• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Feedback Toekomst van de heldenwerelden

DeletedUser

Gast
Ik ben het helemaal met jullie eens dat het totaal de verkeerde kant op gaat, maar ik heb net even gezocht en ik kan nergens een discussietopic vinden over puur het eindspel. Die discussies worden altijd in andere topics gevoerd, die daarna overigens weer worden gesloten omdat we van het onderwerp afdwalen, maar waarom niet een centraal topics 'Eindspel', in plaats van dat we er altijd omheen blijven draaien. En verder hoor ik alleen maar 'Weg met de WW', maar er komt zelden een goed uitgewerkt idee voor een eindspel. Als we nu eerst eens met zijn allen goed uitgewerkte ideeën gaan bedenken en die aan Inno geven, dan dat we alleen maar zeggen wat er slecht gaat?
En datzelfde in dit topic. Iedereen zegt altijd maar hoe slecht het allemaal gaat, maar Inno heeft volgens mij wel bewezen dat ze niet zo goed zijn in nieuwe dingen bedenken. En denk niet dat dat makkelijk is! Natuurlijk moet Inno veel meer tijd besteden aan het redden van Grepolis, maar een goed eindspel verzinnen, of een oplossing voor de heldenwereld bedenken, is echt niet makkelijk. Als we nou, voordat we verder gaan zeiken op Inno, ze een kans geven iets goeds door te voeren.

En nu gaat iedereen natuurlijk zeggen dat Inno niet naar onze ideeën luistert, maar denk eens na. Ze kunnen echt niet al hun tijd besteden aan het doorvoeren van onze pietepeuterige ideetjes. Hoeveel talen zijn er nu bij Grepolis? Een stuk of 30 geloof ik. Van al die landen zullen ze dagelijks ideeën binnenkrijgen. En dat voor al hun spellen. Die kunnen ze echt niet allemaal doorvoeren.

Verder hoor ik dat Inno alleen maar bezig is met geld binnenslepen. Maar denk je nou echt dat er gamebedrijven zijn die games maken om mensen een plezier te doen? Iedereen wil geld verdienen, wat denk je dan. Tuurlijk doet Inno alles om geld te verdienen, dat is toch het hele doel? En het is toch hartstikke logisch dat dat hun doel is? Als jij een spel zou gaan maken, doe je dat toch ook om geld te verdienen?

Conclusie: ik ga zo maar eens een centraal eindspel-topic maken waarin goed uitgewerkte ideeën kunnen komen en reacties daarop. Eens zien of het zo makkelijk is iets te bedenken. En als dat wel zo is, dan pas hebben we echt een reden om Inno wat te verwijten. Toch?
 

DeletedUser22945

Gast
ik heb natuurlijk geen inzicht in de zaken van de primium aankopen van spelers maar de spelers die op achilles spelen zijn de meest grote prinium gebruikers van grepo NL in jullie steken ze nu een zwaard in de rug. al die trouwe spelers die jaren lang geld aan jullie hebben uitgeven en wat doen jullie waar mensen ik denk wel 1000 euro in hebben gestopt jullie stoppen ermee ik hoor op het ally forum, het volgende zinnetje wel heel vaak
als deze wereld stopt stopt het spel voor mij
dus als je deze actie gaat ondernemen zullen er heel veel speler stopen waardoor de winst van innogames terug loopt
 

