• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Stelling WoW

  • Topicstarter Drankje bedankje
  • Startdatum

DeletedUser

Gast
Dit vind ik een beetje onzin. Geef is een bron? Want dit is echt grote onzin. Dat we meer fantasie krijgen van een spel als World of Warcraft. Beargumenteer dat is. Want dan kunnen we de tv ook wel opnoemen en alles met technologie, animatie en noem het maar op.



ik geef je groot gelijk, van spellen krijg je niet meer fantasie, alles is immers al bedacht door iemand anders, zelfde met televisie e.d.

volgens mij is het enige medium waar je op dit moment je fantasie door kunt vergroten boeken, aangezien je daar zelf de hele wereld waar het boek zich in afspeelt moet voorstellen, je word wel geholpen door de schrijver maar jij moet uiteindelijk zelf het plaatje voor je maken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Jullie kennen gewoon de verkeerde spelletjes :)

Probeer voor de gein eens keer een avondje Dungeons and Dragons of een andere P&P RPG te spelen met een paar ervaren spelers, dan merk je hoeveel fantasie je van spellen kunt krijgen.

--

En datzelfde geldt voor heel veel andere spellen, zei het soms in mindere mate. Fantasie is iets dat simpelweg gestimuleerd moet worden, meer niet. Als je een voetbalwedstrijd kijkt kun je ook je fantasie aanwenden en jezelf op het veld projecteren, en in WoW kun je dat precies hetzelfde.
 

DeletedUser

Gast
Jullie kennen gewoon de verkeerde spelletjes :)

Probeer voor de gein eens keer een avondje Dungeons and Dragons of een andere P&P RPG te spelen met een paar ervaren spelers, dan merk je hoeveel fantasie je van spellen kunt krijgen.

--

En datzelfde geldt voor heel veel andere spellen, zei het soms in mindere mate. Fantasie is iets dat simpelweg gestimuleerd moet worden, meer niet. Als je een voetbalwedstrijd kijkt kun je ook je fantasie aanwenden en jezelf op het veld projecteren, en in WoW kun je dat precies hetzelfde.


vind je ?

kijk in WoW is die boom die je ziet daar bedacht door iemand anders, jah je kunt wel fantaseren dat je daadwerkelijk in die wereld zit maar die wereld is al door iemand anders bedacht. je hebt veel geen fantasie nodig om die wereld voor te stellen want die zie je immers al op je computerscherm,

jah met TableTop RPG's heb je inderdaad veel meer fantasie nodig maar we hebben het hier over computer spellen.

maar Table Top RPG's zijn dan ook onstaan uit het willen vertellen van een verhaal ( in feite exact hetzelfde wat een schrijver doet met zijn boek)
 

DeletedUser

Gast
vind je ?

kijk in WoW is die boom die je ziet daar bedacht door iemand anders, jah je kunt wel fantaseren dat je daadwerkelijk in die wereld zit maar die wereld is al door iemand anders bedacht. je hebt veel geen fantasie nodig om die wereld voor te stellen want die zie je immers al op je computerscherm,

jah met TableTop RPG's heb je inderdaad veel meer fantasie nodig maar we hebben het hier over computer spellen.

maar Table Top RPG's zijn dan ook onstaan uit het willen vertellen van een verhaal ( in feite exact hetzelfde wat een schrijver doet met zijn boek)

In WoW komt wel degelijk fantasie van pas, ooit gehoord van Data minen, Fanlore en Speculation?

Het kunnen verzinnen wat er gaat gebeuren met informatie die je hebt of juist informatie die ergens naar toe hinten om te gebeuren. Zo is het dus ook gebeurdt dat bijvoorbeeld de nieuwste expansie 1 dag voor blizzcon was aangekondigt zonder ook maar 1 ding te weten over die expansie.

Dus dat er geen fantasie bij komt is bullshit.
 

DeletedUser

Gast
volgens mij is het enige medium waar je op dit moment je fantasie door kunt vergroten boeken, aangezien je daar zelf de hele wereld waar het boek zich in afspeelt moet voorstellen, je word wel geholpen door de schrijver maar jij moet uiteindelijk zelf het plaatje voor je maken.

ik ben het met je eens en ik snap je helemaal. maarja, zeg eens eerlijk, behalve bij een boek (en je (vroege) kindertijd), waarbij heb je dan nog fantasie bij nodig?
 

