• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Zelfmoord

DeletedUser

Gast
Ik denk dat ik de enige ben die anders denkt.. in mijn ogen zou niemand zelf moord moeten plegen ook al heeft hij/zij te veel meegemaakt..
Ik ben van Turkse origine dus een moslim wat ik ermee wil zeggen is dat in onze geloof (islam) zelfmoord verboden is en ik zal het zo uitleggen...
wij geloven dat onze leven hier op deze wereld alleen maar een test is en als we slagen zullen we naar de hemel gaan zo niet naar de hel tot we onze straf uitzitten en daarna de hemel gaan maar dan ver uit de buurt van de profeten...
Dus mijn punt is,
Jij zal mijn leven niet nemen maar ikzelf ook mijn leven niet...
Als iemand zelfmoord pleegt, zal hij niet in de test geslaagd zijn!!

Cammora

Sorry als ik een beetje achter de feiten aanhol hier. Ik lees deze discussie nu pas. En waarschijnlijk is dit ook niet de juiste discussie om hier te plaatsen (een gedeelte daarvan althans), maar ik begrijp twee dingen niet.

1: Ik vind het een mooi geloof dat het leven hier op aarde alleen maar een test is. Dat betekent dat er meer is dan alleen dit bestaan. Ik begrijp alleen niet waarom er dan zoveel zelfmoordaanslagen zijn voor het mooie geloof islam?

2: Mensen die zelfmoord plegen. Sorry, maar ik snap het gewoon niet. Ja,ik ben een rasoptimist. Maar dat neemt niet weg dat ik niet begrijp hoe iemand zo wanhopig kan zijn om te denken dat hij of zij dood beter af is. En denk eens aan je familie verdorie (of mag ik dat her niet zeggen?). Wat doe je die mensen aan? Er is overal wel een oplossing voor te bedenken, hoe zwaar en k.. het leven is. Ik ben gelukkig zelf nooit geconfronteerd met zelfmoord, maar ik ken wel mensen waarvan familie zelfmoord heeft gepleegd. Ik zie alleen de ellende die achtergelaten wordt. Makkelijke uitweg zo..:rolleyes: NOT
 

DeletedUser

Gast
Sorry als ik een beetje achter de feiten aanhol hier. Ik lees deze discussie nu pas. En waarschijnlijk is dit ook niet de juiste discussie om hier te plaatsen (een gedeelte daarvan althans), maar ik begrijp twee dingen niet.

1: Ik vind het een mooi geloof dat het leven hier op aarde alleen maar een test is. Dat betekent dat er meer is dan alleen dit bestaan. Ik begrijp alleen niet waarom er dan zoveel zelfmoordaanslagen zijn voor het mooie geloof islam?
Dat zijn er niet veel en worden tevens slechts ten uitvoer gebracht door leden van bepaalde stromingen - stromingen met een zeer eigenzinnige interpretatie van de Koran. Er schijnt in te staan (ik ben sinds een tijdje die Koran aan het lezen, maar ben het nog niet tegen gekomen), dat zij die sterven voor het geloof rijkelijk beloond zullen worden. Feitelijk exact dezelfde voorspelling als de Christenen tot hun beschikking hebben - al geven de (pardon) ietwat temperamentvollere Arabieren daar eerder een andere interpretatie aan - dit hoeft niet eens overigens. De Christenen, die dezelfde "instructie" martelaar te worden kregen, hebben zich zelf ook niet altijd rustig gehouden. De Christenen vonden het - net als de Islamieten nu - een bijzonder grote deugd te sterven voor het geloof en lieten zich dan ook gewillig afslachten door Nero en zijn opvolgers.
Het zit simpelweg in de aard van een nieuwe religieuze massa mensen zich gewelddadig te gedragen. Iedere religie maakt een gewelddadige beginperiode door. Dat er nu toevallig veel Moslim-geweld is, is slechts te wijten aan het feit dat de Islam 500 jaar jonger is dan het Christendom.

2: Mensen die zelfmoord plegen. Sorry, maar ik snap het gewoon niet. Ja,ik ben een rasoptimist. Maar dat neemt niet weg dat ik niet begrijp hoe iemand zo wanhopig kan zijn om te denken dat hij of zij dood beter af is. En denk eens aan je familie verdorie (of mag ik dat her niet zeggen?). Wat doe je die mensen aan? Er is overal wel een oplossing voor te bedenken, hoe zwaar en k.. het leven is. Ik ben gelukkig zelf nooit geconfronteerd met zelfmoord, maar ik ken wel mensen waarvan familie zelfmoord heeft gepleegd. Ik zie alleen de ellende die achtergelaten wordt. Makkelijke uitweg zo..:rolleyes: NOT
Mijn medeleiden met de buitenwereld - zoals ik al dikwijls heb opgemerkt hier - is zo ongeveer de enige reden dat ik nog geen poging heb gedaan. Ik kan je echter wel vertellen waarom men het zou doen.
Ik ga er vanuit dat eenieder die zelfmoord pleegt, daar goed over nagedacht heeft en daarmee tot jouw conclusies is gekomen. Zelfmoord heeft voor- noch nadelen voor degene die het pleegt. Echter, sta eens stil bij het moment van zelfmoord plegen zèlf - hoe voel jij je als die zelfmoordenaar dan? Je staat op het punt uit je lijden verlost te worden, je weet dat het gaat gebeuren. Het klinkt misschien stom, maar is dat niet een geweldig gevoel? Er is één moment - een ogenblik - waarop je gewoonweg weet dat het niet meer kan mislukken, dat je niet meer gestoord kunt worden door wie dan ook, die niet wil dat je de dood in vlucht. Aldaar is slechts één moment - een gelukzalig moment. Opgelucht.

Ik wil niet zeggen dat men hier bewust naar zoekt - velen immers denken inderdaad dat ze dood beter af zijn. De voldoening kan men enkel uit het moment zelf halen - die voldoening is het doel.
 

DeletedUser

Gast
Er schijnt in te staan dat zij die sterven voor het geloof rijkelijk beloond zullen worden.

Dat begrijp ik, alleen is het de manier van sterven. Die zelfmoordaanslagen strookt niet met wat er in de koran staat (mijn opvatting tenminste). Sterven voor het geloof en zelfmoordaanslagen voor het geloof, dat vind ik twee heel verschillende dingen. Er is niks eervols aan sterven door middel van een zelfmoordaanslag

Er is één moment - een ogenblik - waarop je gewoonweg weet dat het niet meer kan mislukken, dat je niet meer gestoord kunt worden door wie dan ook, die niet wil dat je de dood in vlucht.

Tot het moment dat je daar half bewusteloos bent en er kot iemnd binnenlopen die 112 belt en nog op tijd is ook. Mislukt....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Dat begrijp ik, alleen is het de manier van sterven. Die zelfmoordaanslagen strookt niet met wat er in de koran staat (mijn opvatting tenminste). Sterven voor het geloof en zelfmoordaanslagen voor het geloof, dat vind ik twee heel verschillende dingen. Er is niks eervols aan sterven door middel van een zelfmoordaanslag
Die mensen willen graag sterven voor hun geloof en jammer genoeg worden ze niet vanzelf afgeslacht door "heidenen". Dan moet je als extremist toch naar een ander excuus te sterven op zoek - de eerste en ook meest in het oog springende (zowel als idee als als uitwerking) optie is dan ook de aanslag.

Er is één moment - een ogenblik - waarop je gewoonweg weet dat het niet meer kan mislukken, dat je niet meer gestoord kunt worden door wie dan ook, die niet wil dat je de dood in vlucht.

Tot het moment dat je daar half bewusteloos bent en er kot iemnd binnenlopen die 112 belt en nog op tijd is ook. Mislukt....
Snap je mijn punt überhaupt?
 

DeletedUser

Gast
Discussie) Mag men, op aanvraag van iemand, deze laatste doden of helpen bij het sterven?
 

DeletedUser

Gast
Discussie) Mag men, op aanvraag van iemand, deze laatste doden of helpen bij het sterven?
nou nee,

kijk zelfdoding plegen (als je je eigen leven neemt is het technische gezien geen moord) is jammmer maar geheel legaal, en mensen die dit plegen zullen vrijwel altijd blijven.

maar iemand helpen bij dit soort dingen is zwaar fout, ten eerste is het illigaal (je kunt er voor doodslag worden aangeklaagt of als medeplichtige worden aangewezen en een straf krijgen)

ik denk dat mensen die zelfmoord willen plegen (we hebben het hier niet over euthanisie) willen volgens mij ook geen hulp hierbij,
 

DeletedUser

Gast
nou nee,

kijk zelfdoding plegen (als je je eigen leven neemt is het technische gezien geen moord) is jammmer maar geheel legaal, en mensen die dit plegen zullen vrijwel altijd blijven.

maar iemand helpen bij dit soort dingen is zwaar fout, ten eerste is het illigaal (je kunt er voor doodslag worden aangeklaagt of als medeplichtige worden aangewezen en een straf krijgen)
Hoe kun je als medeplichtige strafbaar voor iets dat niet bij wet verboden is?

ik denk dat mensen die zelfmoord willen plegen (we hebben het hier niet over euthanisie) willen volgens mij ook geen hulp hierbij,
Er zijn wel degelijk mensen die er niets tegen hebben geholpen te worden - velen hebben het zelfs nodig er overheen te komen.
 

DeletedUser

Gast
Hoe kun je als medeplichtige strafbaar voor iets dat niet bij wet verboden is?

Hoe kan het legaal zijn om marihuana te kopen in een winkel die niet aangeleverd mag worden met marihuana ?


Het wetboek staat vol met tegenstrijdigheden,
dit is er 1 van, je ben strafbaar bezig als je iemand helpt met het plegen van zelfmoord. soms zelfs als je het mogelijk maakt voor iemand om zelfmoord te plegen (vertellen waar bijv. je de kogels van dat mooie jachtgeweer bewaard die boven de haard hangt terwijl je weet dat deze persoon suicidaal is) probleem hiermee is wel dat het moeilijk is om te bewijzen dat je daadwerkelijk dit hebt gedaan.
 

DeletedUser

Gast
een groot gedeelte van de mesen die zelfmoord plegen zijn of geestelijk ziek (stemmen in hun hoofd) of zitten ze gewoon zover in de problemen, dat ze geen andere uitweg weten/willen weten
 

DeletedUser

Gast
een groot gedeelte van de mesen die zelfmoord plegen zijn of geestelijk ziek (stemmen in hun hoofd) of zitten ze gewoon zover in de problemen, dat ze geen andere uitweg weten/willen weten

  1. Dit is niet echt een antwoord op mijn vraag - mocht dat ook maar een klein beetje de bedoeling zijn.
  2. Hartelijk dank voor je stereotype-zelfmoordenaar. Ik kan je vertellen dat er vreselijk veel mensen die geestelijk ziek zijn en zelfmoord willen plegen, daar helemaal niet toe in staat zijn. Dat 90% van de zelfmoord plegenden "psychische problemen" heeft, duidt erop dat deze mensen deze problemen eerder niet hadden en dus níet "gestoord" zijn of zo. Depressie maakt de kans op zelfmoord 15 tot 20 maal zo groot en een simpel rekensommetje leert ons dat ze dan in Nedreland verantwoordelijk is voor 375.000 tot 380.952 van de 400.000 zelfmoordgedachten, 93.750 tot 95.238 van de 100.000 pogingen tot zelfmoord en 1.875 tot 1.905 van de 2.000 geslaagde zelfmoorden.
 

DeletedUser

Gast
  1. Dit is niet echt een antwoord op mijn vraag - mocht dat ook maar een klein beetje de bedoeling zijn.
  2. Hartelijk dank voor je stereotype-zelfmoordenaar. Ik kan je vertellen dat er vreselijk veel mensen die geestelijk ziek zijn en zelfmoord willen plegen, daar helemaal niet toe in staat zijn. Dat 90% van de zelfmoord plegenden "psychische problemen" heeft, duidt erop dat deze mensen deze problemen eerder niet hadden en dus níet "gestoord" zijn of zo. Depressie maakt de kans op zelfmoord 15 tot 20 maal zo groot en een simpel rekensommetje leert ons dat ze dan in Nedreland verantwoordelijk is voor 375.000 tot 380.952 van de 400.000 zelfmoordgedachten, 93.750 tot 95.238 van de 100.000 pogingen tot zelfmoord en 1.875 tot 1.905 van de 2.000 geslaagde zelfmoorden.


en dat noem jij een simpel rekensommetje,
maar je hebt wel gelijk depressie is een grotere oorzaak in zelfmoorden dan geestelijke stoornissen zoals schizofrenie,

schizofrenen zijn meestal een groter gevaar voor hun omgeving dan voor hunzelf. terwijl mensen in de zwaarste categorie van depressie voornamelijk gevaarlijk voor hun zelf zijn.
 

DeletedUser

Gast
ik snapte het rekensommetje ook niet helemaal, maar ik geef je wel gelijk jah
 

DeletedUser

Gast
ik snapte het rekensommetje ook niet helemaal, maar ik geef je wel gelijk jah

Depressie maakt de kans op zelfmoordgedachten (en dus op pogingen èn geslaagde pogingen, daar deze in lineair verband tot de gedachten staan.) en dat duidt erop dat er over de 21 personen 20 personen zelfmoordgedachten hebben - één "normaal" persoon en 20 depressieve mensen. Nu delen we de grote, ronde getallen (400.000, 100.000 en 2.000) steeds door dit getal (21 personen) en vermenigvuldigen wij deze met het aantal depressieve figuren (20). Nu heb je het aantal zelfmoordgedachten / -pogingen / geslaagde zelfmoordpoginen als depressie de kans precies 20 maal zo groot maakt. Dit zelfde trucje gaat ook met een 15 maal zo grote kans; de mensenmassa waarmee je dan rekent is 16 personen groot en daarvan zijn er 15 depressief.

Als je wilt, kun je nu uitzoeken hoe het zit met geesteszieken - 90% van 400.000 is niet gelijk aan 375.000 of 380.952, maar ligt lager (360.000). Hieruit kun je afleiden dat in ieder geval een deel van de geesteszieke mensen met zelfmoordgedachten óók depressief is (misschien ook wel allemaal, maar ik ben te lui om ook dát uit te vogelen).
 

DeletedUser

Gast
AW: Zelfmoord

Een klasgenootje van mij heeft een nonkel die opgegeten is door krokodillen.
Hij was onderzoeker en was gaan zwemmen in volgens de anderen "veilig" gebied.Zijn broer wou hem komen opzoeken,maar sloeg de piloot neer op 500 m van de aankomst.Zelfmoord dus.Later heeft de vrouw van de broer zelfmoord gepleegd,en de vrouw van de onderzoeker.De vrouw van de piloot is het trauma teboven gekomen.Ik vind dus,dat je ALS je zelfmoord pleegt,je enkel jezelf moet doden.
 

DeletedUser

Gast
AW: Zelfmoord

Ja het is niet echt zelfmoord meer als je iemand anders vermoordt...
 

DeletedUser5241

Gast
AW: Zelfmoord

er was ook in hollands got talent een rap over een vader die kanker had en even later overleed. en zijn dochter was zo depresief dt ze zichzelf had vermoord.
 

DeletedUser

Gast
AW: Zelfmoord

ik vind dat als je zelfmoord neemd omdat je liefdes verdried of omdat je depricief bend of omdat je met je zelf in de knoop zit egowistse mensen en een stelletje laffe takken

als je onggennezelijk ziek ben of ineens een kastplantje en je neemd dan de beslissing om niet meer verder tewillen leven een moedige beslissing en dan heb ik daar diep respect voor
 

DeletedUser199

Gast
AW: Zelfmoord

ik vind dat als je zelfmoord neemd omdat je liefdes verdried of omdat je depricief bend of omdat je met je zelf in de knoop zit egowistse mensen en een stelletje laffe takken

als je onggennezelijk ziek ben of ineens een kastplantje en je neemd dan de beslissing om niet meer verder tewillen leven een moedige beslissing en dan heb ik daar diep respect voor

Het is heel wat moeilijker dan je denkt.
Je hebt waarschijnlijk geen idee als je weken in een ziekenhuis wordt opgenomen.
En depressief ben je waarschijnlijk nog nooit geweest.
Want anders had je geweten dat het heel wat zwaarder is dan je denkt.
 

DeletedUser

Gast
AW: Zelfmoord

Het is heel wat moeilijker dan je denkt.
Je hebt waarschijnlijk geen idee als je weken in een ziekenhuis wordt opgenomen.
En depressief ben je waarschijnlijk nog nooit geweest.
Want anders had je geweten dat het heel wat zwaarder is dan je denkt.

klopt ik ben nog nooit depresief geweest en ik heb de ziekte van chrone en ik mis 50 cm darm heb 1 jaar met een stoma gelopen heb 14 dagen op intensifcare gelegen en heb de eerste operatie 8 weken in het zieken huis gelegen de 2de keer 4 weken en de 3de keer 2 weken weet niet of het echt lang is maar vin 1 dag altelang en verdrs lig ik gemiddeld 3x per jaar in het ziekenhuis door mijn ziekte
 
Bovenaan