• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Buitenaards leven

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

dat ze ons niet willen eten.

wij mensen, zijn door de evolutie omnivoren geworden (eten vlees en planten)
hoe weet je nu of er alleen carnivoorische (enkel vleeseters) Aliens zijn
die trek hebben in, voor hun, buitenaardse.

wie weet, hebben ze ons als eens bezocht.
het leek onderzoekers mogelijk, dat er wel eens eliens waren op aarde, in de tijd van de Grieken en Romeinen, en zelfs daarvoor, en dat ze ze aanbaden als goden. 8-)

Als wij contact willen leggen, met bijvoorbeeld een radio signaal.
zijn zij
1. niet ver genoeg ontwikkeld om dit te ontvangen. (de mens, 2000 jaar geleden)
2. ze zijn al zo ver, dat ze de radio overbodig hebben gemaakt.

ook zou je met deze theorie kunnen bewijzen,
Er zijn niet enkel aliens in de stelsels, die of, (voor ons gezien) onder of overontwikkeld zijn.
er zullen misschien aliens zijn, die net als wij zijn. (qua tijd en evolutie)
die dit misschien ontvangen.

misschien zien ze ons al, met satellieten en ruimteschepen.

''Wat een puinhoop, Vietnam oorlog, 1e wereldoorlog, 2e wereldoorlog, koude oorlog, golfoorlog''
''laten we daar maar niet heen gaan''

en als ze ontwikkelder zouden zijn.
en naar ons komen, wat zouden ze dan doen

Science fiction films.
Mensen ontleden. ons uitroeien ?

wij zullen het niet meer meemaken dat wij naar aliens gaan, daar is de technologie niet klaar voor.

over een paar miljoen jaar, (als de aarde dan nog niet is opgeslokt door de zon)
kun je dit topic weggooien.
dan is dit oud nieuws

Code:
Spore, Een spel over wezens die evolueren en de ruimte ingaan.
voor mensen die het kennen, de Grox Komen
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

Jullie nietige aardbewoners met jullie nietige wapens,en rare browser-games.
Wij zijn hier al een tijdje hoor!:O




-stem voor 5.0-
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

over een paar miljoen jaar, (als de aarde dan nog niet is opgeslokt door de zon)
kun je dit topic weggooien.
dan is dit oud nieuws

Code:
Spore, Een spel over wezens die evolueren en de ruimte ingaan.
voor mensen die het kennen, de Grox Komen

Een paar miljoen jaar lijkt me wat veel. Maar als men binnen een paar eeuwen dit topic nog kan lezen zal men denken en om ons lachen omdat wij geen kennis hebben over het reizen naar andere sterrenstelsels.

En spore is inderdaad een spel dat een goede onderverdeling maakt in de evolutie. Helaas is dit spel gebaseerd op de menselijke evolutie en kan het ergens anders in de ruimte er anders aan toe aan.
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

Het leven op aarde is begonnen door een chemische reactie waarbij aminozuren ontstonden. In de loop van miljoenen jaren heeft zich dit ontwikkeld tot eencelligen in het water. De kans dat dit gebeurd is miniem klein.

Vervolgens hebben zich in de loop van miljoenen jaren ontwikkeld naar kleine meercellige organismen die nog steeds in zee leefden. De kans dat dit gebeurd is miniem klein.

Daarna hebben een aantal van deze meercellige organismen zich op het land gevestigd, dit proces nam miljoenen jaren in beslag. De kans dat dit gebeurd is miniem klein.

Het duurde vervolgens vele miljoenen jaren voordat de mens hieruit geëvolueerd is. De kans dat dit gebeurd is miniem klein.

Voor al deze stappen geldt dat de juiste omstandigheden precies op het juiste moment aanwezig moesten zijn. De belangrijkste redenen dat de mens zich heeft ontwikkeld tot wat hij nu is, zijn het vermogen tot spraak en het bezit van een duim.

De kans dat dit op een vergelijkbare manier gebeurd op een andere planeet in een ander zonnestelsel is verwaarloosbaar klein.

Het is heel aannemelijk dat er ergens in het universum leven op een planeet bestaat, maar de kans dat er intelligent leven bestaat dat in staat is om technologieën te ontwikkelen die ruimtereizen mogelijk maakt is vrijwel nihil.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

Het leven op aarde is begonnen door een chemische reactie waarbij aminozuren ontstonden. In de loop van miljoenen jaren heeft zich dit ontwikkeld tot eencelligen in het water. De kans dat dit gebeurd is miniem klein.

