• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Feedback Toekomst van de heldenwerelden

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Toekomst van de heldenwerelden

Beste spelers,

De laatste tijd hebben we veel nagedacht over de toekomst van onze zogenaamde Heldenwerelden (Achilles) en het is nu tijd om onze conclusies met jullie te delen.

Het idee van de heldenwerelden ontstond met de achterliggende gedachte om 'speciale' werelden te creëren voor ervaren spelers, om hen te voorzien van lange termijn motivatie om het spel te blijven (door) spelen, verder dan hun 'eerste/eerdere' wereld (de krijgerswereld). We hebben nieuwe, speciale features geïmplementeerd om die werelden aantrekkelijker en uitdagender te maken, zoals: nieuwe onderzoeken, een nieuwe god (met nieuwe spreuken en mythische eenheden), extra gebouwlevels, etc. Spelers moesten aan een bepaalde criteria voldoen om toegang te krijgen tot deze werelden.

Helaas zijn de heldenwerelden nooit zo succesvol geworden als we hadden gehoopt. Hoewel het idee erachter super was en de nieuwe features het spel echt verbeterde en vernieuwde, hebben de heldenwerelden nooit voldaan aan de verwachtingen wat betreft de aantal actieve spelers. Vandaar dat er geen nieuwe heldenwerelden meer geopend zullen worden, ook al zijn we ons bewust van het feit dat verschillende spelers van verschillende landen hier sterk naar verlangen.

Sommige spelers zien graag verschillende heldenwerelden met andere instellingen terwijl anderen verlangen naar nieuwe werelden met 'oudere' instellingen zoals vroeger en weer anderen zouden graag het 'eindspel' van de heldenwereld verbeterd zien. Er waren dus een hoop vragen waar wij geen antwoord op wisten. Verscheidene 'nieuwe' taalversies zoals Turkije, Thailand, Argentië en Finland hebben nooit een heldenwereld gehad, terwijl die spelers wisten dat ze bestonden.

We zijn nu al een hele tijd aan het bediscussiëren wat te doen met de heldenwerelden, wat de beste oplossing is voor de spelers en wat het beste past binnen onze aankomende plannen (de roadmap).

Moeten de heldenwerelden blijven zoals ze zijn? Moeten we meer tijd en moeite steken in het meer aantrekkelijk maken? Of moeten we ze compleet afsluiten en wat zou er dan gebeuren met de spelers van die werelden?

Hoewel het een goed idee lijkt om de heldenwerelden 'op te knappen' (en het van een soort eindspel te voorzien), kost dit ook een gigantische hoeveelheid aan tijd en middelen, terwijl ook andere zaken de aandacht vraagt. Ze laten zoals ze zijn was ook geen optie, omdat ze niet voldoen aan de verwachtingen.

Vandaar dat we jullie vanaf vandaag informeren dat we besloten hebben om te stoppen met de zogenaamde heldenwerelden. Echter willen we de bestaande spelonderdelen wel behouden omdat ons team hier destijds veel tijd in gestoken heeft en. Daarnaast denken we dat deze onderdelen ook een positieve toevoeging kunnen zijn voor de rest van het spel.

We zullen de heldenwerelden converteren naar reguliere krijgerswerelden (inclusief de meeste features van de heldenwerelden) en deze features integreren in de rest van het spel. Alle nieuw te openen werelden zullen de features van de heldenwerelden hebben zodra de transactie voltooid is, echter zullen de huidige (krijgers)werelden zullen blijven zoals ze zijn.

Hier is een opsomming van de features en de plannen die we hebben aangaande dit onderwerp:
  • We zullen de technische architectuur veranderen en het onderscheid tussen helden- & krijgerswerelden verwijderen; er zullen dus alleen nog 'gewone' werelden zijn;
  • De bestaande heldenwereld (Achilles) zal een normale krijgerswereld worden en de heldenwereld features behouden;
  • Vanaf dat moment zal wereld Achilles geopend worden voor nieuwe registraties, de 'Heldhaftige strateeg' award is niet langer nodig om toegang te verkrijgen;
  • We zullen de award 'Heldhaftige strateeg' verwijderen uit het spel omdat deze niet meer nodig is;
  • Je kunt weer vrienden uitnodigen op de heldenwereld;
  • We zullen de wereldwonderen actieveren op heldenwereld Achilles om een (enigszins) eindspel te kunnen aanbieden aan die spelers;
  • Wanneer een nieuwe wereld opent, zullen deze de volgende features van de heldenwerelden bevatten:
    Additionele gebouwlevels:
    Pakhuis 30 + 5 = 35
    Boerderij 40 + 5 = 45
    Academy 30 + 6 = 36
    Tempel 25 + 5 = 30

