• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel Weerwolven van Wakkerdam #150

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser20542

Gast
Ik kan vandaag de hele dag niet online komen omdat ik er simpelweg niet ben.

Om niet inactief te zijn met stemmen doe ik een verder niets betekenende en onschuldige stem. SignLady.
 

DeletedUser

Gast
En dat gaat iemand nog geloven na de infectie?

Tbh denk ik niet dat de wolven Crimson zouden infecteren.
Maar Crimson, waarom stem je nou op jezelf als je een goedje claimt te zijn, dat slaat echt helemaal nergens op...

Btw, er zitten nog maar 10 spelers in het spel, waarvan er 4 wolf kunnen zijn, gezien er 4 rollen bij de slechtjes staan.
Verder kan er ook nog een 5e wolf zijn, gezien de Mythomaan de rol van wolf heeft kunnen aannemen.
Een ander geval is dat er 4 wolfjes zijn, en er eentje is gekoppeld met een goedje, waardoor er dus nog maar 4 goedjes over zijn, want Cupido en het goedje dat gekoppeld is zijn dan ook automatisch weer geen goedje meer. Dus we moeten oppassen wie we lynchen, en niet zomaar een random lynch stem in het spel gooien. Kuch. Yde. Kuch.

In het slechste geval heeft de mythomaan de rol van een slechtje aangenomen, zijn er 5 wolfjes, is er een van hun gekoppeld aan een goedje, wat betekent dat er nog maar 3 echte goedjes in het spel zitten.

(Ik heb dit even heel snel bedacht, en ik heb lang niet gespeeld, correct me if im wrong.)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser25570

Gast
Ik stem op jaspenia omdat ik tot nu toe mensen niet echt verdacht vind en jaspenia best wel veel post in dit topic.van daar mijn stem op hem.
 

DeletedUser

Gast
Goed, mijn hele wereldbeeld lijkt op zijn kop te zijn gegooid.

Laat ik beginnen met uitleggen waarom ik Sanhal nu wel vertrouw.


Ten eerste was mijn theorie tegen hem er deels op gebaseerd dat Jaspenia en hij samen bij een niet-goede partij hoorden. Dat lijkt nu erg onwaarschijnlijk, gezien Jaspenia's stem op Sanhal en het feit dat hij Sanhals claim niet heeft bevestigd.

Maar veel belangrijker is dat ik me niet kan voorstellen dat Sanhal, als hij daadwerkelijk (infectie)wolf was geweest, Orakel zou hebben geclaimd. Dat zou dan namelijk echt nergens op hebben geslagen. Stel hij is wolf en hij claimt gisteren Orakel. Dan werkt hij zichzelf erg in de nesten. Geen van de personen aan wie hij zogenaamd wat laat zien, zouden steeds zijn claim kunnen bevestigen, wat erg onwaarschijnlijk zou worden en uiteindelijk zou hij hieraan doodgaan. Als hij wolf was geweest, had hij veel gemakkelijker een niet-bewijsbare rol kunnen claimen, zoals Jager of Beschermengel. Maar claimen had hij überhaupt niet hoeven doen, want op het moment van zijn claim zag het er niet naar uit dat hij dood zou gaan aangezien men niet zo erg naar me luistert, en was een claim in het geheel dus overbodig geweest.

Daarom ben ik sterk geneigd Sanhals verhaal over dat hij niet wist hoe de welp werkte, te geloven, en te accepteren dat ik de afgelopen twee dagen op hem helemaal fout heb gezeten. Wel heb ik een kleine vraag aan Sanhal: Als je de rolbeschrijving van de welp niet goed had gelezen, waarom waagde je het dan wel je rol in het topic te claimen? Vreesde je er niet voor om gewelpt te worden?

Oh, en dan nog iets. Met het oog op de spelbalans en het feit dat iemand al een voorwerp had waarmee je eenmalig iemand kon zien, lijkt me dat er nog precies één zienend goedje in zit. Mocht er nog een soort ziener in het spel zitten, dan zat ik de afgelopen dagen misschien toch goed op Sanhal. Is dat niet het geval, dan zal ik Sanhal als vrijwel bewezen beschouwen, want Rabbid stopt echt wel een zienend goedje in zijn spel.


