijn redenen daarvoor vond en er mijn werk van gemaakt heb (nu ontwerp ik spelletjes, want ik was verslaafd aan het verkennen van nieuwe spellen en speel-mechanieken en het ontdekkende element van fantasie-werelden) en nu gaat alles prima.

Veel mensen die de hele dag WoW spelen zijn gewoon verslaafd aan het feit dat je voortgang duidelijk wordt bijgehouden, dat je ziet dat je vooruit gaat en dat je ergens komt, iets dat in het echte leven veel minder het geval is. Als je het leven meer als WoW maakt, kun je die mensen enorm helpen.

Ik heb verhalen van een leraar die geïnspireerd werd door games en besloot in zijn vak punten af te schaffen en ze te vervangen door levels. Als je huiswerk maakte, aanwezig was in de les of een proefwerk goed afronde, kreeg je XP. Als je genoeg XP had, kreeg je een level. Op een bepaald level, had je het vak afgerond.

Hij had nog nooit zoveel studenten gehad die het vak succesvol afrondde.

Het probleem is niet het spel, het probleem zit in de persoon. En het probleem kan opgelost worden en zelfs gebruikt worden om de persoon te verbeteren. Maar het middel wegnemen is alleen maar symptoonbestrijding en dat lost uiteindelijk niks op.
 

DeletedUser

Gast
AW: Stelling WoW

Jep. Als je kijkt naar hoeveel mensen spelletjes als Grepolis, Farmville en andere meuk doen en daar hun leven aan weggooien is dat ook verontrustend. Als je kijkt hoeveel mensen over niks anders kunnen praten dan voetbal en alleen maar contacten hebben met andere fans van dezelfde club, dan is de enige reden dat voetbal niet als een extreme verslaving is gewoon puur het aantal verslaafden.

Verslaafde WoW spelers kunnen ook over niks anders praten dan WoW, maar er zijn simpelweg niet genoeg spelers om daar een vriendengroep omheen te bouwen (op veel plekken) plus je hebt het makkelijke voordeel dat je alle mensen die je nodig hebt online om je heen hebt.

Het is niet alsof die-hard online gamers geen vrienden hebben, het is dat andere mensen die vrienden niet zien en daarom het probleem zien dan met iemand die verslaafd is aan iets samen met al zijn directe vrienden (want he; als je vrienden kunt zien is alles goed met je toch?)

Ik heb heel veel games gespeeld en heel veel waardevolle vriendschappen via games opgebouwd. Mijn vriendin ken ik via internet en we wonen toch al 3 jaar samen. Mijn andere beste vriendin ken ik via internet. Een groot deel van mijn overige vrienden zie ik elke week... op game-avond.

Het spel is simpelweg het middel. Je verhelpt een verslaving niet door het middel weg te halen, dan zoekt de verslaafde gewoon een nieuw spel. En als dat spel sociaal geaccepteerder is, dan lijkt het probleem verholpen.

De enige oplossing is om de verslaving zelf te verhelpen. Dat is een stuk lastiger dan simpelweg iemands computer of WoW-account weg te halen, dat vergt dat je daadwerkelijk met zo iemand gaat zitten en uitzoekt waarom hij/zij obessief gamet en dát aanpakt.

Ik heb vroeger ook tot op het verslaafde af computerspelletjes gedaan. Totdat ik mijn redenen daarvoor vond en er mijn werk van gemaakt heb (nu ontwerp ik spelletjes, want ik was verslaafd aan het verkennen van nieuwe spellen en speel-mechanieken en het ontdekkende element van fantasie-werelden) en nu gaat alles prima.

Veel mensen die de hele dag WoW spelen zijn gewoon verslaafd aan het feit dat je voortgang duidelijk wordt bijgehouden, dat je ziet dat je vooruit gaat en dat je ergens komt, iets dat in het echte leven veel minder het geval is. Als je het leven meer als WoW maakt, kun je die mensen enorm helpen.

Ik heb verhalen van een leraar die geïnspireerd werd door games en besloot in zijn vak punten af te schaffen en ze te vervangen door levels. Als je huiswerk maakte, aanwezig was in de les of een proefwerk goed afronde, kreeg je XP. Als je genoeg XP had, kreeg je een level. Op een bepaald level, had je het vak afgerond.

Hij had nog nooit zoveel studenten gehad die het vak succesvol afrondde.

Het probleem is niet het spel, het probleem zit in de persoon. En het probleem kan opgelost worden en zelfs gebruikt worden om de persoon te verbeteren. Maar het middel wegnemen is alleen maar symptoonbestrijding en dat lost uiteindelijk niks op.
+1 volledig met je eens ;)
 

DeletedUser11507

Gast
AW: Stelling WoW

Moet er maar aan geloven dat je gelijk heb, en daar doelde ik ook een beetje op wat jij concludeerde, dat het spel met mate moet spelen misschien net als bij drank gebruik noem maar op

Ligt niet zozeer aan het spel wow alleen dan, maar als je het zo bekijkt met al die andere games dan ook. Het ligt ook grotendeels aan de persoon zelf en alles heeft ze concequenties. Het is niet zozeer dat ze een bedreiging worden voor de maatschappij. Wat met drugsverslaafden wel zo het geval is(cocaine bijv). Dan zou het gevolg worden dat alles word afgeschaft.
 

DeletedUser

Gast
AW: Stelling WoW

Er zijn nog ergeren dingen waar je verslaaft op kan worden en jij hebt het over wow?.
 

DeletedUser

Gast
AW: Stelling WoW

wow is gewoon een leuk spelletje,en iedereen wie er verslaafd aan is is hun eigen schuld.
 
Bovenaan