• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

God bestaat...!!

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

Nee hoor, FSM is de enige echte god. De rest is fake:p:);)

ongelovige, houd je dan tenminste aan de ik heb liever nietjes:

1 Ik heb echt liever niet dat je... doet alsof je heiliger bent dan iemand anders wanneer je mijn noedelige goddelijkheid beschrijft. Als sommige mensen niet in me geloven dan is dat oké. Echt. Trouwens, dit gaat niet over hen, dus niet afdwalen.
 

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

ongelovige, houd je dan tenminste aan de ik heb liever nietjes:

1 Ik heb echt liever niet dat je... doet alsof je heiliger bent dan iemand anders wanneer je mijn noedelige goddelijkheid beschrijft. Als sommige mensen niet in me geloven dan is dat oké. Echt. Trouwens, dit gaat niet over hen, dus niet afdwalen.

De Italiaanse afsplitting van dit geloof is heerlijk om op te eten, namelijk het lasgananisme. Jammer dat ze dat meteen heiligschennis noemen
 

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

ik geloof niet in Allah, God, Boeddha of het vliegend spaghettimonster.
Volgens mij is de oppermacht een verdwaalde Duck from Hell.
 

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

iedereen verschild in geloof!
dus er zijn verschillende goden!
ik denk dus niet dat ze bestaan
 

DeletedUser2278

Gast
AW: God bestaat...!!

God bestaat....


Hmmm... eeen behoorlijke stelling die al eeuwen meedraait in vele geschiedenissen van onze wereld van HUN wereld en van HEN... Iedereen bekijkt alles anders... Maar geloof is iets wat men op de been houd geen geloof is gewoonweg geen leven.. Iedereen gelooft wel in IETS(kan ook jezelf zijn). Deze stelling slaat eigenlijk als een tang op een varken... Want eigenlijk valt gewoonweg NIKS te bewijzen. OF een GOD of een ALLAH of een OPA of een OMA of een moeder OF een VADER.... Het valt niet te bewijzen over er een hiernamaals is die jouw steunen in je leven.

Ik geloof echter in niks... Je staat er alleen voor en je moet er gewoonweg het mooiste van maken. Geloof is iets WAT mooi KAN zijn... Maar het kan zoals in de prakatijk blijkt ook een zeer bloeddorstig iets zijn met al die overtuigingen die men hanteert. Het gaat soms over de meest kleine dingen waar men het niet over eens is.


En nou spreekt men ook veel over de koran in deze topic... De koran is ook een mooi gegeven in deze wereld, wanneer men (incl de arabieren zelf) het goed interpreteren... Want deze interpretatievermogen ligt nog bij velen op een niveau ver onder nul. ECHT alles en ALLES is gebasseerd op het interpreteren van IETS of wat dan ook... en je kan hoog of laag springen de koran en de bijbel is gewoon ietwat vaag geschreven over van ALLES en nogwat... Als je bekijkt dat bijvoorbeeld onze profeet mohammend gewoon heel vrouwvriendelijk was... en dat hij eigenlijk had gewild dat onze vrouwen minder aantrekkelijk werden voor onze dierlijke mannen die constant opgewonden waren en vrouwen sexueel wouden misrbruiken... Dan waren deze gezicht bedekkingen en lichaam bedekking in die tijd gewoon een oplossing.

het niet eten van varkensvlees was vroeger gewoon niet heilig om dat varkens gewoon vieze alles etende beesten waren die vaak vele bacterien in hun vlees hadden... Dit is dus een bescherming van het leven... Zodat wij als mens langer kunnen leven.. Alles heeft 100% een goede bedoeling gehad... Maar de interpretatie van de boeken loopt gewoon uiteen... Want je kan wel beweren dat een bijbel dan 1000 verschillende soorten heeft. Maar dit heeft de koran ook, maar dan ongeschreven...


God bestaat niet in mijn ogen. Waarom god niet bestaat... om dat 2/3 van de dominees ook niet geloven... Deze hebben een dermate studie gehad dat hun geloof, gewoon niet meer geloofwaardig was. Ze zijn ZOOOO DIEP in de theologie gegaan dat ALLES gewoonweg onwaarschijnlijk meer was. Ik gun ieder het geloof, maar interpreteer het als iets goeds... IEDEREEN is goed die goed doet... En hel vind ik gewoonweg een groot woord, want anders vallen er toch veel mensen buiten de boord?

en dan vraag ik me af as et werkelijk zo is... WIE IS ER NOU SLECHT?




GOD...... TOCH?

met z'n hel....
 

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

En z'n hemel dan?

Dus gebelanceerd, oh nee nee, de hemel kan je zelfs makkelijker bereiken volgens de moslims.

Als je erin gelooft tenminste.
 

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

wie zegt er dat de hemel bestaat, er is noch niets over bovennatuurlijke krachten bewezen, dus ik denk niet dat de hemel bestaat, ik denk wel dat reincarnatie bestaat.
 

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

Er is ook nog nooit iets over reïncarnatie bewezen. Actie geef je nu toe dat de hemel alleen bestaat als je er in gelooft?
 

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

Neen, de hemel is er voor iedereen, maar jij gelooft het niet bijvoorbeeld.
 

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

Ik bedoel, die is er voor iedereen, enkel als je aan de voorwaarden voldoet.
 

DeletedUser9538

Gast
AW: God bestaat...!!

Ik bedoel, die is er voor iedereen, enkel als je aan de voorwaarden voldoet.

Omschrijf de voorwaarden.

En als deze zijn opgesteld door een barmhartige god dan mogen ook de mensen die niet aan de voorwaarden voldoen hier toetreden. Dus vanwaar de voorwaarden?

En wat is het alternatief? Omschrijf de voorwaarden om daar terecht te komen.

Is één enkele afwijking van de voorwaarden al genoeg om niet toegelaten te worden tot de hemel,.....?
 

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

Zie het als een weegschaal, als je goede daden meer wegen, dan kom je in de hemel, maar voor de zonden zal je wel moeten boeten in de hel en daarna kom je in de hemel terecht.
 

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

Zie het als een weegschaal, als je goede daden meer wegen, dan kom je in de hemel, maar voor de zonden zal je wel moeten boeten in de hel en daarna kom je in de hemel terecht.

Oh dat komt voor mij wel goed dan, hoef ik me geen zorgen te maken :)
 

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

Intentie is ook belangrijk(moslim zijn--->dus iets voor God doen).
 
Bovenaan