    Nieuwe technologieën in de academie

    Nieuwe godin Artemis, inclusief:
    Mythische eenheden Griffioen en Calydonisch zwijn

    Spreuken:
    - Geschenk van de natuur
    (de geselecteerde stad krijgt 650 steen)
    - Doel van de vrouwelijke jager
    (afstandswapeneenheden veroorzaken 15% extra schade bij uitgaande aanvallen)
    - Illusie
    (de stadseigenaar ziet een binnenkomende aanval en merkt pas na aankomst dat het om een illusie ging)
    - Zuivering
    (alle op het doel werkende negatieve krachten worden opgeheven)

    De instellingen om met 3 steden te starten zal compleet verwijderd worden.

  • De winnaars van een wereld, die als eerste 4 van de 7 wereldwonderen heeft gebouwd, zal genieten van het opslaan van +50 gunst op de wereld waar deze wereldwonderen gebouwd zijn.
We hopen dat deze beslissing aan jullie verwachtingen zal voldoen en een eind zal maken aan de verwarring aangaande dit onderwerp.

Gelieve dit discussietopic te gebruiken om je mening te geven aangaande al het bovengenoemde.

Met vriendelijke groet,
Namens het Grepolis team

Kroenuh
Community Manager Grepolis.nl
Grote beslissing, eens of oneens? En waarom?
 

DeletedUser16774

Gast
Oneens, zo creëer je een complete chaos. Er is ongelijkheid tussen de nieuwe spelers en de spelers met honderd steden. Bovendien vind ik dat ervaren spelers ook een hoekje verdienen, hoewel de toegang te makkelijk te verkrijgen is.
 

DeletedUser199

Gast
Dat is een bijzondere keus om deze features, die niet echt populair waren, richting de community te dwingen...
 

DeletedUser22163

Gast
ja, ik vind dat er wel iets moet zijn dat de ervaren en dus de actieve spelers een plekje krijgen waar ze goed kunnen spellen zonder dat er 'amateurs' zijn. dus ik bedoel dat het gewoon moet blijven zodat de actievere en ervaren spelers een eigen plekje hebben waar ze tegen waardige spelers kunnen strijden.
 

DeletedUser22651

Gast
Oneens, zo creëer je een complete chaos. Er is ongelijkheid tussen de nieuwe spelers en de spelers met honderd steden. Bovendien vind ik dat ervaren spelers ook een hoekje verdienen, hoewel de toegang te makkelijk te verkrijgen is.

Hier sluit ik me bij aan. De bestaande allianties, spelers daar zijn veel en veels te sterk. Ik zou sowieso nooit meer beginnen op Achilles, als hij zo bleef bestaan. Laat de wereldwonderen daar snel komen.

Dat is een bijzondere keus om deze features, die niet echt populair waren, richting de community te dwingen...

Toch zie je vaak dat er wordt gevraagd bij 'Jouw favoriete wereldinstellingen' naar Artemis bij 'speciale features'. Kleine bonussen, zijn wel aardig op zich.

ja, ik vind dat er wel iets moet zijn dat de ervaren en dus de actieve spelers een plekje krijgen waar ze goed kunnen spellen zonder dat er 'amateurs' zijn. dus ik bedoel dat het gewoon moet blijven zodat de actievere en ervaren spelers een eigen plekje hebben waar ze tegen waardige spelers kunnen strijden.

Dat je op de heldenwereld speelt, wil niet zeggen dat je actief bent (soms niet eens ervaren). Daar is het namelijk ook zo dat er veel inactieve spelers zijn. Daarnaast denk ik dat er meer dan genoeg actie is op de krijgerswerelden, want daar zijn het ook de sterken en ervaren spelers die het voor het zeggen hebben. Die zoeken elkaar vanzelf op voor een mooie strijd. Sterker nog, de zwakken afmaken als sterke speler wordt afgekeurd.
 

Gollum Returns

Manticore
Bel de krant! Innogames komt terug op een eerder genomen besluit. Ik wist niet dat het mogelijk was, maar het is toch gebeurd.

De heldenwerelden worden geschrapt. Tja, jammer eigenlijk. Misschien hadden ze de uitdaging aan moeten nemen om echt een helden wereld te creëren.

Wat waren de vereisten?

- Sticht 1 nieuwe stad Serieus? Stichten? Stichten is meer iets voor helden op sokken...
- Neem 1 stad over Sjonge jonge jonge wat een uitdaging.
- Zet 100 spreuken in Dit red je de eerste 2 weken ook wel omdat je vaak bruiloft e.d. inzet.
- Verkrijg 20.000 punten 2 stadjes bijna volledig uitbouwen
- Verkrijg 7.500 gevechtspunten nou nou, wat een boel punten zeg.

Hadden ze deze nu veranderd in:

- Verover minimaal 50 steden. (kost je toch al wat meer moeite en in die tijd kan je het spel iets beter leren.)
- 1000 spreuken. (lijkt een berg, maar valt reuze mee.)
- Minimaal 500.000 punten. (50 steden rond de 10k en je bent er al overheen
- Minimaal 250.000 gevechtspunten. (is goed te halen in een paar maanden tijd.)

Nog redelijk lage aantallen, maar op zich goed te doen voor een speler die langere tijd speelt.

Dan had het misschien iets meer spelers aangetrokken dan nu, omdat nu iedere n00b (sorry) er nog steeds heen kon. Daarnaast is de snelheid op Achilles vaak genoeg gehekeld.

Tja, Innogames, Innogames, Innogames. Leer luisteren naar je klanten! Misschien snappen die het spel wel veel beter dan de programmeurs. Nee eigenwijs volk is het.

Daarnaast denk ik dat er meer dan genoeg actie is op de krijgerswerelden, want daar zijn het ook de sterken en ervaren spelers die het voor het zeggen hebben. Die zoeken elkaar vanzelf op voor een mooie strijd. Sterker nog, de zwakken afmaken als sterke speler wordt afgekeurd.

Jij gelooft nog in sprookjes zeker, vaak zijn de zwakkere spelers het slachtoffer van sterkere spelers. Zeker in het begin zijn dit toch fijne targets om te farmen en te groeien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Armand0

Manticore
Goed, de heldenwerelden halen hun rendement niet dus we openen geen nieuwe: dat begrijp ik.

Maar welke halvezole idiote halvegare etc bedenkt het om va de bestaande heldenwerelden 'krijgerswerelden' te maken en ineens de WW (waar nog veel meer kritiek op is dan op de heldenwerelden) in te voeren?

Achilles is een wereld die al 2 of 3 jaar draait. Niemand heeft zich ooit op de ww voorbereid en na zo'n lange tijd staan alle belangrijke diplomatieke verhoudingen al vast. Het is niet eens spannend wie de strijd om de WW zullen aangaan...dat kunnen maar 3 allianties zijn en ik kan nu al voorspellen wie (makkelijk) gaan winnen. Echt, jullie bij inno hebben dit spel nog nooit echt gespeeld he? Zijn jullie nou echt zo achterlijk...?

En tot slot, de wereld nu nog openhouden etc, dat is toch al helemaal zinloos?

Hiermee ga je zoveel meer spelers van achilles wegjagen...zo ongelofelijk dom... Doe dan geen eindspel...
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser22651

Gast
Jij gelooft nog in sprookjes zeker, vaak zijn de zwakkere spelers het slachtoffer van sterkere spelers. Zeker in het begin zijn dit toch fijne targets om te farmen en te groeien.

Dat ontken ik ook niet, maar ik had het over de strijd. Farmen noem ik geen strijd. Voor de rest heb je helemaal gelijk, maar een echte strijd wordt het niet tussen zwak en sterk.
 

DeletedUser18143

Gast
Ik begon met het lezen van dit bericht en ik dacht, ja ja prima, goed, leuk, inno probeert iets goeds te doen, leuk dat er wat features in de normale werelden komen.

En dan komt het moment dat ik 5 minuten naar mijn scherm staar en hoop dat ik iets verkeerd gelezen heb, dan het moment van ontkenning en vervolgens eindigt het met mijn hoofd tegen het bureau slaan. Achilles krijgt WERELDWONDEREN. WERELDWONDEREN, ja WERELDWONDEREN. Welke rups met het verstand van een gedroogde komkommer heeft dat bedacht. Nu heb ik er even over nagedacht waar die gedachtengang vandaan zou kunnen komen maar al snel kom ik tot de conclusie dat het gewoon niet kan.

Raad waarom ik op Achilles ben begonnen? Omdat er GEEN wereldwonderen waren. Gewoon lekker oorlogje spelen, zoals vroeger. Met de WW's is het even leuk en vervolgens stopt iedereen en sluit de wereld. Maar aangezien men van grepo dit toch al op iedere wereld doet kan ik nog snappen dat het gebeurd, hoewel ik het er zeker niet mee eens ben.
Maar als iemand even een uurtje zou nemen om hierover na te denken: De wereld Achilles is al oud, allianties en bondgenootschappen zetten de wereld op slot en meer dan de helft van de wereld logt 1 keer per week in, hoe gaat je daar ooit een WW-strijd mee doen. Niemand heeft daar zin in en het is onmogelijk om ww's te veroveren omdat de clusters van de grote allianties meerdere OC's dik zijn.

En ja, laten we de wereld nu opengooien voor iedereen, het was al erg genoeg dat iedere (excuus) noob die een beetje een spookstad veroverd en een stad sticht er al bij mocht. Niet dat dat dus een groot verschil is.

Wanneer gaat dit uberhaupt in?
........
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Armand0

Manticore
Haha de enige reden die ik kon bedenken,@ geweldige ik, is dat ze deze wereld zsm gesloten willen hebben. Het liefste nog gisteren.
 

DeletedUser9408

Gast
Dat kunnen we toch tegenwerken als spelers van achilles?

spreek af dat we geen wereldwonderen gaan bouwen of de top allianties verdelen ze onderling. Volgens mij zit niemand op achilles op ww's te wachten...
 

DeletedUser18143

Gast
Dat kunnen we toch tegenwerken als spelers van achilles?

spreek af dat we geen wereldwonderen gaan bouwen of de top allianties verdelen ze onderling. Volgens mij zit niemand op achilles op ww's te wachten...
Ik ben voor ;)
 

zelway

Hopliet
we kunnen ook het blok gewoon geluk wensen met het behalen van alle 7 wonderen of is r iemand die geloofd dat ze dat niet halen
top gedaan innogames nu is de wereld echt naar de kl...te
 

DeletedUser6742

Gast
Waardeloos besluit. Ik zat al meer dan een jaar te wachten op de volgende heldenwereld. Een wereld waar je jaren aan een stuk kunt spelen, zodat de gewone krijgswerelden eigenlijk een 'aparte game' zijn waaraan je niet deelneemt. Je kunt er dan zo groot worden, dat het al tijd genoeg kost om bij te houden.
Op Grepostats zie je nog steeds 1.5K spelers op Achilles, niks geks dat dit er geen 50K zijn, want de spelers daar hebben miljoenen punten per man. Dan zit de wereld simpelweg met minder spelers al vol. En nee, er komen niet snel nieuwe leden bij, want die mogen het met 175 punten beginnen op te nemen tegen spelers met 4.000.000 punten. Bovendien wachtten er ook nog een hoop leden op de komst van de volgende heldenwereld. Maar als je er geen opent, wordt die ook niet populair.
Ik vraag me alleen wel ontzettend af waarom er nu naar de mening van de spelers wordt gevraagd, gezien al het door Kroenuh geciteerde aan alle Grepolis taalversies toch wel zal worden opgedrongen.
 

DeletedUser18143

Gast
we kunnen ook het blok gewoon geluk wensen met het behalen van alle 7 wonderen of is r iemand die geloofd dat ze dat niet halen
top gedaan innogames nu is de wereld echt naar de kl...te


wat mij betreft maakt geen enkele alliantie een WW, ook het blok niet.
 

DeletedUser9408

Gast
we kunnen ook het blok gewoon geluk wensen met het behalen van alle 7 wonderen of is r iemand die geloofd dat ze dat niet halen
top gedaan innogames nu is de wereld echt naar de kl...te

Ik geloof niet dat HB alle 7 de ww's gaat krijgen hoor. De top 3 ligt dicht op elkaar. allemaal 90 miljoen. Het gaat erom wie de actiefste leden hebben/ de leden die uitkijken naar ww's, maar het is toch zo dat na de ww's een wereld blijft bestaan totdat er minder dan 300 leden zijn
 

DeletedUser1528

Gast
Als we massaal eens de stekker eruit trekken en een andere wereld betreden , dan verlies Inno hun "vooropgestelde inkomsten" van Achilles.
Dat zou een bewijs zijn dat WIJ (spelers) het voor het zeggen hebben. Raken waar het pijn doet : de bankrekening !!!

Blijkbaar lopen er veel creatieve nullen rond bij Innogames...
Alsof er geen enkele andere leuke alternatieven zijn die weinig geld en moeite kosten.
Tjongejonge , ik vraag mij af wanneer ik ermee ga stoppen !
 

DeletedUser18143

Gast
Als we massaal eens de stekker eruit trekken en een andere wereld betreden , dan verlies Inno hun "vooropgestelde inkomsten" van Achilles.
Dat zou een bewijs zijn dat WIJ (spelers) het voor het zeggen hebben. Raken waar het pijn doet : de bankrekening !!!

Blijkbaar lopen er veel creatieve nullen rond bij Innogames...
Alsof er geen enkele andere leuke alternatieven zijn die weinig geld en moeite kosten.
Tjongejonge , ik vraag mij af wanneer ik ermee ga stoppen !
dan maken ze gewoon een andere wereld aan op die server, (volgens mij werkt dat zo)
Mij lijkt het het beste om de WW's gewoon te negeren.
 
Bovenaan