• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

gaat de wereld echt onder in 2012?

DeletedUser

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

Op 21 december 2012 stopt dus de lange kalender van de Maya's die begon op 14 augustus 3114 voor Christus. Een kalendercyclus bij de Maya's duurt dus ongeveer 5100 jaar. De 21e december 2012 wordt gezien als de vernietiging van de wereld en dus de uitroeiing van de mens. Er zijn een aantal scenario's die zich zouden kunnen afspelen, alleen is die kans echt zeer zeer klein. De oude kalender wordt dan gewoon afgelost door een nieuwe kalender. Dit doen wij ook, als onze kalender van 2010 eindigt, beginnen we gewoon met de kalender van 2011. :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Re: gaat de wereld echt onder in 2012?

niemand weet gelukkig zeker wanneer de wereld zal vergaan..ik las een jaar geleden dat er een meteoriet op de aarde afkomt en zal inslaan in 2024, er waren ook beelden bij van dat ding en dat amerika er al mee bezig is om te kijken hoe ze dat ding gaan tegenhouden......waarschijnlijk willen ze een raket gaan afschieten alleen krijgen we dan kleinere stukken op de aarde...wie weet
 

DeletedUser

Gast
AW: Re: gaat de wereld echt onder in 2012?

^Die theorie ken ik.
Vind hem geloofwaardiger als de 2012 theorie, was toch op NatGeo?
Maar als de wereld in 2012 vergaat zouden we er niks tegen kunnen doen..
 

DeletedUser

Gast
AW: Re: gaat de wereld echt onder in 2012?

ben blij dat jij het verhaal bevestigd..idd had het op die zender gezien.
is echt een mega ding..pfff kijk nu weet ik dat dat staat te gebeuren het bewijs is geleverd..heb het zelf gezien. hopelijk hebben ze tegen die tijd iets uitgevonden, maar dat het van baan zou veranderen was zeer klein.
 

DeletedUser

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

met die meteoriet ben ik niet zo blij...en het enige dat ik weet over 2012 is dat er een zonnenstorm langskomt die de elekticiteit ff afzet...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

er word niets berekend de wereld gaat niet te onder .
er zijn twee dingen dat mensen dat denken.
1 ze hebben tot nu toe geen kalenders meer gemaakt over het aar 2012
en twee en zate wetenschapper keek naar de film 2012 en de krant kwam het bubliceren
 

DeletedUser5865

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

Wat ik zo leuk aan die Maya Kalender discussie vind is dat om een (voor mij onbegrijpelijke reden) zeggen mensen dat de Maya's de toekomst kunnen voorspellen. Wat dan zo apart is, is dat ze wel het einde van de wereld kunnen voorspellen. Maar dat ze met geen mogelijkheid hun eigen ondergang hebben kunnen voorzien.
 

DeletedUser

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

Wie zegt dat ze die niet ook voorspeld hebben op hun kalender? :p
 

DeletedUser5865

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

Die is echt niet voorspeld Pluisjen, dat kan ik helaas niet beinvloeden. De kalender is bewaard gebleven (anders kunnen we ook niet zien dat die in 2012 stopt) en er is geen enkele aanwijziging op hun kalender dat ze zelf stoppen met bestaan.

Overigens is de kalender van de Maya's niet een voorspelling. Ze hebben dat ding gemaakt en laten het stoppen op de 1e dag van de 14e b'ak'tun. Dat is dan omgerekend naar onze kalender 21 december 2012. Die kalender is dan 5125 jaar oud.
 

DeletedUser

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

Er is veel informatie te vinden over dit onderwerp. En die informatie verliest zijn betekenis over de jaren nogal.
Een documntaire die ik ooit eens gezien heb beweerd het volgende:

Er zijn over de hele wereld, rond hetzelfde tijdstip, muurschilderingen etc gevonden over dit onderwerp. Als je het aan de hand van de bijbel uit zou leggen:
Planeet X (ofwel Niberu) heeft een "ei baan" Rondom de zon en komt eens in de zoveel jaren langs (ongeveer 6500jaar)
Deze planeet is door wetenschappers in de jaren 50 ondekt. Dit werd wereldwijd in alle kranten gedrukt, om vervolgens "teruggeroepen"te worden door Amerikaanse "wetenschappers".
Woorden als "Lucifer, David en Goliath, "De zoon van de goden" en "De waters van de 2 werelden mengden" hebben andere betekenis gekregen over de jaren heen.
Hoe het vroeger bedoeld was, ging het over de planeten (Dit was vroeger De absoluut meest veredelde wetenschap ter wereld(voordat ieder ras op aarde die zich hiermee bezighield werd afgemaakt door Engelsen etc)
2Planeten botsten op elkaar, hun zeeen mengden (zout en zoet) en de aarde werd verduisterd voor weken door stof. Zonlicht kwam er niet doorheen , meeste dingen stierven aan de kou.
Ik kan hetzelf niet zo goed uitleggen als de documantaire dat kan. Mocht je intresse hebben....zoek bij video's op je zoekmachiene maar eens op : "Kymatica"

Zoals ik al zei theorieen zat. Ik zeg ook niet dat ik beweer de waarheid te weten maar ieder beetje info tot je nemen kan nooit kwaad denk ik
 

DeletedUser5865

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

Dank je voor de Film tip, ik ga zeker kijken!
 

DeletedUser

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

Ik heb een stuk gekeken maar het is heel veel gepraat met weinig betekenis. Het enige wat ik hoor is "zo zit het" en nergens "want hierom".

Wat hij voornamelijk laat zien is dat mensen niet origineel zijn omdat ze allemaal hetzelfde soort scheppingsverhalen hebben.

Interessante theorie dat kosmische activiteit de basis is geweest van veel mythes, maar hij vermeldt nergens of al die mythes in dezelfde tijd ontstaan zijn (een vereiste als ze erop gebaseerd zijn) en ook niet of er bewijs is dat zo'n gebeurtenis ooit heeft plaatsgevonden of zelfs maar mogelijk is geweest.
 

DeletedUser

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

Tja bewijs..... De bijbel geloof ik anders ook geen hout van. Het is aangepast, veranderd en gekozen wat er wel en niet in komt,door de jaren heen,
Toch zien veel mensen dit ook al bewijs dat het allemaal ook echt zo gebeurd is. Als puntje bij paaltje komt denk ik dat je diep in jezelf moet kijken en kiezen wat je wel of niet geloofd. Meer op je gevoel vertrouwen dan vertrouwen hebben van "feitelijke" lettertjes op papier.
Op die manier kom je altijd dichterbij je eigen waarheid, dan klakkeloos die van andern eovernemen
 

DeletedUser

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

de wereld gaat niet onder er is al zolang als de mens bestaat bijgeloof.:D
 

DeletedUser

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

Wanneer de wereld vergaat hangt er vanaf hoe je 'vergaan' definieert.

Als je vergaan definieert als de hele Aarde vernietigen (tot aan de laatste atoom toe) zijn er 2 opties.
De eerste gebeurt zeker, dat is namelijk als de zon vergaat (over 7,5 miljard jaar, niet 5,5 miljard). De tweede wordt wat moeilijker, want dan moeten we de aarde richting een zwart gat schieten. (Als we 200 motoren ter grootte van België op de aarde neergooien duurt het 2 miljard jaar voordat we bij het dichtst bekende zwarte gat zijn, dus dat duurt ook nog lang)

Maar als je vergaan definieert als het einde van de mensheid, dan zijn er meer opties. Aliens, een nieuwe en intelligentere soort, ziektes, oorlogen, asteroide-inslag, vulkaanuitbarsting enzovoorts enzovoorts.

De kans is echter klein dat bij die laatste 4 de mensheid helemaal verdwijnt. De mens is ongelooflijk flexibel, en kan zich aanpassen aan een grote verscheidenheid van omstandigheden. De mensheid heeft ten slotte ook de hevigste vulkaanuitbarsting van de afgelopen 2 miljoen jaar overleefd (Toba, 74.000 jaar geleden). Toen hadden we nog geen technologie om ons te beschermen, of om de gevolgen van de uitbarsting tegen te gaan.

Over de maya-kalender:
De maya's hebben niet één kalender, maar meerdere. Slechts ééns in de vijfduizendnogwat jaar vallen al die kalenders precies samen. Die kalenders hebben de Maya's ontworpen om te weten wanneer ze moesten oogsten en wanneer ze moesten zaaien. dus het heeft niets te maken met een komeetinslag of iets dergelijks.

En over het solar-activity-probleem (aka het plot van de film 2012)
De zon heeft verschillende cycli van activiteit (11 jaar, 22 jaar, 87 jaar, 6000 jaar en nog veel meer). Het dichtstbijzijnde toppunt van activiteit (dat is nu, 2010. De volgende is 2023) is geen extreem hoog toppunt, en ook geen extreem laag toppunt. Dus het is zeker niet abnormaal. Het enige effect ervan is dat we meer aurora's krijgen (en misschien wat meer ruis op de radio)

Kortom, de wereld vergaat (volgens mij) niet op 21-12-2012, en het zal mijn tijd wel duren voordat hij wel vergaat.
 

DeletedUser

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

met vergaat bedoel ik een hele grote boem knal pats , en al het leven op aarde is niet meer.:)
 

DeletedUser3865

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

met vergaat bedoel ik een hele grote boem knal pats , en al het leven op aarde is niet meer.

dit is een beetje overdreven, en de wereld "vergaat" eigenlijk pas als we heel veel explosieven in de aarde gooien en dan de hele planeet ontploft of wanneer de zon ontploft, wat nog wel een paar miljard jaar zal duren, en ik denk zowiezo dat er altijd wel een paar mensen zullen overleven.
want zelfs toen de dino's uitstorven overleefden er nog veel dieren.
 

DeletedUser

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

dit is een beetje overdreven, en de wereld "vergaat" eigenlijk pas als we heel veel explosieven in de aarde gooien en dan de hele planeet ontploft of wanneer de zon ontploft, wat nog wel een paar miljard jaar zal duren, en ik denk zowiezo dat er altijd wel een paar mensen zullen overleven.
want zelfs toen de dino's uitstorven overleefden er nog veel dieren.

wat er ook kan of zal geburen we kunnen er niks aan doen gewoon zoveel mogelijk lol en plezier maken in de tijd die we nog hebben :p
 

DeletedUser

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

Met dat laatste ben ik het helemaal eens.

OT: Het zou ongeveer 2500 miljard ton van het meest explosieve spul dat er bestaat (antimaterie, 18 biljoen joules energie per gram) voor nodig zijn om de complete aarde in kleine stukjes te blazen die niet meer terugvallen door de zwaartekracht.
 

DeletedUser

Gast
AW: gaat de wereld echt onder in 2012?

Hoeft niet..
Het klopt wat je zegt maar er zijn alweer lang nieuwe ontwikkelingen op wapentuig
"We gaan nuclaire bommen verminderen"schreeuwt de internationalepolitiek.
Natuurlijk gaan ze dat doen (althans afbreken ho maar, maar we bouwen er niks meer bij)
De toekomst ligt nu in biologische en chemische wapens. Dan heb je achteraf nog een compleet bewoonbaar "ghoststadje ipv een voor jaren onbewoonbare ruine.
Verder zijn ze nu met zn allen massaal waterstofbommen aan het maken. Hierbij is een hoeveelheid van een paar druppels nodig, om een land als nederland compleet uit te roeien (de ontbranding van de atoom geeft een kettingreactie) Dit Rijt atomen compleet uit elkaar).

Verder klopt het ongeveer wat je zegt over de hoeveelheid die je nodig hebt om de aarde op te blazen, als je het hebt over het volume van de aarde.
Neem in rekening dat (slechts)15kilometer onder het aardoppervlak de tektonische platen werkzaam zijn, en waaronder niks anders is dan gesmolten en beweegbaar lava.
Raak de aarde op de tektonische platen en je zal veel minder nodig hebben
 
Bovenaan