• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel WvW #178 Kies je rol zelf

DeletedUser10470

Gast
Goed, ik ben aardig save.

Ik ben de ziener, Kyraco is een wolf. Have fun met dood gaan wolfje :)

En owja, Genade is goed. (Ik vermeld zijn exacte rol niet, want die heeft immers niemand nodig, toch? :))
 

DeletedUser26399

Gast
Nog 1 vraag voor Graecus.
Doet Ilja nog mee?
Want ze schreef zich voor het speeltopic er stond al uit, en post niet, maar staat wel in de spelerslijst.

Doet niet mee, vergeten te wissen

Ik ga niet zeggen hoeveel wolven er in zitten, maar als ik een gewoon spel speel dan steek ik er 4 en soms vijf in(als het allemaal dwazen zijn)
 

DeletedUser

Gast
Jippie! Kyraco

Eerlijk waar, je kan het geloven of niet, voordat ik de post van DonFrank zag wou ik aftrappen met een theorie waarom Kyraco wolf is. Blijkt ze al te zijn gezien! Het was vanwege de lunch (niet op een inactieve, maar ook niet superonsportief), het feit dat ik degene was die moest komen met 'de heks moet haar levensdrankjes gebruiken' etc. en Kyraco dat niet al zelf had opgemerkt en haar stem op Tristan die toch wel dood zou vallen, zo ken ik haar niet.

Dit is wel de reden waarom zieners kut zijn trouwens. Want natuurlijk worden Kyra en ik bekeken. :p

Oké, ik vertrouw Imrahil wel enigszins omdat Kyraco tegen hem inging. We hebben nog twee andere actieven over die niet bewezen zijn, namelijk ShovingNE2 en Nissassa. Zouden de beide heren even willen claimen? Op grond daarvan kan DonFrank dan het beste bepalen wie hij morgen wil zien, lijkt me.

E: Gezien de speciale goedjes vind ik 3 wolven helemaal niet OP.

Ik ga niet zeggen hoeveel wolven er in zitten, maar als ik een gewoon spel speel dan steek ik er 4 en soms vijf in(als het allemaal dwazen zijn)
Vijf wolven op negen spelers zou wel echt toppie zijn ja.

Dat laatste was sarcasme.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser26004

Gast
Goed, ik ben aardig save.

Ik ben de ziener, Kyraco is een wolf. Have fun met dood gaan wolfje :)

En owja, Genade is goed. (Ik vermeld zijn exacte rol niet, want die heeft immers niemand nodig, toch? :))

Hmm, interesting. Maar goed, ik vertrouw jou wel. En als je nu uit je nek lult, komen we daar snel achter aangezien de echter ziener dan naar buiten komt. Pfff, wazig ben ik, maar i.i.g. ga ik dan mijn stem ook op Kyraco inzetten.

Doet niet mee, vergeten te wissen

Ik ga niet zeggen hoeveel wolven er in zitten, maar als ik een gewoon spel speel dan steek ik er 4 en soms vijf in(als het allemaal dwazen zijn)

Ga nu maar weer terug je hok in en gauw.

Maar back to the potje:

We zitten op dit moment op 7 mensen (ilja ligt er ook uit). Als we even een inventarisje maken van wat er nog in zit:

- heks met 2 drankjes
- ziener geclaimd door Donfrank
- vermoedelijk 2 wolfjes??? Waarvan eentje dus Kyra die geziend zou zijn door Donfrank

Rest zou dan vermoedelijk burger / dorpsoudste / beschermengel of iets in die richting moeten zijn.

Met 7 man die nu nog over zijn zouden twee dus bewezen zijn: donfrank als goedje en kyra als slechtje. In de wetenschap dat de heks twee keer haar levensdrankje inzet, haar rol claimt en dus ook die van twee anderen, hebben we dus 5 man die bewezen zijn.

Ik zie een situatie die alsmaar rooskleuriger wordt goedjes :p
 

DeletedUser26004

Gast
We hebben nog twee andere actieven over die niet bewezen zijn, namelijk ShovingNE2 en Nissassa. Zouden de beide heren even willen claimen?