DeletedUser22651

Gast
Ik ben het helemaal met jullie eens dat het totaal de verkeerde kant op gaat, maar ik heb net even gezocht en ik kan nergens een discussietopic vinden over puur het eindspel. Die discussies worden altijd in andere topics gevoerd, die daarna overigens weer worden gesloten omdat we van het onderwerp afdwalen, maar waarom niet een centraal topics 'Eindspel', in plaats van dat we er altijd omheen blijven draaien. En verder hoor ik alleen maar 'Weg met de WW', maar er komt zelden een goed uitgewerkt idee voor een eindspel. Als we nu eerst eens met zijn allen goed uitgewerkte ideeën gaan bedenken en die aan Inno geven, dan dat we alleen maar zeggen wat er slecht gaat?
En datzelfde in dit topic. Iedereen zegt altijd maar hoe slecht het allemaal gaat, maar Inno heeft volgens mij wel bewezen dat ze niet zo goed zijn in nieuwe dingen bedenken. En denk niet dat dat makkelijk is! Natuurlijk moet Inno veel meer tijd besteden aan het redden van Grepolis, maar een goed eindspel verzinnen, of een oplossing voor de heldenwereld bedenken, is echt niet makkelijk. Als we nou, voordat we verder gaan zeiken op Inno, ze een kans geven iets goeds door te voeren.

En nu gaat iedereen natuurlijk zeggen dat Inno niet naar onze ideeën luistert, maar denk eens na. Ze kunnen echt niet al hun tijd besteden aan het doorvoeren van onze pietepeuterige ideetjes. Hoeveel talen zijn er nu bij Grepolis? Een stuk of 30 geloof ik. Van al die landen zullen ze dagelijks ideeën binnenkrijgen. En dat voor al hun spellen. Die kunnen ze echt niet allemaal doorvoeren.

Verder hoor ik dat Inno alleen maar bezig is met geld binnenslepen. Maar denk je nou echt dat er gamebedrijven zijn die games maken om mensen een plezier te doen? Iedereen wil geld verdienen, wat denk je dan. Tuurlijk doet Inno alles om geld te verdienen, dat is toch het hele doel? En het is toch hartstikke logisch dat dat hun doel is? Als jij een spel zou gaan maken, doe je dat toch ook om geld te verdienen?

Conclusie: ik ga zo maar eens een centraal eindspel-topic maken waarin goed uitgewerkte ideeën kunnen komen en reacties daarop. Eens zien of het zo makkelijk is iets te bedenken. En als dat wel zo is, dan pas hebben we echt een reden om Inno wat te verwijten. Toch?

Graag verwijs ik je naar deze discussie. Ook hier werd naar de Roadmap 2014 gewezen: http://forum.nl.grepolis.com/showthread.php?27176-Een-duidelijk-wereldeinde
 

DeletedUser17834

Gast
Zeer slecht idee, jongens masaal de WW's gaan boycotten.
 

DeletedUser

Gast
Zeer slecht idee, jongens masaal de WW's gaan boycotten.

Daar hebben we toch helemaal niks aan? Dat kunnen we altijd later nog doen, als we ideeën hebben voorgesteld en ze doen er echt niks mee. Maar als we gaan boycotten stopt Inno gewoon helemaal met Grepolis en richten ze zich lekker op een nieuw spel.
Bovendien draagt deze opmerking ook niet echt bij aan de discussie.
 

DeletedUser20232

Gast
Verder hoor ik dat Inno alleen maar bezig is met geld binnenslepen. Maar denk je nou echt dat er gamebedrijven zijn die games maken om mensen een plezier te doen? Iedereen wil geld verdienen, wat denk je dan. Tuurlijk doet Inno alles om geld te verdienen, dat is toch het hele doel? En het is toch hartstikke logisch dat dat hun doel is? Als jij een spel zou gaan maken, doe je dat toch ook om geld te verdienen?

Conclusie: ik ga zo maar eens een centraal eindspel-topic maken waarin goed uitgewerkte ideeën kunnen komen en reacties daarop. Eens zien of het zo makkelijk is iets te bedenken. En als dat wel zo is, dan pas hebben we echt een reden om Inno wat te verwijten. Toch?

Sowieso doen ze het voor het geld, alles draait om geld. Maar doordat mensen er plezier aan beleven, 'verkopen' hun spellen juist zo goed.
Een idee uitwerken is niet zo eenvoudig maar als Innogames wel ideeën hebben voor TW2 & een nieuwe game genaamd Rising Generals dan ga je me niet vertellen dat ze niet genoeg fantasie hebben om iets nieuws te bedenken...
Ze kunnen ten eerste al eens kijken hoeveel van de mensen tevreden zijn van dit einde? En daarna actie ondernemen indien de resultaten aantonen dat er een nieuw eindspel moet gemaakt worden.
 

