• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Weerwolven van Wakkerdam #142 - De Verrassing

Status
Niet open voor verdere reacties.

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
De Verrassing


GreenQuestionBlock.png


# Spelers: 13
Claimen: Aan
Netwerken: Uit
BM-Keuze: Bij dl
Eindtijd stemmen: 21.30 uur
De Rest zal nog wel duidelijk worden, of niet.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Voorrechten, privileges en nadelen:

De Adel:

- De adel zal op dag 0 als enige kunnen stemmen voor BM. Verder zullen zij ook enkel op andere adel kunnen stemmen om te verkiezen tot BM. Wanneer de BM sterft of de BM zijn adelstand verliest, zal er een nieuwe BM-stemming komen, waarbij de huidige adel weer zal mogen stemmen op de huidige adel
- Een persoon die van de meerderheid van de huidige adel een lynchstem krijgt, zal er 2 extra stemmen lynchstemmen bij krijgen.
- Elke adellijke die lynchstemmen op zich krijgt, zal automatisch -1 stem gerekend krijgen. Dus een van de lynchstemmen zal ongeldig worden verklaard.
- Elke adellijke die als adel geboren werd(= dag 0), zal de keuze krijgen de bijrol DO, of de bijrol Prins te selecteren. Er wordt niet vermeld welke bijrol ze hebben gekozen. Wel kunnen ze op deze bijrol gewelpt worden. Ze hoeven geen bijrol te selecteren.
- Iedere stem op een zwerver door een adellijke zal dubbel tellen.
- De adel heeft een bepaald aantal macht, dat hij kan gebruiken voor bepaalde acties. Dit wordt weergegeven in het topic, spelerslijst. De acties zelf blijven geheim voor de buitenwereld.

- Ze kunnen echter niet zelf adelstemmen geven, in tegenstelling tot de andere inwoners van Wakkerdam.
- Verder zal bij gelijkstand tussen een adellijke en een zwerver de bevolking in opstand komen, en de adellijke gelyncht worden, zonder tussenkomst van de BM.

De Middenstand:

- De Middenstand zal elke adel-stemming een adelstem mogen uitbrengen om iemand van de middenstand te verheffen tot adel.
- Iedereen die in de Middenstand geboren word(= dag 0), zal de bijrol Wijze Burger krijgen. En eenmalig de vraag kunnen stellen over het aantal rollen er van de rol X in leven zijn, enkel deze vraag kan gesteld worden. Op het moment van vragen hoeft de persoon niet per se meer in de middenstand te zitten.

- De personen in de Middenstand kunnen geen BM-stem geven of een BM-stem krijgen.

De Zwervers:

- De zwervers zullen elke adel-stemming een adelstem mogen uitbrengen om iemand van de middenstand te verheffen tot de adel. Zijn stem zal dubbel tellen.
- De eerste zwerver die als zwerver geboren word(= dag 0), en op een bepaald moment in het spel het tot adel schopt, zal vanaf dan niet gelunched kunnen worden en de bijrol Prins krijgen. Dit telt enkel voor de eerste zwerver die het tot Adel schopt. Elke volgende zwerver die het tot Adel schopt, zal enkel de bijrol Prins krijgen.
- Elke zwerver kan eenmalig in het spel onderdak aanvragen. Die dag en daaropvolgende nacht kan hij niet gelunched worden of enige andere actie over hem krijgen. Elke actie met hem als doelwit, zal mislukken. Lynch gaat wel gewoon nog door.
- Verder zal bij gelijkstand tussen een adellijke en een zwerver de bevolking in opstand komen, en de adellijke gelyncht worden, zonder tussenkomst van de BM.

- Zwervers kunnen geen BM-stem geven of een BM-stem krijgen.
- Zwervers kunnen niet zonder hulp van buitenaf tot de Adel verheft worden.
- Iedere stem op een zwerver door een adellijke zal dubbel tellen.

De Stemmingen:​

- Dag 1
Op de eerste dag is er een BM-stemming, onder de adelen.
Daarnaast is er ook een lynchstemming.
Deze stemmingen verlopen gewoon normaal.

- Dag 2
Vanaf de tweede dag, is er elke dag gewoon een lynchstemming.
Verder is er elke even dag, tenzij anders aangegeven ook een Adelstemming.

- Dag 3,5,7,9
Dit is dus terug een gewone dag, met enkel lynch.

- Dag 4,6,8
Dit is dus een gewone dag, met een lynch- en adelstemming.

BM-Stemming:
- Enkel stemmen van de Adellijken
- Enkel stemmen op de Adellijken
- Gebeurt op dag 0, en op het moment dat de huidige BM adelstand verliest/BM sterft.

Lynch-Stemming:
- Stemmen van Adel op zwervers tellen dubbel.
- Adel heeft sws -1 stem.
- Bij gelijkspel tussen Adel en zwerver, zal Adel sws sterven.

