• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

God bestaat...!!

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

Leer je klassiekers kennen. Katholiek en Protestants is allebei Christelijk.
En ook het Joodse geloof heeft zijn sporen achtergelaten in West-Europa.

Jodendom heeft niks met Europa te maken, het is nooit een staatsgeloof geweest in welk land dan ook. Katholiek en Protestants is een groot verschil, valt wel onder het Christendom maar had net zo goed van elkaar gescheiden kunnen zijn.
 

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

Jodendom heeft niks met Europa te maken, het is nooit een staatsgeloof geweest in welk land dan ook. Katholiek en Protestants is een groot verschil, valt wel onder het Christendom maar had net zo goed van elkaar gescheiden kunnen zijn.

Ik ben met je eens dat het Jodendom niet veel invloed heeft gehad op onze samenleving door de vervolging ervan door de eeuwen heen. Ik zou graag willen weten waarom mensen denk dat het wel invloeden heeft achter gelaten.

Katholicisme en Protestantisme zijn verschillen maar niet totaal verschillend. Ik geloof dat een van de twee de overleveringen van de apostelen ook eert en de ander houdt het bij het boek. Het komt er op neer dat ze dezelfde bron gebruiken maar de een gebruikt meer dan de ander.
 

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

Jodendom heeft niks met Europa te maken, het is nooit een staatsgeloof geweest in welk land dan ook. Katholiek en Protestants is een groot verschil, valt wel onder het Christendom maar had net zo goed van elkaar gescheiden kunnen zijn.

Onder Christendom vallen de religies die Jezus Christus aanbidden. Dit geldt dus net zoveel voor de RK als de Protestanten.
Ook moet de invloed van het Jodendom niet worden onderschat, vele joodse religieuze gebruiken zijn deels overgenomen door de Christelijke stromingen.
Ook is er behoorlijk wat invloed geweest door individuele Joden als Marx, Freud en Einstein.
 

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

marx, freud en einstein waren nou niet bepaald gelovig te noemen volgens mij...
waren verder wel belangrijke joden en hadden veel invloed natuurlijk.
 

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

Marx, Freud en Einstein hebben inderdaad veel invloed gehad op mensen in West Europa, maar niet vanwege hun geloof meer vanwege hun ideeën en theorieën.
 

DeletedUser

Gast
Re: AW: God bestaat...!!

Marx, Freud en Einstein hebben inderdaad veel invloed gehad op mensen in West Europa, maar niet vanwege hun geloof meer vanwege hun ideeën en theorieën.

oftewel, die mensen noem je wetenschappers
 

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

even terugkomend op eerst;
als god eeuwig zou zijn een nooit geschapen, dan zou je dat zelfde verhaal ook kunnen toepassen op het universum.
 

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

dat is nou het geheim van god. wij snappen hem nu nog niet, maar later wel. dan word alles duidelijk.
 

DeletedUser6887

Gast
AW: God bestaat...!!

cultuur = geloof


grootste vb : de sharia die men in de wetgeving introduceerde / introduceert.

Ook als die cultuur geen alcohol toelaat, vrouwen boerka laat dragen, geen varkensgerechten heeft , ...

Dan zie je wederom dat de cultuur zich door het geloof gevormd heeft.
Had het geloof er nooit geweest, had men een totaal anderse cultuur.
 

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

dat is nou het geheim van god. wij snappen hem nu nog niet, maar later wel. dan word alles duidelijk.

later wel? hoe moet ik dat voorstellen? Gaat er dan een lichtknopje aan en dan denk ik ineens, oh ja! zo zit dat...meen je dat nou serieus.
 

DeletedUser6564

Gast
AW: God bestaat...!!

Waarom kan God niet bestaan? / Waarom bestaat God niet?

Je zou kunnen zeggen dat God bestaat, je zou kunnen zeggen dat hij niet bestaat, maar uiteindelijk vind je voor geen van beiden echt onomstotelijke bewijzen.
Ik geloof niet dat God bestaat. Prima als jij gelooft dat hij wel bestaat, maar ik denk dat geloof een heel persoonlijk iets is. Ik den ook dat zowel atheïsten als gelovigen vaak verkrampt vasthouden aan dat zij GELIJK hebben.
 

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

ik geloof wel dat God bestaad, alleen zoals er gezegt is, is dat een geloofskwestie.

ik ga nooit graag in discussie met een atheist, omdat die niet voor mijn mening openstaan, omdat ze alleen maar denken dat hun gelijk hebben
 

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

ik geloof wel dat God bestaad, alleen zoals er gezegt is, is dat een geloofskwestie.

ik ga nooit graag in discussie met een atheist, omdat die niet voor mijn mening openstaan, omdat ze alleen maar denken dat hun gelijk hebben
Dat doen niet alleen atheisten hoor. Jij merkt het alleen bij atheisten omdat gelovigen nooit in discussie met jou hoeven te gaan. Atheisten zullen denken dat gelovigen niet openstaan voor meningen, maar atheisten wel.

Dit geldt uiteraard niet voor iedereen, ik wil alleen aantonen dat je als gelovige niet kan weten of gelovigen voor de meningen van atheisten openstaan.
 

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

Dat gaat inderdaad meestal twee kanten op. Ik sta open voor argumenten die het bestaan van god aantonen; maar ik ben wel kritisch.

Net zoals ik opensta voor argumenten die het niet bestaan van god aantonen, maar daar ben ik net zo kritisch over.

En totdat een van beide zijden met een overtuigend argument komt, blijf ik bij mijn huidige positie ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

Dat gaat inderdaad meestal twee kanten op. Ik sta open voor argumenten die het bestaan van god aantonen; maar ik ben wel kritisch.

Net zoals ik opensta voor argumenten die het niet bestaan van god aantonen, maar daar ben ik net zo kritisch over.

En totdat een van beide zijden met een overtuigend argument komt, blijf ik bij mijn huidige positie ;)

Zie jij jezelf aan voor een agnost? Ik merk uit je bericht dat je zijn/haar bestaan niet ontkent of bevestigd.



ik geloof wel dat God bestaad, alleen zoals er gezegt is, is dat een geloofskwestie.

ik ga nooit graag in discussie met een atheist, omdat die niet voor mijn mening openstaan, omdat ze alleen maar denken dat hun gelijk hebben

Lol... hoe lullig het ook klinkt, maar de pot verwijt de ketel hier.
 

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

Zie jij jezelf aan voor een agnost? Ik merk uit je bericht dat je zijn/haar bestaan niet ontkent of bevestigd.

agnost gelooft nog in iets, als je het niet ontkent of bevestigd zit je tussen agnost en atheïst in :D.
Misschien een agneïst? :p
 

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

In God valt volgens mij makkelijker te geloven dan in de duivel.
Zo zou 44,8% van de Amerikaanse bevolking in God geloven, slechts 20% daarvan gelooft in de duivel.
De duivel is HET beeld voor het kwaad, zegt men.

Maar volgens het Jodendom is de duivel een test. http://nl.wikipedia.org/wiki/Kwaad_in_het_jodendom

Zou God dan ook een test zijn volgens hen?
 
Bovenaan