• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

WvW #113 Het kerkhof van wakkerdam

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Gast
Misschien moet je verder kijken dat je neus lang is.
Tenzij je dat natuurlijk expres niet wilt doen.
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Altijd Bezig mailde mij dat ik nog moest stemmen.
Zag dat het al 21:29 was en stemde gewoon op de 1ste naam die ik zag.
Tja.

Maarja als het tussen Eli & Fireas was, dan was ik sowieso voor Fireas gegaan.
Eli is imo gewoon goedje.

Dusss waarom werd je door een spelleider gemailed? (ja ik snap dat je moest stemmen maar vind het vreemd) Je zou dan haast denken dat hij je niet dood wil hebben.
 

DeletedUser

Gast
Want dan is het spel al voorbij
smiley_emoticons_biggrin.gif
 

DeletedUser

Gast
Dusss waarom werd je door een spelleider gemailed? (ja ik snap dat je moest stemmen maar vind het vreemd) Je zou dan haast denken dat hij je niet dood wil hebben.

Omdat ik niet had gepost en/of gestemd. Dus stuurde hij mij een reminder dat nog te doen.
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Helemaal vergeten.
Ik ga voor vandaag op klein kindje, ik kan me deels vinden in de argumenten gegeven bij de andere 2 stemmers maar als hij geen wolf is ga ik morgen op Onne denk ik.
Hij zei zelf dat hij van iedereen zeker is dat die goed is behalve van Klein kindje, en hij heeft zelf ook al deels geclaimed wat voor mij best een manier zou kunnen zijn om minder verdacht over te komen.
Maar voor nu denk ik dat dat gewoon toeval was. Maar als klein kindje geen wolf is is mijn stem voor morgen onne denk ik.
 

DeletedUser

Gast
Helemaal vergeten.
Ik ga voor vandaag op klein kindje, ik kan me deels vinden in de argumenten gegeven bij de andere 2 stemmers maar als hij geen wolf is ga ik morgen op Onne denk ik.
Hij zei zelf dat hij van iedereen zeker is dat die goed is behalve van Klein kindje, en hij heeft zelf ook al deels geclaimed wat voor mij best een manier zou kunnen zijn om minder verdacht over te komen.
Maar voor nu denk ik dat dat gewoon toeval was. Maar als klein kindje geen wolf is is mijn stem voor morgen onne denk ik.

Tja kan mezelf hier niet echt verdedigen, maar ik doe het toch:
Dit is mijn eerste potje ooit, ik had niet door dat spelers (en jezelf) burgers noemen niet mocht, en begreep ook niet wat ik fout had gedaan totdat mij werd uitgelegd dat ik dan goedje moet zeggen.
En heb dit misschien niet duidelijk gemaakt maar als Klein Kindje de wolf niet is gaat mijn stem natuurlijk naar Elienolnanaomi omdat zij de enige is die mogelijk wolf kan zijn in mijn ogen. Als je wilt weten waarom kan je een paar posts terug lezen waarin ik elie beschuldig.
 

DeletedUser

Gast
Unanimiteit.

De stemming van gisteravond was nog maar amper afgelopen, en de lunch nog niet eens ontdekt toen onnebecool zijn stem verhief en luidkeels over het plein schreeuwde:
Klein Kindje is de laatste wolf ik weet het zeker
Sanhal die net tot burgemeester was benoemd keek hem versteld aan, en dacht bij zichzelf "als Klein Kindje geen wolf is ben jij de grootste schijnheil die er bestaat en ga jij morgen op de lynch tafel".

De rest van de dag verliep rustig, iedereen dacht na over de woorden van onnebecool.
Ze wisten dat ze weinig andere keuze hadden dan hem te volgen, eerst kwam het meisje met haar elastiekjes bij de stem bus.
Ze was eigenlijk nog te jong om te stemmen, maar hiervoor maakten ze een uitzondering.
Ze zei met haar zachte stemmetje:
Ik stem ook op Klein Kindje
Daarna was het de beurt aan hun geweldige burgemeester, Sanhal was vast besloten en vertelde de inwoners wat zijn bedenkingen waren.
Als Klein Kindje geen wolf is dan bij je de grootste bedrieger die ik ooit ben tegen gekomen onnebecool
Daarna kwam elienolanaomi, ze volgde haar burgemeester zoals het hoorde.