Dan wat over mezelf. Er zijn hier spelers die beweren dat ik misschien toch niet bewezen goed ben. Sta mij toe deze theorieën om zeep te helpen.

1. Ik zou opeens koppeltje zijn geworden met Sanhal.
Cupido koppelt altijd op dag 1, niet op de nacht na dag 2, zoals Jaspenia al terecht heeft opgemerkt. Deze theorie kan dus niet juist zijn.

2. Ik was eerst Mythomaan en nu ben ik een wolf.
Als ik Mythomaan was geweest, dan had Owen niet gezegd dat hij me als goedje had gezien. Hij had dan in het topic gezet dat ik een neutraaltje was, of hij had gewoon gezegd dat ik Mythomaan was en dat ik nog slecht kon worden. Deze theorie is dus ook niet juist.

Andere theorieën waarom ik niet bij de goedjes zou horen, hoor ik graag.


Zoals ik al zei, staat mijn wereldbeeld een beetje op mijn kop. Ik ga nu zeggen wat ik nu denk van de andere spelers, behalve mezelf en Sanhal, want die heb ik al gehad.

Wacht, ik ga over 5 minuten Diplomacy spelen en heb niet zo veel tijd. Bij sommige spelers wordt dit kort.

- Ydeger
Moet ik straks nader onder de loep nemen, maar had ik opzich wel een goed gevoel bij.

- Jaspenia
Van Jaspenia dacht ik eerst dat hij samen met Sanhal wolf was. Dat ik nu denk dat Sanhal goed is, pleit vóór hem, maar het pleit hem geenszins vrij aangezien alle vreemde dingen in zijn gedrag die niets met Sanhal te maken hadden en die ik eerder heb genoemd, blijven staan. Ik zou hem niet direct als wolf betitelen, maar vertrouw hem ook niet helemaal.
EDIT: Zojuist kwam ik deze post tegen, dit is ook erg verdacht:
Sorry Sanhal maar ik heb niets ontvangen....
Hier zegt hij 'Sorry' tegen Sanhal, terwijl hij op hem stemt. Aangezien Jaspenia Sanhal zijn lynchstem geeft, zou je mogen aannemen dat Jaspenia oprecht denkt dat Sanhal een wolf is, en dan zeg je toch geen 'sorry'? Als wolf is het dan wel weer logischer om 'Sorry' te zeggen. Verdacht dit.
EDIT2: Iets anders wat ik van hem verdacht vind: zijn stem gisteren was gewoon waardeloos. Leonidas was duidelijk een goedje.


- Crimson Chin
Deze persoon is wel echt gewoon slechtje. Ik verdacht hem al eerder van welp en dat is nog steeds mijn gok, al kan hij ook wolf zijn. Alles wat ik al eerder verdacht aan hem heb genoemd, blijft staan, en als Sanhal inderdaad goed is, is deze post ook wel hoogst interessant:
Er zit wel iets in Genades theorie. Ik stel voor om eerst Sanhal te lynchen en als blijkt dat Sanhal geen wolf is, dan lynchen we Genade.
Dit is zeer verdacht, als hij wolf was en al wist dat Sanhal goed was, is dit natuurlijk wel mooi om te zeggen. Dan zijn de volgende twee lynches goedjes. Maar als welp, die de wolven niet kent, zou hij dit ook prima kunnen zeggen, want ik had gezegd dat we, in het onwaarschijnlijke geval dat hij goedje was, Crimson moesten lynchen. En dat wil hij niet.
Maar het allerverdachtst is dat hij NA DEZE POST GEMAAKT TE HEBBEN, ZIJN STEM GEWOON OP ME LIET STAAN. Dit soort inconsistentie in de stemmen zie je vrijwel alleen maar terug bij wolven/slechtjes.
EDIT: Oh ja, en hij claimt beschermengel/vlamengel. Dat is totaal geen reden om hem te vertrouwen, integendeel. Het is een oncontroleerbare claim, dus een claim die makkelijk door slechtjes gemaakt wordt. Daarnaast is deze claim gemaakt meteen nadat bleek dat ik me door Sanhals claim snel had laten overtuigen. Misschien hoopte hij dat hij mij ook met zijn claim kon overtuigen. Niet dus.
Dat hij op zichzelf stemde, slaat trouwens nergens op.


