• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

gaat de wereld echt onder in 2012?

DeletedUser

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

Volgens mij zijn er in Nederland nu geen Kernwapens meer opgeslagen. Er is het vermoeden dat dit ten tijden van de Koude Oorlog wel het geval was (op vliegbasis Volkel).
Maar die Koude Oorlog is ook al een paar jaar afgelopen, sinds het uit een vallen van de Sovjet Republiek.

en hoelang is dat dan ik ben niet zo slim
 

DeletedUser5865

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

De Sovjetunie (Sovjet Republiek) is in 1991 ontbonden. Daarna is de republiek opgedeeld in allemaal kleinere landjes zoals Wit-Rusland, Oekraine, Kirgizie etc etc. Deze landjes gingen meer volgens een westerse levenstyle werken.

Die USSR stond ook bekend onder de naam Союз Советских Социалистических Республик (СССР). Misschien hebben jullie daar ook wel eens van gehoord, of tenminste van de afkorting.
 

DeletedUser

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

Noord-Korea heeft vast een A-bom, ik vertrouw dat land niet net als Iran.
Rusland gaat ooit Europa veroveren.
 

DeletedUser

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

in elk geval, als al die opgeslagenbommen ineens omtpfoffen is heel de wereld weg. :(
 

DeletedUser

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

Niet "de wereld", alleen "de wereld zoals wij die kennen"

De aarde is een gigantische bonk steen, die kan het wel hebben. Alleen de oppervlakte wordt waarschijnlijk schoongeveegd van leven, en das voor ons mensen niet zo fijn.
 

DeletedUser

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

Wrrm maken ze kernwapens?
 

DeletedUser5865

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

Wrrm maken ze kernwapens?
Tijdens de 2e wereld oorlog was er informatie dat Duitsland werkte aan een massavernietigingswapen dat uit ging van kernsplijting (kernwapen). Omdat de kracht van dit soort wapens zo groot is, wilde de geallieerde niet achter blijven.

Niet dat die geallieerde achter liepen, die waren in 1939 al bezig hiermee (Manhattan Project). De geallieerde waren voornamelijk de Amerikanen, maar die deelde hun kennis met de overige (waaronder ook Rusland, Verenigd Koninkrijk en Frankrijk).

Anyways, toen de Duitsers zich overgaven bleek dat ze op een verkeerd spoor zaten en kwamen ze niet echt in de buurt. De Amerikanen hadden toen (in 1943) al wel een werkend exemplaar. Het eerste gebruik van Little Boy was in 1945 tegen Japan (om Japan te dwingen zich over te geven). Dit was een uraniumbom. Deze bom zorgde voor direct 78.000 slachtoffers dat aan het eind van 1945 (in 4 maanden) op liep tot 140.000 slachtoffers.

Toen na de oorlog de buit verdeeld werd, was het van belang dat er balans was is wie wat kreeg, maar ook dat de een niet sterker werd dan de ander. Daardoor is de wapenwedloop begonnen (onderdeel van de Koude Oorlog) die er voor zorgde dat de grootmachten (Toen de USSR en de USA) gelijke vernietigende wapens hadden. Dit spel hebben ze dus tot 1991 gespeeld, en de laatste 30 jaar zijn er ook andere landen bij gekomen. Dit zijn dan China, India, Pakistan en Israel.

Inmiddels willen de meeste wel van deze wapens af, maar dat gaat natuurlijk langzaam.. Wie neemt de 1e stap (Obama heeft een redelijk gebaar gemaakt). Maar of dat genoeg is, ligt ook aan hoe landen als Israel en China er mee om gaan.

Alle NAVO landen hebben nu ook kernwapens (of hadden die), maar die zijn allemaal van de USA. Behalve die in Frankrijk (300) en in het Verenigd Koninkrijk (200) die hebben een eigen voorraadje.
 

DeletedUser

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

De kernbommen in de middellandse ze laten ontploffen.
 

DeletedUser

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

Ja lijkt me handig, dan zijn we ook gelijk van al die vis af die daar zwemt. En met een beetje pech ook van die in alle nabij gelegen oceanen.
 

DeletedUser

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

als dat gebeurt is dat precies op de dag dat me broer 18 wordt:O
 

DeletedUser

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

Misschien is dat wel de oorzaak dan... je weet maar nooit.
 

DeletedUser

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

De kernbommen in de middellandse ze laten ontploffen.

Zodat er voor de eerste honderdduizend jaar geen vliegtuigen/boten/vissen/vogels in een straal van een paar duizend kilometer bij mogen komen door de radioactieve straling?:rolleyes:
 

DeletedUser

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

Sorry het duurde even voor ik weer bijgekomen was van het lachen en iets nuttigs kon posten.

Ik hoop dat het een grapje was dat je dit postte?

Heb je dat verhaal gelezen? Waar krijg je het idee vandaan dat er ook meer iets van zijn voorspellingen meer dan toeval kan zijn?
 

DeletedUser5865

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

Hallo Tuiri,
Je link resulteerde in erg veel leesvoer voor een donderdagmiddag. Maar als je mee wilt doen bij serieuze praat dan moet je alle input ook serieus lezen voordat je er iets over kan zeggen. Gezien het topic waarin dit staat “Gaat de wereld ten onder in 2012” heb ik alleen de dingen gelezen die gaan over ondergang en Wereld Oorlog 3.

Betreffende de (nabije) toekomst heb ik me voornamelijk gericht op zaken die met Rusland te maken hebben. Wat me daarbij zeer verbaasd is de rol die dit lang krijgt toebedeeld door Raphael. Rusland heeft nu nog slechts 140 Miljoen inwoners waarvan zo’n 60% het Russisch Orthodox geloof aanhangt. Dit geloof is sinds 1980 zeer in de groei, dus niet een afnemende zaak. Dit is een vorm van Christendom en heeft wereldwijd zo’n 100 miljoen volgelingen. Verder heeft rusland zo’n 5% Islamitische inwoners.

Met deze bevolkingssamenstelling is het gewoon niet realistisch om te voorspellen dat Rusland een alliantie gaat sluiten met een arm land als Iran. Zowel economisch als qua geloof (Iran is 98% Islamitisch) is het niet aannemelijk dat die twee landen samen zullen werken om een 3e wereld oorlog te beginnen.

Daarbij is een belangrijke reden voor de 3e Wereld Oorlog de stad Jeruzalem, of misschien de staat Israel. Israel is altijd al een vuurhaard geweest, maar als land op zichzelf is het niet echt indrukwekkend. Er zijn slechts 7 miljoen inwoners, dat betekend dat het niet over een groot leger kan beschikken. Wel heeft het kernwapens, die rond 1965 zijn ontwikkeld. Er wordt aangenomen dat Israel voldoende plutonium heeft om 100-200 bommen te maken. Anyways, als hier een conflict ontstaat dan acht ik dat geloofwaardig, maar de kans dat dit leidt tot een 3e wereld oorlog is niet aannemelijk.

Leuk om te zien is dat Saddam Hussein als duivel wordt beschreven (net als Hitler en Napoleon) die ook veel schade zal toebrengen. Hij heeft in het verleden wel iets aan ongemakken veroorzaakt, maar sinds zijn dood in 2006 is hij niet meer herrezen en heeft hij verder niet zoveel kwaad gedaan.
De kleine rol die Islamitische fundamentalisten is toebedeeld is wat mij betreft onderschat. Een groep als Al-Qaida wordt niet voorspeld. De doelstelling van Al-Qaida is het vestigen van een wereldrijk gebaseerd op het vroegere Kalifaat (dat was van 630 – 1091). Dit was het gebied van het Midden Oosten en noord Afrika. Ik verwacht in de toekomst wel meer van dit type organisaties in die regio. Misschien dat dit iets met Israel te maken kan hebben. Maar Israel zal hier niet de aanvaller in zijn.

Nog een ander iets wat leuk is om in de gaten te houden, dat is de voorspelling dat er na de huidige paus nog maar 1 paus zal bestaan. Daarna zal de Katholieke Kerk ontbinden en niet meer bestaan. Dus, dat gaan wij allemaal nog meemaken!

De economische voorspellingen van Rafael zijn zeer slecht. Hij voorspeld een economische crisis door het ontstaan van de 3e Wereld Oorlog. Dat is een soort van open deur in trappen. Natuurlijk zal er een economische crisis ontstaan als er een 3e wereld oorlog uitbreekt. Ik vind het echter wel storend dat de enorme crisis van de afgelopen 2 jaar dan niet voorspeld is. Dat was namelijk echt geen kleine crisis die een beetje Nostradamus zomaar over het hoofd kan zien.

Wat ik erg jammer vind is dat ik zo snel niet kan vinden wie deze Rafael uit Valrico Florida nu eigenlijk is. Ik ben wel benieuwd hoe hij er uit ziet en hoeveel volgelingen hij heeft. Dus mocht iemand nog iets meer van hem weten dan wil ik er wel iets over horen. Ook al ben ik, zoals je hier gelezen hebt, echt geen fan van hem.
 

DeletedUser5241

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

ik denk dat het in 2020 mischien gebeurd, bij de opwarming van de aarde...
 

DeletedUser

Gast
ik heb ergens gelezen dat we het verkeerd hebben uitgerekend - de maya's hadden een andere tijdrekening - we mogen nog 200 jaar wachten voor het echt ten onder gaat. maar dat vindt men niet interessant genoeg om te vermelden natuurlijk... trouwens, de maya's zijn zelf toch ten onder nu? en misschien nemen we het te letterlijk op - het kan ook iets figuurlijkers zijn, niet?

op die dag (de zoveelste december zeker he?) wil ik naar buiten komen en zeggen: LAAT MAAR KOMEN!!! en de volgende dag wil ik dan de film 2012 opnieuw zien, alleen om ermee te lachen (rotslechte film trouwens)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan