• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Besloten spel De Strijd Tegen de Superkwaardaardige Mod-monsters! (RPG)

DeletedUser

Gast
@AriChibi ik ga naar de herberg om contact te leggen met Heartlion en toon interesse in zijn etenswaren. Misschien eet ik hier en daar wat uit beleefdheid als er aangeboden wordt om iets te uit te proberen (een nieuw recept ofzo). Daarna zal ik ook een slaapplek zoeken.
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
@AriChibi ook ik ga slapen in de herberg nadat ik mijn plek heb onderzocht.
Als je dit niet meer kan doen voordat jij gaat slapen en de dag voorbij is mag je morgen maar zeggen dat ik wakker ben geworden enz ipv slaapplek zoek x).
 

AriChibi

Hydra
@AriChibi Ik ga op onderzoek uit in de smid.

Het slot valt bekant van de deur af voordat je het kan aanraken. Het is geen wonder dat die bandieten hier zo vaak langs schijnen te komen.

Binnen in de smid vind je een flinke bijl. Hij ziet eruit alsof hij flink wat schade kan aanrichten, maar hij is dan ook enorm zwaar.
Nissassa heeft een grote bijl gevonden (CON>=10 -> +10 STR, -5 DEX)

Luck-roll:
a91d9f39d702407492a4b4c4a1e0b165.png
+15=81 -> Lucky trigger

Onder een kast zie je nog iets glimmen. Het is een simpele dolk. Het lijkt erop dat zijn counterpart verdwenen is.
Nissassa heeft een simpele dolk gevonden (+3 DEX).

@AriChibi Ik ga de kledingwinkel in (desnoods met wat geweld) en ga op onderzoek uit.

Je opent de deur gemakkelijk en komt de winkel binnen. De enige twee items die je waardevol lijken, zijn een lelijke punthoed en een simpele jurk.
Sanhal heeft een lelijke punthoed (+3 INT, -3 CHA) en een simpele jurk (+5 CHA) gevonden.

@AriChibi Ik ga op zoek naar de apotheker, op zoek naar een slaapplek en wat leuke drankjes.
Je hebt Yde al snel gevonden. Hij rent naar de toonbank en legt wat flesjes voor je klaar, "Ik heb niet veel in de schappen, maar dit zou genoeg moeten zijn."
  • Genezingsdrankje, herstelt 20 HP (30G)
  • Medicijn, geneest ziektes (50G)
  • Antigif, werkt tegen gif (50G)
Heartlion biedt je als dank voor vannacht een gratis overnachting aan in de herberg.

@AriChibi Naast het onderzoek in de smid gebruik ik ook Knowlegde (architecture) op Nachtbraker.
Wisdom check:
9577339b1ea94fad8126b06ceeb01c50.png
+10 = 59.
Het dorp heeft voor de rest niet veel spannends te bieden. De waardevolste dingen lijken al gestolen te zijn.

@AriChibi ik ga naar de herberg om contact te leggen met Heartlion en toon interesse in zijn etenswaren. Misschien eet ik hier en daar wat uit beleefdheid als er aangeboden wordt om iets te uit te proberen (een nieuw recept ofzo). Daarna zal ik ook een slaapplek zoeken.

Heartlion verwelkomt je en schuift je meteen een bord voor. Aan zijn enthousiasme is te zien dat hij niet vaak om een maaltijd gevraagd wordt. Aarzelend neem je een hap van de rare brij en direct zie je een hoop pijlen op je afkomen. Meteen val je met stoel en al omver door de schrik en duik je je hoofd onder tafel.
Heartlion lacht je uit, maar vraagt geen geld voor het eten. Hij wilde alleen maar weten of die hallucinatiekruiden echt die bijwerking hadden.

Je mag net als de rest ook kosteloos in de herberg overnachten.

@AriChibi ook ik ga slapen in de herberg nadat ik mijn plek heb onderzocht.
Als je dit niet meer kan doen voordat jij gaat slapen en de dag voorbij is mag je morgen maar zeggen dat ik wakker ben geworden enz ipv slaapplek zoek x).
Je mag net als de rest ook kosteloos in de herberg overnachten.
 

DeletedUser21575

Gast
@AriChibi de rest van de party kruipt onder de wol in de herberg. Klaar voor een nieuwe dag in het mooie forum.
 

DeletedUser

Gast
Ik rek me eens goed uit. De vorige avond was ik wat moe geworden van de alcohol en dus al vrij snel in slaap gevallen. Maar vandaag moeten er dingen gebeuren!

Ik herinner mij dat de vorige avond vier anderen weg waren gegaan uit de bar om iets te gaan doen. Wie waren dat ook weer? Een paar kerels en een of ander gek wijfje met een klein beest geloof ik. En waar gingen ze ook alweer heen? Ik pijnig mijn hersens. Het was iets als... nachtnogwattes. Welke bekende plekken ken ik? Ik ga ze in mijn hoofd na. '1. Nachtwaker...' Ach ja, Nachtwaker, dat was het.

@AriChibi Ik ga naar Nachtwaker.
 

AriChibi

Hydra
Na het lekker slapen in bed herstelt iedereen voor 10% van zijn/haar hp.

