• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Overwinningsvoorwaarden, info lancering Heldenwereld en 2.0 update

DeletedUser199

Gast
AW: Overwinningsvoorwaarden, info lancering Heldenwereld en 2.0 update

Iedereen zegt dat ze gaan stoppen maar gek genoeg doet niemand het ;).
Verder ben ik zeer blij met de wereldwonderen!
Ik merk dat het weer lekker actief wordt op het ally forum.
 

DeletedUser

Gast
AW: Overwinningsvoorwaarden, info lancering Heldenwereld en 2.0 update

Verder ben ik zeer blij met de wereldwonderen!
Ik merk dat het weer lekker actief wordt op het ally forum.

Bij ons op Alpha precies hetzelfde, er zijn ook al weer een paar spelers actief geworden
die gestopt waren omdat ze 1.26 te saai vonden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Overwinningsvoorwaarden, info lancering Heldenwereld en 2.0 update

Iedereen zegt dat ze gaan stoppen maar gek genoeg doet niemand het ;).
Verder ben ik zeer blij met de wereldwonderen!
Ik merk dat het weer lekker actief wordt op het ally forum.

morgen zal ik hier wel wat voorbeelden neerzetten xD
 

DeletedUser

Gast
AW: Overwinningsvoorwaarden, info lancering Heldenwereld en 2.0 update

En bij ons zijn er mensen die willen stoppen omdat ze het nu niet meer lukt al hun steden te controleren. Gewoonweg vanwege de tijdsduur.

Ik zelf zal niet stoppen, t'zou ook zonde zijn van die steden.:p
Maar ik blijf wel tegen 2.0 op die 1.0 werelden. Het is 2 dagen bezig en op het af zijn meer zaag post dan er normaal posts zijn in een week. De mods moeten communiceren en niet alleen topics sluiten (wat wel terecht is volgens mij)
 

DeletedUser

Gast
AW: Overwinningsvoorwaarden, info lancering Heldenwereld en 2.0 update

Zullen we voorbeelden neer zetten van mensen die stopte omdat 1.26 te saai was ;)?

het verschil tussen die mensen en de mensen die nu stoppen is toch wel groot:

mensen die 1.26 saai vonden, hadden nog de optie om te gaan spelen op een 2.0 wereld te gaan spelen, de mensen die nu 2.0 *knip* vinden kunnen niet zeggen ik ga op een andere wereld spelen waar ze nog wel versie 1.26 hebben ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Overwinningsvoorwaarden, info lancering Heldenwereld en 2.0 update

De mods moeten communiceren en niet alleen topics sluiten (wat wel terecht is volgens mij)

Ik moet zeggen dat ik ook genoeg begin te krijgen van al die zeur-berichten, dus kan ik me de frustratie van de Mods goed voorstellen, het zijn ook maar vrijwilligers.

De versie 2.13 is misschien verre van ideaal, maar daar moeten we wel mee verder.

Steek je energie in verbetering van 2.13 en niet in zinloze discussies over teruggaan naar 1.26

Want dat zal NIET gebeuren. Geen enkele kans op. PUNT

Kun je daar niet mee leven dan moet je maar een andere hobby zoeken.

Niemand dwingt je immers om dit spel te spelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser13999

Gast
AW: Overwinningsvoorwaarden, info lancering Heldenwereld en 2.0 update

Heb me tot nu toe verre van het AF gehouden, maar er moet me nu toch iets van het hart.

Ik ben de conversie van versie 1.0 naar versie 2.0 vrij neutraal ingegaan. Ik heb deze versie dus een eerlijke kans gegeven (hoewel ik het erg raar vind dat de regels van een spel worden aangepast tijdens het spelen).

Vanuit het Grepolis standpunt kan ik het wel begrijpen waarom ze van versie 1.0 naar versie 2.0 gaan. Het zal namelijk best wel wat geld besparen als er gestandaardiseerd wordt. Daarnaast leek het alsof een grote meerderheid versie 2.0 wou hebben (twijfelachtig of deze gegevens kloppen, maar dat valt niet te bewijzen).

Ik verwacht echter wel dat voordat deze conversie wordt uitgevoerd, ervoor wordt gezorgd dat versie 2.0 naar behoren functioneert. Dat is dus absoluut niet het geval. Versie 2.0 blijkt een zeer trage, instabiele en inefficiente versie te zijn.

Wat is er dan mis met deze versie? (functioneel)

1. Als je een knop indruk (bijvoorbeeld naar een volgende stad) , duurt het 3 seconden voordat de actie is uitgevoerd (versie 1.0, 1 seconde). Dat lijkt wel niet zoveel, maar even 150 steden afgaan duurt wel 7,5 minuut langer.
2. Acties (aanvallen, ondersteunen, handelen) lopen erg vaak vast (zandlopertjes draait een halve minuut, en stopt er dan mee)
3. Soms is het niet mogelijk om een bepaald scherm te openen (hoe vaak je ook klik)
4. Als je een scherm aanklik (in het linkermenu) , dat op de achtergrond al openstaat, dan wordt het niet nogmaals geopend OF naar voren gehaald.

Daarnaast zijn er (uiteraard) een hoop inhoudelijke wijzigingen die mij niet kunnen bekoren.

Wat is er dan mis met deze versie? (inhoudelijk)

1. Bepaalde standaard functionaliteiten (uit versie 1.0 ) ontbreken in versie 2.0. (een knop voor de volgende pagina van de ranking/rapporten)
2. Farmingsysteem is zwaar irritant en tijdrovend (wie gaat er nu nog op tientallen eilandjes alle boerendorpjes veroveren??)
3. Waarom is Hades zo inefficient? Als je met gunsten 10 tot 30 % kan vernietigen, dan moet je met gunsten toch ook 10 tot 30% kunnen reviven? Zeker als het 400 mana kost. En 10% van de reistijd onzichtbaar zijn, wat heeft dat voor zin? Dat is veel te weinig om nut te hebben. Daarnaast kom je er na 10% van de tijd pas achter dat de vijand on-line is, waardoor het dus niet meer mogelijk is om de aanval terug te halen.
4. Velerios irriteert alleen maar. In een zo vergevorderd stadium van een spel zijn de hoeveelheden die aangeboden gewoonweg zinloos (het kost meer moeite om 10 zwaardvechters te kopen, dan om er 200 te bouwen). Daarnaast komt hij maar in 1 van je 100+ steden op visite.

Dit zijn trouwens maar een paar van de vele irritaties (die me in 2 minuten tijd te binnenschoten), maar er zijn er nog veel meer. Hierdoor is wat mij betreft versie 2.0 een enorme achteruit gang ten opzichte van versie 1.0.

Nu maar hopen dat Grepolis probeert om enkele van de beperkingen te verhelpen, en als een gek aan het patchen slaan. Anders neemt het speelplezier inderdaad enorm af.
 

DeletedUser

Gast
AW: Overwinningsvoorwaarden, info lancering Heldenwereld en 2.0 update

Ik ben maar 51e van theta, maar zelfs kan door de eindeloze lag niet eens al mijn steden meer checken. Ik ga denk ik ook geen stadsfeesten meer geven aangezien ik nu toch geen punt meer zie in groei... Is dit nu eigenlijk het doel van de nieuwe 2.0 versie?! Alle top-100 spelers zodanig ergeren tot ze geen punt meer zien in het spel? De enige reden dat ik momenteel nog speel is omdat ik de nieuwe versie een week de kans geef mij te overtuigen dat deze speelbaar is EN ik hoop dat er in die week zo veel andere spelers gaan opstappen dat INNO-games een duidelijk signaal krijgt en uiteindelijk besluit terug over te gaan naar 1.0 versie.
Ik heb me nog NOOIT zo veel geergerd aan dit spel dan de voorbije 24 uur en het heeft me veel moeite gekost dit bericht beleefd te houden en om geen kwetsende woorden of vloeken te gebruiken.