We hebben overigens ook nog Crimson Chin ofzoiets. Niet dat hij heel actief is, houdt zich ondertussen lekker stil, maar heeft zichzelf ook nog niet bewezen ;)

Maar goed; om even terug te gaan naar jouw vraag: ja, ik durf te claimen. Ik ben namelijk dorpsoudste.

E: overigens moet imrahil ook nog claimen x)
 

DeletedUser

Gast
Dorpsoudste? Interessant.

Ik was Crimson Chin vergeten, goed dat je me op hem opmerkzaam maakt. :eek: Hij moet ook zeker claimen.

Ik denk nog steeds dat er meer dan 2 wolven inzitten, gezien de kracht van de speciaaltjes.
 

DeletedUser21204

Gast
Guys, jullie zien toch wel wat hier aan het gebeuren is he?

Stel, 3 wolven, wat zeer waarschijnlijk is want Graecus.
Dan staat het nu 5-3 als in goed-slecht. 1 goede lynch en lunch en het is 3-3. Oftewel, de wolven kunnen nu letterlijk alles gewoon maken als ze deze lynch maar goed krijgen.
En dat doen ze zo. Sterkste speler eruit halen, en dan kunnen ze niet meer verliezen.
Als ze de BM eruit halen.
En he, wie is dat? Juist, ik.
En wie wordt hem na mij? Juist, Genade.

Oftewel, ik ben goed, Genade en Don en nog 1 iemand zijn wolven.
Als we deze deadline niet 1 van hen neerhalen dan winnen ze.
Het is now or never.

Donfrank
 

DeletedUser21575

Gast
Ik laat mijn rol nog hèèl even in het midden, ik claim morgen en dan leg morgen ook wel uit waarom. (Ik heb een hele goede reden, no worries. ) We hebben nu in ieder geval een gezienerde wolf, Kyraco die nog niet gereageerd heeft en als de ziener onzin uitsprak hebben we morgen ook een duidelijke lynch.

De ziener kan zo te horen dagelijks zien, dus ik zou dan iemand zieneren die ook dubieus doet of zijn of haar rol?
Echter lijkt het me verstandig als we vandaag alle claims verzamelen.
 

DeletedUser21575

Gast
Guys, jullie zien toch wel wat hier aan het gebeuren is he?

Stel, 3 wolven, wat zeer waarschijnlijk is want Graecus.
Dan staat het nu 5-3 als in goed-slecht. 1 goede lynch en lunch en het is 3-3. Oftewel, de wolven kunnen nu letterlijk alles gewoon maken als ze deze lynch maar goed krijgen.
En dat doen ze zo. Sterkste speler eruit halen, en dan kunnen ze niet meer verliezen.
Als ze de BM eruit halen.
En he, wie is dat? Juist, ik.
En wie wordt hem na mij? Juist, Genade.

Oftewel, ik ben goed, Genade en Don en nog 1 iemand zijn wolven.
Als we deze deadline niet 1 van hen neerhalen dan winnen ze.
Het is now or never.

Donfrank

Deze mogelijkheid had ik in gedachten toen ik de post typte, je snipete je me er enerzijds mee en anderzijds wilde ik 'jou' niet op ideeën brengen, maar je post afwachten.
Maar ook dat is in principe zo opgelost met het levensdrankje als negate op de lunch, en het 2e drankje dan als doodsdrankje van de heks? Dus volgens mij is de situatie dan nog redelijk redbaar. Misschien wil Genade wel alsnog claimen voor de zekerheid? Of sterker nog, misschien wil DonFrank Genade's rol geven en Genade die daarna bevestigen in topic. Dan hebben we iig 'iets' meer duidelijkheid in deze situatie.

Ik vind Kyra met een realistische counter komen, en daar mag Genade ook op een normale manier op reageren ipv alleen trololo counter. Weerleg hem maar?

Dorpsoudste? Interessant.

Ik was Crimson Chin vergeten, goed dat je me op hem opmerkzaam maakt. :eek: Hij moet ook zeker claimen.

Ik denk nog steeds dat er meer dan 2 wolven inzitten, gezien de kracht van de speciaaltjes.
En ook dit, kijk dat zou logisch klinken als jij of Rabbid het potje zouden hebben gemaakt, jullie gebruiken nog net niet wiskundige formules om de kracht van de rollen te bepalen en te balanceren, maar ik betwijfel of Graecus zover nadenkt. Op 10 man ga ik vooralsnog uit van 2 wolven tbh.

Alvast mijn stem: Kyraco , totdat dit eventueel weerlegd word door gebrek aan reactie van Genade / DonFrank.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser26399

Gast
Melding van de spelleider: nog 2.30u tot deadline.
Voor iemand het vergeet.
 

DeletedUser21575

Gast
Indien genade instemt plaats ik hier zijn rol.

Graag! Als hij een goedje is heeft hij geen reden om hier tegen in te gaan. Dit bewijst immers meteen dat als jij liegt, genade jou daarop kan betrappen en wanneer jullie beide liegen dat we jullie beide kunnen lynchen / dooddranken wanneer kyraco een goedje blijkt te zijn.
 

DeletedUser

Gast
Ik stem er niet mee in dat DonFrank mijn rol hier plaatst. Ik wil eerst de claims van anderen hebben. Lijkt me duidelijk waarom. Hoe meer rollen van goedjes bekend zijn, hoe makkelijker het voor de wolven wordt om een geloofwaardige claim neer te leggen. Ik verdenk dus ook mensen die claimen uit gaan stellen. Dit geldt niet voor jou, Nissassa; als je zegt dat jij morgen inderdaad een goede reden kunt geven waarom je vandaag niet geclaimd hebt, dan zullen we morgen zien of dat inderdaad zo is en je daarop beoordelen.

De counter van Kyra was te voorspellen, maar zoals Nissassa al terecht opmerkte, hij klopt niet. Mits de heks actief is stopt ze namelijk vandaag de lunch. Hierdoor krijgen de wolven dan geen meerderheid en de goedjes krijgen er meteen een bewezen wolf bij. Daarnaast heb ik niemand gezien die tegenspreekt dat DonFrank de ziener is. De echte ziener zou in het geval van een valse claim namelijk wel hebben tegengesputterd. Daarnaast zie ik DonFrank er niet voor aan om overbodig risico te nemen, want laten we wel zijn, als er drie wolven waren waarvan DonFrank er één was, was het niet echt nodig om gekke toeren uit te halen met zienerclaims.

En ook dit, kijk dat zou logisch klinken als jij of Rabbid het potje zouden hebben gemaakt, jullie gebruiken nog net niet wiskundige formules om de kracht van de rollen te bepalen en te balanceren
Je onderschat me. x) https://nl.forum.grepolis.com/index...olven-van-wakkerdam.26091/page-29#post-911568
E: Heee, in het nieuwe forum zijn mijn tabelletjes opgefuckt.
 

DeletedUser10470

Gast
Echter is er ook een nadeel, namelijk dat een wolf die rol niet snel zal claimen (omdat er dan twee dezelfde rollen zijn, waarvan een bewezen en de ander niet). Ik laat het aan Genade of hij wel of niet zijn rol wil horen (en dat bevestigen ofc).

Wie zal ik deze keer zieneren?
 

DeletedUser

Gast
Ja precies mijn gedachtes, Don.
E: Nvm, volgens mij begrijp ik je verkeerd.

Ik stel voor dat we na de lynch/lunchuitslag van vandaag nog even wachten op de claim van Nissassa en hopelijk wat anderen, en vervolgens na gezamenlijk overleg besluiten wie er het beste kan worden gezien.
 

DeletedUser21204

Gast
Nissassa, ik wil er niet op vertrouwen dat de heks actief is.
Met wat pech winnen ze gewoon.
Er zijn sowieso 3 wolven, anders doen ze zoiets niet.
Dit is veel te veel risico.
Ik ben BM, die willen ze er nu uit hebben zodat Genade hem wordt, dat is toch duidelijk?!
 

DeletedUser21204

Gast
Verder hebben we nog maar 7 mensen, Ilja schreef zich uit.
Nice detail om achterwege te laten........
Oftewel, geen lunch en wel mij lynchen betekent direct winst aan Genade, Don en 3e wolf.
Het spijt me dat ik dit zag, dat hoorde vast niet bij het plan.
 

DeletedUser10470

Gast
Hopeloze poging, Kyra. Het zou bijna nog geloofwaardiger worden wanneer je Lycan claimde :p
 
Bovenaan