Cynthia: 107/110->110/110
Nissassa: 110/120->120/120
 

DeletedUser

Gast
Ik loop de herberg in, waar zich als het goed is de andere forumgangers bevinden.

'hoi ik ben bram. goeje morgen. soow wij gaan kroenuh af zetten tog?'

@Nissassa 'Jij hep een mooje bijl. fijn ding. kan ik m hebben??'
 

DeletedUser21575

Gast
@AriChibi Ik ondervraag de herbergier of hij weet waar de bandieten die het dorp plunderen vandaan komen charisma check.
Daarna ga ik kijken wat onze latdekat in zijn inventaris heeft.
 

AriChibi

Hydra
@AriChibi Ik ondervraag de herbergier of hij weet waar de bandieten die het dorp plunderen vandaan komen charisma check.
Daarna ga ik kijken wat onze latdekat in zijn inventaris heeft.
Charisma check:
3e8d8813bf5c44ee84bb00e85499c441.png
+7=11
De herbergier houdt zich stil.

In latdekats winkel lijkt er weinig te liggen, maar hij is druk bezig met het looien van nieuw leer. Zodra hij je ziet, legt hij echter zijn gereedschap neer en haast hij zich naar de toonbank, "Ik heb niet veel in de aanbieding, maar ik heb vannacht nog snel wat dingetjes gemaakt."
  • Simpel leren jasje, +2 DEF +4 DEX (120G)
  • Simpele leren bracers, +1 DEF +2 DEX (60G)
 

DeletedUser

Gast
Ik open mijn ogen en rek me eens goed uit. "Heerlijk geslapen. Je zou bijna denken dat het eten van gisteren meer dan alleen hallucinerende effecten heeft."

@AriChibi en met die gedachte ga ik terug naar Heartlion om te kijken of hij wat van dat spul... uhm eten... voor onderweg heeft. Daarnaast vraag ik hem meteen naar het olifantenpaadje dat Nissassa gisteren had gespot. Misschien weet Heart waar deze naartoe gaat?
 

AriChibi

Hydra
Ik open mijn ogen en rek me eens goed uit. "Heerlijk geslapen. Je zou bijna denken dat het eten van gisteren meer dan alleen hallucinerende effecten heeft."

@AriChibi en met die gedachte ga ik terug naar Heartlion om te kijken of hij wat van dat spul... uhm eten... voor onderweg heeft. Daarnaast vraag ik hem meteen naar het olifantenpaadje dat Nissassa gisteren had gespot. Misschien weet Heart waar deze naartoe gaat?

"Oh, natuurlijk!" Heartlion graait wat onder de toonbank en legt vijf grote, droge roggenbroden voor je neus neer, "Als je een heel brood eet, herstel je 5 HP. De rest van de dag loop je echter wel met een hele volle maag rond (-3 DEX). Ik zeg: 40 goud voor deze vijf broden, een koopje als je het mij vraagt."
Terwijl je de tijd neemt om over het geweldige aanbod na te denken, kijkt Heart nog naar het desbetreffende paadje door het raam, "De bandieten komen vaak met een grote kar aanzetten, dat spoor lijkt ongeveer even breed als de wielen van die kar."
 

DeletedUser

Gast
@AriChibi

'herberggier waarom zo stil?? als hier mensen plunderen dan moet je maar zeggen waar ze zijn en dan gaan wij agter ze aan. want dit kan egt nie. ook goet voor jou als iemant de bandieten een les leert.'
Charisma check

Edit: ninjaad
 

DeletedUser21575

Gast
@AriChibi Ik spreek Latdekat aan. Wauw! Dat zijn prachtige stukken die je zo snel gemaakt hebt! Wat zou je er voor nodig hebben om nog betere gear te maken? (Is er toevallig een premium stukje leer hier in de buurt waar ik achter aan kan gaan voor je? ;) )
 

AriChibi

Hydra
@AriChibi

'herberggier waarom zo stil?? als hier mensen plunderen dan moet je maar zeggen waar ze zijn en dan gaan wij agter ze aan. want dit kan egt nie. ook goet voor jou als iemant de bandieten een les leert.'
Charisma check

Edit: ninjaad

Charisma check:
a35d0dc8ef894d06901d793b25d710c5.png
+0=83

"Jij ziet er wel uit als een capabele jongeman," zegt Heartlion met een lichte grijns, "Ik stel voor dat je het pad volgt, wie weet kom je de bandieten wel tegen."

@AriChibi Ik spreek Latdekat aan. Wauw! Dat zijn prachtige stukken die je zo snel gemaakt hebt! Wat zou je er voor nodig hebben om nog betere gear te maken? (Is er toevallig een premium stukje leer hier in de buurt waar ik achter aan kan gaan? ;) )

"Hmm, wellicht lukt het me om verzoeken te accepteren als je met beter leer komt. Ik heb gehoord over de wolven uit WvW, van hun huiden kan ik wel iets sterkers maken. Voor kleine delen voor je armen en schoenen heb ik aan één vel genoeg, maar als je grotere stukken wilt, zul je er drie moeten vinden."
 
Bovenaan