• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel Weerwolven van Wakkerdam #203 - Weerwolven van Wakkerdam

DeletedUser27427

Gast
Maargoed, gezien er toen al hints gepost werden denk ik dat ik best mag zeggen dat de kans dat wij samen wolf zijn zeer klein is. We konden onmogelijk toen al weten dat we samen in de laatste 5 spelers zouden zitten, en als er eerder 1 van ons dood was gegaan als wolf was de ander ook meteen dood. Dusja :)
Dat is natuurlijk ook zo. Op zich ben ik daardoor ook wel geneigd jullie als bewezen goed te zien. Alleen, als Dutchgirl inderdaad priester is, wie zijn dan de twee wolven?
Naast deze opties zie ik er nog 1: Ari & Kyra zijn g/s-koppel. Dit zou echter moeten betekenen dat er nog een Cupido in zit, in welk geval jullie eigenlijk al gewonnen zouden hebben. Ten minste, ik neem aan dat met 'Cupido' niet de zelf-koppelende bedoeld kan worden? Het lijkt me wel zeer onwaarschijnlijk en heb deze optie verder niet meegenomen.

Daarom heb ik gekeken op welke manier we de meeste opties zouden kunnen elimineren. Ik, als priester, had mn drankje nog, en heb voor Ari gekozen, want:

Als optie 1 -> Ari gaat niet dood, Kyra + Ari bewezen
Als optie 2 -> Ari gaat dood, Kyra verdacht
Als optie 3 -> Ari gaat dood, Kyra verdacht

Nouja de uitslag was de volgende:


Dus optie 1 blijft over. Vanzelfsprekend vervallen mijn verdenkingen op Kyra dan ook.
Misschien ben je vergeten te vermelden dat je ook nog ketter kan zijn. Waarom.je dan een drankje op Ari zou gooien, is mij een raadsel. Zo bevestig je enkel een twee spelers die waarschijnlijk goed zijn. Dan is er nog een kans dat je hoopt dat Ari rattenval is, maar daar lijkt het niet op.
Verder wacht ik nog even af wat Aeneas gaat zeggen en claimen. Ik ben benieuwd.
 

DeletedUser21204

Gast
Als dutchgirl ketterse wolf zou zijn had ze m wel op een medewolf gegooid.
Ik stem op Aeneas.
 

DeletedUser21204

Gast
Ben op een verjaardag, kan dus niet garanderen dat ik nog reageer enzo..
Maar Aeneas moet wel met iets héél goeds komen wil ik ook maar overwegen te wijzigen.
 

DeletedUser27427

Gast
De dl is wel weer om 24:00 uur he. Ik wacht nog even af in de hoop dat Aeneas nog reageert, anders is de informatie gewoon niet compleet.
 

DeletedUser

Gast
Mijn excuses, vandaag de hele dag niet thuis geweest = geen internet voor mij. Verder was mijn telefoon ook vrij leeg, en zelfs leeggeraakt, dus kon ook geen gebruik maken van wifi op eventuele plaatsen waar het aanwezig was.

Ik zal nu even bij lezen en dan reageer ik zo meteen op stuff. Ik wist toevallig dat de DL om 24h was, want dat had ik vanmorgen nog snel gezien.
 

DeletedUser

Gast
Aeneas, jouw stem klopt niet met wat je hebt lopen zeggen.
Je verdacht Dasios, en nu staat er dat je op Jaspenia stemde.
Dont get me wrong, geen problemen mee, maar leg het wel even uit wil je :)

Mijn stem op Dasios was om een discussie te starten en heel vroeg geplaatst. Ik wijzigde deze stem rond 21:37 - toen begon ik aan een potje LoL, en daarna naar bed gegaan. Jaspenia was mijn tweede verdachte en daarom wijzigde ik mijn stem naar hem.

Waarom precies: omdat Jaspenia meer kans had om lynch te zijn dan Dasios en why?
  1. Jaspenia had al 1 stem op zich, met mij dus 2.
  2. Stiekem hoopte ik dat Dasios op hem zou stemmen. Hij houdt zich al het hele potje neutraal, en stemt niet op DutchGirl, Kyra en mij en verdedigt zelfs al deze personen in enige mate. Over Jaspenia had ik hem niet veel zien zeggen en daarin was hij dus neutraler dan de rest. Hij had op Nissassa kunnen stemmen, maardat was 50% kans.
  3. Ik had een back-up plan (later wordt dat duidelijker).

Goed, even voor jullie de opties omtrent Ari/mij:

1) Ari is gewoon muizenval en zag mij.Kyra.
2) Ari is rattenval(wolf) en zag mij. Vind ik persoonlijk onwaarschijnlijk gezien ze me in het topic zat te verdedigen, waarbij ze iig voor mij duidelijk genoeg maakte dat ze mij gezien had. Kennelijk voor de wolven niet tho, hoopte een lunch te voorkomen met Ari te beschermen afgelopen nacht.
3) We zijn beide wolf en hebben na deze lynch een meerderheid gewoon. Ga ik niet omheen praten, voor jullie is die optie reeël.

Ari is vaak niet serieus, maar ik vind haar speelwijze omtrent hinten wel interessant. Het was me dus allang opgevallen dat zij Kyra als goedje bestempelde en had gezien o.i.d.

Ari, wil je per nacht vertellen wat je hebt gezien?
En ik wil ofc iedereens claim vandaag hebben, en op tijd pls.

Naast deze opties zie ik er nog 1: Ari & Kyra zijn g/s-koppel. Dit zou echter moeten betekenen dat er nog een Cupido in zit, in welk geval jullie eigenlijk al gewonnen zouden hebben. Ten minste, ik neem aan dat met 'Cupido' niet de zelf-koppelende bedoeld kan worden? Het lijkt me wel zeer onwaarschijnlijk en heb deze optie verder niet meegenomen.

Daarom heb ik gekeken op welke manier we de meeste opties zouden kunnen elimineren. Ik, als priester, had mn drankje nog, en heb voor Ari gekozen, want:

Als optie 1 -> Ari gaat niet dood, Kyra + Ari bewezen
Als optie 2 -> Ari gaat dood, Kyra verdacht
Als optie 3 -> Ari gaat dood, Kyra verdacht

Dus optie 1 blijft over. Vanzelfsprekend vervallen mijn verdenkingen op Kyra dan ook.

Wat is het verschil tussen optie 2 en 3, in actie?

Verder; mijn back-up plan: een jager schot.
Ik ben jager V2 en moet mijn schot dus plaatsen voor de DL. Gisteren zette ik hem op Dasios, en met eerder benoemde redenering hoopte ik op deze manier (mocht ik lunch zijn) er 2 slechtjes uit te halen. Nu ben ik geen lunch geweest, dus snap ik volledig dat mijn verandering in stem raar over kwam, maar hier is je reden.

Ik beschermde toen mezelf. Geen lunch. Dag daarna was ik bijna lynch. Zou goed kunnen dus.

Met de claim van Dasios als DO is dit niet 100% proof. Aangezien hij ook lunch had kunnen zijn. Daarentegen, de zienering van Arichibi, maakt Kyra weer kinda 100% betrouwbaar, en dus moet Dasios haast wel liegen met zijn claim.

DutchGirl claim de priesteractie, wat nog altijd een ketter kan zijn. Met een goede, verantwoorde reden haar actie 'te verspillen' om zo een priester, en geen ketter te lijken.
 

DeletedUser21204

Gast
Oke nu moeten we mss niet Aeneas lynchen..

Stel: Dasios & Dutchgirl wolf:
Aeneas lynch, schiet dasios.
Ari/ik lunch.
Dan is t 1v1 en maakt Dasios ofc Dutchgirl BM en winnen ze.

Dus ik zeg Dasios voor lynch.
 

AriChibi

Hydra
Ja, zat ook te denken. 2 in een klap klinkt wel ideaal, maar niet echt als we niets zeker weten en zo onszelf een hoek in werken.
 

DeletedUser27427

Gast
Mijn stem op Dasios was om een discussie te starten en heel vroeg geplaatst. Ik wijzigde deze stem rond 21:37 - toen begon ik aan een potje LoL, en daarna naar bed gegaan. Jaspenia was mijn tweede verdachte en daarom wijzigde ik mijn stem naar hem.

Waarom precies: omdat Jaspenia meer kans had om lynch te zijn dan Dasios en why?
  1. Jaspenia had al 1 stem op zich, met mij dus 2.
  2. Stiekem hoopte ik dat Dasios op hem zou stemmen. Hij houdt zich al het hele potje neutraal, en stemt niet op DutchGirl, Kyra en mij en verdedigt zelfs al deze personen in enige mate. Over Jaspenia had ik hem niet veel zien zeggen en daarin was hij dus neutraler dan de rest. Hij had op Nissassa kunnen stemmen, maardat was 50% kans.
  3. Ik had een back-up plan (later wordt dat duidelijker).





Wat is het verschil tussen optie 2 en 3, in actie?
Ik begreep het verschil eerst ook niet, maar het is een verwijzing naar Kyra's theorie.

Verder; mijn back-up plan: een jager schot.
Ik ben jager V2 en moet mijn schot dus plaatsen voor de DL. Gisteren zette ik hem op Dasios, en met eerder benoemde redenering hoopte ik op deze manier (mocht ik lunch zijn) er 2 slechtjes uit te halen. Nu ben ik geen lunch geweest, dus snap ik volledig dat mijn verandering in stem raar over kwam, maar hier is je reden. Ergens jammer dat je jager stemt, want als je wolf bent is dat samen met burger imo de enige rol die nog voor je over was gebleven om veilig te claimen., hoewel ik met mijn claim als DO misschien weinig recht van spreken heb.



Met de claim van Dasios als DO is dit niet 100% proof. Aangezien hij ook lunch had kunnen zijn. Daarentegen, de zienering van Arichibi, maakt Kyra weer kinda 100% betrouwbaar, en dus moet Dasios haast wel liegen met zijn claim. Waarom lieg ik als Kyra goed is?

DutchGirl claim de priesteractie, wat nog altijd een ketter kan zijn. Met een goede, verantwoorde reden haar actie 'te verspillen' om zo een priester, en geen ketter te lijken. Klopt, dat is de enige reden waarom ze het drankje op Ari kan hebben ingezet lijkt me.

Ergens begrijp ik niet waarom je dacht twee slechtjes te vangen. Jasper zei veel te weinig om hoogte van hem te kunnen krijgen. Bovendien vind ik het krom geredeneerd dat Aeneas dacht dat Jas en ik slecht waren en tegelijk hoopte dat ik op hem zou stemmen. Dit klopt voor mij niet echt. Daarom Aeneas
 

DeletedUser

Gast
Ergens begrijp ik niet waarom je dacht twee slechtjes te vangen. Jasper zei veel te weinig om hoogte van hem te kunnen krijgen. Bovendien vind ik het krom geredeneerd dat Aeneas dacht dat Jas en ik slecht waren en tegelijk hoopte dat ik op hem zou stemmen. Dit klopt voor mij niet echt. Daarom Aeneas

Oh ja, is dat zo? Ik heb genoeg hoogte van Jas kunnen krijgen om hem als slechtje in te kunnen schatten. Tevens was de kans prima aanwezig dat 1 van jullie beide een slechtje, onbekend bij de wolven was. Drie wolven die elkaar kennen op 13 spelers is veel sterker dan 2 wolven en 1 voor de wolven onbekend slechtje.

Daarnaast, wat is dan wel de reden dat je op Jas stemde, want als ik niet genoeg info had, hoezo jij wel?
Overigens. Je speelt het hele potje neutraal, zelfs als je niet slecht zou zijn was Jas de meest neutrale keuze voor jou. Het neutrale spelen vind ik overigens wel opvallend en maakt mijn stem voor vandaag duidelijk. Namelijk, je liep me dagen lang vrij goed te praten, en nu spontaan stem je op me.

Zelfs vandaag vond je me nog half goed, naar eigen zeggen. Doordat Kyra van stem veranderen zonder al te veel te zoeken achter mijn theorie maakt haar dat voor mijn bijna bewezen goed. Daarnaast lijkt Arichibi ook erin mee te gaan, dus ook goed - hun verhaal klopt. Tenzij ze beide wolf zijn, maar dan zou je niet mij verdenken, maar hun verhaal.

Overigens heb je ook geen enkele 'aanval' richting Dutch gedaan, dus denk ik dat jullie beide wolf zijn.
 

DeletedUser27427

Gast
De hint maakte Kyra en Ari Bijna bewezen goed voor mij. Vervolgens konden enkel jij en Dutch nog slecht zijn. Dutch is misschien priester en liet verder te weinig horen om iets mee te kunnen, dus werd jij het.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Zaterdag 04/02 - 24.00 uur: Lynch(in pm!!) + Lunch/Nacht 5

Hieronder de stemmen:
3. Dasios ->Aeneas
4. AriChibi -> Dasios
7. Aeneas -> Dasios
10. Kyraco -> Dasios
11. DutchGirl -> Aeneas

Dasios, rol onbekend is lynch.

Nieuwe BM volgt asap

Geen lunch.
Zondag 05/02 - 24.00 uur: Lynch(in pm!!) + Lunch/Nacht 6
 
Bovenaan