• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

God bestaat...!!

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

Intentie is ook belangrijk(moslim zijn--->dus iets voor God doen).

Ow oke, nu snap ik het. Alleen moslims komen in de hemel. Christenen, joden, hindoestanen, boedisten en vele anderen niet of met een omweg via de hel.

Dan wil ik je toch nog een keer vragen waar de hel en de hemel zijn. Vroeger werd altijd gezegd dat de hemel heel hoog was en de hel heel diep in de grond. Tja, daarvan is intussen bewezen dat dat onzin is. Dus ik vraag me af waar de gelovigen hem sindsdien verstopt hebben. Dan kan ik met mijn TomTom eens een kijkje gaan nemen voordat ik besluit of het de moeite waard is om erheen te gaan.
Ik vermoed dat al mijn vrienden in de hel zullen zitten, dus daar zal het in ieder geval veel gezelliger zijn:)
 

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

Ow oke, nu snap ik het. Alleen moslims komen in de hemel. Christenen, joden, hindoestanen, boedisten en vele anderen niet of met een omweg via de hel.

Dan wil ik je toch nog een keer vragen waar de hel en de hemel zijn. Vroeger werd altijd gezegd dat de hemel heel hoog was en de hel heel diep in de grond. Tja, daarvan is intussen bewezen dat dat onzin is. Dus ik vraag me af waar de gelovigen hem sindsdien verstopt hebben. Dan kan ik met mijn TomTom eens een kijkje gaan nemen voordat ik besluit of het de moeite waard is om erheen te gaan.
Ik vermoed dat al mijn vrienden in de hel zullen zitten, dus daar zal het in ieder geval veel gezelliger zijn:)

Inderdaad, als alleen moslims in de hemel komen, wil ik daar niet heen, want dan zitten al mijn vrienden in de hel.
 

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

Als jullie vrienden in de fik zijn en een groep moslims ergens zitten te rusten(enige opties beiden), waar zou jij jezelf dan willen zien.

Slechts een voorbeeld.
 

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

liever in de fik dan bij die groep moslims die lekker zitten te rusten terwijl er mensen in de fik staan.
 

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

liever in de fik dan bij die groep moslims die lekker zitten te rusten terwijl er mensen in de fik staan.

Haha, heel sterk :p

En inderdaad, ik lijd liever met mijn vrienden dan dat ik ze in de steek laat :)
 

DeletedUser2278

Gast
AW: God bestaat...!!

liever in de fik dan bij die groep moslims die lekker zitten te rusten terwijl er mensen in de fik staan.


In de fik is weer een groot woord... De hel wordt toch niet omschreven met 'in de fik staan' Volgens mij is de hel gewoon een goddeloos leven (verbeter me als het niet zo is)

Moslims zijn niet slecht, christenen ook niet, joden ook niet... Soms wou ik wel dat ik de rust had van een boeddhist... (Maaja je kan niet alles hebben ;)). Focus op het heden! en als geloof jouw daar in ondersteunt is het toch geen probleem?! Geloof is namelijk iets waar je op drijft en waaruit je jouw idealen kan uitpushen! Probeer empathisch te denken, zodat je een werkelijke discussie kan beginnen over dit onderwerp... Wanneer je de ander namelijk niet begrijpt is dit een een eindeloze discussie, want je kan namelijk niet bepalen of een cultuur of subcultuur de juiste is (Toch?)... Want geloof valt ECHT onder een cultuur...


Toch heb ik bepaalde vragen voor een gelovige:


Waarom is de zondag voor de christenen bepaald als rustdag? Bestond tijdens het ontwikkelen van de bijbel al een zondag dan? Waarom is er geschreven met toeval over 7 dagen? Dit is dan wel weer heel toevallig een week... Wat zeker niet is ontwikkeld door god, maar door de mens...? Waarom is dit zo? Dit tijdsbesef is namelijk veel later ontwikkeld door de mens zelf.

Nu een vraag aan een moslim: Waarom is jouw manier van geloven juist? Waarom leeft een christenen niet volgens de regels? Zijn deze regels doorslaggevend om niet in de 'hemel' te komen?

er zijn vele takken van moslims en van christenen.... Zijn deze takken uiteindelijk allemaal hetzelfde? of heeft degene die op de juiste manier geloofd ALLEEN toegang tot de hemel?

Vroeger werd de hemel gebaseerd op boven de wolken. Iets wat op dat moment voor de mens onbekend terrein was... Nu is dit vele malen verder... En praten we al over dimensies... Hoe meer onderzoek we doen hoe onmogelijker het eigenlijk wordt... De verhalen veranderen gewoon constant... Als manager zijnde moeten we hier toch een leermoment uit kunnen trekken? Deze verhalen kunnen namelijk veranderen zonder enige protest? Waarom protesteren werknemers dan altijd wanneer er intern iets veranderd (Dit dan gebaseerd op iets ZONDER ontslag oid)

Ik zie de bijbel of koran eigenlijk eerder als een levenswijze... Een vroegere wetboek (toen deze nog niet bestond) om zo toch bepaalde collectieve normen te vormen voor bepaalde delen van de wereld.. (is dit raar dat ik zo denk?) Dit had als gevolg dat men minder onrust had en je makkelijker vele burgers kon aansturen vanuit het geloof. Mensen waren vroeger dom... En vele dingen konden nog niet verklaard worden. Nu is dit echter anders... Mensen worden slimmer en zijn vaker instaat om verhalen uit de bijbel te verwerpen en deze als 'onzin' te verklaren. Toch blijft men geloven in het feit dat het zo is... Ik vraag me serieus af waarom? (en dan zeker niet negatief bedoeld) Waarom geloof je terwijl je van alle kanten hoort dat bepaalde dingen gewoonweg onmogelijk zijn?
 

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

de vijand is dom, hij denkt dat wij de vijand zijn.
dat lijkt me hier een gooed voorbeeld van de situatie.
het ene geloof verwijdt het andere slecht te zijn etc.
 

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

Als jullie vrienden in de fik zijn en een groep moslims ergens zitten te rusten(enige opties beiden), waar zou jij jezelf dan willen zien.

Slechts een voorbeeld.

Zoals Billy Joel in Only The Good Die Young al zong:

I rather laugh with the sinners then cry with the saints
 

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

De moslims zeggen dat. De christenen zeggen dat zei er zitten. De oude romeinen en grieken zeiden het ook, maar toen heette het nog anders. De germanen hebben er ook al aanspraak op gemaakt, overigens.

En daarvoor ook nog een heleboel volksstammen. Zal daar wel goed druk zijn.
 

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

Ik denk persoonlijk dat er 'iets' is, maar dat het geen persoon is zoals God ofzo...
Ik denk dus ook niet dat die God een levend dier/persoon is.

Maar het is lastig uit te leggen wat ik denk over wat het 'iets' is over wat ik het heb.
Het beste omschrijving is een soort van bovennatuurlijk krachtveld, energie,...
 

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

Ik denk persoonlijk dat er 'iets' is, maar dat het geen persoon is zoals God ofzo...
Ik denk dus ook niet dat die God een levend dier/persoon is.

Maar het is lastig uit te leggen wat ik denk over wat het 'iets' is over wat ik het heb.
Het beste omschrijving is een soort van bovennatuurlijk krachtveld, energie,...

Kun je misschien nog iets vager zijn, er zijn wellicht nog een paar mensen die het nu nog begrijpen:rolleyes:
 

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

Kun je misschien nog iets vager zijn, er zijn wellicht nog een paar mensen die het nu nog begrijpen:rolleyes:

En nu snap je onmiddellijk waarom de mensen een God 'gecreëerd' hebben. ;)
Ze snappen verschillende dingen niet.
Lang geleden snapte de mens nog niet waarom een berg plots vuur kon spugen of de grond begon te trillen.
Ze wisten zelf nog niet waarom het kon regenen of er bliksem was!

Die 'bovennatuurlijke' dingen schreven ze toe aan een onbekende, mysterieuze kracht.
Maar aangezien dat moeilijk uit te leggen is, zoals in mijn vorige post, maakten ze het nog makkelijker om te zeggen dat er een 'God' is.

Wie begrijpt het verhaal nu niet over mens(en) met bovennatuurlijke krachten die het kunnen laten sneeuwen,...?
Zo is dus die zogenaamde God ontstaan. ;)

Ik geloof dus in die onbekende, mysterieuze kracht die ik hiervoor al eens heb aangehaald.
Het is exact hetzelfde zoals de mensen vroeger.
We weten niet hoe iets komt, dus we zeggen dat het onnatuurlijk is en we zeggen dat er een goddelijke kracht mee gemoeid is.
En ik geloof dus niet in die persoon die dingen doet, maar dat er gewoon een bepaalde soort krachtbron is.
 

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

In de fik is weer een groot woord... De hel wordt toch niet omschreven met 'in de fik staan' Volgens mij is de hel gewoon een goddeloos leven (verbeter me als het niet zo is)

Moslims zijn niet slecht, christenen ook niet, joden ook niet... Soms wou ik wel dat ik de rust had van een boeddhist... (Maaja je kan niet alles hebben ;)). Focus op het heden! en als geloof jouw daar in ondersteunt is het toch geen probleem?! Geloof is namelijk iets waar je op drijft en waaruit je jouw idealen kan uitpushen! Probeer empathisch te denken, zodat je een werkelijke discussie kan beginnen over dit onderwerp... Wanneer je de ander namelijk niet begrijpt is dit een een eindeloze discussie, want je kan namelijk niet bepalen of een cultuur of subcultuur de juiste is (Toch?)... Want geloof valt ECHT onder een cultuur...


Toch heb ik bepaalde vragen voor een gelovige:


Waarom is de zondag voor de christenen bepaald als rustdag? Bestond tijdens het ontwikkelen van de bijbel al een zondag dan? Waarom is er geschreven met toeval over 7 dagen? Dit is dan wel weer heel toevallig een week... Wat zeker niet is ontwikkeld door god, maar door de mens...? Waarom is dit zo? Dit tijdsbesef is namelijk veel later ontwikkeld door de mens zelf.

Nu een vraag aan een moslim: Waarom is jouw manier van geloven juist? Waarom leeft een christenen niet volgens de regels? Zijn deze regels doorslaggevend om niet in de 'hemel' te komen?

er zijn vele takken van moslims en van christenen.... Zijn deze takken uiteindelijk allemaal hetzelfde? of heeft degene die op de juiste manier geloofd ALLEEN toegang tot de hemel?

Vroeger werd de hemel gebaseerd op boven de wolken. Iets wat op dat moment voor de mens onbekend terrein was... Nu is dit vele malen verder... En praten we al over dimensies... Hoe meer onderzoek we doen hoe onmogelijker het eigenlijk wordt... De verhalen veranderen gewoon constant... Als manager zijnde moeten we hier toch een leermoment uit kunnen trekken? Deze verhalen kunnen namelijk veranderen zonder enige protest? Waarom protesteren werknemers dan altijd wanneer er intern iets veranderd (Dit dan gebaseerd op iets ZONDER ontslag oid)

Ik zie de bijbel of koran eigenlijk eerder als een levenswijze... Een vroegere wetboek (toen deze nog niet bestond) om zo toch bepaalde collectieve normen te vormen voor bepaalde delen van de wereld.. (is dit raar dat ik zo denk?) Dit had als gevolg dat men minder onrust had en je makkelijker vele burgers kon aansturen vanuit het geloof. Mensen waren vroeger dom... En vele dingen konden nog niet verklaard worden. Nu is dit echter anders... Mensen worden slimmer en zijn vaker instaat om verhalen uit de bijbel te verwerpen en deze als 'onzin' te verklaren. Toch blijft men geloven in het feit dat het zo is... Ik vraag me serieus af waarom? (en dan zeker niet negatief bedoeld) Waarom geloof je terwijl je van alle kanten hoort dat bepaalde dingen gewoonweg onmogelijk zijn?

Volgens mij is geloof geen cultuur. Islam bijv. is een manier van leven. Islam betekend dan ook jezelf overgeven aan de wil van Allah. Dus het vermijden van het slechte en het doen van het goede, het respecteren van je mede mens, en het verrichten van het gebed enz.

Nu ik heb uitgelegd dat Islam dus betekend dat je jezelf moet overgeven aan de wil van Allah. Kunnen we zeggen dat Adam, Abraham, Noah, Mozes, Jezus allemaal moslims waren, aangezien ze zichzelf overgaven aan de wil van Allah.
En al deze rechtvaardige profeten en boodschappers kwamen met hetzelfde boodschap. En die boodschap is: Er is maar 1 God en dat is Allah, Hij is degene die aanbeden dient te worden.

Men moet het volgende begrijpen:
Je kan geen moslim zijn als:
- Je niet gelooft in Jezus
- Als je niet van Jezus houd
Dus wij zijn de enige religie buiten het Christendom die geloven in Jezus. Alleen verschilt het in hoe zie je Jezus. Wij moslims zien hem als nobele profeet en boodschapper die gestuurd is naar de joden. De Christenen zien hem als een God of zoon van God. En dat is in onze religie onacceptabel, want god is 1 en Hij verwekt nieten er is niet 1 aan hem gelijk.

Allereerst er is alleen 1, die bepaald wie naar het Paradijs gaat en wie naar de Hel en dat is Allah. Wij moslims kunnen en mogen niet zeggen dat we naar de hemel gaan allemaal. Ieder is verantwoordelijk voor zijn daden. Dus er gaan ook moslims naar het Paradijs en er gaan moslims naar de Hel. En Allah is meest Rechtvaardig. In soerah An Nisa, hoofdstuk 4, vers 40 staat:
"Voorwaar, Allah behandelt niemand in de geringste mate onrechtvaardig, en als er iets goeds gedaan wordt, vermeerdert Hij het en geeft Hij van Zijn Zijde een geweldige beloning."

Zoals je hier ziet is Allah meest Rechtvaardig en meest Barmhartig. Als iemand bijv. een bekende van je verkracht. En jij staat voor de rechter en de rechter zegt tegen jou: Ja, we zagen zijn gezicht niet zo goed op het beeldmateriaal dus we moeten hem laten gaan, omdat we niet genoeg bewijs hebben. Jij hebt dan geen vertrouwen meer in het systeem en je krijgt het gevoel dat rechtvaardigheid hier niet is toegepast. Wanneer vind jij dat er rechtvaardigheid is toegepast? Pas als de verkrachter gestraft wordt en voor lange tijd achter tralies zit. Dus met rechtvaardigheid komt ook straf.

Stel je voor een aantal studenten hebben een examen. En 1 leerling wordt gepakt voor spieken. En de leraar zegt Ah ga maar door met spieken. Wat gaan de andere leerlingen doen? Ze gaan zeggen: Deze leraar is makkelijk en slecht. Dus als deze leraar spieken toestaat in zijn klas, na een tijdje gaat iedereen spieken en leert niemand meer iets voor de volgende examen.

Dus wanneer God dan zegt: Of je nu zondigt of niet ik stop je in de Hemel. In het hiernamaals is er geen Hel dan, maar deze wereld wordt dan zeker een hel.

Dus omdat Allah Barmhartig en ook Rechtvaardig is moet hij dus bepaalde mensen straffen. Dit wil niet zeggen dat er geen hoop is. Wanneer je berouw toont zal Allah je vergeven voor je zonden. En Allah laat ons zien hoe we berouw tonen:
1) Je moet ermee eens zijn dat hetgeen wat je doet fout is. (stel je drinkt alcohol, dan moet je het er dus mee eens zijn dat het fout is)
2) Stop het meteen
3) Doe het niet in de toekomst
4) Als jou handelen schade heeft aangebracht aan iemand dan dien je het terug te geven. ( Bijv. wanneer je iemand beroofd hebt enz.)

Allah heeft dus de Hel en het Paradijs geschapen omdat, en dat staat in de koran, soerah Al Moelk, Hoofdstuk 67, vers 2:
"Degene Die de dood en het leven heeft geschapen om jullie te beproeven, (en te tonen) wie van jullie de beste daden verricht. En Hij is de Almachtige, de Vergevensgezinde."

Deze vers legt dus uit dat de wereld waarin we leven een test is, een beproeving is voor het hiernamaals. Slaag je in deze test/beproeving dan ga je naar het paradijs, faal je de test/beproeving dan ga je naar hel.
En altijd is Allah barmhartig, meest Rechtvaardig en Streng in het straffen.

Weet je wat grappig is? Hoe groot is de kans dat degene die 500 jaar na ons leven over ons gaan zeggen dat wij dom zijn?? Elke generatie dat na een andere generatie komt vind de vorige generatie dom. Ik bedoel Einstein wordt nog steeds gezien als 1 van de slimste mens van zijn tijd. Maar we zijn nu veel verder dan hem.

De koran is geopenbaard aan de profeet Mohammed. De koran raakt niet verouderd. De wetten gelden voor altijd. En in de koran bijv wordt er niet gesuggereerd dat de aarde plat is, daarentegen wist men al dat de aarde ei vormig was. Er staan ook niet dingen in zoals je kan van de aarde vallen. Alles wat er in staat is wijsheid. Ik zou zeggen lees de bijbel en de koran :D en vergelijk...
 

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

@tunisianstar, waarom blijf je nou citeren uit de koran, terwijl er al meerdere keren gezegd dat dat boekje geen acceptabele bron is.

Religie heeft wel zeker te maken met cultuur. Cultuur is namelijk de manier waarop mensen zich in een bepaalde regio gedragen. Aangezien West-Europa vooral gebaseerd is op het Joods-Christelijke geloof, hebben wij hier een bepaalde manier van leven ontwikkeld. De Joods-Christelijke cultuur.
 

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

@tunisianstar, waarom blijf je nou citeren uit de koran, terwijl er al meerdere keren gezegd dat dat boekje geen acceptabele bron is.

Religie heeft wel zeker te maken met cultuur. Cultuur is namelijk de manier waarop mensen zich in een bepaalde regio gedragen. Aangezien West-Europa vooral gebaseerd is op het Joods-Christelijke geloof, hebben wij hier een bepaalde manier van leven ontwikkeld. De Joods-Christelijke cultuur.

West Europa een joods-christelijke cultuur? Nee hou het maar bij Katholiek en Protestants. En daar onder vallen dan nog allerlei andere stromingen.
 

DeletedUser

Gast
AW: God bestaat...!!

West Europa een joods-christelijke cultuur? Nee hou het maar bij Katholiek en Protestants. En daar onder vallen dan nog allerlei andere stromingen.

Leer je klassiekers kennen. Katholiek en Protestants is allebei Christelijk.
En ook het Joodse geloof heeft zijn sporen achtergelaten in West-Europa.
 
Bovenaan