Adel-stemming:
- Stemmen is niet verplicht
- Middenstand stemmen gewoon.
- Zwervers stemmen en hun stemmen tellen dubbel.
- Er wordt enkel op Middenstand gestemd.
- Indien een Middenstander meer macht(1 stem = 1 macht) bereikt dan een Adellijke op dat moment heeft, zal hij direct na de stemming tot Adel verheven worden en de Adellijke met de minste macht zal zijn positie verliezen. Er kan maar 1 persoon tot Adel verheven worden en maar 1 persoon maximaal aftreden. Indien er geen 3 Adellijken aan de macht waren, zal de persoon met de meeste stemmen automatisch tot Adel verheven worden en zullen er geen Adellijken hun macht verliezen.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Regels:
- Rabbid heeft gelijk. Altijd.
- Geen logjes van spelleiding verspreiden, en ook niet onvervalsbaar netwerkmateriaal
- Claimen mag op eigen risico.
- Op netwerken staat de doodstraf. Er mag enkel gediscussieerd worden in de chatkamers die IK aanmaak.
- Doden zwijgen overal buiten in de dodenkamer.
- Vervangingen worden door mij geregeld, niet door jullie.
- Dood = Dood
- Deze regels mogen altijd aangepast worden, dit wordt dan wel gemeld.

Eerste deadline: Dinsdag 21.30 uur.
Voor Adellijken: BM + Lynch
Voor Niet-Adellijken: Lynch​
 

DeletedUser

Gast
First! Zwervers OP lijkt me.
Best wat zwervers adel binnensmokkelen voor de buffs
 

DeletedUser2057

Gast
Juist, Sammy voor adel, dat lijkt me duidelijk. Succes iedereen trouwens.
 

DeletedUser19654

Gast
Yde weg met de adel...
Zwervers aan de macht...

serieus hoe moeilijk kan dit zijn. Zwervers zijn in de geschiedenis altijd goed en onschuldig adel daarentegen.
naast het feit dat het rabbid is die dit potje leid, waarom zou bovenstaande niet kunnen?
Tis toch dag 1...

E: dit forum werkt echt nog steeds voor de helft fzow... posten lukt geeneens want 1x klikken en je post het al 2 keer. Net zoals opslaan als je een post edit... dan heeft hij het wel al veranderd maar hij blijft wel hangen op bewerken of heb ik dat?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser20542

Gast
Yde weg met de adel...
Zwervers aan de macht...

serieus hoe moeilijk kan dit zijn. Zwervers zijn in de geschiedenis altijd goed en onschuldig adel daarentegen.
naast het feit dat het rabbid is die dit potje leid, waarom zou bovenstaande niet kunnen?
Tis toch dag 1...

E: dit forum werkt echt nog steeds voor de helft fzow... posten lukt geeneens want 1x klikken en je post het al 2 keer. Net zoals opslaan als je een post edit... dan heeft hij het wel al veranderd maar hij blijft wel hangen op bewerken of heb ik dat?
Kun je dit even nader toelichten?
 

DeletedUser19654

Gast
Kun je dit even nader toelichten?
Wat precies? Dat men van adel corrupt en slecht is? Alleen maar aan macht denken en niks voor de zwerver over heeft een daarom slecht is?

Wacht even ik moet nog ingaan op de argumenten die zijn gegeven vorig potje. Niet dat jullie deze stem associëren zoals vorig potje het geval was. Dan werk ik die vast even tegen dat dat niet de bedoeling is.

Zoals ik me goed kan herinneren bij jasp:
Het is bij deze stem niet de bedoeling dat iemand er vanuit gaat dat ik wil dat jullie nu yde lynchen (met mij mee gaan). Dat zou te wolfisch zijn natuurlijk. Sorry jasp ik vond hem te goed.
 

DeletedUser21204

Gast
Jaspenia.
Waarom? Tja, ik heb de keuze tussen Jaspenia en Ydeger, en Jaspenia speelt in mijn ogen gewoon net iets beter :p
 

DeletedUser23053

Gast
Good luck, veel plezier.
Ik mag toch niet voor BM stemmen :(
 

DeletedUser19654

Gast
Jaspenia.
Waarom? Tja, ik heb de keuze tussen Jaspenia en Ydeger, en Jaspenia speelt in mijn ogen gewoon net iets beter :p
Waarom heb je de keuze uit maar 2 spelers? Beetje verrassend dat je dat zegt, snap je verrassend. Zit hier soms iets achter?

Vooral naast het feit dat je yde hier zegt, terwijl yde alleen maar heeft gespamd en droog inging op mijn troll, op basis daarvan al direct zeggen dat jij hem een kandidaat vind is beetje onlogisch niet?
Of hecht je gewoon meer belang aan andere potjes?
 

DeletedUser23442

Gast
Waarom heb je de keuze uit maar 2 spelers? Beetje verrassend dat je dat zegt, snap je verrassend. Zit hier soms iets achter?

Vooral naast het feit dat je yde hier zegt, terwijl yde alleen maar heeft gespamd en droog inging op mijn troll, op basis daarvan al direct zeggen dat jij hem een kandidaat vind is beetje onlogisch niet?
Of hecht je gewoon meer belang aan andere potjes?

Je kan post 1 van Rabbid gewoon lezen

Verder succes allemaal
 

DeletedUser22793

Gast
Waarom heb je de keuze uit maar 2 spelers? Beetje verrassend dat je dat zegt, snap je verrassend. Zit hier soms iets achter?

Kyra is adel, dus zij mag alleen op een van de andere 2 adellijken voor BM stemmen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan