• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Stelling WoW

  • Topicstarter Drankje bedankje
  • Startdatum

DeletedUser

Gast
Zo zie je maar weer, er komt enige interpretatie kijken bij het lezen van 2000 jaar oude boeken.
 

DeletedUser

Gast
Ik zie niet in waarom verslavende voorkomens verboden dienen te worden. In het geval van - al dan niet online - spellen ben ik er zelfs ronduit tegen. Sinds kort worden spellen als RuneScape, WoW en SecondLife zelfs gebruikt in het kader van therapie voor autistische personen - het functioneert uitermate effectief als oefen-omgeving bijvoorbeeld. Daarnaast is het ook nog eens zeer ontspannend voor dergelijke personen, daar er geen ingewikkelde zaken als gezichtsuitdrukkingen voorbij komen - wat men zegt, is wat men bedoeld.

Dat klopt niet, ook Sarcasme bestaat in WoW. ;)
 

DeletedUser

Gast
Indd ook enige ervaring maar ik ken iemand die zwaar autistisch is en door Wow gaat het beter met hem.
Hij kan beter personen aanspreken etc. allemaal door Wow dus soms kan Wow ook goed zijn
 

DeletedUser

Gast
Indd ook enige ervaring maar ik ken iemand die zwaar autistisch is en door Wow gaat het beter met hem.
Hij kan beter personen aanspreken etc. allemaal door Wow dus soms kan Wow ook goed zijn

Wat heeft hij eraan om online goed mensen te kunnen aanspreken, maar in het echte leven niet? Het kan enkel positief zijn voor zijn gedachten en inderdaad, dan is en blijft het positief, maar in het "echte" leven blijft die toch zich zelf.
 

DeletedUser

Gast
Wat heeft hij eraan om online goed mensen te kunnen aanspreken, maar in het echte leven niet? Het kan enkel positief zijn voor zijn gedachten en inderdaad, dan is en blijft het positief, maar in het "echte" leven blijft die toch zich zelf.

Oefening baart kunst ? Volgens jou redenatie heeft leren auto rijden ook geen zin want "in het echt" zit er ook geen instructeur met een rem naast je.

Dat de sociale vaardigheden in het echte leven en in een rolllenspel als wow niet 100% hetzelfde zijn allicht. Maar dat neemt niet weg dat er gigantische overlappingen zijn. Er is zelfs een onderzoek uit Engeland waarin de conclusie is dat mensen die een "leidingsfunctie" hebben in een wow groep (guild) hun managers functies in het "echte leven" verbeteren.
 

DeletedUser

Gast
Oefening baart kunst ? Volgens jou redenatie heeft leren auto rijden ook geen zin want "in het echt" zit er ook geen instructeur met een rem naast je.

Dat de sociale vaardigheden in het echte leven en in een rolllenspel als wow niet 100% hetzelfde zijn allicht. Maar dat neemt niet weg dat er gigantische overlappingen zijn. Er is zelfs een onderzoek uit Engeland waarin de conclusie is dat mensen die een "leidingsfunctie" hebben in een wow groep (guild) hun managers functies in het "echte leven" verbeteren.

Zowiezo is een mmo eerder leerzaam dan slecht. Door mmo's heb ik engels geleerd bijvoorbeeld. Ik zie zelf niet wat er slecht aan is, want de dingen die er goed van zijn heffen de slechte dingen op.
 

DeletedUser

Gast
ik ben het hier zwaar mee eens
ik vind dat de mensen die er meer als 1 uur per dag achter zitten een pc-crash moeten krijgen 8-)
 

DeletedUser

Gast
Wat heeft hij eraan om online goed mensen te kunnen aanspreken, maar in het echte leven niet? Het kan enkel positief zijn voor zijn gedachten en inderdaad, dan is en blijft het positief, maar in het "echte" leven blijft die toch zich zelf.
Welnu, de MMORPG's bezitten een eigenschap welke de Boze Buitenwereld níet heeft: de mogelijkheid het gewoon opnieuw te proberen. Als je op Second Life (zoals ik al zei, wordt dit spel al een tijdje door therapeuten gebruik als oefen-medium) naar een verkoper in een winkel stapt en het gaat mis, dan stap je gewoon naar een andere winkel - dat gaat aldaar een stuk makkelijker dan hier. Bovendien is het verschil tussen de virtuele en werkelijke wereld voor autistische patiënten minder scherp dan voor mensen die géén autistische stoornis hebben. Zodoende zal het kopen van een virtueel attribuut behoorlijk (en blijkbaar goed genoeg) lijken op het kopen van een ècht product.

ik ben het hier zwaar mee eens
ik vind dat de mensen die er meer als 1 uur per dag achter zitten een pc-crash moeten krijgen 8-)
Ben je jaloers dat zij er geen gekregen hebben dan? :p
 

DeletedUser

Gast
ik ben het hier zwaar mee eens
ik vind dat de mensen die er meer als 1 uur per dag achter zitten een pc-crash moeten krijgen 8-)

Als je er geen verstand van hebt, moet je er niet over praten. Tegenwoordig besteed de gemiddelde persoon wel langer dan 1 uur per dag achter de computer.
 

DeletedUser

Gast
Als je er geen verstand van hebt, moet je er niet over praten. Tegenwoordig besteed de gemiddelde persoon wel langer dan 1 uur per dag achter de computer.

Hmm, ik denk dat dit nog net niet gehaald wordt, toch. Immers zijn daar altijd nog bejaarden, huisvrouwen en kinderen op de basisschool. Zij krikken het aantal inwoners van Nederland aardig omhoog en verlagen zo danig het gemiddelde ;)
 

DeletedUser

Gast
Hmm, ik denk dat dit nog net niet gehaald wordt, toch. Immers zijn daar altijd nog bejaarden, huisvrouwen en kinderen op de basisschool. Zij krikken het aantal inwoners van Nederland aardig omhoog en verlagen zo danig het gemiddelde ;)

Steeds meer ouderen wagen zich aan een computer, het internet, et cetera. Mijn oma van bijna tachtig ook en ook meer oma's. Je hebt namelijk er cursussen voor en die zijn redelijk populair!

Daarnaast, daarnaast, de kinderen van tegenwoordig; ze zitten denk ik inderdaad minder achter de computer dan wij. Ze zitten achter hun gameboy, psp en noem het maar op. Het zijn een paar verwenden nesten. ;)
 

DeletedUser

Gast
Steeds meer ouderen wagen zich aan een computer, het internet, et cetera. Mijn oma van bijna tachtig ook en ook meer oma's. Je hebt namelijk er cursussen voor en die zijn redelijk populair!

Daarnaast, daarnaast, de kinderen van tegenwoordig; ze zitten denk ik inderdaad minder achter de computer dan wij. Ze zitten achter hun gameboy, psp en noem het maar op. Het zijn een paar verwenden nesten. ;)

Ik moet inderdaad toegeven dat ik schrok van de mobiele telefoons die de Brugwuppen ná mij mee naar school namen - met die van mij kun je nog altijd bellen, doch met de smartphones waar zij mee binnen kwamen lopen (uiteraard zijn zelfs deze al weer vervangen) leek dat niet eens meer te kunnen :rolleyes:
 

DeletedUser

Gast
Als je er geen verstand van hebt, moet je er niet over praten. Tegenwoordig besteed de gemiddelde persoon wel langer dan 1 uur per dag achter de computer.

5 uur is denk tegenwoordig voor de meeste mensen wel het gemiddelde.

Want tegenwoordig is de wereld zo gebouwt rond computers dat het gemiddelde nooit 1 uur kan zijn. ;)

En Spartacus-II het als je iets fout doet kun je het op een andere wereld opnieuw doen geldt niet voor alle mmo's er zijn ook gewoon mmo's waar je vast zit aan 1 wereld waarin je alleen maar voor geld kan switchen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
5 uur is denk tegenwoordig voor de meeste mensen wel het gemiddelde.