DeletedUser17834

Gast
Ik liet mijn mening horen, dat is volgens mij een discussie.
Weetje ik onderbouw het even.

In de OC56 zit TEEE met bijna alle eilanden, in OC45 TR, in OC44 (als ik goed zit) HB.
Wat is de lol er dan nog aan, dit oceanen zijn onbereikbaar en het wordt te gemakkelijk om WW's te krijgen. Het enige probleem is snel gs krijgen en erin stoppen. Mensen met goud hebben dus al een voordeel hiermee.
 

DeletedUser

Gast
Sowieso doen ze het voor het geld, alles draait om geld. Maar doordat mensen er plezier aan beleven, 'verkopen' hun spellen juist zo goed.
Een idee uitwerken is niet zo eenvoudig maar als Innogames wel ideeën hebben voor TW2 & een nieuwe game genaamd Rising Generals dan ga je me niet vertellen dat ze niet genoeg fantasie hebben om iets nieuws te bedenken...
Ze kunnen ten eerste al eens kijken hoeveel van de mensen tevreden zijn van dit einde? En daarna actie ondernemen indien de resultaten aantonen dat er een nieuw eindspel moet gemaakt worden.

Tja, daar heb je ene punt, maar we kunnen nog steeds goede ideeën gaan posten toch? Dus moet ik een topic 'Eindspel' maken?
 

DeletedUser22945

Gast
Ik liet mijn mening horen, dat is volgens mij een discussie.
Weetje ik onderbouw het even.

In de OC56 zit TEEE met bijna alle eilanden, in OC45 TR, in OC44 (als ik goed zit) HB.
Wat is de lol er dan nog aan, dit oceanen zijn onbereikbaar en het wordt te gemakkelijk om WW's te krijgen. Het enige probleem is snel gs krijgen en erin stoppen. Mensen met goud hebben dus al een voordeel hiermee.

HB heeft niet alleen oc 44 heeft ook nog monopoly in oc 34 en 33

dit is wat ik al een paar keer heb gezecht die ww's zijn binnen 2 weken af
 

DeletedUser20633

Gast
Bel de krant! Innogames komt terug op een eerder genomen besluit. Ik wist niet dat het mogelijk was, maar het is toch gebeurd.

De heldenwerelden worden geschrapt. Tja, jammer eigenlijk. Misschien hadden ze de uitdaging aan moeten nemen om echt een helden wereld te creëren.

Wat waren de vereisten?

- Sticht 1 nieuwe stad Serieus? Stichten? Stichten is meer iets voor helden op sokken...
- Neem 1 stad over Sjonge jonge jonge wat een uitdaging.
- Zet 100 spreuken in Dit red je de eerste 2 weken ook wel omdat je vaak bruiloft e.d. inzet.
- Verkrijg 20.000 punten 2 stadjes bijna volledig uitbouwen
- Verkrijg 7.500 gevechtspunten nou nou, wat een boel punten zeg.

Hadden ze deze nu veranderd in:

- Verover minimaal 50 steden. (kost je toch al wat meer moeite en in die tijd kan je het spel iets beter leren.)
- 1000 spreuken. (lijkt een berg, maar valt reuze mee.)
- Minimaal 500.000 punten. (50 steden rond de 10k en je bent er al overheen
- Minimaal 250.000 gevechtspunten. (is goed te halen in een paar maanden tijd.)

Nog redelijk lage aantallen, maar op zich goed te doen voor een speler die langere tijd speelt.

Dan had het misschien iets meer spelers aangetrokken dan nu, omdat nu iedere n00b (sorry) er nog steeds heen kon. Daarnaast is de snelheid op Achilles vaak genoeg gehekeld.

Tja, Innogames, Innogames, Innogames. Leer luisteren naar je klanten! Misschien snappen die het spel wel veel beter dan de programmeurs. Nee eigenwijs volk is het.



Jij gelooft nog in sprookjes zeker, vaak zijn de zwakkere spelers het slachtoffer van sterkere spelers. Zeker in het begin zijn dit toch fijne targets om te farmen en te groeien.

Helemaal mee eens. Had dan de huidige Heldenwereld gesloten om een nieuwe te openen waarop je kan spelen als je een nieuw award gehaald hebt met 10x strengere eisen.
smiley_emoticons_wallbash.gif
 

DeletedUser20633

Gast
Goed, de heldenwerelden halen hun rendement niet dus we openen geen nieuwe: dat begrijp ik.

Maar welke halvezole idiote halvegare etc bedenkt het om va de bestaande heldenwerelden 'krijgerswerelden' te maken en ineens de WW (waar nog veel meer kritiek op is dan op de heldenwerelden) in te voeren?

Achilles is een wereld die al 2 of 3 jaar draait. Niemand heeft zich ooit op de ww voorbereid en na zo'n lange tijd staan alle belangrijke diplomatieke verhoudingen al vast. Het is niet eens spannend wie de strijd om de WW zullen aangaan...dat kunnen maar 3 allianties zijn en ik kan nu al voorspellen wie (makkelijk) gaan winnen. Echt, jullie bij inno hebben dit spel nog nooit echt gespeeld he? Zijn jullie nou echt zo achterlijk...?

En tot slot, de wereld nu nog openhouden etc, dat is toch al helemaal zinloos?

Hiermee ga je zoveel meer spelers van achilles wegjagen...zo ongelofelijk dom... Doe dan geen eindspel...

Aangezien Het Blok en The Rock diplomatiek al lange tijd verbonden zijn en een pact hebben met zowat alle andere top allianties, is het voor mij ook geen verrassing meer. Die gasten hebben 4/5 oceanen zo goed als in bezit....
 

DeletedUser20633

Gast
Dat kunnen we toch tegenwerken als spelers van achilles?

spreek af dat we geen wereldwonderen gaan bouwen of de top allianties verdelen ze onderling. Volgens mij zit niemand op achilles op ww's te wachten...

Daar zit nog wel wat in... Maar is daartoe iedereen bereid?
 

DeletedUser20126

Gast
ik vind het allemaal dikke zever ww doen alli's bezitten hanse oceanen hoe willen ze da deftig doen

en wereld stoppen ik ben daar gaan spelen omdat die wereld juist nooit ging soppen

1 grotte geldboel da denk ik ervan

ik heb er heel wat tijd moeite en geld ingestoken (alle premium )

als deze wereld stopt stopt grepolis voor mij

hoop als er wereld wonders komen dat heel de wereld samen spant en geen enkel bouwt
 

DeletedUser20586

Gast
Hopelijk wel.
Van die avatar word ik wat bang, maar dat terzijde.
Ik heb zelf een tijd gespeeld op Achilles, vooral omdat de wereld niet zou stoppen en de bonussen waren aanlokkelijk en leuk. Ik vind het enorm zwak dat ze dit omgooien, en weerom niet luisteren. Ik hoop dat mensen niets gaan bouwen, want zelfs deze Grepo-prutser ziet in dat het nergens op slaat x)
ik vind het allemaal dikke zever ww doen alli's bezitten hanse oceanen hoe willen ze da deftig doen

en wereld stoppen ik ben daar gaan spelen omdat die wereld juist nooit ging soppen

1 grotte geldboel da denk ik ervan

ik heb er heel wat tijd moeite en geld ingestoken (alle premium )

als deze wereld stopt stopt grepolis voor mij

hoop als er wereld wonders komen dat heel de wereld samen spant en geen enkel bouwt
Mee eens.
 

