RabbidRobin
Ex-Teamleider Forum
Netwerken heeft het balans wellicht net wat verschoven, denk ik. Het maakte het vrij makkelijk door even kort te netwerken.
Hoezo exact? Behalve dan alle namen van de Goden uitwisselen, daar zat een klein hiaat, maar daar had ik Nissassa bij het begin van het spel ook naar gehint. Geen idee of de hint is aangekomen
Wellicht had je het infectie gedeelte moeten vervangen door iets anders en er 2 slechtjes ingedaan hebben? Wel een leuke insteek, maar moeilijk te balanceren zo. Wat zeer begrijpelijk is.
Zelfs met een lucky lynch hadden we kunnen winnen namelijk.
2 slechtjes op 7 spelers zou ook redelijk moeilijk zijn geweest. Goedje lunch + goedje lynch/lunch(=lucky lynch + 2 lunches die doorgaan) en het staat al 2 - 2 .
Dus dan moet je veel lunchblokkades tegen houden. En dat is ook weer jammer voor het spel, ook omdat de speculatie dan nog meer gestoord wordt door gebrek aan informatie.
Ik vond het systeem zelf goed, alleen zou de voorwaarde van 3 x chaos moeten veranderen in '2 of minder orde', want doordat Yde geen aura koos, beïnvloedde dat vrij veel. (hij had ook 1 keuze orde, 2 keuzes chaos)
Potjes met 7 spelers en verzonnen rollen zijn gewoon moeilijk te balanceren.
Ik blijf er bij dat al bij al het spel redelijk goed in balans was (ook al is het moeilijk te zeggen met zo'n kort einde). Maar met 7 spelers is een kort spel gewoon mogelijk, daarom is het spel niet per se uit balans. Het is gewoon iets korter/vreemder dan spellen met 10+ spelers.