Helaas kwam er vanuit Klein kindje geen reactie, na de schermutseling die er de avond daarvoor had plaats gevonden was er ook niemand die nog iets van hem had gehoord of gezien.
Toen de resterende inwoners hem thuis gingen zoeken zagen ze dat er nog een lichtje brande in het schuurtje, daar aangekomen zagen ze dat zijn schuurtje vol hing met pikhouwelen en scheppen.
"wat een vreemde gast was het eigenlijk ook" dacht Sanhal toen hij dat zag.
Ze zochten verder en kwamen in de keuken aan van zijn kleine huisje, daar vonden ze allemaal flesjes met doodshoofden erop.
Niemand durfde de flesjes te pakken om te kijken wat er in zat, maar duidelijk was wel dat Klein Kindje geen gewone burger was.
Ze gingen langzaam naar boven en vonden hem liggend op zijn bed, naast hem stond een grote karaf met een vreemde walmende vloeistof.
Diezelfde vloeistof droop ook over zijn kin.

Naast de karaf lag een briefje, met de tekst:
Vrienden ik heb gefaald met mijn speciale krachten, ik had veel meer kunnen betekenen voor jullie.
Maar ik kon het juiste graf niet vinden.
Om mijzelf de pijn van de lynch te besparen heb ik er voor gekozen om er zelf maar een einde aan te maken.
Succes bij het vinden van de resteren leden van "The wolfpack"

Getekend jullie vriend en buurman.
Klein Kindje
Klein Kindje sterft als Burger
Klein Kindje 4
7. Onnebecool Klein Kindje
9. Klein Kindje -
11. Sanhal Klein Kindje
15. Elienolanaomi Klein Kindje
22. Loom-a-holic Klein Kindje
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Na 1 komt 2, na 2 komt ....

Het zag er eindelijk weer goed uit voor "The wolfpack" er stierven eindelijk weer eens gewone inwoners van Wakkerdam.
Het werd nu wel steeds gevaarlijker voor hun om een nieuw slachtoffer te maken, maar ze probeerden het nogmaals.
Dit maal zonder plan van aanpak, of moeilijk door de struiken sluipen, ze pakten hun doelwit gewoon midden op straat.
Daar liep hij dan niks vermoedend richting zijn huis, er kwam iemand op hem afgelopen, maar door de regen die was gaan vallen kon hij niet goed zien wie het was.
Pas toen ze op 2 meter van elkaar stonden zag hij wie het was, hij stak zijn hand op als groet, en werd beloond met een mes tussen zijn ribben.
Sanhal sterft en was Beul
Sanhal mag nog eenmaal posten om zijn besluit over de opvolging te melden
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Helemaal vergeten.
Ik ga voor vandaag op klein kindje, ik kan me deels vinden in de argumenten gegeven bij de andere 2 stemmers maar als hij geen wolf is ga ik morgen op Onne denk ik.
Hij zei zelf dat hij van iedereen zeker is dat die goed is behalve van Klein kindje, en hij heeft zelf ook al deels geclaimed wat voor mij best een manier zou kunnen zijn om minder verdacht over te komen.
Maar voor nu denk ik dat dat gewoon toeval was. Maar als klein kindje geen wolf is is mijn stem voor morgen onne denk ik.


Mijn stem gaat naar Onnebecool

Zoals Sanhal zegt als Klein Kindje geen wolf is dan moet het Onne wel zijn.
Ik vertrouw Sanhal omdat hij een bewezen goedje is.
Hij dacht er stiekem mee weg te komen door deels te claimen in het topic om zo stiekem als goedje gezien te worden.
En ik op Sanhal zijn oordeel vertrouw.
Moet hij wel de laatste wolf/lijk zijn omdat ik zeker weet dat ik het niet ben en ik een goedje ben.
 

DeletedUser

Gast
Het is duidelijk wie de wolf dan is, als Klein Kindje het niet is dan is het Elienolanaomi.
De redenering mist totaal! Het is gewoon dat ik de enige ben die je misschien nog als slachtoffer kan maken. Alles ligt nu aan Loom de BM, jammer genoeg niet een actieve maar wel de meest goedje ruikende.
Ik moet bekennen ik kan inzien waarom ik misschien als wolf wordt gezien, ik heb vaak snel conclusies lopen roepen die velen volgde en uiteindelijk snel naar een goedje liepen maar ik heb nooit maar dan ook nooit geprobeerd om veel stemmen op iemand te zetten. Zo heb ik zelfs de wolf Elie gered omdat ik liever een gelijke stand had zodat ik kon testen of de BM wel een goedje was of niet. Maar helaas kwam daar om 21:30 een laatste stem van Klein Kindje bij die er voor zorgde dat het volgende goedje dood ging. Het leek voor mij duidelijk we hebben de wolf, Klein Kindje, en ondanks de zeer slechte verdediging bleek hij toch gewoon een burger te zijn.
Dan bleef er nog 1 verdachte op mijn lijstje over: ELIE!!!
Ook al waren ze vele leden verloren het wolventeam was niet hun meester brein verloren. Ik heb heel vaak gedacht dat Elie onschuldig was totdat ik laatst ontdekte dat hier geen reden voor was.
1 van mijn onderzoekjes leverde zelfs een massa stemmingen voor haar op, wat ik wel tegenging.