DeletedUser20686

Gast
Ik snap best dat het vervelend is als mensen 'geïnvesteerd' hebben in een wereld. Maar 25 investeringen van spelers op een 'kleine' markt als Nederland, staan niet in verhouding met de algehele Grepolis Community. Daarnaast veranderen / stoppen ze met het huidige heldenwereld format omdat het niet werkt, niet om de spelers te pesten. En hier hebben ze lang en hard over na moeten denken hoe ze dit het beste konden aanpakken. Er waren heldenwerelden op andere markets die al veel langer open waren. Om daar nu als nieuwe speler opnieuw te starten was niet interessant meer. Het was geen beloning meer voor de spelers. Er wordt nu dan ook gekeken voor een nieuwe oplossing. Echter heeft dat natuurlijk tijd nodig.

Daarnaast misschien nog even wat uitleg over het spel-ontwikkel aspect. Het feit dat er nu nieuwe spellen aankomen wil niet zeggen dat er 'minder' mensen aan Grepolis gewerkt wordt. Zoals je op de InnoGames website kunt lezen werken momenteel zo'n 300 mensen daar op kantoor. Bij een nieuw spel komt er ook een nieuw designteam. Het Grepolis-team is nog even groot als vorig jaar. Wanneer er aan nieuwe spelconcepten gewerkt wordt schiet het tevens ook niet op als daar 20 man aan zitten. Dan loop je elkaar ook in de weg.

Ik probeer jullie argumenten niet opzettelijk af te doen, maar er is (blijkbaar, en begrijpelijk! ) een hoop onwetendheid, en die zorgt voor onnodige frustraties en discussies die eigenlijk niet gevoerd hoeven te worden.
 

DeletedUser10329

Gast
en het draait weer allemaal rond het geld, zo zie je maar weer hoe innogames over ons denkt
wij zijn stuk voor stuk cijfers voor hun en geen 'echte mensen'

maar als we innogames nou echt eens een kl**t willen aftrekken doen wij indd niet mee aan de ww's of gewoon allemaal herstarten, dan lopen ze zelfs nog het meetste inkomen mis!
 

DeletedUser20686

Gast
en het draait weer allemaal rond het geld, zo zie je maar weer hoe innogames over ons denkt
wij zijn stuk voor stuk cijfers voor hun en geen 'echte mensen'

maar als we innogames nou echt eens een kl**t willen aftrekken doen wij indd niet mee aan de ww's of gewoon allemaal herstarten, dan komen ze zelfs nog het meetste inkomen mis!

Sorry, maar InnoGames is nog altijd een bedrijf, en geen liefdadigheidsinstelling?
Tevens wordt er, in tegenstelling van wat velen van jullie denken echt wel rekening gehouden met de spelers. Alleen wordt alleen de negatieve kant van de veranderingen en het werk het meeste uitgelicht. Daarnaast zie je dat er hier in een dergelijk topic maximaal 20 verschillende spelers wat van zich laten horen. In verhouding tot de 50.000 spelers die hier op de Nederlandse market spelen. In hoeverre moet je die stem dan doortrekken? Let wel, ik vat wekelijks alle reacties hier samen en koppel dat terug naar het management. En ook hier wordt rekening mee gehouden in de beslissingen. Echter zijn ook dat dingen waar veel spelers natuurlijk niet van op de hoogte zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser18143

Gast
en het draait weer allemaal rond het geld, zo zie je maar weer hoe innogames over ons denkt
wij zijn stuk voor stuk cijfers voor hun en geen 'echte mensen'

maar als we innogames nou echt eens een kl**t willen aftrekken doen wij indd niet mee aan de ww's of gewoon allemaal herstarten, dan lopen ze zelfs nog het meetste inkomen mis!

Wat Relax net helaas zegt betekent eigenlijk dus gewoon dat Achilles nauwelijks meer wat opbrengt, en dat de server plaats moet maken voor een inkomsten-rijkere server. Als we ze als Achilles dus echt willen stangen, stopt iedereen met premiumgebruik en zorgen we ervoor dat er nog genoeg mensen eens in de week even inloggen.
 
Bovenaan