Overigens kan ik niet voorstellen dat de verkiezingsuitslagen de realiteit voorstellen en mochten ze de realiteit voorstellen (wat ik ten zeerste betwijfel) dan denk ik dat bijna enkel kleine spelers op 2.0 zullen gestemd hebben en dus de spelmakers van 1.0 in de kou gelaten zijn.

Ik kan mij niet voorstellen dat INNO-games de moed zal hebben deze zware fout (1.0--> 2.0) toe te geven en alles weer te herstellen, maar ik zou het dan wel waarderen mochten ze een nieuwe patch uitbrengen met wat herstellingen van het oude systeem. (bv: handel met boerendorpen, oude grafische kwaliteit, verdwijnen overdadige schermen, markt terug werkbaar maken, ...)
 

DeletedUser11910

Gast
AW: Overwinningsvoorwaarden, info lancering Heldenwereld en 2.0 update

Ik mis wat dingen in 2.0 wat me zeer frustreert..

1. Als je van stad wisselt in 2.0 gaat de map(Links) niet mee naar de bepaalde stad.
Dat is ZEER frustrerend en irritant.

2. Ik vind het jammer en ook frustrerend dat de tijden van aanvallen of OS niet meer in het dorp ook vermeld worden. Dat resulteert dat je telkens moet kijken bij bevelen.. :|

Ik hoop dat dat wordt aangepast...
 

DeletedUser

Gast
AW: Overwinningsvoorwaarden, info lancering Heldenwereld en 2.0 update

Heb me tot nu toe verre van het AF gehouden, maar er moet me nu toch iets van het hart.

Ik ben de conversie van versie 1.0 naar versie 2.0 vrij neutraal ingegaan. Ik heb deze versie dus een eerlijke kans gegeven (hoewel ik het erg raar vind dat de regels van een spel worden aangepast tijdens het spelen).

Vanuit het Grepolis standpunt kan ik het wel begrijpen waarom ze van versie 1.0 naar versie 2.0 gaan. Het zal namelijk best wel wat geld besparen als er gestandaardiseerd wordt. Daarnaast leek het alsof een grote meerderheid versie 2.0 wou hebben (twijfelachtig of deze gegevens kloppen, maar dat valt niet te bewijzen).

Ik verwacht echter wel dat voordat deze conversie wordt uitgevoerd, ervoor wordt gezorgd dat versie 2.0 naar behoren functioneert. Dat is dus absoluut niet het geval. Versie 2.0 blijkt een zeer trage, instabiele en inefficiente versie te zijn.

Wat is er dan mis met deze versie? (functioneel)

1. Als je een knop indruk (bijvoorbeeld naar een volgende stad) , duurt het 3 seconden voordat de actie is uitgevoerd (versie 1.0, 1 seconde). Dat lijkt wel niet zoveel, maar even 150 steden afgaan duurt wel 7,5 minuut langer.
2. Acties (aanvallen, ondersteunen, handelen) lopen erg vaak vast (zandlopertjes draait een halve minuut, en stopt er dan mee)
3. Soms is het niet mogelijk om een bepaald scherm te openen (hoe vaak je ook klik)
4. Als je een scherm aanklik (in het linkermenu) , dat op de achtergrond al openstaat, dan wordt het niet nogmaals geopend OF naar voren gehaald.

Daarnaast zijn er (uiteraard) een hoop inhoudelijke wijzigingen die mij niet kunnen bekoren.

Wat is er dan mis met deze versie? (inhoudelijk)

1. Bepaalde standaard functionaliteiten (uit versie 1.0 ) ontbreken in versie 2.0. (een knop voor de volgende pagina van de ranking/rapporten)
2. Farmingsysteem is zwaar irritant en tijdrovend (wie gaat er nu nog op tientallen eilandjes alle boerendorpjes veroveren??)
3. Waarom is Hades zo inefficient? Als je met gunsten 10 tot 30 % kan vernietigen, dan moet je met gunsten toch ook 10 tot 30% kunnen reviven? Zeker als het 400 mana kost. En 10% van de reistijd onzichtbaar zijn, wat heeft dat voor zin? Dat is veel te weinig om nut te hebben. Daarnaast kom je er na 10% van de tijd pas achter dat de vijand on-line is, waardoor het dus niet meer mogelijk is om de aanval terug te halen.
4. Velerios irriteert alleen maar. In een zo vergevorderd stadium van een spel zijn de hoeveelheden die aangeboden gewoonweg zinloos (het kost meer moeite om 10 zwaardvechters te kopen, dan om er 200 te bouwen). Daarnaast komt hij maar in 1 van je 100+ steden op visite.

Dit zijn trouwens maar een paar van de vele irritaties (die me in 2 minuten tijd te binnenschoten), maar er zijn er nog veel meer. Hierdoor is wat mij betreft versie 2.0 een enorme achteruit gang ten opzichte van versie 1.0.

Nu maar hopen dat Grepolis probeert om enkele van de beperkingen te verhelpen, en als een gek aan het patchen slaan. Anders neemt het speelplezier inderdaad enorm af.

Ik ben het volkomen eens met deze persoon.:)

Deze fout ligt aan innogames maar is wel een zeer grote. Als het personeel daar hun geld waart is en ze niet enkel zouden kijken naar geld zouden ze rustig de tijd hebben moeten nemen om deze update door te voeren.
Er moest gecontroleerd worden.
Een test of opinie gedaan worden in hoeverre 2.0 gebruiksvriendelijk is voor zowel grote als kleine spelers.
Men had zoveel mogelijk bugs moeten verwijderen voor de update.
Men had alles driedubbel moeten checken alvorens het spel terug open te zetten.
Men had rekening moten houden met de spelers hun gewoonte.

Met dit laatste bedoel ik vooral de boerendorpen die veroverd moeten worden, het beeld dat niet verspringt, het overzicht van aanvallen, etc

Ik hoop heel erg dat ze bij innogames inzien dat deze update een flop was en dat ze volgende keer niet alles rap rap af willen hebben maar er hun tijd voor nemen.
Want zeg nu zelf, heb je liever een fiasco dat na een tijd en veel geklungel rechtgezet wordt of een langere tijd niet kunnen spelen maar daarna een goed werkend spel?
 

DeletedUser12913

Gast
AW: Overwinningsvoorwaarden, info lancering Heldenwereld en 2.0 update

Ik ben ook akkoord met de meeste mensen hier..

Er zijn enkele voorstanders van 2.0 maar er zijn vooral ook tegenstanders en we zijn geen tegenstanders om innogames te pesten, maar gewoonweg omdat we tegen het concept zijn.

Ook ik betwijfel de legitimiteit van de peiling en daarom zou ik innogames vriendelijk willen verzoeken om een tweede peiling te houden, net zoals tientallen andere spelers dat ook willen.

Ik heb geprobeerd om te spelen met 2.0 op wereld mu, maar ik kon het gewoon niet volhouden want spelversie 1.26 is zoveel beter.. Ik ben toen gestopt op mu om in theta op 1.26 verder te kunnen spelen maar nu is ook in die wereld de 2.0 spelversie uitgebracht.. Dit is waarschijnlijk het resultaat van kleinere spelers die op 2.0 willen spelen, maar wat voor nut heeft dat?

De topspelers van de oude 1.26 spelwerelden zijn gewend aan deze versie en daarom spelen/speelden wij ook op deze werelden. Aan al diegene die beweren dat 2.0 zoveel beter is: ga spelen op jota, kappa, lambda, mu en nog andere werelden? Maar verpest tenminste niet het plezier van de topspelers..

Theta is ten dode opgeschreven, waarschijnlijk ook de andere 1.26 werelden..
Alleen al uit de alliantie TBH stopt meer dan 25% en die 25% zijn top 100-spelers

Het is echt dramatisch en ik doe een hopeloze oproep aan innogames om een nieuwe peiling te houden, eentje die wel eerlijk verloopt want op deze manier kan het niet verder..

MVG,
i1 owner i1
 

DeletedUser

Gast
AW: Overwinningsvoorwaarden, info lancering Heldenwereld en 2.0 update

Heb me tot nu toe verre van het AF gehouden, maar er moet me nu toch iets van het hart.

Ik ben de conversie van versie 1.0 naar versie 2.0 vrij neutraal ingegaan. Ik heb deze versie dus een eerlijke kans gegeven (hoewel ik het erg raar vind dat de regels van een spel worden aangepast tijdens het spelen).

Vanuit het Grepolis standpunt kan ik het wel begrijpen waarom ze van versie 1.0 naar versie 2.0 gaan. Het zal namelijk best wel wat geld besparen als er gestandaardiseerd wordt. Daarnaast leek het alsof een grote meerderheid versie 2.0 wou hebben (twijfelachtig of deze gegevens kloppen, maar dat valt niet te bewijzen).

Ik verwacht echter wel dat voordat deze conversie wordt uitgevoerd, ervoor wordt gezorgd dat versie 2.0 naar behoren functioneert. Dat is dus absoluut niet het geval. Versie 2.0 blijkt een zeer trage, instabiele en inefficiente versie te zijn.

Wat is er dan mis met deze versie? (functioneel)

1. Als je een knop indruk (bijvoorbeeld naar een volgende stad) , duurt het 3 seconden voordat de actie is uitgevoerd (versie 1.0, 1 seconde). Dat lijkt wel niet zoveel, maar even 150 steden afgaan duurt wel 7,5 minuut langer.
2. Acties (aanvallen, ondersteunen, handelen) lopen erg vaak vast (zandlopertjes draait een halve minuut, en stopt er dan mee)
3. Soms is het niet mogelijk om een bepaald scherm te openen (hoe vaak je ook klik)
4. Als je een scherm aanklik (in het linkermenu) , dat op de achtergrond al openstaat, dan wordt het niet nogmaals geopend OF naar voren gehaald.

Daarnaast zijn er (uiteraard) een hoop inhoudelijke wijzigingen die mij niet kunnen bekoren.

Wat is er dan mis met deze versie? (inhoudelijk)

1. Bepaalde standaard functionaliteiten (uit versie 1.0 ) ontbreken in versie 2.0. (een knop voor de volgende pagina van de ranking/rapporten)
2. Farmingsysteem is zwaar irritant en tijdrovend (wie gaat er nu nog op tientallen eilandjes alle boerendorpjes veroveren??)
3. Waarom is Hades zo inefficient? Als je met gunsten 10 tot 30 % kan vernietigen, dan moet je met gunsten toch ook 10 tot 30% kunnen reviven? Zeker als het 400 mana kost. En 10% van de reistijd onzichtbaar zijn, wat heeft dat voor zin? Dat is veel te weinig om nut te hebben. Daarnaast kom je er na 10% van de tijd pas achter dat de vijand on-line is, waardoor het dus niet meer mogelijk is om de aanval terug te halen.
4. Velerios irriteert alleen maar. In een zo vergevorderd stadium van een spel zijn de hoeveelheden die aangeboden gewoonweg zinloos (het kost meer moeite om 10 zwaardvechters te kopen, dan om er 200 te bouwen). Daarnaast komt hij maar in 1 van je 100+ steden op visite.

Dit zijn trouwens maar een paar van de vele irritaties (die me in 2 minuten tijd te binnenschoten), maar er zijn er nog veel meer. Hierdoor is wat mij betreft versie 2.0 een enorme achteruit gang ten opzichte van versie 1.0.

Nu maar hopen dat Grepolis probeert om enkele van de beperkingen te verhelpen, en als een gek aan het patchen slaan. Anders neemt het speelplezier inderdaad enorm af.

Goede post! Objectief en er is tenminste over nagedacht in plaats van blind te gaan roepen dat het niet leuk is zonder onderbouwing. Ik ben het dan ook grotendeels met je eens. Alleen sommige nadelen vind ik niet zo erg en daarom vind ik 2.0 nog steeds meer voordelen dan nadelen hebben (ik heb bijvoorbeeld totaal geen last van traagheid). Ik speel dan ook op Iota. Ik kan wel begrijpen dat sommige puntjes voor sommigen erg nadelig kunnen zijn, en ik begrijp je dat je 2.0 niet fijn vindt.
 

DeletedUser9169

Gast
AW: Overwinningsvoorwaarden, info lancering Heldenwereld en 2.0 update

Het grootste probleem vind ik is dat het spel zelf veranderd. Voorheen was het een aanvalsspel, al kan je met stadsfeesten vaak sneller aan CP's komen, en nu wordt het een bouwspel.
Het mooie aan Grepolis vond ik dat je echte spelers kon aanvallen, dwarszitten, bespionneren en dergelijke om daar zelf en als alliantie groter van te worden.
Dat kan natuurlijk nog steeds, maar waar doe je het voor?
Om het wereldwonderentijdperk te bereiken (speel op Eta, 115M punten van de vereiste 250M) kun je wel steden overnemen van de vijand maar die raakt ze dan kwijt. Per saldo schiet dat niets op.
Willen we die 250M bereiken dan moet iedereen gaan stichten. Dan kun je een stad van 0 naar 13000 punten brengen.

Het is een bouwspel geworden. Het begint al bij de boerendorpen die je, volgens Grepolis, op een vaste manier moet veroveren. Daarna moet je er GS inpompen om ze op een hoger level te krijgen.
De ww zijn boerendorpen in het groot. Daar moet heel erg veel GS en gunst inpompen.

Aanvallen zijn niets meer waard. Na een aanval moet je je legers weer opbouwen en Grepolis wil dus dat je die GS anders besteed.
Sommigen zullen denken: maakt mij niet uit, ik ga gewoon door met aanvallen. Druppels op de gloeiende plaat.
Kom je bij de ww-punten in de buurt dan moet je toch gaan stichten. Je moet het hele eiland in bezit hebben.

Wat een lol
 

DeletedUser

Gast
AW: Overwinningsvoorwaarden, info lancering Heldenwereld en 2.0 update

Het grootste probleem vind ik is dat het spel zelf veranderd. Voorheen was het een aanvalsspel, al kan je met stadsfeesten vaak sneller aan CP's komen, en nu wordt het een bouwspel.
Het mooie aan Grepolis vond ik dat je echte spelers kon aanvallen, dwarszitten, bespionneren en dergelijke om daar zelf en als alliantie groter van te worden.
Dat kan natuurlijk nog steeds, maar waar doe je het voor?
Om het wereldwonderentijdperk te bereiken (speel op Eta, 115M punten van de vereiste 250M) kun je wel steden overnemen van de vijand maar die raakt ze dan kwijt. Per saldo schiet dat niets op.
Willen we die 250M bereiken dan moet iedereen gaan stichten. Dan kun je een stad van 0 naar 13000 punten brengen.

Het is een bouwspel geworden. Het begint al bij de boerendorpen die je, volgens Grepolis, op een vaste manier moet veroveren. Daarna moet je er GS inpompen om ze op een hoger level te krijgen.
De ww zijn boerendorpen in het groot. Daar moet heel erg veel GS en gunst inpompen.

Aanvallen zijn niets meer waard. Na een aanval moet je je legers weer opbouwen en Grepolis wil dus dat je die GS anders besteed.
Sommigen zullen denken: maakt mij niet uit, ik ga gewoon door met aanvallen. Druppels op de gloeiende plaat.
Kom je bij de ww-punten in de buurt dan moet je toch gaan stichten. Je moet het hele eiland in bezit hebben.

Wat een lol
Aanvallen is belangrijk om andere allianties dwars te zitten met wonders bouwen. Je verovert een stad op een eiland waar een wonder gebouwd wordt en het wonder kan niet meer gebouwd worden. Zo wordt het spel. Overigens hoef je nooit te stichten, want je moet alle steden op het eiland hebben, niet alle 20 plaatsen. Als er vrije stichtplekken zitten is dus geen probleem.
 

DeletedUser9169

Gast
AW: Overwinningsvoorwaarden, info lancering Heldenwereld en 2.0 update

Dat is makkelijk gesteld: je veroverd een stad waar ww's kunnen worden gebouwd.
In onze wereld hebben de grote allianties hele oceanen in bezit. In de front-oceanen kan worden gevochten maar in de uithoeken zullen de ww's worden gebouwd. Voordat zie je die met een kolo kunt bereiken moet er heel wat gebeuren.
Om het ww-stadium te bereiken zullen er toch zo'n slordige 10.000 steden moeten worden gesticht: 250M punten - 115M (alle punten die alle allianties hebben) = 135M te gaan. 1 stad heeft max 13.716 punten dus 10.000 extra steden.
 

DeletedUser

Gast
AW: Overwinningsvoorwaarden, info lancering Heldenwereld en 2.0 update

Aanvallen is belangrijk om andere allianties dwars te zitten met wonders bouwen. Je verovert een stad op een eiland waar een wonder gebouwd wordt en het wonder kan niet meer gebouwd worden. Zo wordt het spel. Overigens hoef je nooit te stichten, want je moet alle steden op het eiland hebben, niet alle 20 plaatsen. Als er vrije stichtplekken zitten is dus geen probleem.

En als een vijandelijke ally een stadje sticht?
Daar gaan alle gs die je ally geinvesteerd hebben dat level!:rolleyes:

Het beste is het eiland vol te bouwen bij wijze van verdediging.
Aangezien de ww's gebouwd worden in centrums is een stad overnemen dus geen optie. Dergelijke steden zouden nog eens extra bewaakt worden.
 

DeletedUser

Gast
AW: Overwinningsvoorwaarden, info lancering Heldenwereld en 2.0 update

Hallo allemaal
Laat ik het maar zo zeggen, het gaat kloten PUNT

Legio mensen lopen weg en niet de kleintjes.
Grepolis is gewoon verkracht en dat gaat ten koste van het spelplezier. En geacht Grepolis team, DAAR GAAT HET NU OM , SPELPLEZIER.

Op dit moment is er gewoon overal ergernis, en terecht.
En dat heeft niets te maken met het wel lezen van de wiki of het niet begrijpen er van, maar gewoon het spel is veranderd. Zoals voorgaande schrijvers al schreven, het gaat nu meer om bouwen dan om knokken. Er is buiten een nieuwe god eigenlijk niets verbeterd, het is alleen maar lastiger geworden. Ik klik mij het ongeluk om alle steden af te lopen. Icoontjes zijn zo klein dat je ze eerst moet vergroten om zekerheid te hebben. Scherm gaat niet met de stad mee , dus weer klikken, en ga zo maar door.

Jullie hadden gewoon een nieuw spel moeten maken dan hadden de mensen kunnen kiezen.Maar tja, zal wel te veel kosten. Nou dit gaat jullie ook wat kosten.Tevreden klanten weg jagen betekend heel vaak dat ze ook op andere spellen van jullie niet meer terug komen.
ik ben er ook zo een.Als jullie niet heel snel deze sjit terug draaien voor mijn goud op is dan ben ik weg.
Want reakties in de zin van'' lees de wiki maar goed dan gaat het wel'' daar ben ik niet van gedient.

Mijn 2 cent.
Vr gr Hans
 

DeletedUser

Gast
AW: Overwinningsvoorwaarden, info lancering Heldenwereld en 2.0 update

Heb me tot nu toe verre van het AF gehouden, maar er moet me nu toch iets van het hart.

Ik ben de conversie van versie 1.0 naar versie 2.0 vrij neutraal ingegaan. Ik heb deze versie dus een eerlijke kans gegeven (hoewel ik het erg raar vind dat de regels van een spel worden aangepast tijdens het spelen).

Vanuit het Grepolis standpunt kan ik het wel begrijpen waarom ze van versie 1.0 naar versie 2.0 gaan. Het zal namelijk best wel wat geld besparen als er gestandaardiseerd wordt. Daarnaast leek het alsof een grote meerderheid versie 2.0 wou hebben (twijfelachtig of deze gegevens kloppen, maar dat valt niet te bewijzen).

Ik verwacht echter wel dat voordat deze conversie wordt uitgevoerd, ervoor wordt gezorgd dat versie 2.0 naar behoren functioneert. Dat is dus absoluut niet het geval. Versie 2.0 blijkt een zeer trage, instabiele en inefficiente versie te zijn.

Wat is er dan mis met deze versie? (functioneel)

1. Als je een knop indruk (bijvoorbeeld naar een volgende stad) , duurt het 3 seconden voordat de actie is uitgevoerd (versie 1.0, 1 seconde). Dat lijkt wel niet zoveel, maar even 150 steden afgaan duurt wel 7,5 minuut langer.
2. Acties (aanvallen, ondersteunen, handelen) lopen erg vaak vast (zandlopertjes draait een halve minuut, en stopt er dan mee)
3. Soms is het niet mogelijk om een bepaald scherm te openen (hoe vaak je ook klik)
4. Als je een scherm aanklik (in het linkermenu) , dat op de achtergrond al openstaat, dan wordt het niet nogmaals geopend OF naar voren gehaald.

Daarnaast zijn er (uiteraard) een hoop inhoudelijke wijzigingen die mij niet kunnen bekoren.

Wat is er dan mis met deze versie? (inhoudelijk)

1. Bepaalde standaard functionaliteiten (uit versie 1.0 ) ontbreken in versie 2.0. (een knop voor de volgende pagina van de ranking/rapporten)
2. Farmingsysteem is zwaar irritant en tijdrovend (wie gaat er nu nog op tientallen eilandjes alle boerendorpjes veroveren??)
3. Waarom is Hades zo inefficient? Als je met gunsten 10 tot 30 % kan vernietigen, dan moet je met gunsten toch ook 10 tot 30% kunnen reviven? Zeker als het 400 mana kost. En 10% van de reistijd onzichtbaar zijn, wat heeft dat voor zin? Dat is veel te weinig om nut te hebben. Daarnaast kom je er na 10% van de tijd pas achter dat de vijand on-line is, waardoor het dus niet meer mogelijk is om de aanval terug te halen.
4. Velerios irriteert alleen maar. In een zo vergevorderd stadium van een spel zijn de hoeveelheden die aangeboden gewoonweg zinloos (het kost meer moeite om 10 zwaardvechters te kopen, dan om er 200 te bouwen). Daarnaast komt hij maar in 1 van je 100+ steden op visite.

Dit zijn trouwens maar een paar van de vele irritaties (die me in 2 minuten tijd te binnenschoten), maar er zijn er nog veel meer. Hierdoor is wat mij betreft versie 2.0 een enorme achteruit gang ten opzichte van versie 1.0.

Nu maar hopen dat Grepolis probeert om enkele van de beperkingen te verhelpen, en als een gek aan het patchen slaan. Anders neemt het speelplezier inderdaad enorm af.


Mee eens. Het is een feit dat 2.0 al een tijdje draait. Waarom wordt er eigenlijk nu geüpdate in plaats van wanneer 2.0 stabiel is zoals nu het geval is met 1.26.
Alles af gaan kost me nu simpelweg te veel tijd. Dit is zeer jammer om het maar netjes uit te drukken.

Mooi objectief benadert BMJ
 

DeletedUser

Gast
AW: Overwinningsvoorwaarden, info lancering Heldenwereld en 2.0 update

Mee eens. Het is een feit dat 2.0 al een tijdje draait. Waarom wordt er eigenlijk nu geüpdate in plaats van wanneer 2.0 stabiel is zoals nu het geval is met 1.26.
Alles af gaan kost me nu simpelweg te veel tijd. Dit is zeer jammer om het maar netjes uit te drukken.

Mooi objectief benadert BMJ

Men had gewoonweg eerst zeker moeten zijn dat 2.0 stabiel genoeg was om het ook op 1.26 door te voeren. Hadden ze dan nog rustig en goed die update geïnstalleerd in plaats van snel en slecht dan hadden er veel minder problemen geweest. En wat opvalt is dat er hierop geen reactie komt van de mods.
Hebben ze een zenuwinzinking van ons of durven ze niets negatiefs over hun overste zeggen?:p
 
Bovenaan