• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel De Strijd Tegen de Superkwaardaardige Mod-monsters! (RPG)

AriChibi

Hydra
@AriChibi ik gebruik een simpele spreuk tegen rat C om hem op te blazen (of iig te doden). Als Roy onder de ingewanden van rat C komt is het alleen maar meegenomen.
Hit-roll Sander:
12211aa57e874c9ca29264c8c3da82ad.png

Sander gebruikt zijn simpele spreuk om Rat C aan te vallen.
-20 hp voor Rat C.

Rat C is doowd.

Extra roll voor Sanhal:
bb2e550a91894ab79cab20d00a1ae477.png


Roy krijgt jammer genoeg alleen wat bloed en overige lichaamssappen van Rat C over zich heen.

@AriChibi ik steek de rattenlijken in brand

sIaMMVK24DIeCeBEUbsXdcPEXG0KdXKN8DF_CYtSiGDOpAscHmDkwIpLKh9UV2maQ_RUM0XaUus7k4yoFIxDblYuOxg=w426-h240-n


RIP


----

@DutchGirl329, @Sanhal, @Nissassa en @Aeneas krijgen alle vier 7% exp voor het vermoorden van drie vette ratten.
 

AriChibi

Hydra
De bange dorpsbewoners komen uit hun schuilplekken tevoorschijn om de vier forumgebruikers te bedanken. Een van hen is de vissenkomjongen, welke Nissassa een klein flesje overhandigt.
"Voor als je nog eens zo'n stunt uitprobeert," is wat hij tegen de Troll zei, voordat hij zich bij de rest van het dorp voegde.

Nissassa heeft een Dexteritydrankje ontvangen. Dit drankje geeft de drinker een hele dag lang een dexterity-bonus (+15 DEX), maar verandert je haar tijdelijk in spinazie (-5 CHA).

--

Voor het helpen van het dorp ontvangen @DutchGirl329, @Sanhal, @Nissassa en @Aeneas alle vier 12% exp en 150 goud.
 

AriChibi

Hydra
@AriChibi Ik maak een gigantische waterbubbel en laat die boven @Aeneas hoofd uiteenspatten.
'Zo, daar heb je je douche.'

De ingewanden en lichaamssappen druipen van Aeneas af, waardoor hij weer schoon is. Wel is ie een beetje nat, maar gelukkig maakt dat niet veel uit.

@AriChibi
Ik vraag de vissenkomjongen of hij nog interessante informatie heeft over het forum en de leiders hiervan.

De jongen knikt, "Hier op het spellenforum is het nog vrij rustig, op de andere fora kom ik echter niet vaak meer. Over de leiders weet ik ook niet veel, maar er was een tijd dat Kroenuh meer aanhangers had. Nu heeft hij enkel DonFrank en Araluen. Eentje is bezig met duistere magie, ik heb gehoord dat hij zich vaak in een andere dimensie bevindt."
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
@AriChibi Ik vraag aan de vissenkomjongen wat hij allemaal over de geschiedenis van het forum weet.

Veel plezier met dit uittypen!
 

DeletedUser

Gast
@AriChibi Ik maak een nederige buiging richting @DutchGirl329 en bedank haar voor d'r actie: "ik had een pijnlijkere 'douche' verwacht, maar bedankt!"

Daarnaast loop ik naar Sander en de vissenkom jongen toe.
"Hartelijk dank voor de informatie, maar wat is er er met dit dorp gebeurd? Het ziet er verlaten uit."
...
"Tevens bedankt voor het drankje, namens onze Troll. Dat brengt me op het volgende: een oud dorp als dit zal vast en zeker ook een legende hebben, met verloren schatten?"
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
@AriChibi
Ik loop naar de vissenkomjongen toe en verontschuldig mij dat ik zo asociaal was dat ik niet eens om zijn naam heb gevraagd. Tevens stel ik mijzelf en de groep voor.
 

DeletedUser21575

Gast
@AriChibi Ik sta enigszins op een afstandje, het tafereel te bekijken. Goed lettende op onze omgeving, om te zien of er nog wat interessants op te merken valt, gemiste / verborgen vijanden te ontdekken zijn, of nog andere NPC's hier rondlopen.
 

DeletedUser18003

Gast
Ik vraag aan @Aeneas of ik hem dan wel nog even "af moet drogen" en maak met een grote grijns een vuurbal voor zn neus.
 

DeletedUser

Gast
Ik kijk richting @DutchGirl329 en de zojuist gemaakte vuurbal: "Graag, maar kijk wel uit met dat vuur. Dadelijk verbrand je nog iemand"
 

AriChibi

Hydra
@AriChibi Ik maak een nederige buiging richting @DutchGirl329 en bedank haar voor d'r actie: "ik had een pijnlijkere 'douche' verwacht, maar bedankt!"

Daarnaast loop ik naar Sander en de vissenkom jongen toe.
"Hartelijk dank voor de informatie, maar wat is er er met dit dorp gebeurd? Het ziet er verlaten uit."
...
"Tevens bedankt voor het drankje, namens onze Troll. Dat brengt me op het volgende: een oud dorp als dit zal vast en zeker ook een legende hebben, met verloren schatten?"

Charisma check:
998b47380e1c44239c38001ed271d1d3.png
+12=109

>>Dit komt er ff tussendoor>>
@AriChibi
Ik loop naar de vissenkomjongen toe en verontschuldig mij dat ik zo asociaal was dat ik niet eens om zijn naam heb gevraagd. Tevens stel ik mijzelf en de groep voor.

"Oh, uh, hoi. Ik ben Ydeger, ik werk bij de apotheker."
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

"Vroeger werd Nachtbrakers druk bezocht door avonturiers uit allerlei fora. Nu is het echter een leeg dorp met nog maar weinig inwoners. Iets verderop hebben we een lederwerker, Latdekat, hij maakt uitrustingen die je helpen met je dexterity. Heartlion werkt in de herberg, hij kookt de maaltijden wel zelf, dus je moet het er echt op wagen."
Eventjes is Yde stil, alsof er maar drie belangrijke mensen in het dorp wonen, maar zijn blik bevestigt de bewering in kwestie al, "We hebben ook een smid en een kledingwinkel, maar er is niemand om in die winkels te werken. Wellicht zijn er nog bruikbare items te vinden, maar er zijn bandieten in de buurt die de boel daar ook regelmatig plunderen."

"Dit dorp was inderdaad ooit in bezit van een legendarisch wapen," begint een oude man die achter Yde zit, "De 'Überblok'. Het was een heilig wapen dat alle andere bloks versloeg, maar zijn drager verdween plotseling. De bandieten kunnen het gejat hebben, hoewel ik me niet kan voorstellen dat een gewone bandiet dat wapen kan dragen. Je moet er best sterk voor zijn."

@AriChibi Ik sta enigszins op een afstandje, het tafereel te bekijken. Goed lettende op onze omgeving, om te zien of er nog wat interessants op te merken valt, gemiste / verborgen vijanden te ontdekken zijn, of nog andere NPC's hier rondlopen.

De sloten op de bovengenoemde lege winkels zien er roestig en zwak uit, het is duidelijk dat ze al meerdere malen opengebroken zijn en niemand er iets aan heeft gedaan. Het zou niet moeilijk moeten zijn om de winkels binnen te komen.

In de bossen rondom het dorp lijkt het rustig, maar tussen een aantal bomen loopt toch een duidelijk olifantenpadje.

@AriChibi Ik zet de mouw van @Aeneas shirt in de fik. 'Uh, als je het zo graag wil'

Aeneas heeft geluk, geluk, GELUK dat zijn mouwen nog kletsnat zijn. Daardoor wordt zijn pols alleen een beetje heel warm, maar heeft het vuur voor de rest geen nadelen.
 
Bovenaan