• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel Weerwolven van Wakkerdam #162 - Death

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser22926

Gast
Dunno. Zei ie niet.
Maar heb geregeld dat ie dood gaat (tenzij diegene liegt), dus alles is oke

Maar dit is toch een vorm van netwerken of niet? Dan mogen we deze info toch ook niet gebruiken om imra te doden?
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
<First Blood>

De dorpelingen van Wakkerdam dwaalden wat doelloos rond. Het was een gewone dag als een ander. Er gebeurde niet veel speciaals. Behalve voor een enkele inwoner van Wakkerdam. Vandaag was Kyraco jarig en hij was speciaal vroeg opgestaan om naar de bakker te gaan voor croissantjes. Hij was nu in de woonkamer alles aan het klaarzetten voor Kyra, die boven nog lag te pitten. Nietsvermoedend, alsof er niets mis was, schonk Imrahil net de thee in. Hij keek op zijn horloge, 9u30. Hij zou zometeen zijn honnepon wekken. Plotseling brak er glas, achter hem. Hij draaide zich om. Achter zich zag hij het raam op de grond liggen, in scherven. Hij zette al een stap dichter toen iets blinkend tussen het glas hem opviel. Naast de vele scherven lag er ook kogel. Hij verstijfde meteen van de schrik, maar het was al te laat. Een tweede kogel vloog en raakte zijn doelwit. Imrahil greep naar de plaats waar zijn hart zat, probeerde het nog vast te grijpen, alsof hij het niet wilde verliezen. Een laatste doodskreet weergalmde nog door het huis.

Kyraco schrok op, ze sprong uit haar bed. Ze had hem gehoord. De gil. Ze stormde naar beneden, waar ze in het midden van de woonkamer hem zag liggen. Nee. Ze overbrugde de afstand in een enkel ogenblik en nam zijn hoofd in haar handen. Een vreemde gloed kwam van haar geliefde vandaan. Ze sprong op, naar achteren. Wat was dit. Heel zijn lichaam kreeg een grijsachtige gloed. Ze zette wantrouwig een stap naar achter. Het was onmiskenbaar Imrahil. Maar deze gloed? Zoiets had ze nog nooit gezien.

De grijsachtige gloed trok als een nevel omhoog. Alsof zijn ziel uit zijn lichaam opsteeg. Het was bizar. Het gegil was ondertussen niet enkel Kyraco opgevallen. Enkele buren waren ook komen kijken. De bel ging, maar Kyra kon niet opendoen. Ze was als betoverd door de grijze waas. Ze hoorde vaag op de achtergrond dat de deur werd open gebeukt, maar was zelf helemaal opgenomen door het tafereel voor haar. Ondertussen stonden enkele buurtbewoners achter haar. Ze waren in de war. Ze wilden haar troosten om haar man. Maar tegelijkertijd waren ze allemaal als gekken naar het vreemd ritueel aan het staren.

"Charon", riep opeens iemand uit. "Dat gezicht, dat kan niet anders dan Charon zijn. De veerman van de dood." De rest keek hem vreemd aan. Degenen die Charon kenden, zouden inderdaad in de mist vaag zijn gezicht herkennen. Maar meer ook niet. Niet veel later werd de scène ontruimd. De burgemeester van Wakkerdam zou later die dag de dorpelingen updaten over de situatie. Ondertussen begon Kyra te plaatsen wat er gebeurd was. Ze kon het verlies van haar geliefde maar moeilijk plaatsen.
 

DeletedUser

Gast
Is het heel gek dat ik niet snap wat er nou precies gebeurd is en wat de rol van Imra was?
 

DeletedUser21204

Gast
Imrahil was charon, de veerman. Hij was een slecht hulpje, geen neutraaltje. Hij moest doden overbrengen naar het dodenrijk, en bij elk dood goedje kon hij diens krachten tijdelijk gebruiken.

Lijkt me niet dat we zo achterlijk zijn om hem te doden, Claya. Waarom denk je dat?
 

DeletedUser

Gast
Imrahil was charon, de veerman. Hij was een slecht hulpje, geen neutraaltje. Hij moest doden overbrengen naar het dodenrijk, en bij elk dood goedje kon hij diens krachten tijdelijk gebruiken.

Lijkt me niet dat we zo achterlijk zijn om hem te doden, Claya. Waarom denk je dat?

Wat zijn zijn krachten? En hoe weet je dit?
 

DeletedUser

Gast
Wat hij precies kreeg bij elke rol weet ik niet.
Ik weet dit omdat hij het me zei ;)

Ik wil niet zeuren ofzo hoor, maar eerst zei je dat hij neutraaltje was en nu dat hij een slecht hulpje is, omdat hij dat zei, maar is dit niet een vorm van communiceren met de doden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan