• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

WvW #113 Het kerkhof van wakkerdam

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Gast
Nee, maar ze halen uit naar elkaar. Kijk, jij bent ook actief, maar op een totaal andere manier, snap je? En ik stem wel op Rabbid voor BM, net als Tristan. Ik neem een middenpositie in. En waarom verdedig je Tristan eigenlijk, kan hij toch zelf doen? ;)
Dus omdat zij elkaar verdenken denk jij wel even zeker te weten dat 1 van beiden wolf is. Dat s niet bepaald logisch. Het lijkt voor jou al beslist dat of Tris of Kyr vandaag de lynch is, wat helemaal niet zo hoeft te zijn. Daarbij, je stemt op Rabbid omdat Tris t ook doet? En dan geef je hem je lynchstem? Je speelt echt heel erg raar en ik heb geen idee waar jij mee bezig bent. Ik verdedig Tristan niet, ik trek jouw stem in twijfel, wat toevallig overeen komt met Tristan verdedigen.
 

DeletedUser199

Gast
Ik hoop dat de activiteit van het potje blijft zoals het nu is: Goede inhoudelijke posts zonder al te veel gespam.

Er vielen 2 posts mij gelijk op toen ik vanmorgen wakker werd en daar is net nog 1 bij gekomen.

We beginnen met deze post van Tristiano:


Aan deze post vielen 2 dingen mij op.
1. Ik vind het nogal knap hoe je hier fixt om er voor te zorgen dat mensen na deze post eigenlijk niet meer op Kyraco, POTG en Ed kunnen stemmen. Ik vraag me ergens zelfs af waarom je dit doet. Vervolgens geef je met "daarom" een concluderend verband aan. Maar uit wat daar boven staat kan ik niet concluderen dat Rabbid wel een goede bm is. Verder zeg je: "daarom kies ik ervoor om RabbidRobin vooralsnog het voordeel van de twijfel te geven." Mogen wij weten waar deze twijfel over gaat? Ik heb voor of tegen Rabbid namelijk in je post geen enkel argument gevonden.
2. Dit gaat over het dik gedrukte. Ik vraag me namelijk nogal af hoe je jezelf te gevaarlijk kan achten "mocht je wolf zijn". Het kan aan mij liggen, maar volgens mij weet je zelf altijd of je wolf bent of niet, dus ik snap die twijfel in je post niet. Verder vraag ik me af waarom je een tegenargument tegen jezelf zou plaatsen voor BM. De enige persoon waarvan je 100% zeker weet dat hij goedje is, ben je zelf. Dus je bent zelf altijd een betere BM dan wie dan ook, dus waarom zeg je van jezelf dat je 'te gevaarlijk' bent? Als andere mensen dat niet vinden dan is het okay en als andere mensen je wel gevaarlijk vinden zullen ze dat ook wel aangeven volgens mij.
Hiervoor gaat mijn stem op Tristan

Post 2 is deze reactie van Kyra:


Ik snap niet zo goed waar deze extreme reactie vandaan komt. Uiteindelijk geef je ook niet aan of je het nou wil of niet. Zolang je niet zegt dat je geen BM wil worden, wil je dat altijd volgens mij wel. Bovendien krijg jij bijna altijd wel wat stemmen, dus is het logisch dat die gaan volgen, wat Tristan dus duidelijk voor wou zijn, wat ik dus weer niet snap. Als je wel BM wil zijn: Pleur dan wat argumenten neer met waarom je wel BM wil worden. Wil je geen BM zijn: Waarom zou je hier dan uberhaupt zo heftig op reageren, want dan zie ik eigenlijk geen probleem.

Post 3 is de reactie daar weer op van Tristan


Ik zie eigenlijk niet in hoe Kyra er een slagje uit probeert te slaan, volgens mij reageert ze nogal heftig voor niks, maar ze is volgens mij nergens van aan het profiteren...
Verder zeg je hier pas dat je mogelijke kandidaten hebt overwogen, maar volgens mij zijn er nog wel degelijk andere kandidaten.

Wellicht dat jij het bent vergeten, maar een belangrijke tip die ik ten alle tijden heb gegeven; ga er in het topic ALTIJD vanuit dat jijzelf ook slechtje kan zijn, een theorie is namelijk vele malen reëler op het moment dat je dat doet. We kunnen er wel allemaal vanuit gaan dat wijzelf goedje zijn, maar dat is niet zo, er is vooralsnog geen enkele goede reden goedje ben (net als bij alle anderen trouwens). Tenzij dat je hierbij wilt claimen dat ik goedje ben, is het gewoon een volledig legitiem punt van mij dat ik ervanuit ga dat de mogelijkheid bestaat slechtje e zijn. Anders kan ik ook wel aankomen met "Ik ben goedje, maak mij burgemeester." Wellicht zullen we dat allemaal maar moeten doen, denk je niet? Het zou jou ongetwijfeld prima uitkomen, want hoe nooberiger we gaan doen, hoe makkelijker eventuele slechtjes kunnen winnen, is dat wellicht wat je beter uitkomt? Ik snap verder ook niet echt wat de reden is dat een burgemeesterstem op Rabbid opeens zo raar is, maar misschien dat jij me dat beter uit kan leggen. Als enige geef ik blijkbaar een fatsoenlijke reden voor mijn burgemeesterstem en jij grijpt dat aan als iets verdachts? Wellicht dat het niveau op Grepolis zo laag is geworden dat fatsoenlijk nadenken iets wolfsachtigs is, maar het lijkt me iets reëler dat jij liever een (andere) wolf als burgemeester zou zien, of niet?

Heel schattig voor de rest hoe je eerst aangeeft dat Kyra met een extreme reactie komt en daarna aangeeft dat je niet inziet hoe ze er een slagje uit probeert te slaan. Als je niet inziet dat ze op deze manier goedkoop probeert te scoren, zou ik zelf nog eens rustig nadenken als ik jou was. Gelukkig geef jijzelf, terecht, aan dat Kyraco vaak genoeg burgemeester is geworden, zo nu en dan zelfs zonder dat ze erom vroeg, durf ik te zeggen dat ook hier mijn punt volledig terecht was.

Ik sluit me bij bezem aan dat de stem van Aran-Galad niet bepaald in jouw voordeel spreekt, als ik me niet vergis heeft hij nog nooit eerder WvW gespeeld. Daardoor is het net zo goed mogelijk dat hij nogal nieuw is, echter moet ik zeggen dat het nogal uhm, bijzonder is dat hij me verdacht vindt vanwege mijn burgemeester stem en vervolgens op precies dezelfde persoon stemt.
 

DeletedUser

Gast
Nou, niet echt zoveel bijzonders bijgekomen vandaag.
Een lynch stem van WWG, die verdacht snel is.
Sommigen hebben nog niet eens iets gepost, en je lyncht al. De vorige keer dat ik je dat zag doen, was je wolf.
Verder vind ik dat Aran wel heel snel meeloopt met WWG, dus lyncht hij Tris, maar hij volgt Tris wel, wat betreft het Burgemeesterschap.
Ook vind ik dat Robin wel heel makkelijk BM wordt, hij heeft nog niks gepost.
 

DeletedUser21204

Gast
Ed is overdag over het algemeen sowieso aan het werk, dus dat verandert niets aan het feit dat hij alleen in de avond online is hoor. Ik snap niet waar je defensieve reactie vandaan komt, al heb ik er wel bewondering voor; proberen er nog je slagje uit te slaan terwijl ik zeg dat je ergens ongeschikt voor bent. Het maakt in dit geval echter niet uit of je al dan niet burgemeester wil worden, ik overweeg de mogelijke kandidaten en hun eventuele nut voor mij en anderen.

Verder wil ik nog wat verduidelijking van Jochems stem, zeker aangezien Frank erom bekend staat dat hij zelden tot nooit actief is in mid & late game.

Defensieve reactie? Ik vraag me enkel af hoezo jij gaat zeggen dat ik geen BM mag worden, terwijl ik nergens heb gezegd het überhaupt te willen. Dat vind ik vreemd, ja. Daarbij zie ik niet hoe ik er een slagje uit zou proberen te slaan?
En ik denk dat er wel meer mogelijke kandidaten zijn, behalve ik. En wellicht had je ook ermee kunnen wachten tot het moment waarop ik aangaf geen BM te worden, wat namelijk nog het geval is ook?

En hoezo ben ik "vaak genoeg burgemeester"? Dat valt namelijk echt enorm mee hoor. Ik ben eigenlijk alleen burgemeester als ik er echt volledig voor ga, en ook wat wolfjes als back-up heb die op mij stemmen voor bm; als ik wolf ben dus. Kijk maar terug, en besef dan dat ik helemaal niet zo vaak BM ben.

Verder: Ik zie een paar BM-stemmen op Rabbid terwijl die nog niet eens heeft gereageerd. Ik kan verkeerd zijn, maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat hij op vakantie was. Of waarom was het anders dat hij nu nog niet meteen met zijn spel kon starten?
Ik wil liever een BM die nu bewijst dat hij actief en doordacht kan reageren. Wie dat wordt voor mij, heb ik nu geen tijd voor, dat bekijk ik later vandaag nog.

Rabbid is vanaf zaterdag actief, zei hij tegen mij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Vanwege deze eerdere verdenking ga ik voorlopig op Aran-Galad.

Wauw, van jou had ik wel iets meer verwacht.
Aran is een nieuwerd, speelt voor de eerste keer. Ik zou dan wel begrijpen dat je mee zou lopen op de eerste de beste verdenking.
Ik vind jou stem nog zwakker dan die van Aran. Je hebt hem ook niet eens de tijd gegeven om het uit te leggen...
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Even zonder dollen nu;
We moeten er rekening meehouden dat er dit potje geen genetwerk is, iets wat Kyraco vrij nutteloos maakt als burgemeester (ze is een prima WvW-speler, maar haalt haar kracht toch vooral uit het netwerken). Ik acht mijzelf en PotG te gevaarlijk als burgemeester mocht een van ons slechtje zijn en mijn favoriete keuze, EdAtGoirle, is de komende week minder online in verband met zijn meeting, daarom kies ik ervoor om RabbidRobin vooralsnog het voordeel van de twijfel te geven.

Bullshit btw, een paar potjes terug, 10 ofzo, vroeg ik je eens je BM-stem te beargumenteren. Je zei toen dat ik vrij waardeloos speelde in vergelijking met andere mensen, waar ik je helemaal geen ongelijk in kan geven en dat mijn enige sterk puntje een beetje netwerken was. Nu kan er niet genetwerkt worden en kies je toch op mij? Een beetje totaal van mening veranderen? Verder is het geen trollstem, gezien je reactie en best wel serieus. Als ik nu wolf zou zijn, zou ik niet eens de wolvenpm nodig hebben om jou als wolf eruit te kunnen vissen. Echter heb ik nu totaal geen idee vanwaar dit plots vertrouwen komt, of wil je mij met je de dood in sleuren.

Verder vind ik het bullshit dat iedereen op Tristiano meeloopt. Het klopt dat zijn BM-stem brak is, maar dat argument is even sterk als Fireas zijn BM-stem, het enige verschil dat Tris zijn stem wat probeert te dekken. Maar in principe noemen jullie mij dan ook wolf? Want een wolf zou nooit een niet-medewolf zo subtiel gaan verdedigen en daar nog zo in falen. Jezelf opofferen als wolf om een random goedje eruit te knallen is het niet waard. Bijgevolg vinden jullie Tristan eigenlijk wolf omdat ie mij subtiel zijn BM-stem geeft. Maar toch krijg ik van Jan en Alleman ook een BM-stem. Waar zit jullie logica, mensen?

Wat het betreft het burgemeesterschap, kies ik net als Tristiano, RabbidRobin

Vergeet niet wat ik eerder heb gezegd, 'Rol gaat voor vriendschap' ;)
 

DeletedUser

Gast
Vanwege deze eerdere verdenking ga ik voorlopig op Aran-Galad.
Meelopen op een lynch is helemaal zo vreemd niet. Als mensen nooit meeliepen zouden we nooit een lynch hebben.

Mijn BM gaat btw naar Maximus, aangezien hij zich het vorige potje meer dan bewezen heeft voor mij. Daarbij heeft hij niet enkel bewezen een goede speler te zijn, maar ook dat hij actief kan spelen.

Ik ben weg voor de rest van de avond dus verwacht niet dat ik nog een antwoord kan geven op eventuele counters.
 

DeletedUser16774

Gast
Wauw, van jou had ik wel iets meer verwacht.
Aran is een nieuwerd, speelt voor de eerste keer. Ik zou dan wel begrijpen dat je mee zou lopen op de eerste de beste verdenking.
Ik vind jou stem nog zwakker dan die van Aran. Je hebt hem ook niet eens de tijd gegeven om het uit te leggen...
Als hij het uitlegt of er wordt iemand verdachter zal ik mijn stem ook wel weghalen. Duidelijk meelopen met je lynch vind ik gewoon raar, zelfs voor een nieuwerd.
 

DeletedUser21204

Gast
Initia, bij je post waarin je je verkiesbaar stemt voor BM, zeg je letterlijk "Hoop dat ik veel volgers krijg."
Hier hoop je dus gewoon op meelopers, volgers.

En vervolgens kijk je Aran-Galad erop aan dat hij meeloopt? Daarbij, hij is een nieuwerd. Ook was het pas 2 uur 's middags, en lijkt me dat er nog genoeg tijd was om Aran even te ondervragen over zijn meeloopstem, mocht je dit nodig vinden.

E: Wauw, geninja'd door degene tegen wie ik het heb x)
 

DeletedUser16774

Gast
Initia, bij je post waarin je je verkiesbaar stemt voor BM, zeg je letterlijk "Hoop dat ik veel volgers krijg."
Hier hoop je dus gewoon op meelopers, volgers.

En vervolgens kijk je Aran-Galad erop aan dat hij meeloopt? Daarbij, hij is een nieuwerd. Ook was het pas 2 uur 's middags, en lijkt me dat er nog genoeg tijd was om Aran even te ondervragen over zijn meeloopstem, mocht je dit nodig vinden.

E: Wauw, geninja'd door degene tegen wie ik het heb x)
Met volgen bedoelde ik eigenlijk meer mij goed vinden voor BM. In theorie is dit wel meelopen eigenlijk, maar niet het verdachte soort meelopen.
 

DeletedUser

Gast
Tristiano.

Ziet eruit als iemand die goed kan beredeneren en logisch nadenkt.
 

DeletedUser

Gast
Logisch? Ik moet toch echt even zeggen dat RabbidRobin daarnet melde dat Tristiano toch met een vrij onlogische BM stem kwam.
Niet dat ik per se deze mening volg.
 

DeletedUser

Gast
Wellicht dat jij het bent vergeten, maar een belangrijke tip die ik ten alle tijden heb gegeven; ga er in het topic ALTIJD vanuit dat jijzelf ook slechtje kan zijn, een theorie is namelijk vele malen reëler op het moment dat je dat doet. We kunnen er wel allemaal vanuit gaan dat wijzelf goedje zijn, maar dat is niet zo, er is vooralsnog geen enkele goede reden goedje ben (net als bij alle anderen trouwens). Tenzij dat je hierbij wilt claimen dat ik goedje ben, is het gewoon een volledig legitiem punt van mij dat ik ervanuit ga dat de mogelijkheid bestaat slechtje e zijn. Anders kan ik ook wel aankomen met "Ik ben goedje, maak mij burgemeester." Wellicht zullen we dat allemaal maar moeten doen, denk je niet? Het zou jou ongetwijfeld prima uitkomen, want hoe nooberiger we gaan doen, hoe makkelijker eventuele slechtjes kunnen winnen, is dat wellicht wat je beter uitkomt? Ik snap verder ook niet echt wat de reden is dat een burgemeesterstem op Rabbid opeens zo raar is, maar misschien dat jij me dat beter uit kan leggen. Als enige geef ik blijkbaar een fatsoenlijke reden voor mijn burgemeesterstem en jij grijpt dat aan als iets verdachts? Wellicht dat het niveau op Grepolis zo laag is geworden dat fatsoenlijk nadenken iets wolfsachtigs is, maar het lijkt me iets reëler dat jij liever een (andere) wolf als burgemeester zou zien, of niet?

Heel schattig voor de rest hoe je eerst aangeeft dat Kyra met een extreme reactie komt en daarna aangeeft dat je niet inziet hoe ze er een slagje uit probeert te slaan. Als je niet inziet dat ze op deze manier goedkoop probeert te scoren, zou ik zelf nog eens rustig nadenken als ik jou was. Gelukkig geef jijzelf, terecht, aan dat Kyraco vaak genoeg burgemeester is geworden, zo nu en dan zelfs zonder dat ze erom vroeg, durf ik te zeggen dat ook hier mijn punt volledig terecht was.

Ik sluit me bij bezem aan dat de stem van Aran-Galad niet bepaald in jouw voordeel spreekt, als ik me niet vergis heeft hij nog nooit eerder WvW gespeeld. Daardoor is het net zo goed mogelijk dat hij nogal nieuw is, echter moet ik zeggen dat het nogal uhm, bijzonder is dat hij me verdacht vindt vanwege mijn burgemeester stem en vervolgens op precies dezelfde persoon stemt.

Ik heb nog nooit van jou die tip gezien. Maar dan nog zie ik niet in hoe jezelf als verdachte zien je geloofwaardiger maakt. Natuurlijk werkt het niet om te zeggen: "Ik ben goedje, stem op mij!" want daar zijn geen bewijzen voor. Het is wel raar als je zegt: "Ik kan wolf zijn, stem niet op mij." Volgens mij is het enige wat je daarmee probeert voor elkaar te krijgen om geen BM te worden en dan is mijn vraag: Waarom wil je per se geen BM worden?

Verder zie ik nog steeds niet in waar ze probeert een slagje uit te slaan want ze behaalt in mijn ogen geen enkel voordeel daarmee.

Tot slot vind ik het prachtig hoe je ook nog weet te counteren in dezelfde post. Een noob die een debiele, maar des te interessante en verdachte post plaatst is nou niet gelijk een topargument.

Nou, niet echt zoveel bijzonders bijgekomen vandaag.
Een lynch stem van WWG, die verdacht snel is.
Sommigen hebben nog niet eens iets gepost, en je lyncht al. De vorige keer dat ik je dat zag doen, was je wolf.
Verder vind ik dat Aran wel heel snel meeloopt met WWG, dus lyncht hij Tris, maar hij volgt Tris wel, wat betreft het Burgemeesterschap.
Ook vind ik dat Robin wel heel makkelijk BM wordt, hij heeft nog niks gepost.

Mayco, geef me een reden waarom ik zou wachten met een stem, terwijl die alleen maar mijn post kracht bij kan zetten. En deze stem is meer dan serieus, waarom dan wachten tot een stem vlak voor de deadline?
 

DeletedUser21204

Gast
Wat ik vreemd vind, is dat Fireas om 12:10 zijn post heeft aangepast naar een goed kleurtje, wat aangeeft dat hij de posts daarvoor heeft gelezen want daarin wordt opgemerkt dat het de verkeerde kleur is, maar dan vervolgens zijn stem niet toelicht, waarom gevraagd werd.

Btw, op Initia, ANDY en Bezem na, die ik stiekem alledrie niets vind als BM (naja, ANDY ken ik niet) is er nog niemand die BM wil worden..... Lastig om zo een BM-stem uit te brengen.. *hint hint*
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Wat ik vreemd vind, is dat Fireas om 12:10 zijn post heeft aangepast naar een goed kleurtje, wat aangeeft dat hij de posts daarvoor heeft gelezen want daarin wordt opgemerkt dat het de verkeerde kleur is, maar dan vervolgens zijn stem niet toelicht, waarom gevraagd werd.

Btw, op Initia en ANDY na, is er nog niemand die BM wil worden..... Lastig om zo een BM-stem uit te brengen.. *hint hint*

Ik heb toch aangegeven BM te willen worden? :O
 

DeletedUser20542

Gast
Nu dwing je me, Kyra D:

Bm zijn is leuk :D

Het gaat me vast niet lukken, want vorige keer was ik wolf (wat is dat nou weer voor argument). Maar boeie. Zelf vind ik dat ik uiterst geschikt ben.

Nu over tot de orde van de dag: mensen verdenken. Er is al best wel wat gebeurd vandaag, maar alles wat eventueel verdacht zou kunnen zijn is al naar voren gebracht. Dus ik ga geen moeite doen om op te vallen met plagiaat-dinges. Ik zal eens lekker beknopt zeggen wat ik ook vind en wat niet. Wat me vooral is opgevallen is alles rond Tristan. En Rabbid. En WWG. Want mensen krijgen altijd in alles weer met elkaar te maken. Die 3 vooral dus. Tris met de opmerkingen. Gedurfd misschien, maar ze geven toch blijk van iets dat met de nodige moeite en aandacht gemaakt is. Dan doel ik vooral op de verdediging tegen WWG, die zelfs voor mij lang was x) Het ziet er allemaal zeer imposant uit, en laat ik nou zeggen dat ik Tristan niet wil gaan verdenken voor we de eerste deadline hebben gehad, waar tov zijn mening vast weer info uit komt. Dan krijgen we Rabbid, die na Tristans eerste post ineens de BM-race met voorsprong leidt. Met vervolgens een post met lengte, die wederom geen blijk geeft van leugens en mensen om een paal binden. Laat ik dat woord 'blijk' maar even extra in de spotlights zetten. Want ik ben vast weer te naïef bezig.

WWG komt met verdenkingen naar Tristan en Kyra toe. Bij mijn laatste pot had Genade bij mijn eerste post een gevoel van 'Wolf', zo vertelde hij me later. Ik ben dan Genade niet, want ik voel bij alles iets, maar ik voel hier iets van 'Verdachte goedjes verdenken, olé, zielig kijken als ze lynch zijn, olé,' maar dan zonder die olé want die is van mezelf.

Op elk van deze drie personen zijn verschillende reacties gekomen, die allemaal wel ergens kunnen kloppen. De opmerkelijkste kwam imo van Aran Galad, met zijn ik-volg-degene-die-ik-verdenk-stem. Maar zoals heel deze post en mijn normale gezeik op dag 1 kan ik hier niets echt uit concluderen, buiten dat als Tristan, Aran of Rabbid wolf is, de andere twee dat ook zijn.

However, ik hou op met voorgevoelens delen. Nu heb ik van alles gezegd. De kans is groot dat ik op minstens de helft daarvan later nog eens terugkom. Alleen over mijn BM-stem blijf ik kort. Die gaat (meeloop-de-meeloop) naar Maximus, die de laatste tijd actief en zoek-zoek is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan