• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

De Doodstraf

DeletedUser

Gast
Als je iemand levenslang opsluit kanje beter direct zijn leven afnemen. Hij was met zijn daden de maatschappij al tot last, om dan hem weer tot last te laten zijn door hem belastinggeld 'op te laten eisen' is krom. Zeker als hij noot meer een meerwaarde voor de wereld zal betekenen.

(Ik heb het dan wel over varkens zoals kindermoordenaars en vergelijkbare criminelen)
 

Araluen

Manticore
Nah, dit zijn de cijfers voor binnen 2 jaar. Ongeveer 30% komt in de rest van hun leven in contact met Justitie.
Die overige 70% hoeven niet eens echt genezen te zijn trouwens ;)

Maar goed, feit is dus:
-Van de TBS-ers is een vrij groot deel niet te genezen, of, het lukt in ieder geval niet.
-Het is blijkbaar niet in te schatten, of slecht in te schatten, of iemand genezen is. Als blijkt dat iemand niet genezen is zou hij namelijk niet terug de maatschappij in worden gestuurd.

Je gaat er dan wel van uit dat die mensen echt ziek zijn. Veel hangt ook af van bereidheid tot genezen en zelfbeheersing, wat eventueel opnieuw aangeleerd moet worden. Overigens blijkt ook uit onderzoek dat bij veel van deze 'varkens', zoals the damaja ze noemt de hulpverleners zelf er ook niet veel vertrouwen in hebben, waardoor ze niet de steun krijgen die ze verdienen.
 

DeletedUser10508

Gast
Overigens blijkt ook uit onderzoek dat bij veel van deze 'varkens', zoals the damaja ze noemt de hulpverleners zelf er ook niet veel vertrouwen in hebben, waardoor ze niet de steun krijgen die ze verdienen.

Zou jij mensen steunen die kinderen hebben ontvoerd, verkracht, mishandeld, vermoord, ... ? Ik niet.

Vroeger zou ik zeggen 'laat ze maar in de gevangenis', want destijds kregen mensen in de gevangenis elke dag een vuist in hun gezicht, maar vandaag? Tjah, een documentaire zien waarin gevangen een microgolfoven hebben en elke dag een zak brood krijgen, dat is eerder een paradijs. Als ik op straat leefde, zou ik weten wat ik moet doen hoor...
 

DeletedUser

Gast
Zou jij mensen steunen die kinderen hebben ontvoerd, verkracht, mishandeld, vermoord, ... ? Ik niet.

Vroeger zou ik zeggen 'laat ze maar in de gevangenis', want destijds kregen mensen in de gevangenis elke dag een vuist in hun gezicht, maar vandaag? Tjah, een documentaire zien waarin gevangen een microgolfoven hebben en elke dag een zak brood krijgen, dat is eerder een paradijs. Als ik op straat leefde, zou ik weten wat ik moet doen hoor...

Ja laat ons alle gevangenen meteen verhongeren. Dan heb je een indirecte doodstraf én willen daklozen niet meer de gevangenis in.

Stel je voor man een zak brood.
 

DeletedUser11295

Gast
Nah, dit zijn de cijfers voor binnen 2 jaar. Ongeveer 30% komt in de rest van hun leven in contact met Justitie.
Die overige 70% hoeven niet eens echt genezen te zijn trouwens ;)

Maar goed, feit is dus:
-Van de TBS-ers is een vrij groot deel niet te genezen, of, het lukt in ieder geval niet.
-Het is blijkbaar niet in te schatten, of slecht in te schatten, of iemand genezen is. Als blijkt dat iemand niet genezen is zou hij namelijk niet terug de maatschappij in worden gestuurd.

Fout en fout.

TBS-ers zijn heel goed te genezen maar er zijn 2 soorten TBS-ers.

De eerste is een pedofiel, in Nederland gaan we er vanuit dat pedofilie levenslang is, je komt er nooit vanaf. Je zult kinderen altijd leuk blijven vinden of je nou behandeling krijgt of niet. In de TBS word dan ook niet gewerkt aan genezing maar aan zelfcontrole. Dit is dan ook de grote groep waar je veel van hoort dat er terugval is. Niet gek aangezien genezing niet mogelijk is..

De tweede soort TBS-er is er een met een persoonlijkheidsstoornis, hier is echter ook een probleem. Justitie ontslaat deze mensen vaak te vroeg uit de kliniek, te vroeg bedoel ik dat het behandelend personeel geen groen licht heeft gegeven en ja dat komt voor. Ook deze groep valt geregeld terug. Degene die wel groen licht hebben en dat zijn er elk jaar maar enkele tientallen komt wel goed terecht en hierbij is de terugval aanzienlijk kleiner.

Waarom weet ik dit? Mijn moeder werkt in de TBS, ze heeft eerst patiënten (TBS-ers) begeleid in de kliniek en nu begeleid ze de TBS-ers die al zijn ontslagen uit de kliniek. De terugval is verrassend klein.

Daarnaast moet ik toevoegen dat je niets moet geloven van media. De recent overleden TBS-er in de Rooijse wissel was een van de patiënten van mijn moeder, een suïcidale patiënt en ervaring leert dat een patiënt die zelfmoord wil plegen wel een manier vind om dit te doen. De media doet dit echter af als een schandaal.

Zo precies hetzelfde als het gehele drugs, telefoons, geld, messen en corrupt personeel verhaal. Opnieuw patiënten van mijn moeders afdeling, deze patiënt zijn op het pad ontslagen te worden uit de kliniek, ze hebben daarbij veel snelheid. Ze kunnen bij messen als ze koken en natuurlijk suiker en zout (de drugs die werd getoond), het geld dat ze mogen hebben is gewoonweg legaal. Het is niet gek, de patiënten op die afdeling gaan regelmatig op verlof en hebben hier toegang tot bijna alles wat mag in het dagelijks leven inclusief geld en mobieltjes.

Wat ik wil zeggen is dat je niet de media moet vertrouwen wat betreft de TBS. De dag erop is Teeven er binnen gevallen met 9 honden, niks gevonden. 2e kamer debat over het sluiten van de Rooijse Wissel alleen omdat 2 gekken een video maken en de media hier slim op inspeelt omdat ze geld willen verdienen. Ik zal letterlijk Teeven citeren nadat hij bij de Rooijse Wissel was langsgeweest vanwege die ene video, hij bekeek het rapport van de 2 TBS-ers en zei onmiddelijk, 'Wat een gekken.'

Vertrouw niet in de media, de TBS doet zijn werk naar behoren.
 

DeletedUser

Gast
Semmie je heb voor een deel gelijk. Maar de media naait ons niet alleen mbt die tbs verhalen maar op elk vlak van de samen leving worden we in de maling genomen door die popoganda kanalan ;)
 

DeletedUser11295

Gast
Ow begin nou niet weer, ik heb deze discussie al 35 keer met je gevoerd.

Inderdaad, de media is niet de meest betrouwbare bron maar dat betekend niet dat ze nooit dingen goed doen. De media heeft zo ook haar goede kanten en betrouwbare verhalen, je moet die verhalen er alleen een beetje uithalen.
 

DeletedUser

Gast
Meh, doodstraf zuigt soms. Injecties zijn zo saai. Gooi ze in een mijn en laat ze werken ofzo, zorg ervoor dat ze wat productiefs doen dat geen enkel intelligent persoon ooit zou willen doen, deel het geld dat hij maakt tussen de overheid en de familie van degene wie hij heeft vermoord/verkracht/verweetikwat. Of hang hem op, in het openbaar.
 

DeletedUser11295

Gast
En daar komen we weer terug bij de TBS, in plaats van dat we dit soort criminelen opsluiten, vermoorden of zichzelf laten doodwerken proberen we ze weer een functionerend lid te maken van de maatschappij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
En daar komen we weer terug bij de TBS, in plaats van dat we dit soort criminelen opsluiten, vermoorden of zichzelf laten doodwerken probeer we ze weer een functionerend lid te maken van de maatschappij.

Ik snap je niet maat, is dit een wens van je, of bedoel je dit als treurige constatering?
 

DeletedUser

Gast
Dit is een constatering, beweer je dat die constatering niet klopt?

Tot mijn spijt klopt die constatering inderdaad, pffft, tweede kansen in mn reet. Ons land is overbevolkt, en als we een goede smoes hebben om ons aantal te verdunnen maken we er geen gebruik van!
 

DeletedUser11295

Gast
Je bent wel erg agressief, heb je ooit gehoord van gevoelens? Als een familielid van jouw opeens word veroordeeld tot de dood en 5 dagen daarna word omgelegd, zou jij dan nog voorstander zijn? Wat nou als hij dat niet gedaan had? In de VS worden jaarlijks mensen vrijgelaten die tot de dood waren veroordeeld die de misdrijf helemaal niet hadden gepleegd waarvoor ze ter dood waren veroordeeld.

In een functionerende samenleving zoals die van Nederland is de doodstraf geen optie, elk jaar zijn er weer nieuwe studies en uiteindelijk dan komen ze allemaal op dezelfde conclusie uit. Re-integratie is beter dan de doodstraf om het aantal misdaden in een land te reduceren.
 

DeletedUser

Gast
Tegenwoordig werk je voor ikea in het gevang.
2 euro per dag staat voor mij gelijk aan slavenarbeid.
En nu moet je ook nog zelf betalen als je vast komt te zitten.
Ik ben wel van mening dat ze dit alleen voor ''tbs'' zou moeten gelden en niet voor boete ofsoo
 

DeletedUser

Gast
Dat niet alleen. Ik ken ook iemand die moest nieuwe datums op medicijnen plakken die over datum waren.
 

DeletedUser21829

Gast
wat een onderwerp pfff

aan de reactie's te lezen hebben er weinig vast gezeten hier

wie bepaalt wat goed of slecht is??
wie gaat bepalen wanneer de doodstraf wel moet en wanneer niet ??

bijv: moord wel en verkrachting niet
als iemand jou dochter verkracht en jij vermoord de verkrachter ??
wie maakt het onderscheid overal tussen

sommige mensen die hier reageerden hebben de zelfde mening en denkwijze als leden van de ISIS
alleen dan zonder die 72 maagden

en mensen die denken dat het een hotel is zou ik zeggen ga er een keertje heen op vakantie :p

wat de lonen betreft
het werk is meer bezigheidstherapie
de lonen verschillen op elke afdeling en ligt ongeveer tussen de 11 en 16 euro per week
 
Bovenaan