Want tegenwoordig is de wereld zo gebouwt rond computers dat het gemiddelde nooit 1 uur kan zijn. ;)

En Spartacus-II het als je iets fout doet kun je het op een andere wereld opnieuw doen geldt niet voor alle mmo's er zijn ook gewoon mmo's waar je vast zit aan 1 wereld waarin je alleen maar voor geld kan switchen.

Het gaat mij niet om een wereld... :rolleyes:
Het is heel makkelijk zowel mensen te leren kennen als kwijt te raken aldaar. Daar bovenop komt dat dat alles minder zwaar weegt dan in RL. Als je om één of andere stomme actie een maatje kwijtraakt, staan er nog honderden in de rij om verder plezier met jou te hebben, een nieuwe start te maken en - wie weet - óók weer kwijt te raken. De virtuele wereld zit sociaal veel soepeler en eenvoudiger in elkaar en da's fijn om mee te oefenen - of gewoon uit te rusten van de wèl hectische wereld buiten.
 

DeletedUser

Gast
5 uur is denk tegenwoordig voor de meeste mensen wel het gemiddelde.

Want tegenwoordig is de wereld zo gebouwt rond computers dat het gemiddelde nooit 1 uur kan zijn. ;)

En Spartacus-II het als je iets fout doet kun je het op een andere wereld opnieuw doen geldt niet voor alle mmo's er zijn ook gewoon mmo's waar je vast zit aan 1 wereld waarin je alleen maar voor geld kan switchen.

5 uur? lol jij slaat echt alles
ik zit er ook wel eens 5 uur achter maar niet elke dag
en ik kan me niet voorstellen dat er op een enkele uitzondering iedereen langer als 5 uur gemiddeld achter de com zit
 

DeletedUser

Gast
En met Wow (en dat soort games) krijgen mensen ook meer fantasie.
Het klinkt raar met het is wel zo.
En als je op internet iemand durft aan te spreken kan dat in het echt ook beter worden.
 

DeletedUser

Gast
En met Wow (en dat soort games) krijgen mensen ook meer fantasie.
Het klinkt raar met het is wel zo.
En als je op internet iemand durft aan te spreken kan dat in het echt ook beter worden.

Alleen denk ik niet dat ik nou echt sociaal vaardig wordt van een spel als dit...
En dan zeker niet van WoW!
 

DeletedUser

Gast
Alleen denk ik niet dat ik nou echt sociaal vaardig wordt van een spel als dit...
En dan zeker niet van WoW!

Nou, nou. Van World of Warcraft kan je zelfvertrouwen krijgen, dat is één ding wat zeker is en je hebt heel goed door hoe je bent. Nee, je kan er wel degelijk sociaal van worden, al zit je veel achter de computer. Sociaal hoeft niet perse in het "echte leven".

En met Wow (en dat soort games) krijgen mensen ook meer fantasie.
Het klinkt raar met het is wel zo.
En als je op internet iemand durft aan te spreken kan dat in het echt ook beter worden.

Dit vind ik een beetje onzin. Geef is een bron? Want dit is echt grote onzin. Dat we meer fantasie krijgen van een spel als World of Warcraft. Beargumenteer dat is. Want dan kunnen we de tv ook wel opnoemen en alles met technologie, animatie en noem het maar op.
 

DeletedUser

Gast
5 uur? lol jij slaat echt alles
ik zit er ook wel eens 5 uur achter maar niet elke dag
en ik kan me niet voorstellen dat er op een enkele uitzondering iedereen langer als 5 uur gemiddeld achter de com zit

mwah als je alle mensen die voor hun werk achter de computer zitten meetelt,

kom je met gemak aan die 5 uur gemiddeld hoor.

maja dan heb ik het niet over het spelen van spelletjes achter de computer haahaha
 
Bovenaan