DeletedUser

Gast
ik ben het met je eens en ik snap je helemaal. maarja, zeg eens eerlijk, behalve bij een boek (en je (vroege) kindertijd), waarbij heb je dan nog fantasie bij nodig?

Bij wat ik doe, Speculation. Gokken wat er gaat gebeuren in een verhaal. ;)
 

DeletedUser

Gast
mwah als je alle mensen die voor hun werk achter de computer zitten meetelt,

kom je met gemak aan die 5 uur gemiddeld hoor.

maja dan heb ik het niet over het spelen van spelletjes achter de computer haahaha
Tel nu ook eens de mensen die onder de 5 uur aan de pc zitten mee :rolleyes:

ik geef je groot gelijk, van spellen krijg je niet meer fantasie, alles is immers al bedacht door iemand anders, zelfde met televisie e.d.

volgens mij is het enige medium waar je op dit moment je fantasie door kunt vergroten boeken, aangezien je daar zelf de hele wereld waar het boek zich in afspeelt moet voorstellen, je word wel geholpen door de schrijver maar jij moet uiteindelijk zelf het plaatje voor je maken.
@Demper) Zie het Filosofie-Topic voor een reactie ;)

Jullie kennen gewoon de verkeerde spelletjes :)

Probeer voor de gein eens keer een avondje Dungeons and Dragons of een andere P&P RPG te spelen met een paar ervaren spelers, dan merk je hoeveel fantasie je van spellen kunt krijgen.

--
TableTop RPG's waren er eerder dan MMORPG's, dus dit klopt niet - als men enkel naar de argumenten kijkt ;)

En datzelfde geldt voor heel veel andere spellen, zei het soms in mindere mate. Fantasie is iets dat simpelweg gestimuleerd moet worden, meer niet. Als je een voetbalwedstrijd kijkt kun je ook je fantasie aanwenden en jezelf op het veld projecteren, en in WoW kun je dat precies hetzelfde.
Het betere denkwerk - dank :)

In WoW komt wel degelijk fantasie van pas, ooit gehoord van Data minen, Fanlore en Speculation?

Het kunnen verzinnen wat er gaat gebeuren met informatie die je hebt of juist informatie die ergens naar toe hinten om te gebeuren. Zo is het dus ook gebeurdt dat bijvoorbeeld de nieuwste expansie 1 dag voor blizzcon was aangekondigt zonder ook maar 1 ding te weten over die expansie.

Dus dat er geen fantasie bij komt is bullshit.
Misschien is het een goed idee allereerst te definiëren wat fantasie nu eigenlijk is, alvorens dit soort conclusies te trekken. Ik meen op te merken dat eenieder hier zo het eigen beeld van fantasie heeft.
 

DeletedUser

Gast
Dit is nu een mooie stelling. Voetbal afschaffen. nee
WOW afschaffen. ja

ik ben voor omdat deze jongens/meisjes geen leven hebben en hun socialiteit er hard op achter uit gaat zo krijgen ze later nooit iemand en leren ze ook niet voor een goede baan.

Biggest Gang

Hier ben ik het dus niet mee eens.
Ik heb een vriend die via het spel een meid heeft leren kennen en hier nog steeds zeer gelukkig mee is.
Ook met je sociaal achteruit gaan ben ik het niet mee eens, in the big picture ga je er juist op vooruit.
Je kunt met veel meer mensen in contact komen.
 

DeletedUser11507

Gast
AW: Re: Stelling WoW

Ben het er zeker mee eens, afschaffen!! Heb het een tijdje gespeeld en op een gegeven moment gaat het een of andere impact op je hebben. Dat je alleen maar beter wild worden en meer bereiken.(Verslavende effect)
en op een gegeven moment zit je er uren achter omdat het allemaal zoveel tijd vereist om beter te worden.
Begint met een half uurtje per dag, dan een uur , 2 uur en hoe langer je het speeld hoe erger het word denk ik.

http://www.gadgetzone.nl/nieuws.php?id=2785

Ben er toen mee gestopt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Stelling WoW

Als je spelletjes af wilt schaffen omdat ze verslavend zijn, dan moet je ook groot fan zijn van het afschaffen van sigaretten, drank en drugs, toch? Die zijn veel sterker verslavend.
 

DeletedUser11507

Gast
AW: Stelling WoW

Kijk is naar het bovenstaande fimpje in die link. Volgens men heeft het spel een verslafender effect dan cocaine en buiten dat ze hebben het zo gemaakt dat het een psychische invloed op je heeft. Meeste MMO games btw:) maar dat ten zijde.

Moeten ze cocaine ook legaal maken. Game verslaafd zijn heeft trouwens nog ergere effecten dan cocaine verslaafden en ja uiteindelijk kan je er beide aan dood gaan. Kijk alleen al naar die jongen die het aan het spelen is en wat die moeder zegt en hij zelf in dat filmpje.

Beide beinvloed je gedrag, beide beinvloed je uiterlijk(Simpel te houden), beide ga je eraan dood. Beide wil je alleen maar meer. Je raakt sneller game verslaafd. met game verslaving word er door iemand anders die de game heeft ontworpen met je mind gespeeld en zo word beinvloed na een verloop van tijd. MEt game verslaving raken mensen alles kwijt wat hun lief is, ze worden wakker gaan gamen gaan slapen gamen, en ga zo maar door. Game verslafing lijkt me nog moeilijker om van te afkicken dan cocaine. Dit omdat je niet meer zou weten wat je anders moet doen. Omdat je niet meer anders gewend bent

----------------------------------------

1.Buiten dat Siggaretten zijn ze al een soort van mee bezig, kijk naar de prijzen skigh high (eind 2012 verwachten ze 10 euro per pakje met 18 siggaretten erin) meeste mensen roken een pakje per dag, dan word het duurder dan je gas licht en water kosten op maand basis! en buitendat het is minder schadelijk dan game verslaving, dat heeft zoon impact op je leven. Roken krijg je kanker van klaar en ga je dood.

2. Alcehol is zelf goed voor je, 2 wijntjes per dag is goed voor je en reinigt je lichaam en helpt je bloedvoering sneller te laten doorstromen. met mate!
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/12796-een-beetje-alcohol-is-echt-wel-gezond.html

3. Wiet is ook goed voor je, Waarom krijgen zieke patienten het? en hier bedoel ik mee gecontroleerde gebruik. 1 jointje per week.
http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/20661/Cannabis_goed_voor_scholieren?.html
http://www.goeievraag.nl/vraag/wiet.96457
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Re: Stelling WoW

Hier ben ik het dus niet mee eens.
Ik heb een vriend die via het spel een meid heeft leren kennen en hier nog steeds zeer gelukkig mee is.
Ook met je sociaal achteruit gaan ben ik het niet mee eens, in the big picture ga je er juist op vooruit.
Je kunt met veel meer mensen in contact komen.

Dat is per persoon anders, maar voor de meeste is er wel degelijk een sociale achteruit gang.

Daarnaast is WoW alles behalve verslavend, ik heb het een tijdje gedaan. Maar eigenlijk sloeg de verveling al gauw toe.
 

DeletedUser11507

Gast
AW: Stelling WoW

ja en dan is het tijd om te stoppen. Dat heb ik niet gedaan ik speelde nog effetjes door om betere gear te halen enzow zoals meerdere. (Dus dan speel ik niet meer omdat ik het leuk vind alleen omdat het eindeindelijk misschien leuker word en ik nieuwe dingen kan zien in het spel) Toen kreeg ik zoiets van het duurd allemaal zo lang en ben ik gestopt (niet iedereen). Blijkt uit de cijfertjes dat 40 miljoen mensen het over de hele wereld spelen, waar 10% echt 5 uur of langer per dag speeld en verslaafd zijn. Dat zijn er dus 4 miljoen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Stelling WoW

De stellingen hier boven klopt niks van , WoW is niet het enige verslavende spel ;)
Kijk naar Call of duty , daar kan je ook steeds beter worden en er zijn mensen daar ook aan verslaaft en verder zijn die mensen juist gevoelig voor verslavingen , als je al snel aan WoW verslaaft ben ben je ook snel aan drugs , drank en andere verslavende middelen verslaaft.
 

DeletedUser11507

Gast
AW: Stelling WoW

Dan houden we het erop dat games verslafend zijn :p Maar we hebben het in dit topic over de game WOW. Licht inderdaad ook aan hoe verslaafd gevoelig je bent. Maar Blizzard speeld hier op in, met zijn psychologiche invloed in de game zelf. Wat ik ergens las.

Miischien is het voor de tegenwoordige COD misschien wel hetzelfde verhaal. Speelde vroeger wel is COD 2 toen het net uit was, maar daar kon je niet echt betere gear in halen of wat dan ook. Hier heb ik het over Multiplayer. Stond altijd in de top 3 op de ranglijsten terwijl ik niet eens vaak speelden. (hooguit 30min-1 uur per dag(Sommige dagen niet) en dan vrijdagen en zaterdagen zoziezo niet)Iedereen had gelijke kansen.
(Wat in wow niet het geval is, deze moet je behalen, voordat je mee kan doen met de andere.)

Wat in Battlefield wel weer het geval was(wat ik niet echt gespeeld heb, had geen zin om achter de feiten aan te lopen.) Dat hun weer beter specced waren ect., dat je levels kon halen ect. Cod modern warfare, Weet niet of je hier levels kan behalen? maar dit is hetzelfde effect als WOW dan. Want hoe hoger je level hoe beter, wat je ook met wow heb van level 1 t/m 85
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Stelling WoW

Dan houden we het erop dat games verslafend zijn :p Maar we hebben het in dit topic over de game WOW. Licht inderdaad ook aan hoe verslaafd gevoelig je bent. Maar Blizzard speeld hier op in, met zijn psychologiche invloed in de game zelf. Wat ik ergens las.

Miischien is het voor de tegenwoordige COD misschien wel hetzelfde verhaal. Speelde vroeger wel is COD 2 toen het net uit was, maar daar kon je niet echt betere gear in halen of wat dan ook. Hier heb ik het over Multiplayer. Stond altijd nummer 1 op de ranglijsten terwijl ik niet eens vaak speelden. Iedereen gelijke kansen.
(Wat in wow niet het geval is, deze moet je behalen, voordat je mee kan doen met de andere.)

Wat in Battlefield wel weer het geval was, dat je levels kon halen ect. Cod modern warfare, Weet niet of je hier levels kan behalen? maar dit is hetzelfde effect als WOW dan. Want hoe hoger je level hoe beter, wat je ook met wow heb van level 1 t/m 85

Jep , Sinds Modern warfare kan je levels behalen bij COD , zelf speel ik ook WoW en ik kan het met zekerheid zeggen dat ik er niet aan verslaafd ben ;)
Ik speel het ook al bijna 2 jaar en paar maandjes mee gestopt.

Er zijn natuurlijk mensen die er verslaaft aan zijn maar er zijn ook mensen verslaaft aan Mario etc.
Ik geloof niet dat Blizzard psychologisch op je in werkt , ja je kan beter worden maar dat is juist de fun van het spel en tevens alle soort spellen als WoW
 

DeletedUser11507

Gast
AW: Stelling WoW

, ja je kan beter worden maar dat is juist de fun van het spel en tevens alle soort spellen als WoW

Ben ik het mee eens, maar dat heeft toch een soort van verslafende impact op je. Zeg ik niet dat je het bent, maar dat ze daar op richten, Zodat jij het spel blijft spelen en hun inkomsten uit jou kunnen halen. Heeft blizzard wel over nagedacht <<

Want jij wild blijven meedraaien met de andere, of beter worden dan de anderen.
Stel je voor iedereen in wow is level 85 en hebben allemaal het beste van de beste gear, dan wil jij dit ook anders als je een duel begint of wat dan ook, maak je zoiezo geen kans. Of je kan niet meedraaien met die anderen bij raids ect.

Of je krijgt het effect, hier heb ik geen zin in. Om achter de feiten aan te blijven lopen want hun worden ook alleen maar beter en het duurd allemaal zo lang of je gaat juist meer spelen zodat je sneller kan meedraaien? en daar bij in het spel wow duurd het eeuwen voordat je een gear stuk heb inplaats van 30 minuten ofsow nee, je mag er gelijk dagen insteken met arena point bijv.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan