• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel Weerwolven van Wakkerdam #208 - Trump vs Mexi&co

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Oké allemaal, dit is wat er is gebeurd (inclusief mijn claim voor de duidelijkheid dus goed lezen):

Vlak voor de deadline ging ik naar Nissassa toe om te zeggen dat ik hem ging lynchen omdat ik hem verdacht vond en dus om te kijken of er een reden was om hem niet te lynchen. Wij hebben toen een gesprek gehad over WvW waarbij ik hem iets meer begon te vertrouwen. Uiteindelijk heeft hij aangegeven een soort smid te zijn. Hij zou vandaag Voetbal upgraden waardoor hij morgen weer iemand zou kunnen beulen. Dan waren er twee bewezen goedjes (waarvan een dus dodend). Dit was voor mij een reden om Nissassa niet te lynchen en uiteindelijk over te gaan op Gekko. Alles wat daar omheen was is niet mooi verlopen en ik vind het ook jammer hoe dat is verlopen. Deze post is er dus om voor een discussie te zorgen zodat we morgen met meer informatie de lynch in kunnen gaan en alles niet last minute gaat. Nu heeft Nissassa in dit geval aangegeven dat zijn actie is geblokkeerd door een andere speler, iets dat ook één keer eerder in het potje is gebeurd:
[22:24:10] Didier:
AriChibi

Lid sinds:
7. mrt 2014

Berichten:
1.295

Leuk Bevonden:
218

Je actie is vannacht geblokkeerd door een andere speler.
[22:24:13] Didier: RIP
[22:24:19] Didier: dat is al de 2e keer
[22:24:31] Didier: Donderdag was ik ook al geblokt :(

Dit is natuurlijk verdacht omdat zijn hele lynchwaardigheid hiervan afhangt. Het zou ook genoeg reden kunnen zijn om hem vanaf nu niet meer te vertrouwen (iets dat ik nu ook minder doe). Maar vanwege mijn rol vertrouw ik hem in dit opzicht wel redelijk. Ik ben namelijk Sander, Alysha heeft een rol na mij gemaakt toen ik dit had gevraagd. Dit heeft ze ook met Thomas (de rol) gedaan.
Mijn rol is de slet, ik slaap elke nacht bij iemand van mijn keuze en ik kan dan niet geluncht worden tenzij de persoon waar ik bij slaap geluncht wordt. Ik voel me vrij om dit te claimen omdat de wolven mij toch vrij moeilijk direct kunnen lunchen tenzij ik besluit om thuis te blijven.
Voor mijn sletactie gebeurt het volgende: Ik slaap bij iemand en ik ga dood met die persoon als die wordt geluncht. Die persoon kan ook geen acties uitvoeren die nacht. Op donderdag heb ik bij Nissassa geslapen, iets dat ik tegen niemand heb gezegd. Het kan dus kloppen dat zijn actie toen is gestopt omdat ik er was (hopelijk was de wilde nacht het waard Didier, rawr) en dat vandaag zijn actie is gestopt door een wolf die dat kan. Het was namelijk vrij duidelijk op het forum gezet dat hij iets ging doen.

Nu zit ik/zitten wij dus met het volgende probleem:
Nissassa claimt een rol te zijn die hij tot nu toe niet heeft kunnen bewijzen. Het kan nu zijn dat hij dit daadwerkelijk is en 1x door mij is gestopt en 1x door de wolf, maar het kan ook zijn dat hij nu aan het bluffen is. In dat geval vind ik het knap dat hij weet dat zijn actie op donderdag niet door is gegaan.

Graag zou ik dan ook van iedereen zijn/haar input hierbij willen hebben. Wij kunnen dan hopelijk een discussie starten waar we meer aan hebben dan last minute stemmen.

In de tussentijd is Lat zijn afscheidsbrief ook naar boven gekomen. Een sluipmoordenaar is een Assassin, het lijkt me duidelijk dat dit doelt op Nissassa (assassin omgedraaid). Graag dat dus ook meenemen in de discussie!
 

DeletedUser25931

Gast
Oke, om in te haken op je probleem: Als niss geen smid is zal hij een wolf zijn. Zijn er wolven die op dag 1 geblokkeerd kunnen worden? Die zijn er wel, en in dat gevoel hoeft niss niet te liegen; Immers, hij is echt geblokkeerd. Dit zou hij dan als excuus kunnen gebruiken dat hij dan geblokt is. Je zit er dan wel echter mee dat hij wel risk zou nemen om aan te nemen dat degene die hem blokte of zaterdag niet gaat zeggen dat diegene hem donderdag niet blokte ( stel t was een slet, wat jij dus was)
T zou kunnen dat ari er ook wel een rol instopt die als wolf slettige acties kan vertonen, immers, ze geeft een premiejager ook een slechte rol met vals orakel, ik zie niet in waarom ze niet een slettige wolf zou hebben.
Ik neig dus wel om deze situatie te geloven, maar ik vind t dan wel vreemd wat lat zegt. Ik neem aan dat lat privegesprekken met niss heeft gehad, dat hij ddit zegt, want anders lijkt t een beetje een te zwak iets voor lat om zo neer te dumpen.
Dus ik zou graag van niss wil weten, wat t contact is wat hij heeft gehad met lat ( en logs ofc)

Maargoed, t verhaal klinkt enigszins geloofwaardig, maar ik zou niet weten waar we dan verder op moeten draaien
 

DeletedUser26715

Gast
Oke, om in te haken op je probleem: Als niss geen smid is zal hij een wolf zijn. Zijn er wolven die op dag 1 geblokkeerd kunnen worden? Die zijn er wel, en in dat gevoel hoeft niss niet te liegen; Immers, hij is echt geblokkeerd. Dit zou hij dan als excuus kunnen gebruiken dat hij dan geblokt is. Je zit er dan wel echter mee dat hij wel risk zou nemen om aan te nemen dat degene die hem blokte of zaterdag niet gaat zeggen dat diegene hem donderdag niet blokte ( stel t was een slet, wat jij dus was)
T zou kunnen dat ari er ook wel een rol instopt die als wolf slettige acties kan vertonen, immers, ze geeft een premiejager ook een slechte rol met vals orakel, ik zie niet in waarom ze niet een slettige wolf zou hebben.
Ik neig dus wel om deze situatie te geloven, maar ik vind t dan wel vreemd wat lat zegt. Ik neem aan dat lat privegesprekken met niss heeft gehad, dat hij ddit zegt, want anders lijkt t een beetje een te zwak iets voor lat om zo neer te dumpen.
Dus ik zou graag van niss wil weten, wat t contact is wat hij heeft gehad met lat ( en logs ofc)

Maargoed, t verhaal klinkt enigszins geloofwaardig, maar ik zou niet weten waar we dan verder op moeten draaien

Maar hoe weet jij zeker dat hij donderdag en zaterdag echt geblockt is?
 

DeletedUser25931

Gast
Wel, ik geloof dat sanhal en niss niet samen wolf zijn, gezien san dan veelstelaat met een ommekeer kwam van het stemgedrag gisteren om niss te helpen. Dus stel niss is de wolf, dan klopt t nog steeds dat san hem donderdag blokkeerde. Wat er zaterdag gebeurt is, weten we niet; Het kan een block van een wolf geweest zijn, of een niss die heeft gelogen om te blijven overleven.
Stel san is een wolf, waarom zou aeneas dan zeggen dat hij donderdag geblockt is? Ik zie geen reden dat het hem boeit dat hij donderdag geblockt is als hij een smid zou zijn, want het is niet alsof hij op dag 1 zijn smidactie gaat inzetten/
Punt is, we weten niet zeker of hij echt geblockt is, dat moeten we aannemen, vooral op zaterag, omdat dit zijn escape was om te blijven leven ook vandaag mogelijk. Maar is zou niet inzien waarom hij op donderdag niet geblockt is, zoals ik al zei.

Edit: Oke misschien dat mijn bewering dat san en niss niet samen wolf zijn wat te sterk was( hier kwam ik achter na gesprek met kal. ) Er was zodanig weinig info over wie t target zou worden rond 7 uur of wanneer hij online was dat hij niet misschien dacht zich meteen te hoevne verdededigen met een claim, en nu ik t terugzie was er nog wel enige tijd dat t om te zetten was, gezien ik geloof dat niss toen pas online was?
Ik blijf niet zeker over niss, maar tis wel goed geweest van kalg dat hij tegen me terecht heeft gezegd dat ik t meer moet openhouden X:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Maar hoe weet jij zeker dat hij donderdag en zaterdag echt geblockt is?
Dat weet je nooit 100% zeker. Ik weet wel zeker dat hij op donderdag geblokkeerd is door mij. Het kan zijn dat hij gisteren ook geblokkeerd is en omdat hij ook direct aangaf dat hij op donderdag is geblokkeerd, neig ik erna om hem daarbij te geloven. Het kan zijn dat hij nu een wolf is en de blokkade verzint omdat hij eerst ook al geblokkeerd is, maar dat is iets waar we rekening mee moeten houden.
Wel, ik geloof dat sanhal en niss niet samen wolf zijn, gezien san dan veelstelaat met een ommekeer kwam van het stemgedrag gisteren om niss te helpen. Dus stel niss is de wolf, dan klopt t nog steeds dat san hem donderdag blokkeerde. Wat er zaterdag gebeurt is, weten we niet; Het kan een block van een wolf geweest zijn, of een niss die heeft gelogen om te blijven overleven.
Stel san is een wolf, waarom zou aeneas dan zeggen dat hij donderdag geblockt is? Ik zie geen reden dat het hem boeit dat hij donderdag geblockt is als hij een smid zou zijn, want het is niet alsof hij op dag 1 zijn smidactie gaat inzetten/
Punt is, we weten niet zeker of hij echt geblockt is, dat moeten we aannemen, vooral op zaterag, omdat dit zijn escape was om te blijven leven ook vandaag mogelijk. Maar is zou niet inzien waarom hij op donderdag niet geblockt is, zoals ik al zei.

Edit: Oke misschien dat mijn bewering dat san en niss niet samen wolf zijn wat te sterk was( hier kwam ik achter na gesprek met kal. ) Er was zodanig weinig info over wie t target zou worden rond 7 uur of wanneer hij online was dat hij niet misschien dacht zich meteen te hoevne verdededigen met een claim, en nu ik t terugzie was er nog wel enige tijd dat t om te zetten was, gezien ik geloof dat niss toen pas online was?
Ik blijf niet zeker over niss, maar tis wel goed geweest van kalg dat hij tegen me terecht heeft gezegd dat ik t meer moet openhouden X:

Ik geloof dat Nissassa op dag 0/1 al veel contact had met Kalgar en Voetbal, dus het kan zijn dat ze toen ook al hebben gehad over hun rollen en dan kan hij ook direct geüpgrade hebben. Dit kunnen we natuurlijk alleen zeker weten als we een bevestiging krijgen van hun hierover. Dus dan kan het zijn dat hij op dag 0/1 al heeft geüpgrade.


Tevens een kleine toevoeging:
Ik heb vannacht Voetbal geslet. Hierdoor kon hij geen acties uitvoeren. De enige wolf die acties kan uitvoeren qua lunchen, is de wolf die geïnfecteerd was. Hierdoor is Voetbal voor mij weer bewezen goed. Volgens mij is één van de overige spelers dus geïnfecteerd.

Als ik dus doodga en Voetbal leeft nog, dan weten jullie vanaf dat moment ook dat hij bewezen goed is.
 

DeletedUser25931

Gast
Dat weet je nooit 100% zeker. Ik weet wel zeker dat hij op donderdag geblokkeerd is door mij. Het kan zijn dat hij gisteren ook geblokkeerd is en omdat hij ook direct aangaf dat hij op donderdag is geblokkeerd, neig ik erna om hem daarbij te geloven. Het kan zijn dat hij nu een wolf is en de blokkade verzint omdat hij eerst ook al geblokkeerd is, maar dat is iets waar we rekening mee moeten houden.


Ik geloof dat Nissassa op dag 0/1 al veel contact had met Kalgar en Voetbal, dus het kan zijn dat ze toen ook al hebben gehad over hun rollen en dan kan hij ook direct geüpgrade hebben. Dit kunnen we natuurlijk alleen zeker weten als we een bevestiging krijgen van hun hierover. Dus dan kan het zijn dat hij op dag 0/1 al heeft geüpgrade.


Tevens een kleine toevoeging:
Ik heb vannacht Voetbal geslet. Hierdoor kon hij geen acties uitvoeren. De enige wolf die acties kan uitvoeren qua lunchen, is de wolf die geïnfecteerd was. Hierdoor is Voetbal voor mij weer bewezen goed. Volgens mij is één van de overige spelers dus geïnfecteerd.

Als ik dus doodga en Voetbal leeft nog, dan weten jullie vanaf dat moment ook dat hij bewezen goed is.
Wacht eens sander, hoe weet jij dat de wolf die geinfecteerd acties kan uitvoeren via lunchen, en niet trump, de lunches verzorgt? Ik neem aan dat je dan zegt dat trump de infectiewolf is, maar waarom zou de geinfecteerde dan mogen lunchen en niet trump, en hoe weet jij dit? Logjes als jij dit van ari heb gekregen, meteen, want anders vind ik dit toch wel verdacht.
 

DeletedUser25931

Gast
Wacht eens sander, hoe weet jij dat de wolf die geinfecteerd acties kan uitvoeren via lunchen, en niet trump, de lunches verzorgt? Ik neem aan dat je dan zegt dat trump de infectiewolf is, maar waarom zou de geinfecteerde dan mogen lunchen en niet trump, en hoe weet jij dit? Logjes als jij dit van ari heb gekregen, meteen, want anders vind ik dit toch wel verdacht.
Daar komt nog bij, waarom zou er niet nog een wolf kunnen zijn die zou kunnen lunchen als pence doodgaat? Hoe weet jij dit tenzij je wolf bent.
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Wacht eens sander, hoe weet jij dat de wolf die geinfecteerd acties kan uitvoeren via lunchen, en niet trump, de lunches verzorgt? Ik neem aan dat je dan zegt dat trump de infectiewolf is, maar waarom zou de geinfecteerde dan mogen lunchen en niet trump, en hoe weet jij dit? Logjes als jij dit van ari heb gekregen, meteen, want anders vind ik dit toch wel verdacht.

Daar komt nog bij, waarom zou er niet nog een wolf kunnen zijn die zou kunnen lunchen als pence doodgaat? Hoe weet jij dit tenzij je wolf bent.

Ik zal dan ff aan Alysha moeten vragen of ik dit door mag geven omdat het via pm tegen mij is gezegd. Mijn sletactie stopt alle andere acties die iemand die nacht doet. Dit is ook voor wolven zo.
 

DeletedUser25931

Gast
Ik zal dan ff aan Alysha moeten vragen of ik dit door mag geven omdat het via pm tegen mij is gezegd. Mijn sletactie stopt alle andere acties die iemand die nacht doet. Dit is ook voor wolven zo.
Daar gaat t niet om tho, hoe weet jij dat de geinfecteerde degene is die luncht? Degene die geluncht is kan ook een andere wolf zijn, en hoeft niet perse de geinfecteerde te zijn, en toch lijk jij dat te beweweren? Ik snap dat je voetbal als wolf wil uitsluiten, maar je beredenering klopt niet.
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Daar gaat t niet om tho, hoe weet jij dat de geinfecteerde degene is die luncht? Degene die geluncht is kan ook een andere wolf zijn, en hoeft niet perse de geinfecteerde te zijn, en toch lijk jij dat te beweweren? Ik snap dat je voetbal als wolf wil uitsluiten, maar je beredenering klopt niet.

Mijn beredenering klopt wel, maar dat is besproken met Alysha in pm. Ik heb haar op Skype net een bericht gestuurd of ik de info daaruit met jullie mag delen, maar ik wacht nog op een antwoord;). Wanneer ik de info mag delen zal het duidelijker voor jullie zijn.

E:
[12:11:03] Sander | Sanhal: Mag ik in het topic neerzetten wat je tegen me in pm hebt gezegd dat Pence de lunches doet en dan wordt opgevolgd enz en dat mijn actie dus een lunch zou kunnen stoppen?
[12:16:47] Sander | Sanhal: Ik slet voetbal
Stel hij is nu de wolf die luncht, kan hij dan niet lunchen?:p


Sanhal, Gisteren om 19:37 MeldReageer
AriChibi

Jep, Pence/vervangende rechterhand voert in z'n eentje de lunch uit. Als die beide dood zijn, wordt die actie steeds overgegeven in de hiërarchie :p



Het gaat om dit gedeelte dus:p
[12:17:44] keksus indomus-rex: Ja
[12:17:56] keksus indomus-rex: Staat ook in pence zn rolbeschrijving
[12:18:03] Sander | Sanhal: Thx:p
[12:18:16] Sander | Sanhal: True, dat staat erin, maar het belangrijkste is of de sletactie de lunch dan tegen houdt:p
[12:18:22] keksus indomus-rex: :p
[12:18:29] Sander | Sanhal: Inb4 welp btw!
 

DeletedUser25931

Gast
Als t algemene info zou zijn, waarom zouden wij t niet mogen weten? Wat heeft jouw rol als slet te maken met het weten van wie mag lunchen als wolf?
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Als t algemene info zou zijn, waarom zouden wij t niet mogen weten? Wat heeft jouw rol als slet te maken met het weten van wie mag lunchen als wolf?

Ik heb net dus mijn bericht aangepast:p.
Ik als slet mag elke nacht bij iemand slapen. Wanneer ik bij die persoon slaap, kan ik niet geluncht worden tenzij die persoon zelf geluncht wordt. Wel is het zo dat die persoon geen acties uit kan voeren. Omdat Pence de enige wolf is die mag lunchen (dit staat ook in zijn rolbeschrijving dus), zal de lunch dan niet doorgaan. Dit heb ik aan Alysha gevraagd en heeft ze bevestigd, zie ook bovenstaand logje. Wanneer de nieuwe pence (geïnfecteerde) dood is, zal iemand anders dus de enige zijn die mag lunchen.
Daarom weet ik dat Voetbal goed is, ik heb namelijk gisteren bij hem geslapen en er is een lunch geweest. Hij kan dus niet geluncht hebben. Omdat hij eerst beul was, moest hij nu wel geïnfecteerd zijn mocht hij slecht zijn. Dan zou hij ook direct de enige wolf zijn die mag lunchen. Als dit het geval was, zou de lunch gisteren niet doorgegaan zijn.
 

DeletedUser25931

Gast
Aha, ik lees nu yde zijn dood nog eens door en daar staat t idd in samen met de info dat de rechterhand luncht. Het zou dan idd kloppen dat voetbal geen wolf is mocht jij daadwerkelijk slet zijn.
 

DeletedUser27931

Gast
Oke ten eerste ik snap er niks meer van... (sanhal wil je het me misschien even in een pm uitleggen? want ik snap niks meer van deze discussie... )
ten tweede, sanhal heeft gelijk...
 

DeletedUser18003

Gast
Ik vind t een mooi verhaal, maar het blijft wel weer echt een kwestie van; 'wie geloof je?'.

In jullie posts, Solar en Sander, houden jullie er de hele tijd al rekening mee dat Nissassa smid zou kunnen faken, maar, nog een stapje verder, zou het zelfs kunnen dat Sander slet faket, omdat hij een blokkerende wolven rol heeft (ik acht alles mogelijk bij Ari). Als dat zo is, valt het hele bovenstaande verhaal compleet elkaar; Voetbal is dan niet meer bewezen en Niss is ook nog steeds niet bewezen/onbewezen. Één scenario zou dan best kunnen zijn dat Sander degene is die Niss afgelopen nacht geblokt heeft om te voorkomen dat de actie van Niss op Voetbal zou gebeuren, waaruit van beiden had kunnen blijken of ze goed/slecht zijn. En zo zijn er nog wel meerdere combinaties te bedenken, afhankelijk van wie van de drie slecht is/zijn.
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Ik vind t een mooi verhaal, maar het blijft wel weer echt een kwestie van; 'wie geloof je?'.

In jullie posts, Solar en Sander, houden jullie er de hele tijd al rekening mee dat Nissassa smid zou kunnen faken, maar, nog een stapje verder, zou het zelfs kunnen dat Sander slet faket, omdat hij een blokkerende wolven rol heeft (ik acht alles mogelijk bij Ari). Als dat zo is, valt het hele bovenstaande verhaal compleet elkaar; Voetbal is dan niet meer bewezen en Niss is ook nog steeds niet bewezen/onbewezen. Één scenario zou dan best kunnen zijn dat Sander degene is die Niss afgelopen nacht geblokt heeft om te voorkomen dat de actie van Niss op Voetbal zou gebeuren, waaruit van beiden had kunnen blijken of ze goed/slecht zijn. En zo zijn er nog wel meerdere combinaties te bedenken, afhankelijk van wie van de drie slecht is/zijn.

Klopt, het is veel voor jullie om voor nu te geloven. Ik wou dat Nissassa zijn actie gisteren door zou gaan zodat wij nu in ieder geval twee mensen hadden die zich konden bewijzen (Voetbal door de beuling en nissassa omdat hij voetbal een beulactie gaf). Nu is het voor mij 100% zeker dat voetbal goed is vanwege mijn bovenstaande posts, maar dat is natuurlijk niet iets wat voor jullie zeker is. Ik zou dan ook graag meer reacties willen hebben om te kijken wat iedereens gedachte hierover is.

E:
Ik heb nu al mijn informatie in het topic gezet. Op deze manier weten jullie alles wat ik weet ipv dat het op random Skype gesprekken staat. Wanneer ik doodga (door de lunch of als er een welp in zit), weten jullie zeker dat wat ik heb gezegd klopt en vanaf dat moment is voetbal dus ook bewezen.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser18003

Gast
Klopt, het is veel voor jullie om voor nu te geloven. Ik wou dat Nissassa zijn actie gisteren door zou gaan zodat wij nu in ieder geval twee mensen hadden die zich konden bewijzen (Voetbal door de beuling en nissassa omdat hij voetbal een beulactie gaf). Nu is het voor mij 100% zeker dat voetbal goed is vanwege mijn bovenstaande posts, maar dat is natuurlijk niet iets wat voor jullie zeker is. Ik zou dan ook graag meer reacties willen hebben om te kijken wat iedereens gedachte hierover is.

E:
Ik heb nu al mijn informatie in het topic gezet. Op deze manier weten jullie alles wat ik weet ipv dat het op random Skype gesprekken staat. Wanneer ik doodga (door de lunch of als er een welp in zit), weten jullie zeker dat wat ik heb gezegd klopt en vanaf dat moment is voetbal dus ook bewezen.
Wat heb je precies geëdit?

waarom zou je dood gaan door een welp?
Welp is meestal een rol die de rol van iemand + zijn naam in kan sturen. Heeft hij het goed, dan sterft diegene. Doorgaans groeit de welp na een paar dagen op tot normale wolf. Maar we weten niet of ie er in zit x)
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Wat heb je precies geëdit?


Welp is meestal een rol die de rol van iemand + zijn naam in kan sturen. Heeft hij het goed, dan sterft diegene. Doorgaans groeit de welp na een paar dagen op tot normale wolf. Maar we weten niet of ie er in zit x)

Het E: gedeelte was de edit. Ik heb daarbij niets extra's in de posts daarboven gezet, hoewel ik kan begrijpen dat het zo lijkt als je de zin leest. Ik wilde gewoon geen dubbelpost ervan maken.
 

DeletedUser25931

Gast
Ik gooi mijn wijwater op nissassa, omdat nissassa zelf zegt dat hij op elke onevendag zijn actie mag doen, terwijl ari zegt dat de rollen rechtstreeks uit het topic zijn gehaald van rollen, en een oneven smid zal niet bestaan sinds een smid maar 1 actie mag doen, en hij is nadrukkelijk geen wapensmid. Niss moet wel liegen dus lijkt mij.
@AriChibi
 
Bovenaan