Vervolgens hebben zich in de loop van miljoenen jaren ontwikkeld naar kleine meercellige organismen die nog steeds in zee leefden. De kans dat dit gebeurd is miniem klein.

Daarna hebben een aantal van deze meercellige organismen zich op het land gevestigd, dit proces nam miljoenen jaren in beslag. De kans dat dit gebeurd is miniem klein.

Het duurde vervolgens vele miljoenen jaren voordat de mens hieruit geëvolueerd is. De kans dat dit gebeurd is miniem klein.

Voor al deze stappen geldt dat de juiste omstandigheden precies op het juiste moment aanwezig moesten zijn. De belangrijkste redenen dat de mens zich heeft ontwikkeld tot wat hij nu is, zijn het vermogen tot spraak en het bezit van een duim.

De kans dat dit op een vergelijkbare manier gebeurd op een andere planeet in een ander zonnestelsel is verwaarloosbaar klein.

Het is heel aannemelijk dat er ergens in het universum leven op een planeet bestaat, maar de kans dat er intelligent leven bestaat dat in staat is om technologieën te ontwikkelen die ruimtereizen mogelijk maakt is vrijwel nihil.

Het leven op de aarde is begonnen door iemand die een zaadje had, toen kwam er een mens bij, sommige zaadjes waren verkeerd, en werden weggegooit, maar kwamen te recht bij een andere planeet, buiten de Aard.
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

Het leven op de aarde is begonnen door iemand die een zaadje had, toen kwam er een mens bij, sommige zaadjes waren verkeerd, en werden weggegooit, maar kwamen te recht bij een andere planeet, buiten de Aard.

... :rolleyes:

Als daar het leven begon, hoe kon er dan "iemand" zijn die een zaadje had? Daarvoor heb je al 2 vormen van leven nodig.
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

leek me dan ook niet gezellig, zo helemaal in het begin.
zonder vrienden, het genot van grepolis moet je missen.

:(Verschrikkelijk:(

maar toch.
spore baseert zich ook over onmogelijk leven.

de grox, leven op terra 0
als je ze terravormt, roei je ze uit.

er is, natuurlijk leven in de ruimte.
zelfs bij een geringe kans, miljoenen jaren process
heeft de natuur er uitzonderingen op de regel :)
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

in een sterrenstelsel dat heel ver van hier ligt ligt een planeet 'Zarmina' en wetenschappers zeggen dat daar leven mogelijk is, maar ze liggen zo ver weg dat we ze nooit kunnen bereiken, maar op een bepaald moment (nog heel lang) zullen onze sterrenstelsels tegen elkaar botsen zeggen ze
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

Ja, daar geloof ik wel in. Het zou merkwaardiger zijn als alleen deze planeet in dat enorme universum leven had. Maar ik denk niet dat het zo is als in films, dat aliens op oorlogspad gaan.
Meer in de zin van de Aarde, maar dan helemaal anders, omdat de dampkring, de zwaartekracht, de beplanting en alles er anders is dan hier. Ook het moment van ontstaan kan verschillen.
Dus logischerwijs zien de dieren er daar ook heel anders uit. Als er daar ook mensen leven zoals wij, ja dan zijn het wel aliens die op oorlogspad zouden gaan. Zo is de mens wel. Maar ik geloof niet dat er ergens anders ook 'mensen' zijn. Eén soort daarvan in het universum is al erg genoeg. :D
Ik kan me wel goed voorstellen dat er ergens ver in het heelal een planeet is die nu zo is als dat de Aarde miljoenen jaren geleden was.
Tegen de tijd dat onze Aarde vergaat, is die dan volop in ontwikkeling. Mooie gedachte vind ik dat. Maar tegelijkertijd ook een heel bizar idee.
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

Ja, daar geloof ik wel in. Het zou merkwaardiger zijn als alleen deze planeet in dat enorme universum leven had. Maar ik denk niet dat het zo is als in films, dat aliens op oorlogspad gaan.
Meer in de zin van de Aarde, maar dan helemaal anders, omdat de dampkring, de zwaartekracht, de beplanting en alles er anders is dan hier. Ook het moment van ontstaan kan verschillen.
Dus logischerwijs zien de dieren er daar ook heel anders uit. Als er daar ook mensen leven zoals wij, ja dan zijn het wel aliens die op oorlogspad zouden gaan. Zo is de mens wel. Maar ik geloof niet dat er ergens anders ook 'mensen' zijn. Eén soort daarvan in het universum is al erg genoeg. :D
Ik kan me wel goed voorstellen dat er ergens ver in het heelal een planeet is die nu zo is als dat de Aarde miljoenen jaren geleden was.
Tegen de tijd dat onze Aarde vergaat, is die dan volop in ontwikkeling. Mooie gedachte vind ik dat. Maar tegelijkertijd ook een heel bizar idee.

Waarom zoekt iedereen het zo ver? Mars leek vroeger op de aarde net zoals Venus. Mars heeft water in bevroren toestand, Venus had dit waarschijnlijk ook. De kans dat daar leven is geweest is toch wel reëel. Vergeet niet dat we nog steeds weinig weten van planeten zoals Venus (omdat het er te warm is) en Mars.
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

dan moet je daar gaan lopen boren, opzoek naar water, laten ontdooien met kernontploffingen, of vriendelijker, met een reuze spiegel in de ruimte

mars of venus gain terravormen tot er leven is,
tevens, de maan Europa van Jupiter zou ook kunnen worden geterravormd 8-)
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

dan moet je daar gaan lopen boren, opzoek naar water, laten ontdooien met kernontploffingen, of vriendelijker, met een reuze spiegel in de ruimte

mars of venus gain terravormen tot er leven is,
tevens, de maan Europa van Jupiter zou ook kunnen worden geterravormd 8-)

Helemaal niet!

Het kan zijn dat er daar al leven is en die planeet gaan terravormen zou 1 niet lukken en 2 rampzalig zijn.
Die maan heeft geen atmosfeer! Als er al een verborgen oceaan onder het ijs ligt daar dan moet het afgesloten blijven van de buitenwereld.
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

Ik dacht dat ik laatst ergens gelezen had dat ze Mars konden opwarmen, gewoon door kei veel CO2 in de atmosfeer te pompen
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

co2 en andere stoffen, ozon enzo, water en bacterien..

en nee, mensen zouden toch de vormen die op het kale europa overleven uit de weg ruimen, zo dom is de mensen gewoon.

kijk, als daar nou een kolonie van een gigantisch ruimte rijk zou liggen, die met lasers, animaterie bommen en gigantische ruimteschepen zijn, zullen we daar niks mee doen hoor...
 

DeletedUser10567

Gast
AW: Buitenaards leven

Gelooft er iemand in buitenaards leven? Ik denk wel dat er ergens anders organismes of bacteriën leven. Het universum is bizar groot, dus de kans is groot. Wellicht dat op meteorieten aminozuren en eiwitten zitten die tot organismen kan leiden.

Wanneer kunnen we op de maan wonen?
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

Het zal wel weer zo gaan zoals het altijd met mensen gaat. we worden hebberig pikken het land van de aliens in enzovoort.. nee dat was een grapje, die vakantie naar de maan lijkt me wel grappig ook al zou ik dat niet durven :p
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

Naar de maan gaan is geen uitdaging meer voor de mensheid. En om die te koloniseren is er geen enkele redenen. Dan gaat men liever voor echt vruchtbare planeten als mars enzo. Zo bestaan er al diverse ideeën voor kolonies op mars. Er is zelfs een experiment geweest. (Biosfeer 3 ofzo?)

Daarbij zal het niet lang meer duren vooraleer de mens zichzelf genetisch zal manipuleren om te overleven. We kunnen het namelijk al heel goed op dieren. En ooit is het gebruikt op mensen. Alleen niet om goede redenen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Buitenaards leven

dit is mijn kijk op deze stelling:

er zijn meerdere universum.
deze ontstaan wanneer er 2 (of meer) in botsing met elkaar komen met elkaar.
de knal die dat geeft is onze zo gezegde 'oerknal' of 'Big Bang' en er een nieuw universum ontstaat.

wij, de mensheid zijn de enige beschaving in ONS universum.
in de andere universums bestaan volgens mij OOK nog beschavingen, deze hebben wij ook nog nooit ontmoet, omdat het volgens mij onmogelijk lijkt om door de lege ruimte te reizen tussen 2 (of meerdere) universums.
 
Bovenaan