AW: God bestaat...!!
God bestaat....
Hmmm... eeen behoorlijke stelling die al eeuwen meedraait in vele geschiedenissen van onze wereld van HUN wereld en van HEN... Iedereen bekijkt alles anders... Maar geloof is iets wat men op de been houd geen geloof is gewoonweg geen leven.. Iedereen gelooft wel in IETS(kan ook jezelf zijn). Deze stelling slaat eigenlijk als een tang op een varken... Want eigenlijk valt gewoonweg NIKS te bewijzen. OF een GOD of een ALLAH of een OPA of een OMA of een moeder OF een VADER.... Het valt niet te bewijzen over er een hiernamaals is die jouw steunen in je leven.
Ik geloof echter in niks... Je staat er alleen voor en je moet er gewoonweg het mooiste van maken. Geloof is iets WAT mooi KAN zijn... Maar het kan zoals in de prakatijk blijkt ook een zeer bloeddorstig iets zijn met al die overtuigingen die men hanteert. Het gaat soms over de meest kleine dingen waar men het niet over eens is.
En nou spreekt men ook veel over de koran in deze topic... De koran is ook een mooi gegeven in deze wereld, wanneer men (incl de arabieren zelf) het goed interpreteren... Want deze interpretatievermogen ligt nog bij velen op een niveau ver onder nul. ECHT alles en ALLES is gebasseerd op het interpreteren van IETS of wat dan ook... en je kan hoog of laag springen de koran en de bijbel is gewoon ietwat vaag geschreven over van ALLES en nogwat... Als je bekijkt dat bijvoorbeeld onze profeet mohammend gewoon heel vrouwvriendelijk was... en dat hij eigenlijk had gewild dat onze vrouwen minder aantrekkelijk werden voor onze dierlijke mannen die constant opgewonden waren en vrouwen sexueel wouden misrbruiken... Dan waren deze gezicht bedekkingen en lichaam bedekking in die tijd gewoon een oplossing.
het niet eten van varkensvlees was vroeger gewoon niet heilig om dat varkens gewoon vieze alles etende beesten waren die vaak vele bacterien in hun vlees hadden... Dit is dus een bescherming van het leven... Zodat wij als mens langer kunnen leven.. Alles heeft 100% een goede bedoeling gehad... Maar de interpretatie van de boeken loopt gewoon uiteen... Want je kan wel beweren dat een bijbel dan 1000 verschillende soorten heeft. Maar dit heeft de koran ook, maar dan ongeschreven...
God bestaat niet in mijn ogen. Waarom god niet bestaat... om dat 2/3 van de dominees ook niet geloven... Deze hebben een dermate studie gehad dat hun geloof, gewoon niet meer geloofwaardig was. Ze zijn ZOOOO DIEP in de theologie gegaan dat ALLES gewoonweg onwaarschijnlijk meer was. Ik gun ieder het geloof, maar interpreteer het als iets goeds... IEDEREEN is goed die goed doet... En hel vind ik gewoonweg een groot woord, want anders vallen er toch veel mensen buiten de boord?
en dan vraag ik me af as et werkelijk zo is... WIE IS ER NOU SLECHT?
GOD...... TOCH?
met z'n hel....