• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel Weerwolven van Wakkerdam #190 - Weerwolven van Catan

DeletedUser23442

Gast
Jivilum wil Graecus wel heel erg graag lynch hebben

Stemmen op Graecus omdat je te lui bent om iets beters te beteken is 1. Maar actief mensen gaan overtuigen op hem te stemmen zonder echte reden...
 

DeletedUser

Gast
Bij mij ook niet, maar schaphoeder kun je linken aan de wol die komt van schapen, boeren kun je denken aan Graan, boeren verbouwen bv graan. Daarom kwam ik er op xd
 

DeletedUser20542

Gast
Vind ik ook grappig, haha xd

Maar vandaar dat ik zei, jij bent creatiever dan ik ben.
 

DeletedUser18363

Gast
Jivilum wil Graecus wel heel erg graag lynch hebben

Stemmen op Graecus omdat je te lui bent om iets beters te beteken is 1. Maar actief mensen gaan overtuigen op hem te stemmen zonder echte reden...

Hij vraagt alleen om een uitleg van Graecus?
Gare post dit meneer Jaspenia
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Deadline 1 - Lynch & Lunch
2. Kyraco -> Graecus
5. Jivilium -> Graecus
6. Ilja -> Graecus
11. Latdekat -> Graecus
12. Kapitein Henk -> Graecus

1. Heartlion
3. Gekko -> Gekko
4. Ijzer
7. Graecus 001 -> Gekko
8. Dasios -> Ilja
9. Nissassa
10. Ydeger -> Latdekat
13. Salyger
14. Jaspenia -> Jivilium

Graecus is lynch. Hij blijkt Grondstoffenopzichter(goed).

- Grondstoffenopzichter
Er zijn 5 grondstoffen. Jij zal 1 van de 5 kunnen controleren. Maar eerst moeten jij en jouw vrienden de grondstoffen nog mooi controleren. Elke deadline kunnen jullie allemaal een grondstof doorsturen. Als jij als enige een grondstof doorstuurt, zal jij die grondstof toegewezen krijgen en de anderen deze niet meer kunnen kiezen. Kies jij echter samen met iemand anders een bepaalde grondstof, krijgen jullie beiden niets. Jammer dan. Eenmaal je een grondstof toegewezen hebt gekregen, kan je uiteraard niet proberen nog een 2e te krijgen.

Als jij een grondstof toegewezen krijgt, zal jij 3 keer in het spel die grondstof ergens op de kaart zetten. Je mag maximaal 1 grondstof per deadline op de kaart zetten. Je mag ook niet 2 deadlines na elkaar zo'n grondstof zetten op een plaats waar hij een dorp van jou raakt.

Neusje is lunch. Hij blijkt Beschermheer(goed).

- De Beschermheer
Jij kan elke deadline iemand beschermen tegen de wolven. Jij stuurt naar mij een grondstof door. Als het slachtoffer meer van die grondstof heeft dan de lunchende slechtjes samen, zal het de lunch overleven maar wel al die grondstoffen aan de wolven verliezen.

Verdeling van de startdorpen;
A - Graecus
B - Jaspenia
C - Neusje
D - Ilja
E - Ijzer
F - Gekko
G - Jivilium
H - Salyger
I - Heartlion
J - Kyraco
K - Ydeger
L - Latdekat
M - Dasios
N - Nissassa

- Overzichten van grondstoffen komen zo.
Lynch 2 + Lunch 2 - Maandag 22.00 uur
 

latdekat

Harpij
De stemmen op Graecus zien er, hoewel ze allemaal even goedkope meeloop zijn (afgezien van Kyra), niet allemaal hetzelfde uit. De standaard post van Neus en de oprechte mededeling van Jivilium vind ik niet verdacht overkomen. Onderstaande stemmen verdienen volgens mij meer aandacht.

Dit excuus om op Graecus te stemmen is echt heel flauw. Er wordt geen enkele moeite gedaan om een echte reden te verzinnen.

Neuh. Er was dan ook geen enkele reden om op wie dan ook te stemmen.

Dit vind ik een typische meelooppost van Ilja. Binnenin gaat er een belletje rinkelen als ik zoiets lees.

De leegte is overweldigend. Dit is nog de goedkoopste van allemaal.

Dit viel me voor de rest het meest op. Ik het begin van de kom zegt Lat: 'Ik stem niet zomaar op Jivilium, want we moeten heel goed nadenken over de BM'. Nou heb ik Lat niet heel diep na zien denken, maar toch komt deze stem er ineens. Apart.

Euhm, ik heb gezegd om goed na te denken, en een BM te kiezen die het begrijpt. Dan zie ik dat Jivilium logisch redeneert. Is het verband tussen dat en mijn stem dan zo ver te zoeken?

*tingelingeling* dat is een rinkelend belletje. En daarom vandaag Latdekat

Zie vetgedrukt.

Oh, en jammer van de stem op Graecus, ik zie nu pas zijn claim.
 

DeletedUser23442

Gast
@Jivi en @Neus hun vragen:

Ydeger zegt dat hij de claim van Graecus vertrouwt, en jij probeert hem meteen ervan te overtuigen dat het onzin is...
Terwijl je blijkbaar ook niet meer wist dan de rest en dat dus nergens op gebaseerd was.

Ydeger, ik ben Schapenhoeder.

Geloof je dat nu ook? Als je ook maar iets van het spel weet dan kun je zo al dingen verzinnen.

Schapenhoeder, Grondstofopzichter, struikrover, boer, ridder, handelaar, houthakker etc. etc.

Daarom zeg ik nogmaals @Graecus 001 kom met meer informatie.
 

DeletedUser

Gast
Ik zou Graecus echt eens willen adviseren om een andere spelmanier te gebruiken.
 

DeletedUser

Gast
Ydeger zegt dat hij de claim van Graecus vertrouwt, en jij probeert hem meteen ervan te overtuigen dat het onzin is...

Als je goed kijkt zeg ik het volgende al na zijn claim (nog voor Ydegers's bericht):
I.p.v. deze berichten over wat je 'bent' zou je beter eens meer informatie geven en mensen overtuigen niet op je te stemmen dan.

Wat ik dus tegen Ydeger probeer te zeggen is dat je niet direct alles moet geloven wat iemand zegt. Helaas voor mij bleek zijn claim juist maar dat wil niet zeggen dat ik ongelijk heb met het direct vertrouwen/geloven.
 

DeletedUser23442

Gast
Als je goed kijkt zeg ik het volgende al na zijn claim (nog voor Ydegers's bericht):


Wat ik dus tegen Ydeger probeer te zeggen is dat je niet direct alles moet geloven wat iemand zegt. Helaas voor mij bleek zijn claim juist maar dat wil niet zeggen dat ik ongelijk heb met het direct vertrouwen/geloven.
Ik zeg ook niet dat die nu 100% bewezen was.
Maar het was imo geloofwaardig genoeg om hem niet 'random' te lynchen
 

DeletedUser

Gast
Zelfs al had ik mijn stem veranderd was er niets anders geweest in de uitslag en was nog steeds Graecus gelyncht. Heb hem ook niet echt random gelyncht vind het gebruiken van een zelfstemmer gewoon erg laag.
 

DeletedUser22926

Gast
Jep helemaal vergeten dit :( zonde. Ik vind dat dit weer heel zielig op Graecus is en dat het een patroon begint te worden. Dit moet veranderen, want het voordeel ligt nu bijna altijd bij de wolven die vrij weonig zelf hoeven te doen omdat graecus toch wel gelynchd wordt.


Dat is gwn zielig, hij was vorig potje ook dag 1 dood.
Als je zo sneu doet, moet je er ook wel tegen kunnen dood te gaan dus Graecus.
Ironisch niet waar?

Oke een "sportieve neus trollt toch alleen maar" lunch van de wolven neem ik hier waar.

Jivi, ik zie bij jou iets wat typisch wolven doen die nog niet heel ervaren zijn. Proberen mee te lopen met een stem vroeg tijdens de stemming met een beargumentatie die sterk lijkt, maar enige lijk op vrij weinig slaat. Zeker na de claim moet je je beargumentatie kunnen blijven verdedigen en dit doe je dan door te zeggen "de claim is waarschijnlijk fake". Je zou hierover beter moeten weten.

Echter kan het ook zijn dat je zat te tunnelen op Graecus en dat ik je nu ten onrechte verdacht vind. Dit is ook heel logisch dat dit gebeurt dus ik zie je ondanks de verdenk ik nog niet echt als slecht. Ligt aan je komende acties en reacties. Ik houd je iig in de gaten.

Luie goedjes liften over de slechte beargumentatie vaak op mee omdat ze niets beters hebben gezien en niets beters willen bedenken. Als die slecht waren hadden ze echt wel beter erover nagedacht. Dus ik vind de meelopers na jivi niet speciaal verdacht.
 

DeletedUser22926

Gast
Zorg er dan voor dat Graecus een andere spelstijl gaat volgen want hij roept het 8 van de 10 keer over zichzelf uit.
Niet waar. Hij is gewoon nog niet zo oud en capabel genoeg om met de ervaren spelers mee te doen. Dit wordt altijd makkelijk afgestraft. Want ja, geen haan die ernaar kraait..
 

DeletedUser23442

Gast
Zelfs al had ik mijn stem veranderd was er niets anders geweest in de uitslag en was nog steeds Graecus gelyncht. Heb hem ook niet echt random gelyncht vind het gebruiken van een zelfstemmer gewoon erg laag.
Vgm is het idee van dit spel niet stemmen op wie je niet mag, of wie je 'laag' vindt, maar op wie je verdenkt of wolf is/kan zijn.
 

DeletedUser21575

Gast
Jongens, ik weet dat Graecus niet de slimste is in het spel. Maar wat hierboven ook al meerdere keren gezegd is: Stem op mensen die je verdenkt van wolf zijn. Niet mensen die niet naar jouw voorkeur stemmen. Dag 1 is sowieso al lastig. Maar dit maakt het de wolven alleen maar makkelijker.
 

DeletedUser21204

Gast
Denk je dat ik deze meeloop verwachtte? x)
Ergens had ik beter moeten weten...

Van dit soort stemmen zet ik ook meestal om reactie los te krijgen, en later wijzig ik m. Mja, toen had het niet bepaald nut meer om te wijzigen..
 
Bovenaan