• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel Weerwolven van Wakkerdam #208 - Trump vs Mexi&co

AriChibi

Hydra
De heilige aartsbisschop Solarwolf gooit zijn katholieke wijwater over Nissassa, Donald Trump (POTUS) valt daardoor al schuimbekkend dood neer op de grond, aangezien hij gereformeerd is.

Donald Trump (POTUS, originele rol - slecht):
Donald wilt alle Mexicanen het land uit hebben. Nee, wacht, Donald wilt gewoon al zijn tegenstanders het land uit hebben. Door zijn hele slimme praatjes, ik zweer het, kan hij ervoor zorgen dat twee spelers verward raken en hun acties op de verkeerde persoon uitgevoerd worden. Daarnaast kan hij ook tijdelijk iemand van zijn twitterfeed blokkeren, waardoor deze persoon die nacht geen actie uit kan voeren. Donald voert in eerste instanties zelf de uitzetacties (=lunches) niet uit, maar zijn rechterhand Mike Pence doet dat. Als zijn rechterhand vermoord wordt, kan hij eenmalig een nieuwe rechterhand kiezen (Infectiewolf).
Acties (in PM):
1a. Acties omwisselen. Je mag iedere nacht twee namen opsturen van spelers waarvan je de acties om wilt gaan wisselen. Voorbeeld: 1: Ziener -> Persoon A, 2: Beul -> Persoon B. In dit geval zal de Ziener de rol van Persoon B terugkrijgen en de Beul Persoon A beulen. Zij zullen hier geen concrete feedback van krijgen, maar de beul zal in het bericht van de spelleider natuurlijk zien dat hij het verkeerde target gebeuld heeft. Als een van de twee opgestuurde spelers geen actie op een andere speler uitvoert, zal de actie van de andere persoon normaal verlopen.
1b. Iemand blokkeren. In plaats van deze actie mag je er ook voor kiezen om één naam op te sturen van een speler die je wilt blokkeren. Deze speler zal die nacht dan geen kunnen actie uitvoeren. Je mag niet twee keer achter elkaar precies dezelfde namen opsturen (dus niet dezelfde twee voor actie a of dezelfde naam voor actie b).
2. Infectie. Als Mike Pence uit het spel ligt, moet je een nieuwe rechterhand verkiezen ten koste van de lunch op die dag. Deze nieuwe rechterhand zal vanaf dan de lunch uitvoeren.

 

DeletedUser25931

Gast
Oke, zoiets dacht ik al, alleen nu wordt de vraag die verder een wolf is, gezien ari heeft vermeld dat er wel een infectie kon zijn geweest op de dag dat yde doodging, dus moeten we kijken naar wie op dag 2 infectie werd, en dan kijk ik toch naar ofwel sanhal, gezien de activiteit van sanhal om te beschermen, neig ik toch naar sanhal.
Zeker omdat slet makkelijk te claimen is als niss een sletactie heeft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Mooi gedaan Solar! Ik had nog niet van hem gehoord dat hij alleen op oneven dagen een actie mocht uitvoeren. Goede priester actie dus!
Verder snap ik de tweede zin van je post waarbij je op mij stemt (oranje stem) niet helemaal: dus moeten we kijken naar wie op dag 2 infectie werd, en dan kijk ik toch naar ofwel sanhal, gezien de activiteit van sanhal om te beschermen, neig ik toch naar sanhal. Ik denk dat je zegt dat ik geïnfecteerd bent door mijn activiteit?
Slet is idd makkelijk te claimen voor wolven, maar als goedje heeft het geen nut om iets anders te claimen. Bij mijn eerste post na de dl van gisteren, heb ik expres geclaimed zodat jullie het volledige verhaal weten.
 

DeletedUser26715

Gast
mijn gevoel bij nissa klopte dan zal hij bij sanhal ook wel kloppen.
Nissassa keihard verdedigen en een plotselinge switch naar gekko toen dat nodig was om nissa te verdedigen.
Bovendien slet claimen is wel heel makkelijk als wolf.
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
mijn gevoel bij nissa klopte dan zal hij bij sanhal ook wel kloppen.
Nissassa keihard verdedigen en een plotselinge switch naar gekko toen dat nodig was om nissa te verdedigen.
Bovendien slet claimen is wel heel makkelijk als wolf.

Ik snap dat je meeloopt op Solar, hij is bewezen en wanneer ik dood ben zal Voetbal ook bewezen zijn. Wel wil ik zeggen dat je redenen in je post echt nergens op slaan. Wij hebben gisteren op Skype lange gesprekken gehad over Nissassa en toen zei jij zelfs tegen mij dat ik niet op hem moest stemmen voor de lynch. Dit omdat hij zichzelf gisteren wilde bewijzen. Dus ik begrijp niet helemaal waarom je nu deze argumenten aanhaalt.
 

DeletedUser26715

Gast
solar verdacht nissa pas toen ik erover begon vanmiddag,
en dat bleek te kloppen (vraag maar na).

Jij verdedigde keihard Nissassa met je claim als slet.
slet is zo makkelijk te claimen, bovendien probeerde je nissassa echt iets te hard te verdedigen.

En jij verdacht opeens nissassa helemaal niet meer. Niet nog een klein beetje maar je verdedigde hem keihard.
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
solar verdacht nissa pas toen ik erover begon vanmiddag,
en dat bleek te kloppen (vraag maar na).

Jij verdedigde keihard Nissassa met je claim als slet.
slet is zo makkelijk te claimen, bovendien probeerde je nissassa echt iets te hard te verdedigen.

En jij verdacht opeens nissassa helemaal niet meer. Niet nog een klein beetje maar je verdedigde hem keihard.

Ik heb alles in het topic neergezet zodat iedereen de kans had om een goede keuze te kunnen maken mbt de komende lynch. Ik wist zelf niet of Nissassa goed was of niet, maar omdat ik zelf zijn actie al een keer heb geblokkeerd, ging ik er voor nu van uit dat hij goed was. Daarom wilde ik ook graag een discussie krijgen om te zien of er nog andere mensen waren die hier iets op te zeggen hadden.
Mijn slet claim was dus geen keiharde verdediging voor Nissassa, maar was bedoeld om ervoor te zorgen dat iedereen alle informatie had en niet deels over Skype gestrooid was bij verschillende mensen (iets dat ik gisteren ook tegen jou heb gezegd).
Of solar nissassa verdacht vond weet ik niet, dat krijgen we hopelijk nog te horen voor de dl. Maar verder vind ik jouw redenen om op mij te stemmen nog steeds niet geweldig.
 

DeletedUser25931

Gast
Ik snap dat je meeloopt op Solar, hij is bewezen en wanneer ik dood ben zal Voetbal ook bewezen zijn. Wel wil ik zeggen dat je redenen in je post echt nergens op slaan. Wij hebben gisteren op Skype lange gesprekken gehad over Nissassa en toen zei jij zelfs tegen mij dat ik niet op hem moest stemmen voor de lynch. Dit omdat hij zichzelf gisteren wilde bewijzen. Dus ik begrijp niet helemaal waarom je nu deze argumenten aanhaalt.
Neeneenee, hij loopt niet mee met mij, hij heeft duidelijk in prive laten merken dat hij jou en niss wolven vond, en ik ben daar mee ingegaan omdat ik vond dat hij gelijk had.

solar verdacht nissa pas toen ik erover begon vanmiddag,
en dat bleek te kloppen (vraag maar na).
Nuja, ik zou niet noemen dat ik hem tot dan toe niet verdacht, ik vond hem nog steeds wel verdacht maar wist niet goed wat ik ervan moest vinden van hem en san. Het klopt wel dat jij me hebt doen aanhalen over het gedoe met dat hij meerdere keer kan smidden, en dat dat wel een soort van doorslag was nadat ik het navroeg en niss ook nog eens zei dat hij oneven smid was.
Maar tis wel raar dat kalgar doet alsof san niss hard verdedigde, terwijl ik heb gezien dat kalg er juist idd voor zorgde dat san niss ging helpen. Maargoed, hoeveel zegt dat precies over kalgar? Zijn actual stem om op gekko te stemmen sloeg ook nergens op, maar daar heb ik jou niet over horen praten. ik heb het gevoel dat je dit nu gewoon gebruikt als excuus om jezelf te redden.

Jij verdedigde keihard Nissassa met je claim als slet.
slet is zo makkelijk te claimen, bovendien probeerde je nissassa echt iets te hard te verdedigen.

En jij verdacht opeens nissassa helemaal niet meer. Niet nog een klein beetje maar je verdedigde hem keihard.

Mooi gedaan Solar! Ik had nog niet van hem gehoord dat hij alleen op oneven dagen een actie mocht uitvoeren. Goede priester actie dus!
Verder snap ik de tweede zin van je post waarbij je op mij stemt (oranje stem) niet helemaal: dus moeten we kijken naar wie op dag 2 infectie werd, en dan kijk ik toch naar ofwel sanhal, gezien de activiteit van sanhal om te beschermen, neig ik toch naar sanhal. Ik denk dat je zegt dat ik geïnfecteerd bent door mijn activiteit?Nee, echt totaal niet x) Wat ik bedoelde was dat ik kalg niet zo als geinfecteerde, omdat hij daarvoor te hard op nissassa inging en mij juist ging overhalen om op ofwel jou ofwel nissassa mijn drankje te dumpen, en hij daarbij niet mij ging volledig overhalen op jou te gaan.. Vervolgens zei ik dat ik dan naar jou kijk omdat jij actief was die paar minuten voor de dl om niss te beschermen, en jij 1 van de wenig was die op gekko stemde ipv niss. Eigenlijk was de bedoeling het te hebben over jou of dutch of roy, maar dat is niet aangekomen for some reason. Reden: dat zijn de enige drie die ik werkelijk geinfecteerd zie worden, en die ook niet op niss stemde op het moment dat het wel spannend was en nodig.
Slet is idd makkelijk te claimen voor wolven, maar als goedje heeft het geen nut om iets anders te claimen. Bij mijn eerste post na de dl van gisteren, heb ik expres geclaimed zodat jullie het volledige verhaal weten.
Over het claimen: Wat nou als jij gewoon met niss het plan hebt besproken dit te claimen en te beraden? Als je slet bent, kan je er idd weinig aan doen, maar het is wel opvallend dat je nou net slet bent als je kijkt naar wat voor voordeelt het brengt in het verklaren van de acties die er zijn gebeurd op dag 2 bvb door niss.

Nou moet ik zeggen dat ik dutch ook wel verdacht vind, omdat zij eigenlijk de hele tijd afzijdig is en niet zich echt goed mengt in de discussies, en ook wel makkelijk meeging op gekko. Punt blijft, jij bent degene die gekko in gang heeft gebracht, als dutch wolf zou zijn geweest gok ik dat ze enkele minuten eerder al had gestemd om mensen mee te krijgen, en niet eerst nog twijfelen waarom terwijl dutch zegt wel gesproken te hebben met niss, en dan pas op 21.59 mee te stemmen.
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Nee, echt totaal niet x) Wat ik bedoelde was dat ik kalg niet zo als geinfecteerde, omdat hij daarvoor te hard op nissassa inging en mij juist ging overhalen om op ofwel jou ofwel nissassa mijn drankje te dumpen, en hij daarbij niet mij ging volledig overhalen op jou te gaan.. Vervolgens zei ik dat ik dan naar jou kijk omdat jij actief was die paar minuten voor de dl om niss te beschermen, en jij 1 van de wenig was die op gekko stemde ipv niss. Eigenlijk was de bedoeling het te hebben over jou of dutch of roy, maar dat is niet aangekomen for some reason. Reden: dat zijn de enige drie die ik werkelijk geinfecteerd zie worden, en die ook niet op niss stemde op het moment dat het wel spannend was en nodig.

Ah, bedankt voor de verduidelijking. Ik weet ook niet wie geïnfecteerd was, het kan zijn dat Kalgar dit zelf was. Kleine kans idd, maar wel iets om rekening mee te houden. De bescherming van Nissassa was voornamelijk vanwege zijn claim en mijn gesprek dat ik met Kalgar en Nissassa had gehad. Waarschijnlijk had ik Nissassa gelyncht laten worden als ik niet eerst met Kalgar had gepraat en daarna met Nissassa vanwege dat gesprek, maar dat is achteraf.

Over het claimen: Wat nou als jij gewoon met niss het plan hebt besproken dit te claimen en te beraden? Als je slet bent, kan je er idd weinig aan doen, maar het is wel opvallend dat je nou net slet bent als je kijkt naar wat voor voordeelt het brengt in het verklaren van de acties die er zijn gebeurd op dag 2 bvb door niss.

Nou moet ik zeggen dat ik dutch ook wel verdacht vind, omdat zij eigenlijk de hele tijd afzijdig is en niet zich echt goed mengt in de discussies, en ook wel makkelijk meeging op gekko. Punt blijft, jij bent degene die gekko in gang heeft gebracht, als dutch wolf zou zijn geweest gok ik dat ze enkele minuten eerder al had gestemd om mensen mee te krijgen, en niet eerst nog twijfelen waarom terwijl dutch zegt wel gesproken te hebben met niss, en dan pas op 21.59 mee te stemmen.
True, mijn slet claim is inderdaad iets dat opvallend is met betrekking tot Nissassa zijn blokkades. Maar omdat ik slet ben en dat toen heb gedaan, wilde ik dat iedereen dit wist bij het kiezen van zijn/haar lynch (wat op dat moment waarschijnlijk Nissassa was). Voor mij was hij namelijk ook nog mijn voornaamste lynch, maar de info die bij mijn rol hoorde, was een van de redenen waardoor ik hem toch het voordeel van de twijfel wilde geven.
 

DeletedUser26715

Gast
De reden dat ik voor Sanhal ga is dat ik op dit moment mijn grootste twijfels bij hem heb,
natuurlijk weet je het nooit 100% maar op dit moment is hij volgens mij toch wel echt heel verdacht.
Het begon eigenlijk al de eerste dag met zijn "Roleplay" verhaal maar zoals er toen ook al gezegd werd:
Het kan ook een welp of iets anders zijn dat op die manier moet "evolueren".
Hij deed er echt alles aan om BM te worden, meer dan dat mij lief was.
Zelfs op Skype ging hij aan mensen vragen of hij pls BM kon worden.
Dit zegt natuurlijk nog niks maar toch roept het vraagtekens op.

Verder heb ik met hem geskyped en daar zei hij dat hij Nissassa het meest verdacht vond,
maar toen Nissassa het mikpunt werd van de lynch aanvallen was Sanhal opeens degene die Nissassa begon te verdedigen.
Daar heb ik natuurlijk wel begrip voor, op dat moment deed ik het ook, maar dat stopte toen hij zich niet kon bewijzen.
Toen werden de twijfels bij mij groter terwijl Sanhal hem juist steeds meer begon te verdedigen.

Dan natuurlijk zijn grote posts net nadat Ydeger was gebeult, dat deed hij in de trend van: "laat ik er duidelijkheid over maken".
In die posts geeft hij aan dat hij een slet is. Laten we daar eens mee beginnen, slet is een hele makkelijke claim als wolf.
Als wolf word je sws niet geluncht. Als Sanhal iets anders zou claimen zou hij geluncht moeten worden, maar als slet kun je eenvoudig zeggen: "ik was bij die en die" en dan is er niks aan de hand.

Sanhal heeft ook aangegeven bij voetbal te hebben geslapen om te kijken of hij niet geinfecteerd was. Really?
Het is zo makkelijk om bij een goedje te gaan slapen die al zijn actie heeft gebruikt. Voetbal zal dan nooit naar buiten komen met "mijn actie is gelukt".
Dit is alweer de makkelijkste optie om te claimen.

Verder had je nog natuurlijk dat Sanhal vol Nissassa bleef verdedigen, al helemaal toen Nissassa zich niet kon bewijzen.
Dat is natuurlijk heel logisch als je kijkt naar wat Nissassa allemaal voor dingen kon doen.
Hij kon 2 acties omdraaien, hij kon 1 actie blokkeren en ook kon hij een nieuwe rechterhand aanstellen.
Dit is natuurlijk wel heel aantrekkelijk om koste wat het kost te verdedigen.

Sanhal vertelde ook dat het al de tweede keer was dat Nissassa actie mislukte.
Namelijk ook de eerste nacht toen hij bij hem geslapen had.
Ook hier is het weer zooo makkelijk om weer achteraf te zeggen dat je bij iemand hebt geslapen die geen actie uit heeft gevoerd.
Tegen mij heeft Nissassa gezegd dat hij nog niemand vertrouwde en ik geloof dat als hij echt smid was dat hij dit ook niet had gedaan.
Dan komt Sanhal vervolgens aanzetten met het feit dat zijn actie de eerste dag ook al geblokkeerd was en we hem misschien toch nog een kans moeten geven.
Zeker als je weet dat iemand je mede-wolf is, is het zo gemakkelijk om gewoon te zeggen dat je bij iemand hebt geslapen en hij daardoor zijn actie niet kon uitvoeren. Het is ook nog zeker niet bewezen dat iemand zijn actie niet heeft kunnen uitvoeren en daarom is de rol slet weer een makkelijke claim.

Er klopt gewoon niet dat zodra er een hele belangrijke wolf verdacht word, je hem keihard gaat verdedigen zelfs tegen alle feiten in.
Daarbij word er wel heel gemakkelijke geclaimd en de acties van zijn geclaimde rol zijn ook wel heel makkelijk. Verder heb ik als enige tegenargument gezien: "ik wilde dat alles duidelijk was voor iedereen".


E: aangezien ik dus blijkbaar een beetje verdacht wordt en er een paar nog vragen over mij hebben zal ik mij gaan verdedigen.

Ten eerste heeft voetbalp10 ydeger gebeult voor de infectie. Hij heeft daarbij ook mijn mening gevraagd tussen Sanhal en Ydeger. Ik heb toen voor Ydeger gekozen omdat hij mij het meest verdacht leek. Ydeger is nu ook bewezen wolf gebleken, waarom zou ik kiezen om een wolf te beulen?

Natuurlijk kan er daarna altijd een infectie hebben plaatsgevonden waardoor ik wolf ben geworden. Maar waarom zou ik dan Nissassa's (wat een extreem belangrijke wolf was) claim gaan ontkrachten? Zelfs tegen Solar die hem uiteindelijk heeft bewatert.

Beide keren heb ik 2 achteraf bewezen goedjes toch zeker overtuigd om een wolf te killen.

Verder is er nog onduidelijkheid over mijn stem op gekko. Ik heb op Gekko gestemd omdat hij instant meeging op een orakel waarvan hij niet wist dat die echt binnengekomen was. Verdere info staat een aantal paginas terug. Ook moet ik zeggen dat een beetje gevoel ook meespeelde.

Ik zie verder geen vragen richting mij, mocht je die wel hebben stuur gerust een berichtje op skype of hier op het forum.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser25931

Gast
Sander, los van wat kalgar hier beweert, waar hij ook wat hypocriet is, ik wil je eigenlijk een andere vraag stellen. Waarom vond je het niet raar dat niss een smid was die om de dag kon smeden? Dat is nou niet iets wat normaal gebeurt, en jij hebt zoveel met ari besproken dat jou sws ook is verteld dat ze de rollen uit het topic haalde.
 

DeletedUser27931

Gast
Voor mij staan er nog niet veel verdachten op het lijstje, maar wat kalgar hier post vind ik wel hele goede argumenten. En ik ben zeker met zijn argumenten eens.
Dus als er nog iemand anders is die hier op wilt reageren zou wel fijn zijn, dan komen misschien andere argumenten naar boven.

Voor de rest neig ik nu wel naar sanhal....
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
De reden dat ik voor Sanhal ga is dat ik op dit moment mijn grootste twijfels bij hem heb,
natuurlijk weet je het nooit 100% maar op dit moment is hij volgens mij toch wel echt heel verdacht.
Het begon eigenlijk al de eerste dag met zijn "Roleplay" verhaal maar zoals er toen ook al gezegd werd:
Het kan ook een welp of iets anders zijn dat op die manier moet "evolueren".
Hij deed er echt alles aan om BM te worden, meer dan dat mij lief was.
Zelfs op Skype ging hij aan mensen vragen of hij pls BM kon worden.
Dit zegt natuurlijk nog niks maar toch roept het vraagtekens op.

Het Roleplayen was iets dat ik voor het potje al had gezegd dat ik zou doen. Dan hou ik mij hier ook aan. De rollen die er zijn gemaakt door Alysha zijn voornamelijk gemaakt nav de al bestaande rollen, maar hebben ze andere namen gekregen. Zo ben ik Sander de Social Justice Warrior (wie mij kent weet dat dat waar is). Ik kan elke nacht iemand sletten door bij hun te blijven om te praten over politiek gebeuren.
Het is dus de rol slet, zonder dat het dezelfde beschrijving heeft. Dit heeft ze bij alle andere rollen ook gedaan lijkt mij. Ik deed er alles aan omdat ik Sander(s) was en dus in dit potje vol Amerikaanse politiek de "president" wilde worden.
Ik vroeg inderdaad op Skype mensen of ze op mij wilde stemmen, dat was ene standaard zinnetje dat ik ook bij jou heb neergezet op het forum (de namen heb ik wel aangepast) en ik heb iedereen een unieke button gegeven wanneer ze met mij in gesprek gingen over het bm schap. Dit omdat het deel van mijn Roleplay was en ik dit dus leuk vond om te doen. Zo waren er meerdere spelers die daar ook op een Roleplay manier in gingen.
Na die eerste dag ben ik wel serieus gaan spelen, de roleplay was toen over en ik wil dan ook graag de slechtjes eruit krijgen.

Verder heb ik met hem geskyped en daar zei hij dat hij Nissassa het meest verdacht vond,
maar toen Nissassa het mikpunt werd van de lynch aanvallen was Sanhal opeens degene die Nissassa begon te verdedigen.
Daar heb ik natuurlijk wel begrip voor, op dat moment deed ik het ook, maar dat stopte toen hij zich niet kon bewijzen.
Toen werden de twijfels bij mij groter terwijl Sanhal hem juist steeds meer begon te verdedigen.

Ik vond Nissassa inderdaad het meest verdacht. Maar jij hebt toen tegen mij gezegd dat ik moest wachten met de lynch. Toen heb ik overleg gehad met Nissassa en kwam het hele plan om hem Voetbal te laten upgraden waardoor hij nogmaals kon beulen. Wanneer dat werkte zou voetbal bewezen zijn omdat hij niet was geïnfecteerd en zou Nissassa bewezen zijn omdat hij hem had geüpgraded. Dit is uiteindelijk niet gelukt omdat Nissassa een wolf was, maar ik wilde hem op die dag dus het voordeel van de twijfel geven.
[11-3-2017 19:34:36] mattias: Als je het zo bekijkt heb ik nog wel wat tegen nissa (misschien)
[11-3-2017 19:34:45] Sander | Sanhal: ?
[11-3-2017 19:35:02] mattias: Een "verspreking"
[11-3-2017 19:35:18] mattias: Kan ofc nog geen kwaad maar it adds up als je snapt wat ik bedoel
[11-3-2017 19:35:31] Sander | Sanhal: Ligt aan het soort verspreking
[11-3-2017 19:35:35] Sander | Sanhal: Maar ik ben benieuwd
[11-3-2017 19:36:01] mattias: Ik zal het als ik thuis ben uitwerken mobiel word lastig
[11-3-2017 19:37:25] Sander | Sanhal: Oké!
[11-3-2017 20:51:48] mattias: Ik laat het nu even achter omdat hij zich nu 100% goed kan bewijzen, mocht dat toch niet gebeuren vertel ik het morgen.
[11-3-2017 21:05:47] Sander | Sanhal: Kan de beul zich nog een keer bewijzen dan?
[11-3-2017 21:05:51] Sander | Sanhal: Want dat zou heel fijn zijn
[11-3-2017 21:06:08] Sander | Sanhal: Ik kijk btw weet ik veel dus ik reageer niet echt (om half 10 weer)
[11-3-2017 21:07:23] mattias: Nissa en beulen?
[11-3-2017 21:07:45] Sander | Sanhal: Een beul kan over het algemeen maar 1x beulen:p
[11-3-2017 21:07:59] Sander | Sanhal: Lynch moet je zelf kiezen nav wie je verdenkt. Ik ga wel op nissassa denk ik
[11-3-2017 21:09:24] Sander | Sanhal: Ik ga nu weer btw, terug in 30 min
[11-3-2017 21:09:41] Sander | Sanhal: Wss rond 21:30 terug, anders 21:35 als mn hond direct uit moet
[11-3-2017 21:12:19] mattias: Laat nissa pls ff zijn actie doen, mocht ie dat toch niet doen dan kan hij gelyncht worden maar het ziu zonde zijn om hem dan te lynchen
[11-3-2017 21:16:35] mattias: Ik moet zeggen dat ik hem okk niet vertrouw maar het zou best dom zijn om het niet een nachtje uit tr stellen als hij daarmee bewezen is
[11-3-2017 21:34:24] Sander | Sanhal: Ah Nissassa kan de actie doen
[11-3-2017 21:34:34] Sander | Sanhal: Maar waarom heeft hij hier niets over gezegd om de lynch te stoppen?
[11-3-2017 21:38:00] mattias: Welke lynch
[11-3-2017 21:38:04] mattias: Ik zeg een actie
[11-3-2017 21:38:28] Sander | Sanhal: Nou, de lynch zal vanavond zijn en ik denk dat hij ook wel weet dat hij lynch kan worden vandaag
[11-3-2017 21:38:53] mattias: Dat klopt?
[11-3-2017 21:39:49] Sander | Sanhal: ?
[11-3-2017 21:40:00] mattias: Ik weet niet waarom
[11-3-2017 21:40:12] mattias: Maar dat is wat hij tegen mij heeft gezegd
[11-3-2017 21:40:42] mattias: Ik hoop dat je het nog eens overweegt, mocht er niemand anders zich aanmelden als lynch snap ik natuurlijk als je gewoon voor nissa gaat

