• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel WvW #183 - Een stille Dood

DeletedUser27281

Gast
Luisterend naar de laatste "kreet" van gigagiratina, stem ook ik op jaspenia.
 

DeletedUser23442

Gast
Luisterend naar de laatste "kreet" van gigagiratina, stem ook ik op jaspenia.
Heel fijn voor Giga dat je blindelings naar hem luistert. Maar blijf aub ook zelf nadenken. Hoe zou hij ooit kunnen 'weten' dat ik wolf zou zijn?
Ik heb hem dit hele potje 0x gesproken, dus daarvandaan kan hij geen info hebben. Hij had ook geen ziendende rol ofzo, dus die kreet is echt op helemaal niets gebaseerd, net zoals zijn beschuldiging op Lat de vorige DL. Als hij echt zo zeker was geweest van zn zaak had hij mij wel eerder beschuldigd zodat ik lynch zou worden en hij zichzelf kon redden. Dit kreetje op het laatste moment als hij al dood is heeft echt totaal geen waarde.

Nou zijn dit dingen die enkel tegen die beschuldiging spreekt, maar niet direct mijn goedheid bewijst. Gelukkig heb ik daar nog wel andere manieren voor, namelijk mijn claim.

Ik heb vóór de vorige deadline geclaimd bij zowel Latdekat als bij CrimsonChin. Deze claim was die van een ninja. Als bewijs hierbij heb ik ook de letterlijke tekst van de pm gekopieerd. Als bevestiging kwam vervolgens de DL post van Rabbid, waarin twee ninja's gestorven zijn waarbij ook hun pm tekst werd neergezet. Dit was hét bewijs dat mijn claim en pm inhoud klopte. Ik ben hierdoor dus 300% bewezen.
Nu zal iedereen behalve Lat en Crimson dit misschien niet zomaar geloven omdat ze geen bewijs hebben voor mijn claim, maar ik hoop dat Lat en/of Crimson dit kunnen bevestigen zodat ik inderdaad volledig bewezen ben.
 

DeletedUser23442

Gast
Hmm, net geninja'd door Latdekat die blijkbaar toch op mij stemt ondanks dat ik voor hem dus 300% bewezen ben

Klinkt alsof we het echte slechtje gevonden hebben Latdekat
 

DeletedUser27281

Gast
Heel fijn voor Giga dat je blindelings naar hem luistert. Maar blijf aub ook zelf nadenken. Hoe zou hij ooit kunnen 'weten' dat ik wolf zou zijn?
Ik heb hem dit hele potje 0x gesproken, dus daarvandaan kan hij geen info hebben. Hij had ook geen ziendende rol ofzo, dus die kreet is echt op helemaal niets gebaseerd, net zoals zijn beschuldiging op Lat de vorige DL. Als hij echt zo zeker was geweest van zn zaak had hij mij wel eerder beschuldigd zodat ik lynch zou worden en hij zichzelf kon redden. Dit kreetje op het laatste moment als hij al dood is heeft echt totaal geen waarde.

Nou zijn dit dingen die enkel tegen die beschuldiging spreekt, maar niet direct mijn goedheid bewijst. Gelukkig heb ik daar nog wel andere manieren voor, namelijk mijn claim.

Ik heb vóór de vorige deadline geclaimd bij zowel Latdekat als bij CrimsonChin. Deze claim was die van een ninja. Als bewijs hierbij heb ik ook de letterlijke tekst van de pm gekopieerd. Als bevestiging kwam vervolgens de DL post van Rabbid, waarin twee ninja's gestorven zijn waarbij ook hun pm tekst werd neergezet. Dit was hét bewijs dat mijn claim en pm inhoud klopte. Ik ben hierdoor dus 300% bewezen.
Nu zal iedereen behalve Lat en Crimson dit misschien niet zomaar geloven omdat ze geen bewijs hebben voor mijn claim, maar ik hoop dat Lat en/of Crimson dit kunnen bevestigen zodat ik inderdaad volledig bewezen ben.

Als jij een ninja was, waarom zou een mede-ninja jou aanduiden als een slechtje voor hij doodgaat? Lijkt me een nogal onlogische zet. Trouwens, als jij je onschuld hebt "bewezen" bij crimson en latdekat, waarom stemmen ze dan beiden op jou?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

latdekat

Harpij
Wat je niet bewezen hebt is dat je geen contact hebt gehad met andere ninja's. Je hebt ook blijkbaar geen moeite gedaan om ze te vinden, want je hebt blijkbaar met niet meer dan mij en Crimson gepraat voor de vorige deadline. Dat is wat je mij verteld hebt. Wat erop wijst dat jij geen ninja bent of tenminste geen moeite doet anderen te vinden. Wat bizar is aangezien je zonder anderen je rol niet kan gebruiken. Wat ik denk is dat je erin geslaagd bent met één van de gestorven ninja's, voor ze stierven, te praten en de rollenbeschrijving te ontfutselen. Zo kon je naar hartelust claimen.

Verder is het wel heel toevallig dat er minimaal drie ninja's zijn, en denk ik ook maar drie, en dat er twee op één nacht dood zijn, genoeg om de kracht van de ninja's te vernietigen. Het kan toevallig zijn.
 

DeletedUser23442

Gast
Als jij een ninja was, waarom zou een mede-ninja jou aanduiden als een slechtje voor hij doodgaat? Lijkt me een nogal onlogische zet.
Ninja's kennen elkaar niet hé...
Ze kunnen hooguit naar elkaar opzoek gaan. In mijn geval heb ik wel met een aantal mensen genetwerkt(Ilja, Lat, Crimson), maar niet met ninja's. Daarom dat ik de ninja's niet kende en de ninja's mij niet kenden. Dus ja, giga was een medeninja, maar het is voor hem net zo 'gissen' als voor ieder ander.

Trouwens, als jij je onschuld hebt "bewezen" bij crimson en latdekat, waarom stemmen ze dan beiden op jou? De enige reden zou zijn dat ze slechtjes zijn (wat volgens mij niet zo is), maar dat bewijst nog steeds niet waarom een ninja jou aanduid als een slechtje als jij ninja zou zijn.
Hmm, dus alleen slechtjes kunnen op goedjes stemmen voor de lynch. Goedjes maken nooit fouten en zullen nooit op goedjes stemmen....

Klinkt niet echt logisch hé?

De exacte reden van Crimson hiervoor weet ik niet door zijn niet zo heel uitgebreide uitleg bij zn lynchstem. De reden dat Lat op mij stemt staat hieronder. Het klopt niet, maar het is wel wat hij (iig nu nog) gelooft

Wat je niet bewezen hebt is dat je geen contact hebt gehad met andere ninja's.
Dat is helaas waar. Dat is helaas ook niet 100% te bewijzen voor mij. Het is wel deels te bewijzen:

-Ik heb jou het hele spel lang gesproken, en vaker benoemd dat ik verder met niemand (die atm nog leefde) contact gehad had. (Contact met crimson was pas een paar minuten voor de vorige dl). Ik zou wel een geniale wolf met extreem vooruitziende blik moeten zijn om het hele spel al voorbereid te zijn op deze situatie. Dus dit bewijst wel deels dat ik geen ninja gesproken heb.

-De andere ninja claimer had neem ik aan wel goed contact met de 2 inmiddels dode ninja's. Als hij echt ninja zou zijn en geen slechtje dat zich probeert te verstoppen, neem ik aan dat hij wellicht ook kan bevestigen dat hij nooit van andere ninja's hoorde dat ik met ze gesproken zou hebben

-Mocht ik met een andere ninja hebben gesproken betekent dat nogsteeds niet dat ik daarmee meteen zn volledige pm gekregen zou hebben. Zeker als er al 3 ninja's waren die elkaar kende en vertrouwde is er voor een andere ninja echt geen enkele reden om zn pm zomaar aan mij te geven.

-Als ik met ze gesproken had, was ik wel bewezen geweest voor ze met mn pm en zouden ze niet geprobeerd hebben me te doden

Het is allemaal niet 100% waterdicht, maar het lijkt me toch zeker vrij overtuigend.

Je hebt ook blijkbaar geen moeite gedaan om ze te vinden, want je hebt blijkbaar met niet meer dan mij en Crimson gepraat voor de vorige deadline. Dat is wat je mij verteld hebt. Wat erop wijst dat jij geen ninja bent of tenminste geen moeite doet anderen te vinden. Wat bizar is aangezien je zonder anderen je rol niet kan gebruiken.
Ik heb inderdaad niet genoeg mn best gedaan zo te zien. Ik heb met een aantal mensen gesproken dus. Crimson Ilja en Lat (Ilja had ik niet vermeld omdat die in dat gesprek niet meer relevant was. Ging over wie er verdacht was en met wie we gesproken hadden. Ilja was al dood). Daarbij geen ninja's kunnen vinden. De reden dat ik niet verder gezocht heb was deels luiheid, deels dat ik geen zin had om via pm's te netwerken met mensen waarvan ik geen skype had, want dat werkt zo sloom en onhandig dat het niet echt nut heeft imo, en ik van netwerken met Neus en Mats niet veel wijzer verwachtte te worden.



Wat ik denk is dat je erin geslaagd bent met één van de gestorven ninja's, voor ze stierven, te praten en de rollenbeschrijving te ontfutselen. Zo kon je naar hartelust claimen.
Zie hierboven. Ik heb ze duidelijk niet gesproken en al zou dat zo zijn hadden ze 0 reden om die rollenbeschrijving te geven.

Verder is het wel heel toevallig dat er minimaal drie ninja's zijn, en denk ik ook maar drie, en dat er twee op één nacht dood zijn, genoeg om de kracht van de ninja's te vernietigen. Het kan toevallig zijn.
Statistich gezien is dat niet zo heel erg onwaarschijnlijk toeval hoor, met dit aantal spelers.

Ten eerste had ik geen enkel idee wie deze ninja's waren, dus kon ik ze niet doelgericht 'vernietigen'

Verder zou het voor mij ook best wel dom zijn om dan beide ninja's te gaan vermoorden. Want dan zou ik mezelf opzettelijk in deze moeilijke situatie hebben gebracht. Als wolf zou ik vermoedelijk hebben gekozen voor iemand die erg vertrouwd werd op dat moment.

Deze lunch icm de lynch is een stuk logischer als deze gedaan is door die andere die hier nog ninja claimt en die de andere ninja's volgens mij wel kende.

Dus ja, veel meer dan dit kan ik er niet van maken. Maar hopelijk is het genoeg om jullie te overtuigen.

Wie wél de lynch moet worden voor mij is lastig, aangezien ik wel weet welke claims er zijn, maar niet bij wie deze horen. Maar daar kunnen jullie me vast bij helpen om zo de goede lynchkandidaat te vinden
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Maandag 22 augustus - 22.00 uur - Lynch 3 en nacht 3:
Lynch
Neptune -> Jaspenia
Latdekat -> Jaspenia
Neus ->
Crimson -> Jaspenia
Jaspenia -> Latdekat
Genius ->


Jaspenia is lynch, blijkt Sluipschutter(slecht).
Je kann elke nacht iemand proberen te lunchen. Jullie zullen enkel iemand kunnen lunchen die niet succesvol een moord pleegt.
De eerste persoon die jullie lunchen die die nacht iemand anders succesvol moord, zal hij in plaats van sterven, lieveling worden. Hij behoudt zijn rol, maar speelt vanaf dan voor slecht. Elke volgende moordenaar die jullie trachten te vermoorden overleeft de nacht.
.
Dit is het laatste slechtje. Hierdoor wint goed. Genius was nog een pacifist. Neusje een ninja en de rest gifmenger(goed);
Gifmenger(goed).
Jij mag elke nacht iemand doorgeven die je wilt doden. Op oneven nachten zijn er 2 gifmengers nodig om iemand om te brengen. Op even 3.
Wanneer je iemand succesvol vermoord zullen alle gifmengers imuun zijn voor de volgende lynch.
 

latdekat

Harpij
Nou ja, Jas, vooral pech gehad met Graecus, omdat die dag 1 lynch was. Voor de rest mooi gespeeld.

Goed gespeeld iedereen!

Oh ja, welke ninja heeft je de rollenbeschrijving gegeven, Jas?
 

DeletedUser27281

Gast
Ja jaspenia, mooi gespeeld, het was puur geluk eigenlijk voor de goedjes dat graecus een slechtje was...
 

DeletedUser20432

Gast
Hehe Ik dacht toch even dat we gefaald hadden. Mijn call dat Jasp slecht was was overigens vooral intuïtief, maar ook op basis van de posts.
Gifmenger en ninja zijn trouwens dezelfde rollen met uitzondering van de immuniteit?
 

DeletedUser9104

Gast
Ik was rekt dag één omdat ik Jasper had gesproken. Verder wel een nice potje. Alleen Rabbid, waarom kregen de slechtjes de andere rollen te horen?
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Hehe Ik dacht toch even dat we gefaald hadden. Mijn call dat Jasp slecht was was overigens vooral intuïtief, maar ook op basis van de posts.
Gifmenger en ninja zijn trouwens dezelfde rollen met uitzondering van de immuniteit?

En de even/ oneven verschillen ;)


Ik was rekt dag één omdat ik Jasper had gesproken. Verder wel een nice potje. Alleen Rabbid, waarom kregen de slechtjes de andere rollen te horen?

Omdat goed vrij sterk stond met alle mogelijke kill-rollen. Daarnaast zou het anders wss een zeer eenvoudig claimfest kunnen zijn geworden.
 

DeletedUser23442

Gast
Omdat goed vrij sterk stond met alle mogelijke kill-rollen. Daarnaast zou het anders wss een zeer eenvoudig claimfest kunnen zijn geworden.
Wat het nogsteeds wel een beetje was omdat het aantal ninja's / gifmengers vrij duidelijk was. Waardoor je vrij snel 3-6 bewezen goedjes had.
En als ik er wat actiever in was gegaan hadden ze mij mss voor even vertrouwd en evt eerst een mede ninja gedood maar waren ze uiteindelijk desnoods alle ninja's wel gaan doden om op mij uit te komen.

Als ik pacifist had geclaimd waren zeker alle gifmengers en ninja's bewezen geweest en waren ze wel alle niet ninja's of gifmengers gaan vermoorden.

Enige wapen daartegen was de infectieachtige mogelijkheid geweest die de slechtjes konden hebben. Maar met dit weinig aantal spelers en dus weinig dl's was de kans dat dat lukte net wat klein.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Wel, dat de infectie niet lukte was vooral de fout van goed. Ik heb denk ik de eerste dag 1/2 van de nachtacties gekregen en op de 2e dag misschien 1/3. Hierdoor doodde goed niemand, wat ergens niet per se nodig was geweest voor goed. Maar op deze manier was er 0% dat er neutraaltjes rond gingen lopen (waardoor je niet enkel tegen slecht speelt). Daarnaast kon er zo idd ook niet geïnfecteerd worden.

Daarnaast was het gewoon ook vrij zuur dat dag 1 er een slechtje sterft en bij de lunch slechts een pacifist. Dat was de slechtst mogelijke uitkomst voor slecht als ik het zo bezie.
 
Bovenaan