• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Helden

DeletedUser3865

Gast
Niet voor diegenen die de helden wel zagen zitten ;) nuja op een volgende wereld dan maar
Degene die de helden zagen zitten kunnen gewoon op de nieuwe wereld spelen :)
Je hebt er ook helemaal geen bonus aan om al ergens gespeeld te hebben waarna de helden er ineens opgegooid worden, dus kan je beter op een nieuwe wereld beginnen, waar de helden ook zijn :)

Bovendien worden op deze manier alle spelers tevreden gehouden:
De spelers die de helden niet zagen zitten kunnen gewoon lekker zonder helden doorspelen. En degene die de helden wel zagen zitten kunnen op de nieuwe wereld gewoon met de helden spelen :)
 

DeletedUser

Gast
Ik ben het 9/10 niet eens met de updates van Grepolis, maar aangezien ik zelf op de heldenwereld speel weet ik waarover ik spreek: de helden zijn wel cool!

Zowel voor de deffers als de aanvallers...
ik weet hoe ik moet deffen en aanvallen, dus ik weet ook wat handig is
en die helden zijn een leuk hulpmiddel

en wie blijft zeiken over die "stomme" update, ga dan zelf een kijkje nemen op zo'n beta wereld ;)

groetjes
 

DeletedUser

Gast
Lijkt me wel een leuke wereld om op te spelen. Ik zal het overwegen :) enige nadeel => Nieuw
 

DeletedUser22163

Gast
ja, de nieuwe wereld heeft wel veel nieuwe dingen, maar zal na die wereld vaker worden toegepast
 

DeletedUser19867

Gast
van mij mogen ze ook best toegepast worden op de werelden die nu bestaan,

aangezien je de helden namelijk over kan verplaatsen naar andere werelden vind ik het raar dat je het dan niet op sommige werelden kan doen.

doe het dan of: alleen in de heldenwereld
of overal.
 

DeletedUser

Gast
Een beetje raar dat de laatste wereld 'Efeze' heet, en deze 'Githion'. Ik dacht dat we het alfabet gewoon afgingen :).
 

Armand0

Manticore
Even over helden, nu ze er toch (gaan) komen.

Je hebt wijsheidspunten en oorlogspunten. Beide moet je halen met eilandopdrachten. Waarom wordt dit niet op een leukere manier gedaan?

Ik zou het als volgt doen:
- Wijsheidspunten met eilandopdrachten (daar moet je keuzes maken, niet dat ze moeilijk zijn, maar goed).
- Oorlogspunten met gevechten (aan de hand van verslagen inwoners natuurlijk). Omdat ik niet weet hoe de helden precies in elkaar steken kan ik moeilijk zeggen hoeveel oorlogspunten per (hoe groot) gevecht, dat is aan INNO om te balanceren. Dan zou je het nog specifieker kunnen maken met een onderscheid tussen aanvallen en verdedigen, dat je als aanvaller 100% oorlogspunten krijgt en als verdediger 50% of 33% o.i.d. (laten we wel zijn, de verdediger heeft veel bonussen dus meestal verliest die minder inwoners terwijl het makkelijker is).

Waarom aan de hand van gevechten oorlogspunten voor helden geven?
- INNO praat altijd over epische gevechten, dus ik neem aan dat ze die willen stimuleren. Om oorlogspunten te krijgen moet je nu wel wat ondernemen.
- Eilandopdrachten zijn ietwat saai, dat is 1 onderdeel van het spel, maar het draait nog altijd om het grootste/sterkste rijk te verkrijgen. Toch? Niet om passief eilandopdrachtjes te spelen.
- Het is niet onmogelijk voor de minder actieve speler om oorlogspunten te krijgen, deze kunnen er dus ook (het zij minder, zoals ik het graag zie) verdienen met de verdediging. Eventueel kan er ook een "ondersteunings" regeling worden getroffen, net zoals je nu GP krijgt als je anderen ondersteunt.

Simpel ideetje lijkt me, maar denk dat dit iets is dat gevechten kan stimuleren. Eilandopdrachten doen dat natuurlijk niet.

Dus INNO maakt zijn/haar belofte waar, en maakt een aantal spelers blij;)

Omdat er volgens mij een max aan "oorlogs/wijsheidspunten" per dag bestaat kan je dat natuurlijk ook toepassen op de gevechten. Alleen zou je er dan een max per week o.i.d. van kunnen maken. Moet zeggen dat ik nog niet precies weet hoe het werkt dus is lastig om er wat specifieker op in te gaan ;)
 

DeletedUser

Gast
oorlogsmunten zijn te makkelijk te verkrijgen, en via pushdingen enzo...
zou anders wel zeer goed idee zijn!
 

Gollum Returns

Manticore
van mij mogen ze ook best toegepast worden op de werelden die nu bestaan,

aangezien je de helden namelijk over kan verplaatsen naar andere werelden vind ik het raar dat je het dan niet op sommige werelden kan doen.

doe het dan of: alleen in de heldenwereld
of overal.

Volgens mij hebben ze dat onderdeel er uit gehaald, dus enkel per wereld de helden. Anders zouden naar verloop van tijd eigenlijk te overpowerd worden ofzo. (hoe het precies zit, zou je moeten navragen)

En eigenlijk ben ik blij dat ze niet op alle werelden komen. Nu kunnen 1.x diehards zelf beslissen. Wellicht ga ik straks een kijkje wagen op de nieuwe wereld. Maar, als ik het niks vindt wordt ik er niet op mijn andere wereld mee opgedrongen. (wat destijds met de WW en de 2.0 wel was)

Vindt ik het wel wat, zou je kunnen zeggen. Hmmm, jammer. Aan de andere kant heb je dan de keuze om later op een wereld met helden te gaan spelen.

Is het niks voor mij, dan stop ik na Corinthe. Dus ja, ik vindt het een wijze beslissing van Innogames. (1 van de weinigen in mijn ogen, maar het mag gezegd worden.)

Een beetje raar dat de laatste wereld 'Efeze' heet, en deze 'Githion'. Ik dacht dat we het alfabet gewoon afgingen :).

Schijnbaar geen belangrijke Griekse plaats met een F :D
 

DeletedUser

Gast
Ik heb bijna nog nooit zoveel dt-fouten in een blokje tekst gezien lol, maar je hebt wel gelijk, een goede beslissing van innogames om de helden niet in te voeren op de huidige werelden. Dit lijkt me een goed begin, nu de WW-hervorming nog.

En eigenlijk ben ik blij dat ze niet op alle werelden komen. Nu kunnen 1.x diehards zelf beslissen. Wellicht ga ik straks een kijkje wagen op de nieuwe wereld. Maar, als ik het niks vindt wordt ik er niet op mijn andere wereld mee opgedrongen. (wat destijds met de WW en de 2.0 wel was)

Vindt ik het wel wat, zou je kunnen zeggen. Hmmm, jammer. Aan de andere kant heb je dan de keuze om later op een wereld met helden te gaan spelen.

Is het niks voor mij, dan stop ik na Corinthe. Dus ja, ik vindt het een wijze beslissing van Innogames. (1 van de weinigen in mijn ogen, maar het mag gezegd worden.)
 

DeletedUser

Gast
je bedoeld omgekeert?

ik had het wel leuk gevonden om ook een status aan je main acc te geven dmv die helden, want 100 munten voor zo'n heldje, da's echt veel werk!
het had mij niet gestoord als ze de 'oude' werelden ook hadden geupdated: zou jammer zijn als ze dat op dezelfde doen met de nieuwe WW.
Dan zitten de werelden waar dat nog niet begonnen is, alsnog opgescheept met de kansloze oude systeem :(
 

DeletedUser19654

Gast
Ik hoop dat het nieuwe WW concept wel op elke wereld worden aangepast, als die komt.
Veel slechter als wat het nu is zal het denk ik toch niet worden.
 

DeletedUser

Gast
Nee, als ze het met de helden zo doen zal het met WW idem dito gaan...
want de mensen die voor zijn zullen natuurlijk aanhalen dat ze al lang op voorhand aan het plannen waren voor hun WWs (tactische plek uitzoeken, veel stichten) en dat zou dan wel eens allemaal voor niets kunnen zijn... (hangt er natuurlijk van af hoe sterk het concept aangepast wordt)
 

joppie86

Hopliet
Als je met helden wilt spelen dan ben je dus eigenlijk wel verplicht om te beginnen op de nieuwe wereld, omdat je anders achterstand krijgt op toekomstige werelden met je helden. Belachelijk!
Niet iedereen is zo gek om op tig werelden te gaan spelen ...
 

DeletedUser15415

Gast
Als je met helden wilt spelen dan ben je dus eigenlijk wel verplicht om te beginnen op de nieuwe wereld, omdat je anders achterstand krijgt op toekomstige werelden met je helden. Belachelijk!
Niet iedereen is zo gek om op tig werelden te gaan spelen ...
Het is je eigen keuze. Je kon ook op de beta spelen met helden ;)
 

Gollum Returns

Manticore
Als je met helden wilt spelen dan ben je dus eigenlijk wel verplicht om te beginnen op de nieuwe wereld, omdat je anders achterstand krijgt op toekomstige werelden met je helden. Belachelijk!
Niet iedereen is zo gek om op tig werelden te gaan spelen ...

Wat ik begrepen had, zijn helden niet meer overzetbaar naar andere werelden. Juist om dit te voorkomen.
 
Bovenaan