Dan natuurlijk zijn grote posts net nadat Ydeger was gebeult, dat deed hij in de trend van: "laat ik er duidelijkheid over maken".
In die posts geeft hij aan dat hij een slet is. Laten we daar eens mee beginnen, slet is een hele makkelijke claim als wolf.
Als wolf word je sws niet geluncht. Als Sanhal iets anders zou claimen zou hij geluncht moeten worden, maar als slet kun je eenvoudig zeggen: "ik was bij die en die" en dan is er niks aan de hand.

Mijn post was ook om er duidelijkheid bij te krijgen en om een discussie te starten, iets dat nu wel werkt alleen doen er maar weinig mensen mee aan de discussie. Slet is een makkelijke claim als wolf, maar ook een claim die niet vaak gebruikt wordt (vaker jager oid). Verder kan ik hier niets over zeggen omdat dit gewoon de rol is die ik heb.

Sanhal heeft ook aangegeven bij voetbal te hebben geslapen om te kijken of hij niet geinfecteerd was. Really?
Het is zo makkelijk om bij een goedje te gaan slapen die al zijn actie heeft gebruikt. Voetbal zal dan nooit naar buiten komen met "mijn actie is gelukt".
Dit is alweer de makkelijkste optie om te claimen.

Ik heb bij voetbal geslapen op de nacht dat Nissassa hem een extra beul actie zou geven. De nacht nadat de infectie was geweest. Het is duidelijk dat de geïnfecteerde persoon nu de lunches doet en ik heb aan Alysha gevraagd of het feit dat ik bij iemand slaap de lunches tegen houdt. Dit is het geval. Wanneer hij was geïnfecteerd, zou ik zijn lunch dus stoppen, dan zouden de wolven die nacht niemand lunchen. Uiteindelijk is dit wel gebeurd.

Verder had je nog natuurlijk dat Sanhal vol Nissassa bleef verdedigen, al helemaal toen Nissassa zich niet kon bewijzen.
Dat is natuurlijk heel logisch als je kijkt naar wat Nissassa allemaal voor dingen kon doen.
Hij kon 2 acties omdraaien, hij kon 1 actie blokkeren en ook kon hij een nieuwe rechterhand aanstellen.
Dit is natuurlijk wel heel aantrekkelijk om koste wat het kost te verdedigen.

Ik heb nergens Nissassa vol zitten verdedigen. Ik wilde hem eerst het voordeel van de twijfel geven waardoor Gekko gelyncht was. Daarna heb ik alles wat ik wist in het topic gezet zodat mensen hun mening hierover konden opmaken en er een discussie kon beginnen.

Sanhal vertelde ook dat het al de tweede keer was dat Nissassa actie mislukte.
Namelijk ook de eerste nacht toen hij bij hem geslapen had.
Ook hier is het weer zooo makkelijk om weer achteraf te zeggen dat je bij iemand hebt geslapen die geen actie uit heeft gevoerd.
Tegen mij heeft Nissassa gezegd dat hij nog niemand vertrouwde en ik geloof dat als hij echt smid was dat hij dit ook niet had gedaan.
Dan komt Sanhal vervolgens aanzetten met het feit dat zijn actie de eerste dag ook al geblokkeerd was en we hem misschien toch nog een kans moeten geven.
Zeker als je weet dat iemand je mede-wolf is, is het zo gemakkelijk om gewoon te zeggen dat je bij iemand hebt geslapen en hij daardoor zijn actie niet kon uitvoeren. Het is ook nog zeker niet bewezen dat iemand zijn actie niet heeft kunnen uitvoeren en daarom is de rol slet weer een makkelijke claim.

Er klopt gewoon niet dat zodra er een hele belangrijke wolf verdacht word, je hem keihard gaat verdedigen zelfs tegen alle feiten in.
Daarbij word er wel heel gemakkelijke geclaimd en de acties van zijn geclaimde rol zijn ook wel heel makkelijk. Verder heb ik als enige tegenargument gezien: "ik wilde dat alles duidelijk was voor iedereen".

Ik heb de eerste nacht bij hem geslapen, dit zorgt ervoor dat zijn actie mislukte. Dus toen hij zei dat zijn actie toen was geblokkeerd klopte dit volledig. Ook was het mogelijk dat hij toen al direct met iemand had genetwerkt en hem een extra actie had gegeven (ik had tot dat moment nog niet vaak met hem genetwerkt). Zoals ik al meerdere keren heb gezegd, ik wilde ervoor zorgen dat iedereen alle info had. Het is namelijk makkelijk om iemand te lynchen wanneer hij uiteindelijk goed blijkt maar geen actie kon doen. Ik wilde ervoor zorgen dat niemand tunnelvisie kreeg.

Sander, los van wat kalgar hier beweert, waar hij ook wat hypocriet is, ik wil je eigenlijk een andere vraag stellen. Waarom vond je het niet raar dat niss een smid was die om de dag kon smeden? Dat is nou niet iets wat normaal gebeurt, en jij hebt zoveel met ari besproken dat jou sws ook is verteld dat ze de rollen uit het topic haalde.
Simpel, hij heeft nooit tegen mij gezegd dat hij om de dag zou kunnen smeden. Dit is iets dat ik nu pas hoor. Als ik dat wist, was het inderdaad een vreemd iets en zou ik ook zeker uitgevraagd hebben, maar dat wist ik niet.

Voor mij staan er nog niet veel verdachten op het lijstje, maar wat kalgar hier post vind ik wel hele goede argumenten. En ik ben zeker met zijn argumenten eens.
Dus als er nog iemand anders is die hier op wilt reageren zou wel fijn zijn, dan komen misschien andere argumenten naar boven.

Voor de rest neig ik nu wel naar sanhal....

Fijn dat je er iig op reageert zodat er hopelijk een discussie kan beginnen idd.
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Dutchgirl. Te inactief voor hoe ze normaal is. Ze komt alleen om te stemmen en gaat daarna weer weg.
Tevens ben ik van mening dat het misschien mogelijk kan zijn dat Kalgar geïnfecteerd is. Het is iemand die niet snel wordt verwacht en zijn gedrag is gewoon heel vreemd. Dat hij op mij stemt begrijp ik, maar zijn argumenten kloppen gewoon niet.

Voor wanneer ik dood ga (als ik dood ga):
Voetbal is dan bewezen, ik heb namelijk bij hem geslapen en er was nog steeds een lunch, hij is dus niet geïnfecteerd, dit aub onthouden.
 

DeletedUser27931

Gast
Voor wanneer ik dood ga (als ik dood ga):
Voetbal is dan bewezen, ik heb namelijk bij hem geslapen en er was nog steeds een lunch, hij is dus niet geïnfecteerd, dit aub onthouden.

Wil je mij ook als slechtje plaatsen als je dood bent? Want waarom doe je zo de hele tijd? Ik ben goed en dat weten ze allemaal. Ik ben NIET geïnfecteerd.

Omdat ik duchtgirl toch echt de voordeel van de twijfels geef: sanhal, omdat er niks beter is...
Duchtgirl geef ik voordeel van de twijfel, omdat ik het heel erg onwaarschijnlijk vind dat je 2x achter elkaar wolf bent. Het kan, maar dan verdenk ik sanhal meer...

Tot morgen!
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Wil je mij ook als slechtje plaatsen als je dood bent? Want waarom doe je zo de hele tijd? Ik ben goed en dat weten ze allemaal. Ik ben NIET geïnfecteerd.

Omdat ik duchtgirl toch echt de voordeel van de twijfels geef: sanhal, omdat er niks beter is...
Duchtgirl geef ik voordeel van de twijfel, omdat ik het heel erg onwaarschijnlijk vind dat je 2x achter elkaar wolf bent. Het kan, maar dan verdenk ik sanhal meer...

Tot morgen!

Je bent niet goed totdat je bewezen goed bent. Je hebt voor de infectie een beulactie gedaan en daardoor kon je dus niet meer bewezen worden na de infectie. Ik probeer op deze manier het duidelijk te maken dat er een tweede bewezen goedje is na vandaag. Wie er ook geluncht wordt, er is dus sowieso 1 bewezen goedje.
Het is trouwens niet onwaarschijnlijk dat iemand 2x achter elkaar wolf is hoor. Ze kan geïnfecteerd zijn (iets wat Nissassa best nog kon doen), of ze kan vanaf het begin slecht zijn. Spelleiders zijn nou eenmaal niet altijd 100% random met hun rollen.
 

DeletedUser27931

Gast
Wat nog even snel tussendoor wil zeggen is dat ik ook de kans hoogacht dat een inactieve een wolf is. Ze zitten er al zo lang in.....
 

DeletedUser25931

Gast
Oke, om eerlijk te zijn, ik weet het niet.
T blijft nog steeds wel enigszins raar hoe jij bij het praten over niss en wat er is gebeurt, een erg onafhankelijke houding leek te geven, als in ''ik geef hier geen mening over''. Dat valt mij juist op, omdat dat juist is wat slim is om te doen als wolf, maar aan de andere kant klopt t dat jij pas laat( later dan kalg) relax wou beschermen.
Dutch is wel afwezig, maar ik vond haar vorig potjes ook al niet sterk, zegt niet zoveel over haar perse. Waarom zou cynth pas zo laat op gekko stemmen als ze ook een wolf was? Eens dat dutch verdacht is, maar dat van gisteren houd me ook weer tegen op haar te stemmen.
Kalgar was zo overtuigd van dat ik ofwel san ofwel niss moest verzuipen ( hij zei dit:
[15:25:34] mattias | Kalgar: Ga je je water gebruiken?
[15:26:11] marco | solarwolf: ik ga ff kijken nog
[15:26:23] mattias | Kalgar: Snap k
[15:26:33] mattias | Kalgar: Maar zodra je het gebruikt word er een stuk meer duidelijj
[15:27:55] marco | solarwolf: misschien voor jou wel, maar wss gaat t niet puur gelooft worden als t niet goed is, gezien ik ketter kan zijn
[15:28:09] mattias | Kalgar: True
[15:28:23] mattias | Kalgar: Maar ik denk dat hij dood zal gaan
[15:28:39] marco | solarwolf: wie is hij?
[15:29:18] mattias | Kalgar: Sanhal
[15:29:26] mattias | Kalgar: Als je het oo hem gooit
[15:29:47] marco | solarwolf: Ik zie niet een grote reden dat san t is, zoals er meer reden is dat niss er een is tbh
[15:30:47] mattias | Kalgar: Jah aan de ene kant wel maar als san wolf is is nissa wolf maar andersom niet perse
[15:31:49] marco | solarwolf: Eh ik wil t niet wagen als niss bijna zeker lijkt
[15:32:13] mattias | Kalgar: Als dat voor jou zo is moet je het doen
[15:32:26] mattias | Kalgar: Ik weet niet wie van de twee ik meer verdenk )
Daarnaast gaf kalg mij zijn rolbeschrijving, en die beschrijving was zo ari dat ik niet zou geloven dat hij dat faked.
 

DeletedUser25931

Gast
Wat nog even snel tussendoor wil zeggen is dat ik ook de kans hoogacht dat een inactieve een wolf is. Ze zitten er al zo lang in.....
in dat geval gaan ze er wel uit, of merken we dat er geen lunch meer is. Echter is er verteld dat er een infectie is, dus zit die infectiewolf er nog in , en deze gaat sws niet inactief zijn ( tenzij t aeneas is, wat wel zou kunnen?)
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
in dat geval gaan ze er wel uit, of merken we dat er geen lunch meer is. Echter is er verteld dat er een infectie is, dus zit die infectiewolf er nog in , en deze gaat sws niet inactief zijn ( tenzij t aeneas is, wat wel zou kunnen?)

Infectie was gedaan door Trump, die is nu dood.
De lunch wordt gedaan door de geïnfecteerde en wanneer die dood is, wordt het doorgegeven aan een andere wolf. Dus de geïnfecteerde lijkt me niet inactief omdat die alsnog heeft geluncht.
Tevens wil ik zeggen dat Cynthia op Gekko zou stemmen als ze wolf was, dit omdat hij premie was (wisten ze niet) en het andere lynch doelwit Trump was. Dus dan lijkt het me logisch dat ze meeloopt. Als ze dan inactief is valt dat ook minder op.
Ook was ze het vorige potje wolf dus dat haar speelstijl overeen komt zegt niets over haar goedheid x).

En als laatste:
Het kan altijd zijn dat Kalgar geïnfecteerd is, dan kan hij de rolbeschrijving van Alysha overnemen en dan is het idd een logische beschrijving als je aan Alysha haar rollen denkt. Hij heeft op dat moment gewoon die rol niet meer. Ik denk niet dat hij geïnfecteerd is, maar het kan natuurlijk zijn dat de wolven (Nissassa) expres voor hem gingen omdat het niet wordt verwacht.
 
Bovenaan