Maximus
Maximus komt me oprecht over in zijn beredeneringen, wel een goed gevoel bij. Alhoewel ik me nu bedenk dat hij er gisteren ook voor was om Sanhal te doden en daarna mij maar het hoekje om te helpen. Maar desondanks, mijn gevoel bij hem is wel goed.

Genius
Geen goed/slecht gevoel, ik moet hem na mijn Diplomacypotje eens wat beter bekijken.

Initia/SignLady
Heeft weinig gezegd. Volgens Ilja zou de infectie al zijn geweest? Lijkt me niet, het is dag 3 en de vorige twee dagen waren er lunches. Als er gisteren nou een geheime infectie is geweest, dan heeft ze zichzelf versproken. Anders lijkt me deze uitspraak juist meer naar goedje wijzen.

NoMercyNL
Ik denk eigenlijk wel goedje. Stemde op Owen nadat de wolven hem hadden geluncht. Als wolf had hij echt wel geweten dat Owen geluncht was, en ik zie hem er niet voor aan dat soort dingen te faken.

Mayco
Van hem dacht ik eerst dat hij goed was, omdat hij zo fanatiek met me meeging op de vermeende wolf Sanhal. Maar indien ik inderdaad de hele tijd fout had gezeten op Sanhal, lijkt dit me wel een wolf. Voor een wolf is het namelijk heel handig om, zodra hij ziet dat ik een goedje valselijk beschuldig en het ook echt meen, mee te gaan op dat goedje. Ik treed zó veel op de voorgrond dat ik in elke situatie dan eerder gelyncht zou worden dan die wolf. Als mensen Sanhal lynchen en hij blijkt goedje, zouden ze mij eerder lynchen dan Sanhal; en als ze Sanhal niet lynchen, zouden ze mij nog steeds eerder lynchen dan Sanhal, zoals we gisteren ook zagen. En door op dezelfde persoon te gaan als ik jaag je mij ook niet tegen je in het harnas, dat is héél nuttig in WvW.
En Mayco lijkt me er nu wel de persoon voor om dit te bedenken en als wolf met mij mee te lopen als ik fout zit.
Ik ga zijn posts zo nog eens doorspitten om te kijken hoe hij zich nu precies had uitgedrukt.
Vreemd puntje dan wel weer: Mayco stemt op mijn andere grote verdachte, Crimson Chin. Maargoed, wolf + welp kan natuurlijk altijd.
EDIT: Ik heb nu zijn vorige posts doorgenomen en ik schaam me een beetje. Zijn postgedrag is héél verdacht, maar dat viel me eerst niet op. Ik negeerde zijn postgedrag gewoon volkomen omdat hij me volgde op Sanhal. Misschien heb ik me een beetje laten manipuleren. :s Anyway, ik ga niet vertellen wat ik allemaal verdacht vond aan zijn posts, want hier zijn toch geen mensen die mijn gangbare manier van postanalyse kunnen volgen. (Iedereen noemt het altijd bullshit.) En aangezien ik toch bewezen ben, ga ik er ook geen tijd in steken en moeten jullie maar van me aannemen dat ik zijn postgedrag verdacht vindt. Één ding wil ik wel opmerken, en dat zijn zijn zéér verdachte posts ronde de afgelopen uitslag.

Post 1:
Oh, ik word dus gezien. Niet kijken als ik me omkleed plz, tenzij je Mats heet!
Maar okee, jokes apart, Sander, ik ga nog niks claimen in het geval dat je doodleukt liegt, want we weten niet zeker of je wel orakel bent. Verder, niemand is bewezen, en iedereen kan het koppel zijn, als er een in het spel zit. Maar okee, we zullen zien wat er gebeurd.
Wat probeert Mayco hier nu te zeggen? Waarom zou hij 'iets claimen' als je weet dat je wordt gezien? Daar is eigenlijk maar één reden toe. Als je iets wil claimen voordat je wordt gezien, wil je de rol Lycantroop claimen. Want een Lycantroop wordt als wolf gezien en kan zijn rol beter van tevoren vertellen. De reden dat hij in zijn post zegt te spelen met de gedachte om te claimen, is dus eigenlijk een verkapte Lycantroopclaim, en dat is verdacht. Maar omdat degene die zijn rol zou zien Jaspenia was en dit allemaal niet nodig was als Jaspenia zijn medewolf was, begin ik er aan te twijfelen of Jaspenia en Mayco wel in combinatie wolven zijn. Ook lijkt mij niet dat Mayco de infectiewolf is, omdat het voor een infectiewolf geen zin heeft om Lycantroop te claimen als hij wordt gezien.

Post 2:
Weer een goedje gelyncht, begin eens goed na te denken allemaal :/
Nja, voor 3e keer op rij zeg ik Sander (mobiel kan geen kleur goed zetten)
Ik ben benieuwd of ik gezien ben tho, maar ik denk t niet echt.. Ik denk dat Sander gewoon liegt en onder zn lynch vandaan wilt komen, zn zienering op dag 1 is namelijk ook niet confirmed. Maar okee, morgen lees ik alles wel goed door en post ik een goede post.
Hier stemt hij op Sanhal vóórdat Jaspenia in het topic zet of hij Mayco al dan niet gezien heeft en wat zijn rol is. Dat is vreemd. Waarom zou hij dat als goedje doen? Daar is absoluut geen reden voor. Ik zie alleen maar een goede reden om dit te doen als wolf. Als wolf vreesde hij ervoor dat Jaspenia zijn rol als wolf zou hebben gezien, en dan kan hij maar beter van tevoren Sanhal en Jaspenia verdacht maken dan erna. En als zijn rol niet is gezien, is die stem op Sanhal ook helemaal niet erg.
Ook dit gaat er niet vanuit dat Mayco en Jaspenia samen wolf zijn.
EDIT 2: Zo vreemd is het ook weer niet dat Mayco op Crimson Chin stemt. Als ze allebei wolf zijn, zag Mayco zich waarschijnlijk genoodzaakt dat te doen.



Oh dat Diplomacypotje gaat wat uitgesteld worden, nou dan komen er straks wat edits in deze post bij met wat extra info.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Genadetje toch, je weet dat ik niet zo slim ben als je me voorschotelt, was het maar zo :(

Je hebt gelijk wat betreft dat Cupido koppelt op dag 1, maar wie zegt dat jij en Sander alsnog geen koppel zijn een spelletje speelden? Ik ken het spel inmiddels, en ik heb zelf in het verleden als slechtje / Cupido of alles in die richting wel eens een vies spelletje gespeeld, en ik weet dat jij daar zelfs nóg veel beter in bent dan mij, wat ook voor Sandrisimo geldt.
En wat betreft dat Mythomaan gebeuren, tsja, niemand zegt dat Owen de waarheid spreekt, maar laten we er van uitgaan dat hij dat wel deed :)

Al met al, ik geloof persoonlijk niet dat jij, lieve lieve Genade, wolfje bent. Daar gedraag je je niet naar dit potje. Ik vind wel dat jouw verdenkingen jegens Sander wel heel snel veranderden. Ik bedoel, je was wel heel, héél fanatiek om hem dood te hebben, je vond mij zelfs een goede speler voor een kleine seconde :O
Okee, om op Sander zn claim te komen; ik geloof dr geen reet van. Hij claimde dat hij jou, lieve lieve Genade heeft laten zien aan iemand, die persoon claimde van niet. Daarna claimde hij dat hij mij liet zien aan iemand, die iemand claimde van niet. Dit kan natuurlijk door de wolf gedaan zijn, ofcourse, maar dat Sander claimt dat hij niet weet wat de wolf kon lijkt me sterk. Het staat nog als enige rol in het rollenlijstje uitgelegd, én andere spelers hebben het nog vermeld.
Nja, Sander als goedje lijkt me vrij sterk. Hij kon natuurlijk een andere rol hebben geclaimd, die veiliger was, maar minder bewijsbaar. Zou hem dat helpen? Nee. Want hoe zijn wij WvW spelertjes op dit forum? Juist, als je verdacht bent en je claimt een veilige, niet te bewijzen rol, ben je nog steeds verdacht, sterker nog, je bent nog verdachter dan eerst.
In tegenstelling tot jou, lieve lieve Genade, vind ik Sander nog steeds een beetje verdacht hoor.

Laat me even naar de andere spelers kijken nu.

Crimson is gewoon heel dom bezig, eerst zichzelf slecht noemen en op zichzelf stemmen en dan engel claimen. Juist ja. Gg wp wolf, maar jouw dagen (Of beter gezegd nachten) als wolfje zijn over.

Wat betreft Ydeger, ik weet het niet. Hij kan heel goed een wolfje zijn, want ik weet zelf heel goed hoe Ydega speelt als wolfje. Onopvallend en meer op de achtergrond, zoals nu. Zn stem op SignLady (Ilja toch?) vind ik wel een beetje raar...

Jaspertje lijkt me wel een goedje.

Maximus lijkt me ook wel een goedje.

Mats, bring your ass over here en begin te spelen ofzo, je doet geen ene kut. Ik weet niet wat ik moet vinden.

SignLady/Ini, bring your ass over here too. Weet ik ook niet wat ik van moet vinden.

NoMercyNl is gewoon een noobje dat niet echt weet hoe en wat allemaal :p Maar daardoor denk ik juist dat hij goedje is, als wolfje zou hij hulp krijgen van zn medewolfjes.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Mayco, ik heb twee vragen voor je.

Ten eerste zou ik aan je willen vragen om je voor te stellen dat Sanhal wolf is en je dan in zijn schoenen van gisteren te verplaatsen. Als je dat doet, moet je toch zien dat het toen absurd voor hem was om Orakel te claimen? Je ziet waar het nu toe heeft geleid. Waarom zou hij dat als wolf doen? Kun je dat uitleggen? Ik zou het mooi vinden als ik dag 1 en 2 goed op hem heb gezeten, maar ik denk van niet.

Ten tweede: Ik heb in mijn lange post van zo-even nog een stukje tekst achter jouw naam erbij ge-edit, er staat EDIT voor en het is schuingedrukt. Zou je hier nog op kunnen reageren? Waarom speelde je met de gedachte te claimen omdat je zou worden gezien? En waarom stemde je al op Sanhal voordat je afwachtte of Jaspenia jou inderdaad gezien had?
 

Maximus le Petit

Winnaar Adventswedstrijd 2019
Dus als Genade dan fout was, dan lynchen we ook Genade? Dan zijn twee burgers weg (Dit is hypotetisch). Jij lyncht gewoon Sanhal omdat Genade het zegt, ookal is het vreemd? Ik vertrouw Genade echt niet meer, het is erg vreemd... Sanhal vertrouw ik trouwens ook totaal niet, maar Genade is diegene die iedereen probeert te overtuigen andere mensen te lynchen door zijn vreemde theorieën die vaak niet helemaal kloppen
Leonidas is dood, maar ik wil er toch nog even op reageren om mijn stem van gisteren beter uit te leggen. Ik lynchte niet sanhal omdat genade dat zei en dat heb ik duidelijk gemaakt. Genade gaf me niet 100% het gevoel een goedje te zijn, dat ik sanhal wou lynchen was omdat ik oprecht dacht dat hij een wolfje was. (nu wil ik eerst nog eens exact bekijken wat er vervolgens precies is gebeurd voor ik daar verder mijn mening over geef.
Verder valt via deze weg te controleren in hoeverre genade de waarheid spreekt en dus een goedje is. Hij was zogezegd 100% zeker dat sanhal een wolf was (daar kon ik me in vinden), en hij beargumenteerde dat door te zeggen dat hij nog bijna nooit eerder fout had gezeten in zo'n situatie. Nu plots is sanhal voor hem zo goed als bewezen. Deze plotse omslag vind ik vreemd en wil ik eerst nog eens verder bekijken. Ik kan niet meer zeggen dan dat ik het vreemd vind en dit is zo'n voorbeeld waarom ik genade niet meteen durf te vertrouwen, ook al zegt hij een (zo goed als) bewezen goedje te zijn.

Ten slotte wou ik hier nog aan toevoegen dat Leonidas ervan uitging dat ik 2 burgers wou doden en daarom dus verdacht was. Dit klopt dus niet. Ik ga alleen iemand lynchen als ik echt denk dat ie wolf is. Zijn redenering is dus vrij onlogisch.


Ik bedoel inderdaad bescherm/vlamengel. Dacht dat dat wel duidelijk was :p

Wat bedoel je met bescherm/vlamengel? Het is toch of beschermengel, of vlamengel, maar zeker niet allebei?
Ik weet niet of deze claim serieus te nemen valt omdat hij ook op zichzelf stemt.
Als hij wolf is, vraag ik me af of zijn medewolfjes zijn gedrag toejuichen. Het kan toch niet zijn dat hij zichzelf zomaar via zijn vreemde gedrag prijs geeft om gelyncht te worden? Daar zit volgens mij meer achter.
 

DeletedUser

Gast
Ja Maximus goedje is voor mij bevestigd. Maar lees mijn lange post van zo-even even, daar leg ik bovenaan duidelijk uit waar mijn omslag vandaag komt.

Verder gebaseerd op deze post denk ik dit (hoe verder naar boven, hoe meer ik iemand goedje acht):

Genade
Sanhal
NoMercyNL
Maximus
Ydeger

Initia/SignLady
Genius
Jaspenia
Mayco

Crimson Chin
 

DeletedUser

Gast
Zucht, even mn post opnieuw maken, bijna alles was verwijderd, te lang inactief ofzo, rotforum.
 

DeletedUser

Gast
Wat bedoel je met bescherm/vlamengel? Het is toch of beschermengel, of vlamengel, maar zeker niet allebei?
Ik weet niet of deze claim serieus te nemen valt omdat hij ook op zichzelf stemt.
Als hij wolf is, vraag ik me af of zijn medewolfjes zijn gedrag toejuichen. Het kan toch niet zijn dat hij zichzelf zomaar via zijn vreemde gedrag prijs geeft om gelyncht te worden? Daar zit volgens mij meer achter.
Zijn claim is inderdaad niet serieus te nemen, maar ik betwijfel of er méér achter zit. En als er wat achter zit, dan is hij wolf en Sanhal infectiewolf en offert hij zich op zodat Sanhal kan infecteren. Maar dat lijkt me een onwaarschijnlijk scenario.

Verder had Mayco nog een post geschreven over de hoeveelheid wolven. Ik gok op wolf + infectiewolf + welp.

Zucht, even mn post opnieuw maken, bijna alles was verwijderd, te lang inactief ofzo, rotforum.
33carfd.png
 

DeletedUser

Gast
Mayco, ik heb twee vragen voor je.

Ten eerste zou ik aan je willen vragen om je voor te stellen dat Sanhal wolf is en je dan in zijn schoenen van gisteren te verplaatsen. Als je dat doet, moet je toch zien dat het toen absurd voor hem was om Orakel te claimen? Je ziet waar het nu toe heeft geleid. Waarom zou hij dat als wolf doen? Kun je dat uitleggen? Ik zou het mooi vinden als ik dag 1 en 2 goed op hem heb gezeten, maar ik denk van niet.

Ten tweede: Ik heb in mijn lange post van zo-even nog een stukje tekst achter jouw naam erbij ge-edit, er staat EDIT voor en het is schuingedrukt. Zou je hier nog op kunnen reageren? Waarom speelde je met de gedachte te claimen omdat je zou worden gezien? En waarom stemde je al op Sanhal voordat je afwachtte of Jaspenia jou inderdaad gezien had?

Okee, ik denk dat Sander gewoon als wolf Orakel heeft geclaimed. Waarom? Dat is te zien toch? Mensen die hem verdachtten geloven hem, en beginnen anderen te verdenken die goedje zijn. Kijk maar naar jou, Martijntje. Vind je je niet heel makkelijk in de maling genomen worden? Okee, tis een heel sluwe zet, en je moet het goed uitvoeren, maar Sander kan dat. En jij, Genade, gelooft het, en begint mij, de ander die Sander verdenkt, verdacht te vinden. Dat is wat Sander wilt als wolfje zijnde. Hij claimt iets, zet erbij dat hij de rol van het welpje niet kende, en voila, bijna iedereen gelooft hem. Nou, ik niet. Iedereen wordt gewoon gemanipuleerd alsof het ratten zijn zonder enige hersenen.

En wat betreft dat ik zei dat ik niks zou claimen enz. Heel simpel. 2 redenen tho:

1) Als ik gezien zou worden, zou het logisch zijn dat ik eerst iets zou claimen, en dan zou diegene die me heeft gezien dit bevestigen of tegenspreken. Bevestigt diegene het, ben ik automatisch bewezen. Spreekt diegene het tegen, ben ik overduidelijk slecht.
Dus stel je voor: Ik zou een rol claimen. En diegene die mij zou zien (Jaspertje in dit geval) zou het dan moeten bevestigen of tegenspreken. Als ik iets zou hebben geclaimd, en Jasper blijkt wolf te zijn, kan hij dit natuurlijk hebben tegengesproken. Dan zou ik lynch, wat de wolfjes automatisch zou hebben laten winnen, want als de lunch door zou gaan, zouden er nog maar 8 spelers zijn, waarvan er 4 goed wolf kunnen zijn, met Jasper als BM > gg wp, wolfjes winnen.
Wat ook kan zijn, is natuurlijk dat Sander wolf is, Jasper wolf is, en ze mij zegmaar zouden zien. Maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk, dus ik ga hier ook niet verder op in.
Wat ik denk dat het geval is, is dat Sander Orakel claimde, maar wolf is, en dan zo een verhaaltje bedenken dat hij niet meer verdacht is, ookal blijken de 2 zieneringen niet te hebben plaatgevonden. ''Ja, dat kan het welpje hebben gedaan!'' Het lijkt me sterk dat Sander de rol niet wist. Ik heb al iets van 3 keer gezegd waarom, ga ik niet herhalen.

2) Stel dat Sander wél Orakel is, en zegt dat hij mij laat zien, maar dan iemand anders laat zien. Dan zou ik heb hebben geclaimed, en dat zou voor de wolfjes wel mooi uitkomen dan, want die weten al dat ik niet bij hun hoor, én ze weten meteen of ik een rol heb die gevaar voor hun kan zijn.

Ik dacht dat je dat zelf ook wel kon doorhebben, lieve lieve Genade. Maar blijkbaar ben je gewoon heel zwaar in de maling genomen door Sander, en zn medewolfjes, zoals Crimson.

En waarom ik al op Sander stemde voordat Jasper wat zei? Ik geloof Sander toch niet. Het lijkt me logisch dat ik dan niet eerst ga afwachten om te kijken of hij gelijk heeft. Verders, ik had afgesproken om te gaan freerunnen en ik zou ook pas om 23:00 thuis kunnen komen bijv, en dan zou ik helemaal geen stem hebben staan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan