• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel Weerwolven van Wakkerdam #190 - Weerwolven van Catan

DeletedUser22926

Gast
Daarnaast Kyra, gister zei je dat je beter had moeten weten... Oke, is dat nu ook zo? Want je had een claim. Toch nog op jivi stemmen die obvious goed is is voor mij de reden om nu al een stem op jou te zetten. Je komt hier niet nog een keer mee weg.

Kyra
 

DeletedUser27427

Gast
Nog mooi voor de uitslag, ik zette in mijn ogen Kyra niet onder druk ik vertrouwde haar en helaas is gebleken dat dat idd een grote fout is.

Overigens raad ik de rest aan eens deze meelopers allemaal te controleren.

De beschermheer zegt over en uit.

Ondanks dat Jivilium dus toch een goedje was ben ik het niet eens met zijn uitspraak dat hij zich per se in Kyra heeft vergist. Sorry dat ik het alweer voor haar opneem maar ik mis de nuance in Jiviliums redenatie. Het spreekt niet voor Kyra dat ze haar rol niet gaf, maar het maakt haar zo vroeg in het spel ook niet meteen tot een weerwolf.

Ik twijfel ook nog wat ik verdachter vind, de meeloopstemmen op Jivilium, of de volledige inactiviteit van sommige anderen rond de dl. Jivilium gedroeg zich natuurlijk wel een beetje opvallend, dus hoewel ik een stem op hem misschien makkelijk lijkt, vind ik het in dit geval wel heel begrijpelijk.
 

DeletedUser22926

Gast
Jup mn afwezigheid idd verdacht maar t komt legit doordat ik telkens aan het voetballen ofzo ben dan en dan shit vergeten xD
 

DeletedUser23442

Gast
Zucht, sorry dat ik er niet was. Heb ik een goede reden voor, die ik iedere onvrijwillige lezer wil besparen maar mocht je het toch echt willen weten vraag het gerust in mn privé.

Maar verder over dit potje, wat triest. De activiteit is om te huilen en we lynchen mensen op basis van hun idiootheid/idiote gedrag ipv op of ze verdacht zijn :|
En dat doen we zo massaal dat ik me niet kan voorstellen dat iedereen die het doet wolf is en dit niet oprecht doet :/
 

DeletedUser21204

Gast
Sorry weer te laat..... :((((((
Maar wat zijn je stemmen zielig slecht signlady, man man man. Zon zwakke redenatie..
En kyra, wel leuk dat het zo niet gaat, maar uiteindelijk heb jij niet geclaimd en is een goedje dood... Merkwaardig hoe dit is gelopen.

Dus als een goedje zo gaat lopen dreigen enzo, moet ik gewoon gezellig gaan claimen en er totaal niets achter zoeken?
Sorry hoor, maar heb jij ooit een goedje zo desperate zien doen over 1 claim?
Lijkt me niet heel merkwaardig.
 

DeletedUser21204

Gast
Daarnaast Kyra, gister zei je dat je beter had moeten weten... Oke, is dat nu ook zo? Want je had een claim. Toch nog op jivi stemmen die obvious goed is is voor mij de reden om nu al een stem op jou te zetten. Je komt hier niet nog een keer mee weg.

Kyra

Jivilium gebruikte een claim die al dood is zegmaar, dus die hij makkelijk kan jatten. Daarom gaf dit letterlijk 0 confirmation dat dit echt zijn rol was.
Jivilium was voor mij dus verre van obvious goed, en ik denk niet dat ik daar de enige in ben.
 

DeletedUser21575

Gast
Dus als een goedje zo gaat lopen dreigen enzo, moet ik gewoon gezellig gaan claimen en er totaal niets achter zoeken?
Sorry hoor, maar heb jij ooit een goedje zo desperate zien doen over 1 claim?
Lijkt me niet heel merkwaardig.

Jivilium gebruikte een claim die al dood is zegmaar, dus die hij makkelijk kan jatten. Daarom gaf dit letterlijk 0 confirmation dat dit echt zijn rol was.
Jivilium was voor mij dus verre van obvious goed, en ik denk niet dat ik daar de enige in ben.

Dit zijn voor mij prima logische argumenten. Ik kan inzien waarom Kyra en menig ander wel er voor gekozen hebben om deze lynch zo uit te voeren. (Zeker aangezien de activiteit er wederom toe leid dat er weinig verdachten / theorieën rondgaan.)

Edit: sorry even verduidelijken. Ik zie dat ik al te vroeg op plaatsen heb geklikt.
Wat ik wilde toevoegen is namelijk dat ik Hearts stem een beetje overdreven vind. Sure, ook ik dacht niet dat Jivi een slechtje was. Daar leek het mij persoonlijk een te domme actie voor. Maar zoals ik hierboven aangaf en wat Kyra ook goed beargumenteerd is het feit dat hij dit op een erg bizarre manier uitvoerde. Dat gecombineerd met het gebrek aan targets had het ook een hele rare move kunnen zijn van een slechtje? Hij deed het blijkbaar niet bij iedereen, dus waarom target hij Kyra specifiek?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser22926

Gast
Oke, je hebt zeker een punt Kyra, maar je hebt aan Jivilium geen verdere uitleg gevraagd over zijn claim, en toch ga je bashen over dat zijn claim niet reeel is, merkwaardig. Daarnaast zegt Jivi in het topic dat hij wilt stoppen omdat mensen "niet normaal" spelen, wat geen enkel slechtje zou doen, zeker als het een nieuwe speler is en iemand als jij zou dat moeten kunnen doorzien. Als je nog onervaren bent en je bent goedje dan voel je je al snel onrechtvaardig behandelt omdat niemand je kan vertrouwen. En als dat ook nog zo iemand is als jivilium, wordt hij daar zeer salty van en is hij er gewoon klaar mee. Als slechtje zou iemand nooit zo boos worden op zo een bepaalde reactie en voel je je lang niet zo snel onrechtvaardig behandelt. Ook dit weet jij Kyra, maar toch probeer je zo goed mogelijk te redeneren op het eruit stemmen van een goedje, terwijl je weet dat je hem alleen elimineert omdat hij zich anders gedraagd. Deze zaken gebeuren steeds vaker in het forum en dat vind ik begrijpelijk, maar Kyra wilt niet toegeven dat ze hem eruitstemt omdat hij zich anders gedraagd. Ik zie luie goedjes dat veel sneller accepteren.

Daarnaast heb je toch mooi even 2 goedjes eruit gestemd met makkelijke stemmen zonder ene verdenking op jou, dat vind ik vreemd, want het zijn toch vaak slechtjes met de uitgebreide en voorbereidde bedenkingen over bepaalde stemmen op iemand tegenwoordig. En ik zie nog bijna geen enkele reactie tegen jou gekeerd. Ik denk dat dat komt omdat jij slecht bent, samen met andere actievelingen. Anders was dit iemand anders ook wel opgevallen, hoop ik dan maar he, want het zou toch niet zo zijn dat sommige mensen gewoon koud worden gelaten.
 

DeletedUser22926

Gast
Deze mensen vind ik ook erg vreemd zich gedragen:
Sorry Jivilum. Je gedrag klopt gewoon niet bij een goedje.
Wat een makkelijke kut stem. Je gedrag klopt niet bij een goedje, wat is dan wel gedrag dat klopt bij een onervaren goedje? Naar mijn idee is de informele en slechte niet eens uitgebreide redenatie typisch gedrag. Je andere stem was ook al dramatisch en ook jij hebt gewoon 2 mensen die zich anders gedragen eruit gestemd. Wordt je nu wel actief vandaag naast de laatste 10 min voor de dl? Want nu kunnen we je niet eens verdenken op basis van iets in je verdenkingen. Ik zie een wolf dat wel doen, deadline surviving, om zo telkens een zwakke stem neer te kunnen zetten. Maar dit niets doen maakt je voor mij echter wel verdacht. Wordt je nu wel opeens actief om jezelf te verdedigen?

nissassa

Ondanks alles geloof ik jivis claim wel. Vind het alleen een rare actie van hem naar kyra toe. Maar dat kan ook aan de speelstijl liggen. Verder niet echt iets verdachts.

Oke eerst zeg je „deze discussie gaat nergens over” en daarna dit. Je gelooft dus de claim van Jivi, dat deed je dan ook toen je online was om 21:52. Echter verdedig je hem totaal niet, je gaat niet in op andermans verdenkingen en stemmen en je laat dit gewoon gebeuren terwijl je doen alsof je er niet bij hoort door een stem op jezelf neer te zetten 5 min voor de dl. 5 min, kijk een stem op jezelf door gebrek aan tijd kan nog wel door de onzekerheidsfactor, maar dit is gewoon een zielige stem die op iedereen anders gezet kan worden. En die anderen zijn toch zeker minstens even verdacht als jij, dus waarom moet er dan een stem op jezelf? Wil je daar minder verdacht van worden?

Jivilium wilde blijkbaar enorm graag BM worden.




Erg ver gezocht dat Graecus zijn rol zelf verzonnen had inderdaad. Vooral ook raar dat Jivilium eerst zijn uiterste best deed om betrouwbaar over te komen en daarna zichzelf zo magertjes verdedigt. Daarom Jivilium

Magertjes verdedigt is misschien wel verdacht, maar Jivilium geeft letterlijk op, dat is iets heel anders. Het slaat nergens op dat hij daarvoor bestraft moet worden met een rode stem. Dit haal jij dus aan om je stem mee te versterken, het feit dat jivilium opgeeft. Zou een slechtje niet juist proberen te strijden tot het laatst, zeker als diegene nog niet erg goed kan manipuleren met spelers door bijvoorbeeld juist in de slachtofferrol te gaan. Dasios, jij bent slim genoeg om dit te zien en ik zie dus niet in waarom jij dit dan als reden gebruikt. Misschien omdat je je stem meer waard wilt laten lijken dan dat ie is?



Jullie zijn voor mij allemaal bijna even verdacht als Kyra en ik ga dan misschien ook wel mn stem veranderen als jullie hier niet juist op reageren of verdacht blijven doen.
 

DeletedUser21204

Gast
Oke, je hebt zeker een punt Kyra, maar je hebt aan Jivilium geen verdere uitleg gevraagd over zijn claim, en toch ga je bashen over dat zijn claim niet reeel is, merkwaardig. Daarnaast zegt Jivi in het topic dat hij wilt stoppen omdat mensen "niet normaal" spelen, wat geen enkel slechtje zou doen, zeker als het een nieuwe speler is en iemand als jij zou dat moeten kunnen doorzien. Als je nog onervaren bent en je bent goedje dan voel je je al snel onrechtvaardig behandelt omdat niemand je kan vertrouwen. En als dat ook nog zo iemand is als jivilium, wordt hij daar zeer salty van en is hij er gewoon klaar mee. Als slechtje zou iemand nooit zo boos worden op zo een bepaalde reactie en voel je je lang niet zo snel onrechtvaardig behandelt. Ook dit weet jij Kyra, maar toch probeer je zo goed mogelijk te redeneren op het eruit stemmen van een goedje, terwijl je weet dat je hem alleen elimineert omdat hij zich anders gedraagd. Deze zaken gebeuren steeds vaker in het forum en dat vind ik begrijpelijk, maar Kyra wilt niet toegeven dat ze hem eruitstemt omdat hij zich anders gedraagd. Ik zie luie goedjes dat veel sneller accepteren.

Daarnaast heb je toch mooi even 2 goedjes eruit gestemd met makkelijke stemmen zonder ene verdenking op jou, dat vind ik vreemd, want het zijn toch vaak slechtjes met de uitgebreide en voorbereidde bedenkingen over bepaalde stemmen op iemand tegenwoordig. En ik zie nog bijna geen enkele reactie tegen jou gekeerd. Ik denk dat dat komt omdat jij slecht bent, samen met andere actievelingen. Anders was dit iemand anders ook wel opgevallen, hoop ik dan maar he, want het zou toch niet zo zijn dat sommige mensen gewoon koud worden gelaten.

Hij gedraagde zich wolfish, wij lynchen m. Ik denk echt dat je hier te veel achter zoekt, jongen.

De meelopers zijn ook vrij makkelijk te verklaren.
1) Er was geen 2e optie. Oke, ze hadden niet op Jivilium gestemd. Op wie dan wel? Was er ook maar iemand verder ook maar een beetje verdacht?
2) Jivilium verdedigde zich niet. Als hij dat deed, ging men erover nadenken "klopt dit wel?". Doet hij dit niet, is er niets om over te discussieren, en gebeurt er dus ook helemaal niets wat hem voor een dood kan behoeden.
 

latdekat

Harpij
Jivilium wilde blijkbaar enorm graag BM worden.




Erg ver gezocht dat Graecus zijn rol zelf verzonnen had inderdaad. Vooral ook raar dat Jivilium eerst zijn uiterste best deed om betrouwbaar over te komen en daarna zichzelf zo magertjes verdedigt. Daarom Jivilium

Het enige wat mij opvalt is dat Dasios hier naar redenen zoekt om Jivilium te lynchen, terwijl deze eigenlijk al sowieso lynch is. Is dit om zijn stem op een goedje in te dekken? Ik zie namelijk weinig redenen om het topic zo grondig te bekijken om dan als laatste (?) te stemmen.
 