Ik heb maar 2x gestemd zou moeten hebben...?
Daar klopt dus niks van.
Nee dat klopt inderdaad vergis ik mij

En ik heb er ook een wolf uit gestemd genaamd Initia waar ik de dag daar voor mee begonnen was.
Dit was nou niet echt heel bijzonder, Tristan(wolf) stemde ook op Initia ik weet niet welke tijden hier aan verbonden zijn maar volgens mij was dit een indek stem

Ik op Andy heb gestemd waar door ook wolf genaamd Tristan mee dood ging.
En dat kon je natuurlijk al aan zien komen.. daarnaast stemde je op ANDY omdat hij zich irritant gedroeg.
(zie dikgedrukt door mij)

Ik ben ook zeker niet de enige die Eli verdacht vind:

Vanmorgen heb ik diep nagedacht over de premiejager. Er waren veel wolven uitgegaan, en ik vond dat de laatste premiejager nu een grotere dreiging vormde, dan die ene wolf die er misschien niet eens meer inzit. Ik heb mijn premiejager gevonden, ik ben er 100% zeker van: Elienolanaomi. Zo zeker, dat ik zelfs deels jullie lijst kan maken.

Een premiejager stemt vrij wispelturig, om zijn doelwitten eruit te krijgen, niet de verdachten of de wolven. De redenen zijn niet altijd even sterk, en het gedrag is niet eentonig. Laten we elisabeths posts eens nader bekijken:



Prima, je wilde Maximus voor BM, onthouden.



Hm, geen verdenking, geen uitleg. Wellicht dat jij en wwg een ander target op jullie lijst hadden. Mayco is het dan in ieder geval niet. Opvallend is ook dat deze ook niet door premiejager WWG verdacht werd gevonden. Mayco staat niet op jullie lijst.



Deze post was gericht tot Initia. 100% zeker dat hij op jullie lijst stond. Later blijkt ook dat, wanneer ze zich bijna volledig afzijdig houdt, jij er flink op los gaat op Casper. (eruit gehaald wegens te veel tekens. Is op te zoeken)





Dit was voor mij ook een vrij essentiële post. Iedereen praatte over mij en Kyra, en jij noemt het twee goedjes die tegen elkaar bashen. Twee goedjes? Iedereen dacht dat er minstens één van ons wolf is, en zie, nu kyra het niet blijkt te zijn, ben ik voor velen hoofdverdachte. Toch geef ik je gelijk, we waren twee goedjes die op elkaar bashde. Ik wist het toen kyra dorpsoudste was. Toch, gaan jij en Robin er als enige vanuit dat dat niet zo is? Waarom? Wat is voor jou het belang dat wij niet sterven, dat je ons als goedjes afspiegeldt, gelijk of geen gelijk? Wij tweeën, kyra en ik, staan blijkbaar niet op jou lijstje. Dus je plaatst je stem maar op Initia, omdat je je kans schoon ruikt om hem te pakken met zijn zwakke aanval op mij en enige verdenkingen opzij hebt kunnen schuiven (ja, dat is je tot op dit moment gelukt), door te zeggen dat het 'wss twee goedjes zijn die op elkaar bashen'. Twee vliegen in één klap: twee mensen gespaard die je nog kunt gebruiken, en een ander doelwit verdacht gemaakt.







Mij een beetje beschermen. Kyra heeft geen bescherming nodig, dus op deze manier haal je ons allebei voldoende uit de brand.
Nou, ik weet meer van het spel dan dat anderen denken, en jij ook blijkbaar.



Hier sta je kyra nog een beetje bij. Alles opgelost voor jou. Hier is je stem dan uiteindelijk:



Dat laatste is ook echt een heel gegronde reden om Casper te verdenken hè. Niet dus.



Het gedonder met loom-a-holic. Niet op jou lijstje, dus die kan beschermd worden. Maar: niet al te overduidelijk. Men een beetje in de goede richting duwen is voldoende hier, en dat blijkt ook zo te zijn.









Hier komt je kans: een inactief target eruit halen. Erg moeilijk om dat te doen, maar hier ruik je je kans:








Mooi, hier bescherm je het vak. Je zegt hier dat het wel een dreiging is, maar je hebt de afgelopen tijd alleen maar wolven nagejaagd, maar het kan niet zo zijn dat je ze gezien hebt als premiejager. Wat ik denk? Ze stonden op jou targetlijst.







Kyra verdacht maken doe je hier om niet op te vallen. Je plaatst ook geen stem op haar, noch op één iemand anders die op dat moment verdacht leek.



Hier, Andy staat op jou lijstje. Je hebt je stem van Genius afgehaald, omdat je geen support kreeg, en daarbij komt ook nog dat je wist dat hij vroeg of laat dood zou vallen, wat jou goed uitkomt. Daarom stem je op iemand waar je BIJNA genoeg support voor had: andy. Hij is nog een beetje actief, dus dat zou iets makkelijker moeten zijn, want hij trollt.



Hier spreekt Robin je tegen, omdat hij mensen verdacht noemt die niet op jou targetlijst staan. Slim, heel slim. Je weet hoe het spel gespeeld moet worden, heel goed zelfs.



Verdediging op Andy, logisch. Jammer dat je toen faalde, niet?



Mooi, dit is een mooie post. Hier ben je als enige keer BLIJ dat er iets uit is gehaald wat goed voor de goedjes is. Bij de dag van Mayco was dat helemaal niet zo, vanwege WWG, en zelfs bij Initia was je nog niet eens ingetogen blij. Nou, hier is een goede mogelijkheid op een geheime overwinning eruit gehaald. En het is volgens mij ook zou dat Andy én Tristan op jou lijstje stonden. Allebei eruit, écht een feest voor jou.



Oh ja, je eerste stem was een bm-stem op Maximus. Wellicht dat hij op jou lijstje staat, je hem als dekmantel wilde gebruiken wanneer hij bm zou zijn, en dat je nu je kans rijp achtte om hem te pakken, omdat iedereen die bm-stem op hem, vergeten zou zijn. Mooi niet.

Jouw targetlijst:
Tristan (vanwege WWG's stem)
Andy
Initia
Maximus
Genius
Omdat jij deze verdacht hebt terwijl er anderen verdacht waren.

Sowieso niet op de lijst:
Kyraco
Robin
Mayco
Aran
Loom-a-holic
Want deze 5 heb jij beschermd toen zij onder vuur kwamen te liggen

Ik ben er 100% zeker van. Al sterf ik vandaag omdat mijn theorie niet wordt geloofd, wellicht dat jij de volgende bent. Je valt vroeg of laat een keer door de mand, laat dit een mooie zet in de juiste richting zijn.

Jammer genoeg moet nu een toch wel "noob" en beetje "inactieve" burgemeester gaan beslissen of ik moet worden geluncht of dat elie moet worden geluncht.
Ik kan niet inschatten wat het wordt omdat het waarschijnlijk niet wordt beredeneerd ook :(


Ik weet wel de uitslag voor wie het wilt weten:
---------------Lunch---------------Lynch------------------Winnaar---------
Mogelijkheid 1:-Elie-----------------Niemand-----------------goedjes--------
Mogelijkheid 2:Onnebecool----------Loom-------------------Wolven---------
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
De vorige bm was bewezen goedje dus ik denk dat hij op het rechte eind zat en dus hier mijn lynchstem.
+onnebecool+
.
Sanhal was een goede bm en ik vind het jammer dat hij dood is.
 

DeletedUser

Gast
Fijn dat je vroeg reageert dan kan ik je vragen om jou beredenering, en niet (WEDEROM) de redenering van een ander.
Sanhal was echt een hele goede BM, dit kon je namelijk zien aan??? Hij heeft niks bewezen het enige wat zeker was was dat hij een goedje was. Dat betekent niet dat hij alles zo goed weet, en om even je gedachten op te frissen:
Voor vandaag ga ik op Elienolanaomi denk ik.
Ik ben dan wel bewezen maar ik weet niets meer dan jullie.
Zoals ik hiervoor ook al zei zijn er meerdere mensen die wolf kunnen zijn. Voor vandaag denk ik dat ik het hou op Eli.
Hij zegt het zelfs zelf, ook stemt hij trouwens op Elie dus dat maakt haar volgens jou beredenering dan ook een wolf.
Dus als je toch alleen de BM kan volgen moet je op ons beiden stemmen, en dat kan niet dus kom eens met je eigen goed beargumenteerde lynch.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan