• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel Weerwolven van Wakkerdam #179 - Een boef in het Witte Huis

DeletedUser21575

Gast
Shoving let hier goed op, hij zag mijn bengelclaim en daardoor weet Don als wolf dat hij mij alleen overdag eruit kan krijgen. Als je goed bent moet je nu vooral niet met hem meelopen. Dat is het einde van de goedjes :O

Als jij de andere wolf bent dan is deze post voor de inactieve Imra, en dan ben ik misschien meer fucked. Ow, en hij is BM, met 2 wolven, dus stemmen gaat sws in zijn voorkeur. Dusja, tenzij iemand van jullie jager is en zijn schot goed zet of er maar 1 wolf in zit is het spel al praktisch afgelopen..
 

DeletedUser10470

Gast
Ik ben jager en zet mijn schot zeker weten goed.

Niet luisteren naar Nissassa, ik ben BM!
 

DeletedUser10470

Gast
Nou, en ik geloof jou niet!

Wat is het niveau toch weer hoog. ;/
 

DeletedUser26004

Gast
Schattig dit: twee bruidjes die vechten om de hand van de bruidegom x)

Nee, ff serieus. Ik ben burger ja, wat overigens inderdaad een makkelijke claim zo lekker op het einde is. Kijk, hoe lullig de claim ook is: ik ben burger. En ik kan er weinig aan veranderen ;)

Ik denk i.i.g. dat er nog twee wolven inzitten en naast mij dus nog een goedje. Waarop baseer ik dat? Nou, als er nog 3 wolfjes in zouden zitten, zou ik sowieso gelyncht worden. En het spel zou dan overigens al lang beslist zijn, want in een 3 tegen 1 situatie zouden de goedjes nooit kunnen winnen. Dus dan zou de vissenkom afgelopen zijn toch (heb ik niet genoeg ervaring voor om dat te weten, iemand help mij please)?

I.i.g. wil ik graag een claim zien van Imrahil.

En nissassa: Als Don jager is, is hij jager V2: dit betekend dat hij ook na de lynch iemand kan neerschieten.
 

DeletedUser10470

Gast
En ik ben BM, dus als ik wolf zou zijn was t ook afgelopen.

Dus Nissassa en Imra, wie wil er dood met een pijl en wie met een strop? Aan jullie de keuze.
 

DeletedUser26004

Gast
Hmm, interesting dit: ik heb inmiddels een aardige theorie / tacktiek denk ik. En ik denk dat ik ook voor mezelf een keuze heb gemaakt.

Ik wil i.i.g. nog een claim van Imrahil. En die ontvang ik het liefst zo snel mogelijk...
 

DeletedUser10470

Gast
Die theorie komt nog.

Wanneer de wolf BM zou zijn is het 2.5 tegen 2 en winnen de wolven dus automatisch (die kunnen de lynch bepalen).
 

DeletedUser26004

Gast
Ik heb best wel zitten twijfelen, maar ik denk inmiddels de juiste keuze wel gemaakt te hebben. Imrahil is een op dit moment inactieve wolf. Daar ben ik inmiddels wel over uit. Lijkt mij namelijk sterk dat als er twee wolven inzitten, waarvan eentje ook nog BM zou zijn, die een toneelstukje gaan opvoeren en elkaar gaan aanvallen. Nee, die kunnen gewoon simpel winnen d.m.v. de twee goedjes te lynchen met BM macht en daarna de laatste te lunchen. Ik wou eigenlijk een claim van imra, aangezien ik dan ook kan kijken wie van jullie (don en nisje) hem steunt etc., maar goed, Imra is dus in een winterslaapje.


Maar om to point te komen, ik denk dat ik het ontbrekende puzzelstukje heb gevonden. Nissassa of Don is wolf. En ik denk dat Nissassa de tweede wolf is, want jij kan Genade helemaal niet beschermd hebben op dag 1. Genade was namelijk premiejager V1 was. Dit betekend dat hij éénmalig een lunch kan overleven. Op dag 2 was hij lunch. Als jij hem beschermd hebt op dag 1, zou dus nooit gelunched kunnen zijn op dag 2.

Ik twijfelde lang, maar dit heeft voor mij de doorslag geven.

Ik ga dan maar even claimen.. Ik ben de bengel, ik heb op dag 1 Genade beschermt, vandaar dat er geen lunch was.
 

DeletedUser

Gast
Ik ga dan maar even claimen.. Ik ben de bengel, ik heb op dag 1 Genade beschermt, vandaar dat er geen lunch was.
Dit kan niet. Genade was premiejager V1. Een citaat uit het rollentopic:
V1: De premiejager heeft als doel om 6 bepaalde spelers te vermoorden. 3 Van deze spelers krijgt hij aangewezen door de spelleiding, en 3 mag hij op dag 1 kiezen (de lynch van dag 1 mag niet gekozen worden). Als deze 6 spelers dood zijn, heeft de premiejager direct gewonnen.
De premiejager is erg alert en kan daarom éénmalig een lunch overleven.
Als de premiejager zijn geliefde moet vermoorden, wordt er een willekeurig andere speler uitgekozen. Als hij wint, wint zijn geliefde ook.

Het belangrijke stukje heb ik even dikgedrukt. Als jij Genade had beschermd op dag 1 kon hij nooit lunch zijn op dag 2, aangezien hij dan dag 1 geen aanval op zich had gekregen vanwege de bescherming. Op dag 2 zou hij dan dus nog de lunch overleven vanwege zijn rol. Kortom, jij hebt Genade niet beschermd op dag 1. En als jij echt bengel was zou er geen enkele reden zijn waarom je hier over zou liegen. Conclusie: jij bent geen bengel.
Schattig dit: twee bruidjes die vechten om de hand van de bruidegom x)

Nee, ff serieus. Ik ben burger ja, wat overigens inderdaad een makkelijke claim zo lekker op het einde is. Kijk, hoe lullig de claim ook is: ik ben burger. En ik kan er weinig aan veranderen ;)

Ik denk i.i.g. dat er nog twee wolven inzitten en naast mij dus nog een goedje. Waarop baseer ik dat? Nou, als er nog 3 wolfjes in zouden zitten, zou ik sowieso gelyncht worden. En het spel zou dan overigens al lang beslist zijn, want in een 3 tegen 1 situatie zouden de goedjes nooit kunnen winnen. Dus dan zou de vissenkom afgelopen zijn toch (heb ik niet genoeg ervaring voor om dat te weten, iemand help mij please)?

I.i.g. wil ik graag een claim zien van Imrahil.

En nissassa: Als Don jager is, is hij jager V2: dit betekend dat hij ook na de lynch iemand kan neerschieten.
Jager V2 houdt in dat je voor je dood een target hebt staan. Waarom ik dit weet? Omdat ik jager V2 ben.
Tenzij er een beschermend goedje inzit toch?
Ook met een beschermend goedje zouden 2 wolven winnen van 2 goedjes als een wolf bm is, aangezien de wolven dan de lynch kunnen bepalen. Dat er dan een bescherming is tegen de lunch zorgt er misschien voor dat het langer duurt, maar de goedjes kunnen dan niet meer winnen.

Ik stem voor vandaag op Nissassa vanwege de onmogelijke claim, het kan niet anders dan dat hij wolf is.
 

DeletedUser26004

Gast
Hmm, interessant om te zien dat Imrahil gewoon achteloos met een theorie komt die ik een uur daarvoor in de post boven hem neer had gezet.

Nog een beetje met de eer proberen te strijken in de hoop dat hij dan minder verdacht wordt, terwijl het eigenlijk een hele makkelijke meeloop stem is op zijn mede wolf.

Hiermee bevestig je voor mij alleen maar dat jij de tweede wolf bent en DonFrank wel degelijk de echte jager is.

Daarnaast zou als jij jager bent, de goedjes nooit kunnen winnen. Want de wolven hebben de BM dan, die lynchen dan altijd een goedje. Schiet jij de BM wolf dood, wordt de andere wolf BM. Schiet jij de wolf dood, wint de BM wolf d.m.v. lynch.

En daarbij opgeteld het feit dat DonFrank gelijk Nissassa (die wolf is) wou lynchen, zou het meest stomme zijn wat je kan doen als je DonFrank wolf zou zijn.

Dus Don, zet je schot in op Imrahil als jij lunch bent. En als ik lunch ben, maak het dan af voor de goedjes d.m.v. hem aan het stropje te hangen.

En dan hebben we eindelijk de boef in het witte huis te pakken.
 

DeletedUser10470

Gast
We kunnen beter Imra lynchen dan, stel hij is wel Jager (waar ik niet vanuit ga, dan ben jij namelijk wolf), is dat uitgesloten (en kan hij schieten). Schot staat op Nissassa, dus dan hebben we 100% winst. Ik ben jammergenoeg tot 21:00 weg :(
 

DeletedUser

Gast
Hmm, interessant om te zien dat Imrahil gewoon achteloos met een theorie komt die ik een uur daarvoor in de post boven hem neer had gezet.

Nog een beetje met de eer proberen te strijken in de hoop dat hij dan minder verdacht wordt, terwijl het eigenlijk een hele makkelijke meeloop stem is op zijn mede wolf.

Hiermee bevestig je voor mij alleen maar dat jij de tweede wolf bent en DonFrank wel degelijk de echte jager is.

Daarnaast zou als jij jager bent, de goedjes nooit kunnen winnen. Want de wolven hebben de BM dan, die lynchen dan altijd een goedje. Schiet jij de BM wolf dood, wordt de andere wolf BM. Schiet jij de wolf dood, wint de BM wolf d.m.v. lynch.

En daarbij opgeteld het feit dat DonFrank gelijk Nissassa (die wolf is) wou lynchen, zou het meest stomme zijn wat je kan doen als je DonFrank wolf zou zijn.

Dus Don, zet je schot in op Imrahil als jij lunch bent. En als ik lunch ben, maak het dan af voor de goedjes d.m.v. hem aan het stropje te hangen.

En dan hebben we eindelijk de boef in het witte huis te pakken.
Ik had gisteren wel gelezen en toen kwam ik hier achter, maar had toen geen tijd om te posten aangezien ik niet thuis was. Vandaar dat ik het vandaag heb gepost zonder alles woord voor woord na te lezen, aangezien ik al weet dat Don en ik goed zijn en de rest slecht :p

Ben bang dat er voor de goedjes alleen een gelijkspel uit gehaald kan worden. Tenzij Don mij zou vertrouwen, maar dat doet hij toch niet x)
Dus in dat opzicht, lynch mij maar gewoon. Dan schiet ik Shoving. Don, zet jij je schot op Nissassa, want jij bent sowieso de lunch. Dan hebben we een gelijkspel. Daarbij is er voor jou geen risico, aangezien jij denkt dat Nissassa en ik de wolven zijn :p
 

DeletedUser26004

Gast
We kunnen beter Imra lynchen dan, stel hij is wel Jager (waar ik niet vanuit ga, dan ben jij namelijk wolf), is dat uitgesloten (en kan hij schieten). Schot staat op Nissassa, dus dan hebben we 100% winst. Ik ben jammergenoeg tot 21:00 weg :(

Hmm, twee jagers in het spel? Weird man x)
 

DeletedUser26004

Gast
Oke, we gaan het anders doen. Ik vind Imrahil zn claim wel geloofwaardig en heb sterk het vermoeden dat er maar een wolf inzit. Maar goed: we lynchen Nissassa. Hij is wolf en daar is iedereen het over eens. We zijn het er ook allemaal over eens dat Donfrank goed is. Dan gaan we het dus zo doen.

Don zet zijn schot op Imrahil, Imra zijn schot op mij. Als er maar een wolf inzit winnen we alle drie. Als er twee wolven inzitten winnen de goedjes ook op deze manier.

Want, als Don lunch is, schiet hij de waarschijnlijke wolf Imrahil neer. Ik ben een burger dus dan winnen de goedjes.

Als Imra lunch is en hij is jager, schiet hij mij dood. Dan blijft Don over. Don is een goedje dus winnen de goedjes.

Als ik lunch ben, blijven imra en don over. Don is een goedje, don lyncht imra, goedjes winnen.

En als er maar een wolfje (nissassa) inzit winnen de goedjes sowieso.

Niks te verliezen dus voor de goedjes. Imra, zet dat schot op mij in. Don, zet je schot in op Imra.
 
Bovenaan