• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel De Strijd Tegen de Superkwaardaardige Mod-monsters! (RPG)

DeletedUser

Gast
@AriChibi we besluiten om achter Jaspenia aan te lopen en hem te vertrouwen. Ik loop vlak achter hem mocht hij iets onverwachts doen, ons in een valstrik leiden o.i.d. Zodat Sanhal zich wat meer op zijn gemak voelt, aangezien hij slechte ervaringen heeft met valstrikken en voorop lopen.
 

DeletedUser21575

Gast
@AriChibi Nissassa gaat tijdens de wandeling naast Cynthia lopen. "Kijk eens wat ik gevonden heb? Ik dacht dat jij dit cadeau wel kon waarderen. ;) "
Nissassa overhandigt de Magische dildo (+10 int, penetreert tot 20 (magische) def) aan Cynthia.
 

AriChibi

Hydra
@AriChibi Nissassa roept "Ik loop wel voorop kinders! Laten we eens naar dat kasteel gaan."
@AriChibi we besluiten om achter Jaspenia aan te lopen en hem te vertrouwen. Ik loop vlak achter hem mocht hij iets onverwachts doen, ons in een valstrik leiden o.i.d. Zodat Sanhal zich wat meer op zijn gemak voelt, aangezien hij slechte ervaringen heeft met valstrikken en voorop lopen.

Eenmaal binnen knielt Jaspenia bijna met een sliding neer voor koning Pier, "Uwe majesteit, het spijt me voor mijn enorme vertraging. Ik heb wederom reizigers van het Spellenforum meegenomen, maar we kwamen Araluen tegen bij de overgang-"
"Stop," zegt de koning, "Dat zijn Spellenforumnoobs."
"Dat klopt." Jas knikt met een zucht, waardoor de koning lacht, "Geweldig, die schurken kan ik wel gebruiken. Jaspenia, hoe staat het ervoor met het Spellenforum?"
"De muur is intact en de mods zijn er nog niet geweest. Het is er wel drukker dan voorheen, dus het gaat goed."
"Nee, je hebt niet gelijk. Het was voorheen namelijk minder druk."
Opnieuw zucht Jas en knikt hij, "Nu is het drukker. Mag ik mijn uitbetaling?"
Met een lichte grom geeft de koning Jas zijn zakje goud, waardoor hij eindelijk weg kan. Jaspenia zegt dat ie voor eventuele betalingen nog in Pella, de plaatselijke herberg, zal zijn.
 

DeletedUser21575

Gast
@AriChibi Nissassa loopt tot enkele meters voor de koning en maakt een kleine buiging. "Uwe majesteit, mijn dank dat u ons hier in het kasteel wilde ontvangen. Hoewel ik niet graag een machtige heer zoals u tegenspreek zou ik toch graag één opmerking maken. Wij zijn verre van noobs. Wij zijn een uniek gezelschap, een klein gilde, met ieder zijn eigen kwaliteiten. Wij trekken door het land, ieder voor onze eigen redenen, maar allen met een passie voor het oplossen van problemen, en geen liefde voor mods. Mochten er nog kwesties zijn die professionele aandacht nodig hebben, laat het ons weten. Wij trekken graag voor u ten strijde. Voor de juiste prijs uiteraard. "

Na de audiëntie loopt Nissassa naar de kamerheer. Hij stelt zich voor en schud hem de hand [Nissassa maakt van de handdruk gebruik om de kamerheer 50g te overhandigen]. Hij vraagt of hij hun kan vertellen wat er zich allemaal aan het hof afspeelt, of er nog interessante contacten zijn die hij zou kunnen benaderen, en hoe ook hij de mogelijkheid zou kunnen verwerven om door de muur te reizen.
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
@AriChibi ook ik maak een diepe buiging voor koning Pier en geef aan dat wij inderdaad vanuit het spellenforum komen. Ook zeg ik dat ik graag wil helpen met eventuele problemen, zowel hier als in het dorp. Mocht hij mijn hulp nodig hebben, kan hij dit natuurlijk aangeven.
Daarna loop ik de ruimte rond en ga met iedereen die aanwezig is in gesprek om te kijken of ze informatie hebben over het wereldforum. Hierbij vraag ik ofc om hun namen aangezien dat wel zo netjes is.
 

AriChibi

Hydra
@AriChibi Nissassa loopt tot enkele meters voor de koning en maakt een kleine buiging. "Uwe majesteit, mijn dank dat u ons hier in het kasteel wilde ontvangen. Hoewel ik niet graag een machtige heer zoals u tegenspreek zou ik toch graag één opmerking maken. Wij zijn verre van noobs. Wij zijn een uniek gezelschap, een klein gilde, met ieder zijn eigen kwaliteiten. Wij trekken door het land, ieder voor onze eigen redenen, maar allen met een passie voor het oplossen van problemen, en geen liefde voor mods. Mochten er nog kwesties zijn die professionele aandacht nodig hebben, laat het ons weten. Wij trekken graag voor u ten strijde. Voor de juiste prijs uiteraard. "

Na de audiëntie loopt Nissassa naar de kamerheer. Hij stelt zich voor en schud hem de hand [Nissassa maakt van de handdruk gebruik om de kamerheer 50g te overhandigen]. Hij vraagt of hij hun kan vertellen wat er zich allemaal aan het hof afspeelt, of er nog interessante contacten zijn die hij zou kunnen benaderen, en hoe ook hij de mogelijkheid zou kunnen verwerven om door de muur te reizen.

De koning grinnikt, "Zulke mooiverwoorde complimenten kan ik wel waarderen. Er woont in mijn stad een speler genaamd Bryanmaus, ik zie hem graag verwijderd worden. Let er wel op, hij kan erg slecht tegen zijn verlies. In ruil voor jullie verdiensten kan ik jullie van alles aanbieden, van geld tot info tot slaven, maar dat is voor later. Laat eerst maar zien dat jullie het waard zijn om in mijn koninkrijk te verblijven."

--

De kamerheer steekt het geld in zijn zak en buigt een beetje naar voren om te fluisteren, "Hier aan het hof heeft Pier zichzelf koning genoemd, maar zijn beleid komt recht uit de mond van Jaspenia, wat Pier overigens ontkent. Qua contacten kun je vast wel wat interessante mensen in de herberg vinden. In de herberg verblijft ook een vriend van Jaspenia, een shapeshifter. Hij heeft meerdere gezichten en namen, en weet op een of andere manier altijd weer op het Spellenforum te verschijnen."

@AriChibi ook ik maak een diepe buiging voor koning Pier en geef aan dat wij inderdaad vanuit het spellenforum komen. Ook zeg ik dat ik graag wil helpen met eventuele problemen, zowel hier als in het dorp. Mocht hij mijn hulp nodig hebben, kan hij dit natuurlijk aangeven.
Daarna loop ik de ruimte rond en ga met iedereen die aanwezig is in gesprek om te kijken of ze informatie hebben over het wereldforum. Hierbij vraag ik ofc om hun namen aangezien dat wel zo netjes is.
De enige met een onthoudwaardige naam, is de hofnar Jimmy. Deze spreekt echter in een of andere wartaal over je moeder, waardoor de mensen van het hof hem weer uitlachen.

Voor de rest leer je dat het Wereldforum wel vijf grote winkels en een herberg heeft, en dat er een wekelijkse markt op woensdagen is. De winkels heten Zakros, Edessa, Olympia, Actium en Baris welke respectievelijk potions, metalen wapens, magische wapens, houten wapens en uitrustingen verkopen. De herberg heet Pella en heeft constant nieuwe bezoekers over de vloer.
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
@AriChibi Ik loop naar Olympia Actium toe en vraag aan de winkelbediende of hij nog wat nodig heeft (nadat ik z'n naam heb gevraagd). Ook vraag ik wat hij voor de volgende items zou geven voor goud:
Simpele spreuk [2h] (+5 int) (Als het verkocht kan worden, aangezien de rest een lans heeft lijkt het me van wel)
Lelijke punthoed (+3 int - 3 cha)
Simpele toverstaf [2h] (+5 int, +5 hit chance)

Ook vraag ik wat hij allemaal in de aanbieding heeft.

E: Dit vraag ik morgen ochtend wel aangezien de winkels om 1:42 waarschijnlijk niet meer open zijn.

EE: Blijkbaar ga ik naar Actium aangezien daar items voor mages worden verkocht ipv in de magische wapens winkel.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser21575

Gast
@AriChibi Nissassa gaat langs Baris. "Hallo daar, ik ben Nissassa. Je nieuwe beste klant. Ik heb mij laten vertellen dat jij de aangewezen persoon bent als het aankomt op custom-made uitrustingen? "
 

DeletedUser21575

Gast
He zeg, mij zomaar vergeten. :eek:
Zolang ik geen mogelijkheid heb om terug door de muur te gaan heb zal ik lastig bij latdekat komen. (En zullen signlady, elienolanaomi, Mandy etc. Een gruwelijke hongerdood sterven, maar dat is bijzaak.)
 

AriChibi

Hydra
Patch notes -> combat & stats zijn gerevamped. Er zijn nu stat caps based op je rol binnen de party en je main attributes, deze staan al vast en zullen snel worden ingevoerd. Combat zal zwaarder worden en meer mechanics met zich meebrengen, zodat de party members zich slimmer naar hun rol moeten gedragen.

---


@AriChibi Ik loop naar Olympia Actium toe en vraag aan de winkelbediende of hij nog wat nodig heeft (nadat ik z'n naam heb gevraagd). Ook vraag ik wat hij voor de volgende items zou geven voor goud:
Simpele spreuk [2h] (+5 int) (Als het verkocht kan worden, aangezien de rest een lans heeft lijkt het me van wel)
Lelijke punthoed (+3 int - 3 cha)
Simpele toverstaf [2h] (+5 int, +5 hit chance)

Ook vraag ik wat hij allemaal in de aanbieding heeft.

E: Dit vraag ik morgen ochtend wel aangezien de winkels om 1:42 waarschijnlijk niet meer open zijn.

EE: Blijkbaar ga ik naar Actium aangezien daar items voor mages worden verkocht ipv in de magische wapens winkel.
In Actium staat GOD LION je te woord. Voor de spreuk en toverstaf samen zal hij 200G betalen. Met de hoed kun je volgens hem misschien beter langs Baris gaan. Voor de rest heeft hij de volgende items in de schappen liggen:
  • Genezingsstaf [2h] (+10 wis, geneest een extra +10 HP bij iedere heal, maar doet geen damage) -> 400G
  • Kruisboog [2h] (+5 dex, +5 hit chance, schiet 2 pijlen per keer af) -> 560G
  • Beschermstaf [2h] (+10 wis, spawnt een magisch schild voor een target van (0.5*wis) HP, maar doet geen damage) -> 500G
  • Vuurstaf [2h] (+10 int, +10 EE [Vuur] trigger)-> 500G
  • Bliksemstaf [2h] (+10 int, +10 EE [Bliksem] trigger) -> 500G
  • Groot schild [1h] (+8 def, +1 con, -5 dex) -> 420G
@AriChibi Nissassa gaat langs Baris. "Hallo daar, ik ben Nissassa. Je nieuwe beste klant. Ik heb mij laten vertellen dat jij de aangewezen persoon bent als het aankomt op custom-made uitrustingen? "
Binnen Baris werken drie ijverige crafters aan hun eigen vakmanschap binnen de uitrustingen. Aan de toonbank word je geholpen door ene WillemVOranje die je pas aanspreekt zodra hij ziet dat je blank bent, "Dat klopt, zo precies naar wens mogelijk, indien mogelijk natuurlijk. Wat mocht je nodig hebben?"

Tevens zijn er wat mannequins die de volgende onderdelen dragen:
  • Zilveren borststuk (+6 def, +4 cha) -> 630G
  • Zilveren schouderplaten (+3 def, +2 cha) -> 380G
  • Sluipschoenen (+3 dex, +2 lck) -> 380G
  • Sierlijke epauletten (+3 wis, +2 cha) -> 380G
  • Zijden jurk (+5 int, +3 cha, +2 def) -> 630G
  • Zijden handschoenen (+3 int, +2 cha) -> 380G

@AriChibi Ik ga op zoek naar winkels met magische wapens en magische uitrustingen.
Je komt binnen in Olympia, de winkel van RulerOfOlympia. Hier worden betoverde items en sieraden verkocht, en je kunt hier bestaande items laten betoveren als je de edelstenen ervoor hebt.
Inventaris:
  • Vlammend zwaard [1h] (+5 str, kans om vijand in brand te zetten (-15HP) voor 3t als [RNG]>=80) -> 500G
  • Elektrisch geladen boog [2h] (+10 dex, kans om vijand te verlammen (+40 dodge en hit chance hele groep) als [RNG]>=80) -> 800G
  • Magiewerend borststuk (+6 def, -10 DMG van magische aanvallen) -> 750G
  • Sluikse jas (+4 dex, +10 op stealth checks) -> 450G
  • Gele Ring (+2 lck) -> 230G
  • Blauw amulet (+3 int) -> 320G
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
@AriChibi Ik koop Genezingsstaf [2h] (+10 wis, geneest een extra +10 HP bij iedere heal, maar doet geen damage) -> 400G en equip hem ook. Ook verkoop ik direct mijn spreuk en toverstaf (betaal dus 200G). Mijn kookboek laat ik voor nu in mn inventory.

Daarna ga ik door naar Baris. Daar vraag ik wat het zou kosten om de sierlijke epauletten te kopen wanneer ik mijn lelijke punthoed verkoop.
 

AriChibi

Hydra
@AriChibi Ik koop Genezingsstaf [2h] (+10 wis, geneest een extra +10 HP bij iedere heal, maar doet geen damage) -> 400G en equip hem ook. Ook verkoop ik direct mijn spreuk en toverstaf (betaal dus 200G). Mijn kookboek laat ik voor nu in mn inventory.

Daarna ga ik door naar Baris. Daar vraag ik wat het zou kosten om de sierlijke epauletten te kopen wanneer ik mijn lelijke punthoed verkoop.
945g -> 745g
Sanhal verkrijgt genezingsstaf.

In Baris vertelt Willem je dat je hoed echt ongelooflijk lelijk is, maar dat je de epauletten voor 300G krijgt als je de hoed inruilt.
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
@AriChibi Ik koop ze en equip ze.

E: Hierna loop ik door naar de herberg en vraag aan iedereen daar of ze een quest voor me hebben.
 

DeletedUser21575

Gast
@AriChibi Nissassa amuseert zich kostelijk in het wereldforum. Al deze mooie spullen! Daar kon dat boerenlandje eigenlijk bijna niet aan tippen.
Hij polst de winkeltjes een beetje en heeft hier en daar wel zijn oog op laten vallen. Hij vraagt de Baris crafters: "Mijn beste heren. Ik zou graag informeren naar gear die echt past bij een ranger als mij. Het moet niet alleen licht en stevig zijn, maar ook de juiste kwaliteiten bevorderen (dex > lck > def / cons > wis > cha). Ik heb zelf al wat materialen verzameld op mijn reis. Hoge kwaliteit wolvenleer, een witte wolvenkop, en zelfs diverse edelstenen. Wat kunnen jullie mij aanraden? " Vraagt Nissassa hoopvol.
 

AriChibi

Hydra
@AriChibi Ik koop ze en equip ze.

E: Hierna loop ik door naar de herberg en vraag aan iedereen daar of ze een quest voor me hebben.
745g->495g
Sanhal verkrijgt sierlijke epauletten.

In Pella, de herberg, zitten twee jongens vriendelijk te bekvechten. Zodra je dichterbij komt en naar een quest vraagt, draaien ze zich een tikkeltje verwaand om. De twee stellen zich voor als Demesside en Sammy95. Hun akkefietje ging over ene RulerOfOlympia, welke de twee jongens en nog meer anderen dwarszit op dit forum. Ze zien dat jij niet van het Wereldforum bent en vragen daarom om jouw hulp.
"Het zou fijn zijn als hij verbannen zou worden. Dat moet lukken met een paar reports, maar zorg er niet voor dat je er teveel zelf stuurt, dan merken de mods je op. Als je je report aan ons geeft, sturen we hem op. Een totale score van tussen de 600 en 800 met twee reports per persoon zou prima moeten zijn. Hoe je de reports invult, ligt helemaal aan jouzelf natuurlijk. Zorg er gewoon voor dat de score niet buiten die grenzen valt, want dan zou je nog in problemen kunnen komen."
Je hebt een quest ontvangen om RulerOfOlympia te verbannen. Je mag maximaal 2 reports per persoon opsturen, deze kun je op iedere manier schrijven (score=[RNG]+gekozen attribuut).

@AriChibi Nissassa amuseert zich kostelijk in het wereldforum. Al deze mooie spullen! Daar kon dat boerenlandje eigenlijk bijna niet aan tippen.
Hij polst de winkeltjes een beetje en heeft hier en daar wel zijn oog op laten vallen. Hij vraagt de Baris crafters: "Mijn beste heren. Ik zou graag informeren naar gear die echt past bij een ranger als mij. Het moet niet alleen licht en stevig zijn, maar ook de juiste kwaliteiten bevorderen (dex > lck > def / cons > wis > cha). Ik heb zelf al wat materialen verzameld op mijn reis. Hoge kwaliteit wolvenleer, een witte wolvenkop, en zelfs diverse edelstenen. Wat kunnen jullie mij aanraden? " Vraagt Nissassa hoopvol.
De man achter de toonbank verwijst je door naar de plaatselijke lederwerker, die met een grijns naar jouw verzameling kijkt, "Ah, wolvenleer. Dat is vrij stevig leer, dus daar krijg je defensieve gear uit. De witte wolvenkop zal je echter veel geluk brengen, daar kan ik dan ook een goede hoed van maken."
Hij raadt de volgende dingen aan:
  • Wolvenjack (+5 dex, +5 def) -> 1.5 huid, 450G
  • Wolvenbroek (+5 dex, +5 def) -> 1.5 huid, 450G
  • Wolvenschoenen (+3 dex, +3 def) -> 0.5 huid, 320G
  • Wolvenbracers (+2 dex, +2 def) -> 0.5 huid, 200G
  • Witte wolvenhelm (+4 lck, +3 dex, +2 def) -> witte wolvenkop, 480G
"Voor die edelstenen kun je de gear beter naar Olympia brengen, daar kunnen ze het betoveren of gebruiken in sieraden."
 

DeletedUser21575

Gast
@AriChibi Met een grijns van oor tot oor loopt Nissassa naar buiten. Hier had hij al op gewacht sinds ze @Imrahil letterlijk een kopje kleiner hadden gemaakt. Hij zet de helm op, niet slecht denkt hij. Hij had de lederwerker goed aan het werk gezet. Een nieuw wolvenjack, broek, bracers en natuurlijk de helm. De schoenen hoefde hij niet te laten maken. Hij zag een mooi paar in Baris staan. Die gaven toch echt de voorkeur.

Hij loopt Actium binnen en laat zijn ogen meteen op de kruisboog vallen, "Die zou ik erg graag willen hebben. Ik heb ook een mooie grote boog voor jou, interesse?" Een kruisboog rijker loopt hij weer naar buiten. Op naar de volgende zaak! Er stonden er nog twee op zijn lijstje. Olympia & Edessa.. Bij Edessa gaat hij eens kijken wat voor mogelijkheden er zijn voor een nieuwe dolk. Maar bij Olympia werd het wat ingewikkelder. Toen hij binnenliep draaide de man achter de toonbank gelijk om. Alsof hij de edelstenen in Nissassa's zak al van een afstandje voelde. Nissassa spotte zijn blik al meteen. "Ik zou graag wat meer informatie over deze edelstenen. Ik heb gehoord dat hier in Olympia de beste juweliers en enchanters werken. "
 
Bovenaan