DeletedUser20542

Gast
Ik snap niet waarom het zomaar wordt toegelaten dat er telkens weer wordt gestemd op mensen die overduidelijk geen wolf zijn. Jivilium was gewoon aan het ragequitten of zo. Dat ziet elke goedje toch? We verspillen al onze lynches aan deze onzin. De conclusie lijkt me makkelijk getrokken: er zitten wolven tussen de zinloze meelopers.
 

DeletedUser20542

Gast
Kyra -> Jivilium
Ilja -> Jivilium
Latdekat -> Jivilium
Dasios -> Jivilium
Zij stemden allemaal ook op Graecus. Het spreekt voor zich dat één van deze mensen vanavond mijn lynchstem krijgt.
@Kyraco @SignLady @latdekat @Dasios Leg eens uit waarom jullie er daadwerkelijk van overtuigd waren dat Graecus en Jivilium de juiste lynch waren, waarbij de kans dat het een wolf was groot genoeg was om het risico te nemen?
 

DeletedUser27427

Gast
Het enige wat mij opvalt is dat Dasios hier naar redenen zoekt om Jivilium te lynchen, terwijl deze eigenlijk al sowieso lynch is. Is dit om zijn stem op een goedje in te dekken? Ik zie namelijk weinig redenen om het topic zo grondig te bekijken om dan als laatste (?) te stemmen.
Ik heb het forum grondig bekeken omdat Jivilium niet de enige was bij wie ik mijn twijfels had. Zijn vreemde gedrag kort voor de deadline gaf voor mij echter wel de doorslag. Omdat ik pas kort voor de deadline tijd had, kon ik helaas niet verder uitweiden over degenen die ik naast Jivilium verdacht vond.

Zij stemden allemaal ook op Graecus. Het spreekt voor zich dat één van deze mensen vanavond mijn lynchstem krijgt.
@Kyraco @SignLady @latdekat @Dasios Leg eens uit waarom jullie er daadwerkelijk van overtuigd waren dat Graecus en Jivilium de juiste lynch waren, waarbij de kans dat het een wolf was groot genoeg was om het risico te nemen?
Ik stemde vooral uit principe op Graecus, wat natuurlijk niet echt klopt. Ik heb overigens wel mijn stem op het laatste moment nog gewijzigd naar Ilja, omdat ik Graecus' claim vertrouwde en er geen goedje uit wilde hebben.

Deze mensen vind ik ook erg vreemd zich gedragen:

Wat een makkelijke kut stem. Je gedrag klopt niet bij een goedje, wat is dan wel gedrag dat klopt bij een onervaren goedje? Naar mijn idee is de informele en slechte niet eens uitgebreide redenatie typisch gedrag. Je andere stem was ook al dramatisch en ook jij hebt gewoon 2 mensen die zich anders gedragen eruit gestemd. Wordt je nu wel actief vandaag naast de laatste 10 min voor de dl? Want nu kunnen we je niet eens verdenken op basis van iets in je verdenkingen. Ik zie een wolf dat wel doen, deadline surviving, om zo telkens een zwakke stem neer te kunnen zetten. Maar dit niets doen maakt je voor mij echter wel verdacht. Wordt je nu wel opeens actief om jezelf te verdedigen?



Oke eerst zeg je „deze discussie gaat nergens over” en daarna dit. Je gelooft dus de claim van Jivi, dat deed je dan ook toen je online was om 21:52. Echter verdedig je hem totaal niet, je gaat niet in op andermans verdenkingen en stemmen en je laat dit gewoon gebeuren terwijl je doen alsof je er niet bij hoort door een stem op jezelf neer te zetten 5 min voor de dl. 5 min, kijk een stem op jezelf door gebrek aan tijd kan nog wel door de onzekerheidsfactor, maar dit is gewoon een zielige stem die op iedereen anders gezet kan worden. En die anderen zijn toch zeker minstens even verdacht als jij, dus waarom moet er dan een stem op jezelf? Wil je daar minder verdacht van worden?



Magertjes verdedigt is misschien wel verdacht, maar Jivilium geeft letterlijk op, dat is iets heel anders. Het slaat nergens op dat hij daarvoor bestraft moet worden met een rode stem. Dit haal jij dus aan om je stem mee te versterken, het feit dat jivilium opgeeft. Zou een slechtje niet juist proberen te strijden tot het laatst, zeker als diegene nog niet erg goed kan manipuleren met spelers door bijvoorbeeld juist in de slachtofferrol te gaan. Dasios, jij bent slim genoeg om dit te zien en ik zie dus niet in waarom jij dit dan als reden gebruikt. Misschien omdat je je stem meer waard wilt laten lijken dan dat ie is?



Jullie zijn voor mij allemaal bijna even verdacht als Kyra en ik ga dan misschien ook wel mn stem veranderen als jullie hier niet juist op reageren of verdacht blijven doen.

Ik keek vooral naar wat Jivilium kort voor de dl zei in relatie tot wat hij eerder al gezegd had en legde in mijn redenatie dus te weinig de nadruk op het feit dat hij het al had opgegeven, hoewel ik er wel op gekomen was dat hij dat als slechtje minder snel had gedaan. Gewoon een fout in mijn denken dus, ik had weinig tijd.

Het valt me wel op dat Ilja wel heel makkelijke meeloopstemmen heeft neergezet en verder vooralniet de aandacht op zich lijkt te willen vestigen. Daarom alweer Ilja. Ik kon niet later stemmen, want ik ben misschien tot na de dl weg.
 

DeletedUser9104

Gast
Zij stemden allemaal ook op Graecus. Het spreekt voor zich dat één van deze mensen vanavond mijn lynchstem krijgt.
@Kyraco @SignLady @latdekat @Dasios Leg eens uit waarom jullie er daadwerkelijk van overtuigd waren dat Graecus en Jivilium de juiste lynch waren, waarbij de kans dat het een wolf was groot genoeg was om het risico te nemen?

Aan Graecus hebben de wolven veel meer als hij leeft dan als hij dood is, dusja. Gezien hij of niets doet of achterlijk.
Jivilum vond ik serieus verdacht. Zeker hoe hij Kyra benaderde.


Het valt me wel op dat Ilja wel heel makkelijke meeloopstemmen heeft neergezet en verder vooralniet de aandacht op zich lijkt te willen vestigen. Daarom alweer Ilja. Ik kon niet later stemmen, want ik ben misschien tot na de dl weg.

Natuurlijk wil ik geen aandacht op mezelf vestigen. Gezien ik niet gelyncht wil worden in een bashpartij die ontstaat als je wel wat actiever op dingen ingaat. Daarnaast ben ik vrij druk geweest de afgelopen dagen (werk, ben daarbuiten ook niet thuis). Dusja.
 

DeletedUser20542

Gast
Latdekat wederom, is online maar reageert hier niet, plus wat ik al aangehaald heb.
 

DeletedUser23442

Gast
Omdat mijn gedachte redelijk gelijk was met Yde en ik het helemaal eens ben met Yde's redenering Latdekat
 

DeletedUser21575

Gast
Oke eerst zeg je „deze discussie gaat nergens over” en daarna dit. Je gelooft dus de claim van Jivi, dat deed je dan ook toen je online was om 21:52. Echter verdedig je hem totaal niet, je gaat niet in op andermans verdenkingen en stemmen en je laat dit gewoon gebeuren terwijl je doen alsof je er niet bij hoort door een stem op jezelf neer te zetten 5 min voor de dl. 5 min, kijk een stem op jezelf door gebrek aan tijd kan nog wel door de onzekerheidsfactor, maar dit is gewoon een zielige stem die op iedereen anders gezet kan worden. En die anderen zijn toch zeker minstens even verdacht als jij, dus waarom moet er dan een stem op jezelf? Wil je daar minder verdacht van worden?

Ik vond het ook een magere discussie. Er werd heen en weer gediscussieerd en beide gingen op elkaar in. Terwijl voor beide partijen wel wat te zeggen was, en bij beide eigenlijk geen stem geplaatst hoefde te worden. Nu snap ik het wel van Kyra op Jivi, en ergens ook wel van Jivi op Kyra, maar de meelopers, dat vond ik best apart. Voor mij sprong Latdekat daar het meest tussenuit. En hij ontwijkt eerdere vragen hierover ondertussen ook. (Ik begon deze post al een tijdje geleden, en ik zie dat Yde me ondertussen geninja'd heeft hierop.. )

Verder wat jouw post betreft, ik vond niemand er tussenuit springen. Ik ga dan ook geen halfslachtig excuus verzinnen om mijn stem te verantwoorden die avond om daar dan maar mee weg te komen. Dus ik hield de eer aan mezelf. Vandaag is ie een stuk duidelijker. Dus bij deze mijn stem ;)
 

latdekat

Harpij
Dasios gaat argumentatie zoeken waar er geen is, om zich minder 'verdacht' te maken.

En ik stemde op hen omdat er echt niets anders was. :p
 
Bovenaan