• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel [Discussietopic] Weerwolven van Wakkerdam

DeletedUser23442

Gast
Indien er gebrek zou zijn aan andere vrijwilligers kan ik altijd wel een potje leiden, maar ik hoef zeker niet perse...
 

DeletedUser23442

Gast
Ik heb trouwens een potje klaarstaan, dus kan 201 wel leiden.

Tenminste ik neem aan dat 200 dan binnen niet al te lange termijn start nu ik nog een soort van tijd heb voor leiden
 

DeletedUser18003

Gast
Topic staat :) Was even stress met oud & nieuw drukte ^^ We kijken even hoe snel ie vult, maar zullen het zeggen als ie over 24 uur sluit. Feedback op de instellingen is welkom!
 

DeletedUser

Gast
Ziet er leuk uit. Er is veel moeite in gestoken. Je vroeg om feedback, dus hier is het.^^

Opmerkingen over rolbeschrijvingen
Ik zie dat jullie uitgebreide rolbeschrijvingen hebben. Dat is erg mooi, want zo hoeven mensen minder zoekwerk te doen naar hoe jullie rollen precies werken. Maar op sommige punten zijn de uitgebreide rolbeschrijvingen net niet uitgebreid geneog.
1. Bij de rolbeschrijving van het Cherubijntje staat niet dat de beschermingen alleen doorgaan als de rol juist wordt geraden.
2. Bij de rolbeschrijving van de heks staat niet aangegeven of de naam van de heks bekend wordt gemaakt als ze haar doodsdrankje gebruikt. Ook staat er niet dat de heks in deze versie te horen krijgt wie zij heeft gered, als zij iemand red. Verder staat niet aangegeven of de heks haarzelf kan redden.
3. Bij de rolbeschrijving van de beul staat niet hoe-ie beult, maar dat staat dan weer wel bij de niet-uitgebreide rolbeschrijving. Misschien een beetje scheef..?
4. De zelfkoppelende Cupido staat niet in jullie rollenlijst.
5. Als er een infectie is, is er geen lunch, right?

Opmerkingen over de zieneringen in het potje
Ik zie dat jullie er een bijziende dorpsgek in hebben gestopt. Dit is (veel) beter dan gewoon een ziener er in proppen, maar ik wil in het kort betogen waarom ik deze keuze niet optimaal vind.
De keuzes die de bijziende dorpsgek zal maken wat betreft wie-ie wil zien, zullen behoorlijk voor de hand liggend zijn. Je kunt er vanuit gaan dat uit de groep Genade - Kyraco - RabbidRobin - Nissassa de meesten gezien zullen gaan worden bijvoorbeeld (mochten ze allemaal meedoen). Ik heb hier ooit in WvW #171 een oplossing voor gebruikt in de vorm van een nieuwe versie van een welp die zieneringen kan blokkeren. Deze versie van welp zou ik een goede toevoeging aan het potje vinden. Wanneer deze wordt toegevoegd, is een (bijziende) ziener ook minder erg om er in te hebben. Dit waren de rollenbeschrijvingen van WvW #171:

Welp

De welp is een slechtje, maar de wolven en hij kennen elkaar niet.

Als de wolven de welp lunchen en de lunch slaagt (dwz., de welp wordt niet beschermd door de slaapengel terwijl hij 's nachts geen actie uitvoert), dan sterft de welp niet, maar komen de wolven achter zijn identiteit. De welp krijgt dit niet te weten. Omdat dit potje netwerken UIT staat, mogen de wolven in dit geval GEEN contact opnemen met de welp!

Als de welp opgroeit tot wolf, wordt dat niet vermeld. De welp kan om de volgende redenen opgroeien:
1. Zodra de wolven besluiten dat ze dat willen. De welp groeit dan direct op.
2. Als alle wolven dood zijn, krijgt de welp dat te horen. Vanaf dan kan hij, zodra het hem uitkomt, er voor kiezen om op te groeien.

Elke nacht kan de welp een totaal van 4 spelers afschermen tegen zieneringen; hij mag ook zichzelf afschermen.


Bijziende ziener

De bijziende ziener mag elke dag de kant van een speler opvragen middels een PM aan de spelleiding. Hij krijgt dan na de lynch/lunch te horen of deze speler goedje was, of deze speler slechtje was, of dat deze speler was afgeschermd (zie welp).

Met een welp die kan afschermen, zullen zieners en dorpsgekken veel minder snel de obvious targets gaan proberen te zien en hebebn alle spelers een gelijker kans om gezien te worden.



Ik ben trouwens optimistischer over de activiteit van het potje dan de meeste andere mensen, maar ook ik verwacht dat er toch wel tenminste één inactieve zal zijn. Ik denk dat ik me ga inschrijven als vervanger. Daardoor ben ik minder tijd kwijt op de eerste dagen en het is ook gelijk een mooie bescherming tegen geluncht worden op dag 1 (wat mij te vaak gebeurt). En ik vind het altijd wel leuwk om halverwege het potje te komen binnenstormen.^^



Trouwens, uit het verhaal meen ik op te maken dat De Bezem als oudje wordt gezien. Maar als hij oudje is, ben ik zeker ook een oudje. Misschien zou ik er dan als Lycantroop in moeten. :p Als 'Gematigd oudje' of 'Genadig oudje'. :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser18003

Gast
@Genade:
Rolbeschrijvingen zullen in de loop van de dag geüpdatet worden :) Thanks voor de oplettendheid. Zichzelf koppelende Cupido staat er voor mij wel bij, helemaal onderaan (is een bijrol).

Zieners vind ik zelf ook altijd een issue, omdat een ziener het potje zo verdomd simpel kan maken. Vandaar dat ik altijd meer een fan ben van de Dorpsgek, en zeker de Bijziende, omdat die ten eerste soms meerdere dagen nodig heeft om de rol van iemand écht 100% te bevestigen (als z'n eerste uitslag bijvoorbeeld 2 goedjes en een slechtje is) en omdat je er daarom eventueel ook meer dan één in het potje zou kunnen doen (als ie er überhaupt in zit, de instellingen blijven "misschien". Ik ben er tegen om aantallen van tevoren bekend te maken, omdat het dan gewoon afstrepen wordt en de wolven al snel veel minder creatief kunnen zijn.)
Ik snap het argument van de groep die altijd gezien zal gaan worden en dit is inderdaad lastig te vermijden. Ik vind het idee van een 'zienerblokkerende' rol best interessant en interpreteer jouw nieuwe Welp als een soort van combo tussen de Welp & de Apostaat? Ik vind het idee leuk, maar aangezien jouw potje een "niet netwerken" potje was, en de wolven in dit potje dus wél contact op zouden kunnen nemen met de Welp, denk ik dat ie in deze vorm wellicht overpowered zou kunnen zijn? De kans is klein dat de wolven er snel achter komen wie de Welp is, maar het is wel iets om over na te denken, zeker aangezien er ook een Infectiewolf in zit en deze blijft er in. Ik ga er wel vanuit, maar dat maak ik niet volledig uit de beschrijving op, dat de Welp zijn afschermkrachten verliest als hij opgroeit? Wellicht dat een normale Apostaat beter zou passen, maar die heeft weer tot nadeel dat hij de Wolven nooit leert kennen en een Apostate wolf zou nog krachtiger zijn dan deze versie van de Welp.

Tris is er op dit moment niet, dus ik gooi ook nog een balletje bij hem op, maar dit zijn even mijn eerste gedachten :p

Feel free om je in te schrijven btw, ook als vervanger mag je jezelf er al bij zetten :p
 

DeletedUser

Gast
Ahja ik zie de zelfkoppelende Cupido inderdaad ook staan. My bad.

De nieuw bedachte welp is inderdaad een soort combo tussen welp en apostaat. Dat deze welp sterker is in een netwerkpotje, is inderdaad een goed punt. Dat de wolven 'm leren kennen als ze hem lunchen maar niet andersom vond ik wel een leuke twist in een niet-netwerkpotje, maar past inderdaad niet in een netwerkpotje. Misschien kun je de welp gewoon laten opgroeien zodra-ie een niet-geblokkeerde lunch op zich krijgt. Zonder dat dit dan vermeld wordt in het topic, uiteraard.
Je hebt dan alleen nog een probleem als de welp geliefde is met een wolf. Maar in dat geval zijn de wolven ook weer wat zwakker, omdat dan tegelijkertijd twee slechtjes kunnen sterven.
EDIT: En ja, als de welp opgroeit, wordt-ie een wolf en verliest-ie dus zijn oude krachten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Waarrom moeten de speciale rollen naar jou en de lunch en infectie naar Tristan? Is het niet slimmer om alles naar beide personen te sturen om ervoor te zorgen dat indien één van de twee afwezig is de andere ook de info heeft?
 

DeletedUser

Gast
Wacht eens. DutchGirl heeft de rolbeschrijvingen gekopieerd van WvW #100. Ik zie het nu pas. xD
 

DeletedUser18003

Gast
Opmerkingen over rolbeschrijvingen
Ik zie dat jullie uitgebreide rolbeschrijvingen hebben. Dat is erg mooi, want zo hoeven mensen minder zoekwerk te doen naar hoe jullie rollen precies werken. Maar op sommige punten zijn de uitgebreide rolbeschrijvingen net niet uitgebreid geneog.
1. Bij de rolbeschrijving van het Cherubijntje staat niet dat de beschermingen alleen doorgaan als de rol juist wordt geraden.
2. Bij de rolbeschrijving van de heks staat niet aangegeven of de naam van de heks bekend wordt gemaakt als ze haar doodsdrankje gebruikt. Ook staat er niet dat de heks in deze versie te horen krijgt wie zij heeft gered, als zij iemand red. Verder staat niet aangegeven of de heks haarzelf kan redden.
3. Bij de rolbeschrijving van de beul staat niet hoe-ie beult, maar dat staat dan weer wel bij de niet-uitgebreide rolbeschrijving. Misschien een beetje scheef..?
4. De zelfkoppelende Cupido staat niet in jullie rollenlijst.
5. Als er een infectie is, is er geen lunch, right?

1 en 3 is toegevoegd aan beschrijving. 2: Er wordt niet bekend gemaakt wie de heks is bij doodsdrankje, ze krijgt niet te horen wie ze gered heeft, alleen dat ze gered heeft en ze kan zichzelf redden (staat nu in rolbeschrijving) 5: Infectiewolf is V1, dus infectie ipv lunch, is erbij gezet :)

Wacht eens. DutchGirl heeft de rolbeschrijvingen gekopieerd van WvW #100. Ik zie het nu pas. xD

Ik ontken alles :> Had ze destijds zelf geschreven (of voor Coup d'État 1 zelfs al, weet ik niet meer), had niet veel zin om ze opnieuw te gaan schrijven, dus heb ze alleen hier en daar aangepast. Heb de meeste wel even gecheckt met het regels- & rollentopic en de versies erbij gezet (maar bij een paar dus vergeten).

Rollentoevoegingen

Vanwege het onverwacht grote aantal inschrijvingen, zijn Tristan en ik van plan de volgende rollen nog toe te voegen:

1. De "Apostate Welp", een variatie van wat Genade hierboven noemde. Wolven zijn nu 1 op de 5, dat zal inclusief de Infectiewolf en de Apostate Welp zijn. Heb hem gelijk even een aparte naam gegeven, zodat ie niet door elkaar gehaald wordt met de echte Welp.

Wannabe-oudje (Apostate Welp) Slecht

(De Apostate Welp is een slechtje, maar de wolven en hij kennen elkaar niet.)

Deze nieuwerd zou dolgraag een oudje willen worden, maar weet eigenlijk niet wie ze zijn. Echter wil hij hen wel helpen, in de hoop dat hij hen opvalt.
Echter kan hij niet welpen, maar kan hij elke nacht een totaal van 4 spelers afschermen tegen zieneringen; hij mag ook zichzelf afschermen.

Het Wannabe-oudje kan op drie manieren indruk maken op de oudjes en dus eindelijk bij hen komen horen:
  1. Als de oudjes hem lunchen en hij wordt NIET beschermd door een beschermende rol
  2. Als alle oudjes dood zijn, kan het Wannabe-oudje er zelf voor kiezen op te groeien, op een moment dat hem uitkomt.
  3. Als de oudjes besluiten dat ze willen dat hij opgroeit.
2. De Trol (Joker) Neutraal
Deze man is nu eenmaal een trol. Hij wil graag de menigte meeslepen en het is zijn droom om met zo veel mogelijk toeschouwers dood te gaan. Daarom heeft de Trol als doel om gelyncht te worden; wordt hij gelyncht, dan wint hij automatisch (het spel is dan niet voorbij, maar hij zal "meewinnnen" met de winnende partij). Echter heeft hij op dit moment wel de keuze om één van de spelers die op hem gestemd heeft, mee te nemen de dood in. Dit zet hij in PM naar de spelleiding na zijn dood. Wordt de Trol geluncht of is hij nog in leven aan het einde van het spel, dan wint hij niet.

3. Het Fossiel (Lycantroop) Goed
Deze persoon zit al zo lang op het forum, dat hij door zienende rollen als een oudje (slechtje) gezien wordt. Hij is immers toch ook heel oud?
 

DeletedUser

Gast
De apostate welp is grappig omschreven. :p

* Er staat niet expliciet vermeld dat als het wannabe oudje opgroeit, dat hij dan als rol 'Oudje' krijgt en dus de krachten van het wannabe zijn verliest.
* Ik zie er niet de toegevoegde waarde niet van in dat de troll iemand kan meenemen in zijn dood. Als de troll lynch is en toch al weet dat hij gewonnen heeft, maakt het speltechnisch niets uit wie hij doodt, dus zal hij zijn keuze wie hij doodmaakt baseren op niet-speltechnische redenen. (Zoals hoeveel hij een persoon mag.) Dus ik zou dat gewoon weglaten.
 

DeletedUser22926

Gast
De apostate welp is grappig omschreven. :p

* Er staat niet expliciet vermeld dat als het wannabe oudje opgroeit, dat hij dan als rol 'Oudje' krijgt en dus de krachten van het wannabe zijn verliest.
* Ik zie er niet de toegevoegde waarde niet van in dat de troll iemand kan meenemen in zijn dood. Als de troll lynch is en toch al weet dat hij gewonnen heeft, maakt het speltechnisch niets uit wie hij doodt, dus zal hij zijn keuze wie hij doodmaakt baseren op niet-speltechnische redenen. (Zoals hoeveel hij een persoon mag.) Dus ik zou dat gewoon weglaten.
Trollt hij niet dan iemand ofzo?
 
Bovenaan