• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Autisme

DeletedUser

Gast
Alleen door mensen met het IQ van een krop sla ;)

De meeste mensen snappen het verschil tussen "vindt andere dingen leuk" en "heeft een geestelijke afwijking" best en zullen zo iemand dus gewoon, zoals het hoort, bestempelen als "anders dan mij".

Ik leg enkel uit waarom sommige mensen met autist/autisme schelden en dit is naar mijn weten de meeste logische en ook meest voorkomendste reden waarom mensen ermee schelden.

Dat vind ik ook. alle mensen verschillen toch? Stand-up comedians laten veel mensen lachen, maar niet iedereen. Weet je waarom? Omdat meningen verschillen. Dus zoals ik al eerder zei: Er bestaat niet zoiets als "normaal" -in mijn ogen-.

En jij moet even een paar posten terug lezen. ;)
 

DeletedUser

Gast
Nah de meest voorkomende reden stond in mijn post, omdat je iemand wilt kwetsen ;)

Autist wordt niet als scheldwoord gebruikt als je iemand ermee beschrijft.

Je hebt natuurlijk best mensen die iedereen willen kwetsen die niet zoals hun is, en dus iedereen die anders is autistisch noemen, maar das een tweede.
 

DeletedUser

Gast
Nah de meest voorkomende reden stond in mijn post, omdat je iemand wilt kwetsen ;)

Autist wordt niet als scheldwoord gebruikt als je iemand ermee beschrijft.

Je hebt natuurlijk best mensen die iedereen willen kwetsen die niet zoals hun is, en dus iedereen die anders is autistisch noemen, maar das een tweede.

Dit is plusminus wat ik heb gezegd, enkel wordt autist niet bij iedereen gebruikt, maar bij mensen die een beetje afwijken(met afwijken, weet je nu wat ik bedoel hè?).;)
 

DeletedUser

Gast
Dit is plusminus wat ik heb gezegd, enkel wordt autist niet bij iedereen gebruikt, maar bij mensen die een beetje afwijken(met afwijken, weet je nu wat ik bedoel hè?).;)

maar welke gek scheld nou met autist? ik weet dat jullie dit al gezegd hebben, maar ik blijf het vreemd vinden. als je nou zegt kankerlijer vind ik dit ookal onacceptabel, maar dan wens je blijkbaar iemand kanker toe. Als je autist zegt constateer je dat dit zo is. Dan is dat dus gewoon een leugen?
 

DeletedUser

Gast
Of je wenst iemand autisme toe, net zoals je met "kankerlijder" kunt constateren dat iemand lijdt aan kanker, dus ik snap je punt niet?
 

DeletedUser

Gast
maar welke gek scheld nou met autist? ik weet dat jullie dit al gezegd hebben, maar ik blijf het vreemd vinden. als je nou zegt kankerlijer vind ik dit ookal onacceptabel, maar dan wens je blijkbaar iemand kanker toe. Als je autist zegt constateer je dat dit zo is. Dan is dat dus gewoon een leugen?

Nee, je wens helemaal niemand kanker toe. Als je kankerlijer zegt, dan uit je jouw haat met iets extreem, namelijk kanker(dat wordt namelijk als heel erg opgevat in onze maatschappij als ziekte, dus goed om iets mee te overdrijven/ te uiten).

Je zegt helemaal niet dat hij een autist is, je vat alles te letterlijk op. De boodschap is dan gewoon van;"je bent raar" of "je doet raar".
 

DeletedUser

Gast
Of je wenst iemand autisme toe, net zoals je met "kankerlijder" kunt constateren dat iemand lijdt aan kanker, dus ik snap je punt niet?

nee met kankerlijder wensen ze je toe dat je kanker krijgt. autisme (volgens mij???...) héb je gewoon, dat heb je vanaf je geboorte, ookal is het zo dat het bij de "lichtere gevallen" later word vastgesteld. dus: kanker kun je krijgen, en autisme heb je gewoon (dacht ik)
 

DeletedUser

Gast
nee met kankerlijder wensen ze je toe dat je kanker krijgt. autisme (volgens mij???...) héb je gewoon, dat heb je vanaf je geboorte, ookal is het zo dat het bij de "lichtere gevallen" later word vastgesteld. dus: kanker kun je krijgen, en autisme heb je gewoon (dacht ik)

Lees mijn post door boven je, want het is gewoon de grootste onzin dat je iemand dan kanker toewenst.
 

DeletedUser

Gast
nou de mensen die jij kent misschien niet. maar de oorsprongkelijke betekenis is dat zeker wel. ik gebruik het ook nooit als scheldwoord, maar 3/4 van mijn middelbare school wel. nu wordt het bijna alleen nog maar gebruikt als een scheldwoord met een kleine betekenis. maar zoals ik al zei, de oorsprong van het woord is dat je iemand kanker toewenst.
 

DeletedUser

Gast
nou de mensen die jij kent misschien niet. maar de oorsprongkelijke betekenis is dat zeker wel. ik gebruik het ook nooit als scheldwoord, maar 3/4 van mijn middelbare school wel. nu wordt het bijna alleen nog maar gebruikt als een scheldwoord met een kleine betekenis. maar zoals ik al zei, de oorsprong van het woord is dat je iemand kanker toewenst.

De oorsprong van kanker is de ziekte, maar agh. Geef me een bron dat het de oorspronkelijke betekenis is, want ik scheld er al van mijn zesde ongeveer mee en ik denk dat dat ongeveer de tijd was, dat kanker in opkomst was als scheldwoord en het is bij mij vrij weinig gebruikt om iemand het toe te wensen, behalve als ik het in de zin plaatste van;"krijg toch kanker"
 

DeletedUser

Gast
Autist.

Oh, krijg ik nu klappen? sta te trillen op mijn benen, niet. Kop op zeg, wat voor zielige praat is dat nou. Als je de internet gangster wilt uithangen, doe dat lekker op een ander forum en niet op het serieuze praat sub-forum, dat zou al heel erg geapprecieerd worden.

Je snapt niet waarom er mee gescholden wordt? Laten we Spartacus-II als voorbeeld nemen. Zijn autisme is niet echt op te merken, ik weet niet hoe het in het echte leven is, maar hier niet.

Maar, we hebben veel zwaardere gevallen. Kinderen met autisme die gewoon, ja, het spoor bijster zijn. Dat is bij veel mensen het beeld van autisme. Zware gevallen, zoals ze zien op de televisie of op straat, omdat ze de 'lichte gevallen' er niet uitpikken.

Als iemand dus afwijkt van zijn 'normale' gedrag en andere trekjes heeft dan zijn medemens, zoals autistische kinderen hebben volgens het beeld van vele, dan wordt dat woord gebruikt tegen hen. Op die manier verwoorden ze het gedrag van het bepaalde persoon en kwetsen ze die persoon er tegelijkertijd mee.
lol even posts maken :O
En iedereen die loopt te schelden met autist is zelf niet goed bij zijn hoofd.
Scheld niet met ziektes of aandoeningen :O
 

DeletedUser

Gast
Wat dacht je hiervan?

Dat werkt veel beter.
idd. maar als iemand mij uitscheld in mijn gezicht zonder dat ik iets doe kan ik nogal gauw driftig worden :confused:
Maar ik vind dat gewoon schelden wel mag, waarom niet als ik iemand wil uitmaken voor een Klootzak omdat hij zich zo gedraagt mag dat dan niet?
 

DeletedUser

Gast
zo kun je op nog iets uitkomen:

waarom zou je iemand uitschelden met een geslachtsdeel? WAAROM? waarom zou je iemand voor (kloot)zak, lul, of kut uitschelden?! geef aljsblieft een heeeele goede reden...
 

DeletedUser

Gast
zo kun je op nog iets uitkomen:

waarom zou je iemand uitschelden met een geslachtsdeel? WAAROM? waarom zou je iemand voor (kloot)zak, lul, of kut uitschelden?! geef aljsblieft een heeeele goede reden...

Omdat je dan laat blijken dat de persoon ook een lul is.
En omdat je daar geen mensen mee kwetst die er niets mee te maken hebben.
Als jij iemand uitscheld voor een kankerlijer dan heb je dus geen respect voor mensen die kanker hebben.
 

DeletedUser

Gast
Omdat je dan laat blijken dat de persoon ook een lul is.
En omdat je daar geen mensen mee kwetst die er niets mee te maken hebben.
Als jij iemand uitscheld voor een kankerlijer dan heb je dus geen respect voor mensen die kanker hebben.

Hoe kan een mens een mannelijk geslachtsdeel zijn? Het is gewoon een loze krachtterm, die langzaam veranderd is en nu een dubbele betekenis heeft. Niet echt nuttig.

Daarnaast kun je ook op een beschaafde manier zeggen dat je iemands gedrag niet kunt waarderen ipv tot zijn niveau af te dalen.
 

DeletedUser

Gast
Hoe kan een mens een mannelijk geslachtsdeel zijn? Het is gewoon een loze krachtterm, die langzaam veranderd is en nu een dubbele betekenis heeft. Niet echt nuttig.

Daarnaast kun je ook op een beschaafde manier zeggen dat je iemands gedrag niet kunt waarderen ipv tot zijn niveau af te dalen.

nu (:p) ben ik het helemaal met je eens. waarom niet gewoon rustig uitpraten? waarom meteen met een geslachtsdeel (notabene een geslachtsdeel :O) schelden?
 

DeletedUser

Gast
Volgens mij heb ik een discussie met de enige mensen in NL/BE die nog nooit het woord lul of klootzak hebben gebruikt -.-
Nou en dat het een geslachtsdeel is als iemand zich gewoon idioot gedraagt dan noem ik hem zoals ik het wil.
Dan kunnen jullie dat wel heel stoer oplossen door het uit te praten maar zo ben ik niet.
 
Bovenaan